Відкритий урок у 5 б класі




Скачати 51.42 Kb.
НазваВідкритий урок у 5 б класі
Дата конвертації31.01.2014
Розмір51.42 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок

Відкритий урок у 5 - Б класі

Значущі частини слова (Основа слова і закінчення змінних слів. Форми слова і спільнокореневі слова)

підготувала

Мельник Л. М. (вчитель української мови і літератури)

2013 р.

Тема: Значущі частини слова (Основа слова і закінчення змінних слів. Форми слова і спільнокореневі слова)

Мета: поглибити знання учнів про основу слова і закінчення змінних слів, про форми слова і спільнокореневі слова; домогтися засвоєння ними мовного матеріалу; навчити учнів визначити основу слова та закінчення змінних слів; розрізняти форми слова і спільнокореневі слова; прищеплювати любов до рідного слова.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Доброго дня! Сідайте будь ласка. Я дуже рада вас всіх сьогодні бачити. Гадаю наш урок пройде дуже добре.

II. Актуалізація опорних знань.

А розпочнемо ми наш урок зі словникового диктанту. Зараз я вам задам загадку, відповідь якої нам повідомить назву орфограми, на яку і буде наш словниковий диктант:

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не в низу , а в горі

Спробуй лише написати ім'я -

Зразу стану потрібен я. (Апостроф)

Словниковий диктант:

Солов'ї, п'ять, пів'яблука, свято, сузір'я, цвях, з'явились, подвір'я, пір'я, м'який.

III. Оголошення теми та мети уроку.

IV. Мотивація навчання школярів.

А тепер давайте порівняємо два слова цвях та свято. З чого ці слова складаються? (Обговорення)

Отже, темою нашого уроку є значущі частини слова.

Пропоную прочитати казку. У кожного на карті є ця казка і по черзі давайте почитаємо. ( Казка додається)

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

Ми починаємо вивчати новий розділ мовознавства "Будова слова". Ви ознайомитеся зі складовими частинами слова, дізнаєтесь, якого значення вони йому надають, чому називаються значущими. Засвоївши ці знання, ви зможете добирати спільнокореневі слова й утворювати нові, правильно вживати і писати слова.

^ 2. Робота за підручником.

Ознайомлення з правилом. Що таке закінчення і основа слова (стор.254)

Для закріплення виконаємо вправи. Дивимося вправу 536.

/Один учень біля дошки, решта в зошитах працюють./

Давайте випишемо різні форми одного слова, визначимо в них закінчення та основу.

(Людина, людиною, людино, людині, люди).

Молодці!

^ 3.Слово вчителя. Отже, закінчення - це змінна частина слова, але воно може бути . Воно виражає граматичне значення слова і для зв'язку слів у словосполученні і реченні. (Є змінні і незмінні слова. Незмінні слова мають одну форму і не мають закінчення. Це, як правило, слова іншомовного походження і прислівники)

Познайомимось з цим правилом стор. 255

^ 4. Виконуємо тренувальні вправи. Робота з підручником.

Вправа 539

Незмінювані слова: високо, влітку, журі, колібрі, шахи, доміно.

Змінювані слова : сонце, радісний, дерево, хмара, вітряний, світять, повітря, співають.

Молодці!

5. Робота біля дошки (один учень з окремим завданням) , всі інші робота з підручником - вправа 540

Із закінченням

Нульове закінчення

Незмінювані

Місто

Київ

Щиро

Столиця

майдан

приємно

площа

хор

таксі

пісня

голос




мелодія

слів




батько

син




проміння

зустріч




Земля

вадість




вулиця

салют







ніч







простір




А тепер перевіримо роботу біля дошки...(Перевіряємо)

Молодці!

(Завдання біля дошки)

Визначити закінчення й основу у словах: Білий, трава, дзвін, пишуть, червоний, весна.

Вилучити з групи слів "зайве слово", звертаючи увагу на закінчення:

а) небо, поля, сніг, вікно, правда;

б) промінь, скло, вечір, сніданок, ніч;

в) пані, таксі, метро, ідея, журі.

Гаразд, а тепер перепочинемо.

Фізхвилинка!!!

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потяніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте!

^ 6. Робота з підручником. Виконуємо вправу 541 (усно).

/Ці слова мають спільний корінь/

Познайомимося з правилом. (стор.255-256)

Далі виконуємо вправу 544 (письмово)

Різні форми слова

Спільнокореневі слова

Блакитного

Блакить

Блакитна

Блакитний

Блакитною

Блакитноокий

блакитнуватий

блакитніє

(Різні форми слова утворюються зміною закінчення і додаванням суфікса).

Молодці!

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Бесіда:

- Що називається закінченням?

- Для чого служить закінчення?

- Які слова не мають закінчення?

- Що називається основою?

- Чим відрізняються спільнокореневі слова від форм слова?

VII. Підсумки уроку.

VIII. Домашнє завдання: Вправа 542 (письмово), с.254-256 (вивчити)

Схожі:

Відкритий урок у 5 б класі iconВідкритий урок у 5 б класі
Питання: що таке лексика, лексикологія,лексичне І граматичне значення, як користуватися тлумачним словником?
Відкритий урок у 5 б класі iconЯк підготувати відкритий урок із спец предметів
Як підготувати відкритий урок із спец предметів: Методичний посібник. Алчевськ: впу-40, 2012. – 50с
Відкритий урок у 5 б класі iconТема: Екологічне виховання учнів на уроках хімії та в позакласний час
Відкритий урок на тему: Розв'язування розрахункових задач на екологічну тематику.(Відвідування І обговорення відкритого уроку вчителя...
Відкритий урок у 5 б класі iconКонкурс математичних газет,емблем, математичних висловлювань. Математичний...
Математична розробка відкритого уроку з математики в 6 класі з теми «Ймовірність випадкової події»
Відкритий урок у 5 б класі iconНосівська зош І-ІІІ ступенів №1 Відкритий урок з природознавства...
України як джерело нових знань, правильно працювати з картою; розвивати вміння логічно мислити, стисло висловлювати власні думки,...
Відкритий урок у 5 б класі iconУрок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею»
Урок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею», вчителя початкових класів Новожиттівського навчально – виховного комплексу...
Відкритий урок у 5 б класі iconВідкритий урок: розробки. Технології. Досвід

Відкритий урок у 5 б класі iconВідкритий урок: розробки. Технології. Досвід

Відкритий урок у 5 б класі iconУрок в 10 класі Вектори в просторі урок 257 Телеканал «Школяр»

Відкритий урок у 5 б класі iconФедоров А. В. Медiаосвiта: творчi завдання для школярiв // Відкритий...
Федоров А. В. Медiаосвiта: творчi завдання для школярiв // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2008. №1
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка