Використання творів живопису на уроках історії




Скачати 55.22 Kb.
НазваВикористання творів живопису на уроках історії
Дата конвертації18.03.2013
Розмір55.22 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок
Використання творів живопису на уроках історії

Використання творів живопису на уроках історії надає можливість активізувати різноманітні види навчально-пізнавальної діяльності учнів. У цьому випадку процес засвоєння знань відбувається в атмосфері інтелектуальних, моральних та естетичних переживань, творчості учителя та учнів, самостійної роботи. Процес пізнання зачіпає душу дитини, призводить до особистих вистражданих відкриттів. Твори образотворчого мистецтва на уроці історії, завдяки емоційному впливу, забезпечують шлях засвоєння змісту навчального матеріалу через переживання. А це сприяє розвитку формування духовності підростаючого покоління.

^ Роль та місце картини на уроці

  1. Картина допомагає підготовці учнів до сприйняття нового матеріалу. Сприяє активізації сприйняття нового матеріалу, стає джерелом активного здобуття знань.

  1. Картина є зоровою опорою для сприйняття учнями розповіді вчителя.

  2. Посилює емоційний та моральний вплив розповіді вчителя.

  3. Картина легко фіксується у пам'яті учнів, допомагає закріпленню історичного матеріалу.

На уроці необхідно залучати 1-2 картини. Виняток можуть становити повторювально-узагальнювальні уроки, на яких можна використовувати декілька картин, що вже знайомі учням.

Картину необхідно продемонструвати учням лише у потрібний момент роботи на уроці. Вивісивши репродукцію картини, витримуємо паузу у декілька секунд, щоб надати можливість учням самостійно розглянути зображення. Демонстрація картини супроводжується коментарем учителя.

Указку використовують у роботі з історичним краєвидом. Під час демонстрації портрету указкою не користуються. Аналізуючи твори інших жанрів живопису, необхідно користуватися словесними вказівками: «прямо перед нами», «праворуч біля стіни», «у кутку кімнати» та інші.

Картина вивішується високо на дошці, де її видно усім учням. Ідеальний варіант — мати також набір репродукцій на кожний учнівський стіл.

Варіанти використання творів живопису у процесі засвоєння програмного матеріалу













Тема уроку

Картина

Завдання учням




1

1

2

3




1




Історія України. 7 клас










Східнослов'янські племена — предки українців — напередодні утворення держави

М. Реріх «Місто будують», 1902

1. Коли був заснований Київ?

2. Яким було середньовічне місто?







Київська держава за часів правління перших князів

М. Реріх «Заморські гості», 1901

1. За якими ознаками можна визначити, звідки приплили човни?

2. Який шлях називали «з варягу греки»?










І. Глазунов «Князь Олег та Ігор», 1972

1. Чому портрет княіЩ)лега художник зобразив на тлі Дніпра та човнів?

2. Назвіть роки правління князя Олега







Київська Русь за часів правління князя Ярослава Мудрого

М. Реріх «Ярослав Мудрий»

1. Які особисті риси підкреслює художник,
зображуючи князя?

2. Яку роль відіграє колір у картині?







Київська Русь за наступників ' Ярослава. Володимир Мономах

С. Іванов «З'їзд князів»

Які рішення було прийнято на Любецькому з'їзді князів?







Культура Київської Русі та Галицько-Волинської держави

М. Реріх «Похід Ігоря», 1941

В, Васнєцов «Після бою Ігоря Святославовича з половцями», 1880

1. Коли відбувся похід новгород-сіверсько-
го князя Ігоря Святославовича проти половців?

2. У чому значення «Слова о полку Ігоревім»?










Всесвітня історія. 7 клас










Внутрішня і воєнна колонізація в Європі

П. Корін «Олександр Невський», 1942 Є.-Лансере «Після Льодового побоїща», 1942

1. «Прочитайте» портрет, дайте характеристику князеві.

2. Визначте за картиною, чим завершилося
Льодове побоїще для німецьких рицарів




























Початок об'єднання земель Північно-Східної Русі навколо Москви

І. Глазунов «Переддень» із серії «Поле Куліково», 1978, «Проводи війська», 1980

0. Бубнов «Ранок на Куліковому полі», 1943-1947

1. Хто напророчив князеві-Дмитрові пере
могу на Куліковому полі?

2. Кого з учасників битви змалював худож
ник разом із Сергієм Радонежським?

3. Коли відбулась битва на Куліковому полі?

4. У чому її історичне значення?

Схожі:

Використання творів живопису на уроках історії iconВикористання матеріалів Народного календаря на уроках
У посібнику вміщено матеріали для використання на уроках «я І україна», «Громадянська освіта» по темі «Народний календар» в початкових...
Використання творів живопису на уроках історії iconМетодика укладання та використання тестових завдань на уроках історії
Саме тому вчитель повинен оволодіти методологією, методикою створення та використання тестів. Ці знання знадобляться йому, щоб обрати...
Використання творів живопису на уроках історії icon10. Бернська конвенція про охор літер.І худ творів
Строк охор аудіовізуальних творів закінч через 50 років після випуску таких творів. Натомість мінімальний термін охорони фотографічних...
Використання творів живопису на уроках історії iconМистецька спадщина Т. Г. Шевченка твори живопису І графіки, що їх...
В межах кожного з цих періодів простежуються й коротші за часом етапи, які об*єднують твори не тільки за певною тематикою, а й за...
Використання творів живопису на уроках історії icon1. економічна думка стародавнього світу та середньовіччя. Меркантилізм
Процес вивчення курсу історії економічної думки багато в чому залежить від вдалого використання та співставлення раніше отриманих...
Використання творів живопису на уроках історії iconУроках біології методичний посібник
У посібнику вчитель біології Кагарлицького районного ліцею Якименко Катерина Григорівна ділиться досвідом використання різноманітних...
Використання творів живопису на уроках історії icon2. Перелічити об'єкти авторського права. Ознаки об'єкту авторського права
Авторське право надає авторам І іншим творцям інтелектуальних творів у галузі літератури, музики, мистецтва певні права, що дозволяють...
Використання творів живопису на уроках історії iconУроках за методикою критичного мислення
У 2011-2012 н р кафедра вчителів природничо-математичного циклу працювала над проблемою „ Використання активних форм навчання на...
Використання творів живопису на уроках історії icon«Формування громадянської компетентності учнів на уроках інформатики...
Чителем 28 роки. З них 18 років викладаю інформатику. Маю вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший учитель». Останні два...
Використання творів живопису на уроках історії iconУроках математики у початкових класах
Використання комп`ютерних технологій навчання на уроках математики у початкових класах
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка