Як стати справжнім капітаном?




Скачати 43.89 Kb.
НазваЯк стати справжнім капітаном?
Дата конвертації03.03.2014
Розмір43.89 Kb.
ТипВопрос
uchni.com.ua > Історія > Вопрос
Як стати справжнім капітаном? (Привабливість образу Діка Сенда)

Мета:

охарактеризувати образ головного героя роману; з ясувати, які риси характеру Діка Сенда роблять його привабливим; розвивати навики аналізу художнього образу; вдосконалювати вміння працювати з текстом роману; виховувати шанобливе ставлення до позитивних вчинків і рис характеру людей, зокрема до цілеспрямованості, працьовитості, здатності до самопожертви, спонукати учнів до наполегливості у досягненні мети.

"Після тяжких випробувань цей 15-річний хлопець став дорослим"

Ж.Верн Обладнання:

1. Лист контролю:

а) порядок епізодів роману;

б) карта-схема мандрів героїв

в) Сенкан

г) "незакінчене" речення.

  1. Тексти

  2. Малюнки до роману

  3. Музика Дунаєвського

Вчитель: Послухайте музику Дунаєвського до х/ф "Діти капітана Гранта" за романом Ж.Верна, чи можна цю музику віднести до роману Ж.Верна "15-річний капітан"?, які картини виникнуть у вашій уяві? Слухання музики Вчитель: - який характер музики?

  • які картини уявили?

  • чи можна її віднести до роману Ж.Верна "15-річний капітан"?
    Чому?

В зошитах запишіть тему уроку: "Як стати справжнім капітаном?" (Привабливість образу Д.Сенда)

  • яке слово ключове в темі?

  • виходячи з теми, сформулюйте питання, на які б ви хотіли
    отримати на уроці відповідь

Ми сьогодні повинні охарактеризувати образ Д.Сенда, з ясувати, які риси роблять його привабливим, будемо вчитися у нашого героя мужності, цілеспрямованості, а проблемним питанням є прослідкувати, як новачок на "Пілігрімі" стає справжнім капітаном?

^ Робота з текстом по образу Діка Сенда

  • чому так назвали головного героя?

- яким було походження Діка? знайдіть

які риси характеру

  • якої зовнішності був герой, його портрет зачитайте

  • якими епітетами увиразнено риси Д.Сенда и
    відображено в портретній характеристиці героя?

  • якою була мова героя, знайдіть і зачитайте

А тепер зверніть увагу на авторську характеристику героя.

  • як розумієте вислів автора: "Д.Сенд мав 15 років, а мислив на всі ЗО"?

  • знайдіть і зачитайте цитату: "Його покровителі добре знали
    як можна її прокоментувати?

  • яку обіцянку дав собі Дік?

  • знайдіть і зачитайте який закон життя усвідомив юнак з дитинства?

  • а ви особисто згодні з цим, чому?

Перед вами сходинки життєвих випробувань, через які довелося пройти Д.Сенду у романі. І - Дік Сенд - новачок на "Пілігрімі" - давайте визначимо, яку ж головну рису характеру виявив Дік - новачок на "Пілігрімі"? (працелюбність)

  • яке перше серйозне випробування сталося в житті Д.Сенда?

  • що сталося під час полювання

  • чому це - випробування для Д.Сенда?

Подивіться інсценування уривку з роману, коли Дік Сенд приймає

рішення бути капітаном на кораблі.

Інсценування

- діти, як ви сприйняли гру акторів, вона була вдалою чи ні,
чому?

^ II сходинка: "Уособлює собою всю команду"

- знайдіть в тексті і прочитайте, що ж зрозумів юнак після
катастрофи?

- яка риса проявилася в цей час? (відповідальність)

приготували карту-схему мандрів героїв, що їх очікує далі? Зверніть увагу на карту

  • як герої опинилися на суходолі? Як закінчилося їх плавання?

  • що чекало героїв?

  • яку позицію займає 15-річний хлопчик?

III сходинка: "Капітан на суходолі"

Послухайте творчий переказ і подумайте - що відчував Дік Сенд?

- чи змінюється значення слова капітан? Що означає це слово для Діка?

Ми побачили, що Дік Сенд прийняв рішення виконати свій обов'язок до кінця і проявив яку рису? (рішучість)

^ IV сходинка: У полоні

  • як вів себе Дік Сенд у полоні? Про що думав, про що
    хвилювався?

  • розповісти про сцену страти Д.К., яку рису тут проявив герой і
    хто його врятував?

риса — мужність

- який вчинок здійснює Дік на останніх сторінках роману? Як
можна його назвати?

- для чого він це робить: щоб врятувати себе чи інших?
Імітаційна рольова гра. Епізод словами героїв,

послухайте, як би розповів про це сам Дік Сенд Тепер від І особи розповість місіс Уелдон як вона побачила цей епізод.

- яку рису характеру проявив Дік Сенд у своєму вчинку?

- чи був готовий пожертвувати Дік Сенд своїм життям заради
інших?

Зробимо висновок, яка головна риса у цьому епізоді? (сходинка "Водоспад" - самопожертва) Погляньте на малюнки

  • чи схожі герої, зображені на ілюстраціях з описом автора і
    вашим власним їх сприйняттям?

  • зверніть увагу на сходинки, які зміни відбулися в характері Діка
    Сенда протягом роману?

  • як ви вважаєте, це новачок на "Пілігримі", чи капітан?




  • чи можна зробити висновок, що Дік став справжнім капітаном?
    Остання сходинка: Дік - капітан

  • давайте звернемося до епіграфу;

  • як ви вважаєте, у чому полягає дорослість?
    Пропоную скласти сенкан до образу Діка Сенда (в картах контролю)




  • в чому привабливість героя-Діка" Ми також повинні стати
    такими як Дік - мужніми, цілеспрямованими, сміливими.

  • згадайте, які питання ви ставили на початку уроку, скажіть, чи
    отримали ви відповідь на свої запитання?

"Незакінчене речення" (в картах контролю)

"Щоб стати справжнім капітаном...." пропоную закінчити його, можна і в

творі-мініатюрі.

Передали листи контролю наперед.

Оголошення і коментар оцінок

Д/з: підготуватися до контрольного твору за поданими темами.

Схожі:

Як стати справжнім капітаном? iconПланування та організація роботи з молодими вчителями
Посібник, пропонований директору школи, заступнику директора школи, вчителям, а також усім тим, хто бажає стати справжнім майстром...
Як стати справжнім капітаном? iconЗавідувач лабораторією дошкільної та початкової освітиЧеркаського обласного інсититуту
Початкова школа у новому навчальному році починає працювати в умовах оновлення змісту освіти. Основна суть запропонованих змін у...
Як стати справжнім капітаном? iconОсобливості діяльності суб'єктів державної політики щодо формування...
Але вихідною ланкою усіх цих перетворень має стати духовне оздоровлення нації, оскільки тільки "високий рівень національної самосвідомості...
Як стати справжнім капітаном? iconКонкурсна програма «Безмежним світом мови»
Сьогодні тут відбудеться мовно-літературний конкурс „Безмежним світом мови ”, в якому візьмуть участь знавці І шанувальники рідної...
Як стати справжнім капітаном? iconУрок вікторина: «Хто хоче стати відмінником»
Сьогодні на уроці пограємось в гру «Хто хоче стати відмінником», але для всіх комп’ютерів не вистачає, тому частина учнів буде працювати...
Як стати справжнім капітаном? iconВисокий рівень тривожності дитини можна розглядати як варіант несприятливого...
Тривожність буває ситуативною, але може стати й особистісною особливістю. Тривожність — це індивідуальна психологічна особливість,...
Як стати справжнім капітаном? iconРекреаційно-туристична характеристика Швейцарії Зміст
Усе це разом із живописною природою І вигідним географічним розташуванням робить цю невеличку європейську країну справжнім раєм для...
Як стати справжнім капітаном? iconКонспект уроку з навколишнього світу за проектом «Росток»
Тема уроку. Ігри зі справжнім та умовним дзеркалом. Вісь симетрії. Знаходження дзеркально симетричних фігур. Практична робота. Одержання...
Як стати справжнім капітаном? iconРоси краплинку, що на сонці
«Учитель – майстер життя» кажуть у народі. Основне його покликання – навчити дітей бути людьми на землі. А щоб бути справжнім учителем...
Як стати справжнім капітаном? iconТема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета
Кожна людина мріє мати справжнього друга. Друг не залишить у біді, допоможе в скрутну хвилину. Справжня дружба – це безцінний дар,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка