Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми




Скачати 336.15 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо реалізації даної програми
Сторінка1/4
Дата конвертації22.03.2013
Розмір336.15 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Історія > Методичні рекомендації
  1   2   3   4
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

на засіданні НМР науково-методичною радою

ЕНВК №5 Науково-методичного центру управління

Протокол № ……від……2012р освіти Енергодарської міської ради

Протокол №……..від………….. 2012р.

Директор ЕНВК №5 Голова науково-методичної ради НМЦ УО Л.О. Плохій С.М. Букреєва

Авторська програма гуртка

дружини юних рятувальників

„Вогник”


Укладач:

Котляревська Олена Олександрівна,

вихователь групи продовженого дня,

керівник гуртка „Дружина юних

рятувальників” Енергодарського

навчально-виховного комплексу №5

Енергодар 2012

ЗМІСТ
І. Пояснювальна записка: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3


    1. Актуальність програми.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3

    2. Мета та завдання програми. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5

    3. Методи та організаційні форми навчання. . . . . . . . . . . . . . . .5

    4. Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми. . .6

    5. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. . . . . . . . .6


IІ. Основний зміст програми.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
ІІІ. Література. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

І. Пояснювальна записка.


    1. Актуальність програми.


У всьому світі головною соціальною проблемою є проблема забезпечення безпеки. Загрозу життю та здоров’ю людини можуть зчинити різні ситуації. Це і дорожній рух, і пожежі, і стихійні лиха, і сама людина.

Небезпека пожеж є цілком реальною для школи в майбутній час, а тому залишається далеко не байдужим питання про те, як боротися з цією небезпекою і її жорстокими наслідками.

Саме тому важливо вивчати правила пожежної безпеки в школі, так як здобуті знання, навички користування первинними засобами пожежегасіння, уважне відношення до питань дотримання протипожежних норм та правил, діти пронесуть через все життя, що допоможе виключити пожежі, виникнення яких пов’язано з незнанням цих правил. Боротьба з вогнем потребує від людини великих зусиль. Тому в роботі з протипожежної небезпеки особливу увагу слід приділяти вихованню морально-психологічних якостей школярів, необхідних для підготовки пожежників.

Прагнення вирішити визначені проблеми стало основою для розробки програми дружини юних рятувальників „Вогник”.

Ця програма є важливим етапом забезпечення соціального захисту школяра. Її реалізація зможе рішуче підвищити інформованість дітей в галузі надзвичайних ситуацій, дати їм практичні рекомендації з захисту і повинна сприяти зниженню смертності, захворюваності і травматизму серед дітей від шкідливих та небезпечних факторів навколишнього середовища, допомогти виробити в них психологічну стійкість в надзвичайних умовах, а також бережливе ставлення до свого здоров’я та природи. Відмінність програми складається в тому, що її соціально-педагогічна направленість орієнтована на виховання громадянина „безпечного” типу, який знає основи захисту людини і суспільства від сучасних пожежонебезпечних факторів і який зможе застосувати ці знання на практиці.

Програма ДЮР „Вогник” розрахована на дітей віком від 12 до 15 років (підлітковий вік). Саме цій групі населення спеціалісти з протипожежної пропаганди в усьому світі приділяють найбільше уваги. Ця категорія є найменш захищена від пожеж, тому що не володіє потрібними знаннями й навичками в галузі пожежної безпеки.

В підлітковому віці діти добре знають, що і як горить, їм цікаво спостерігати за пожежею. Причиною пожежі з вини підлітка може бути навмисний підпал, паління, досліди з хімічними речовинами. Тому саме в цей період слід: нагадати підлітку про існування юридичних законів та відповідальність; направити самосвідомість у практичну діяльність, яка допоможе активно співпрацювати з оточуючими людьми.

Слід відмітити, що підлітковий вік є найбільш благоприємним періодом використання спортивної діяльності для активного виховного впливу у формуванні особистості. Саме пожежна справа дозволяє дитині краще оцінити свої можливості, відповідає його прагненню самоствердитися, знайти своє місце в житті та всебічно розкрити взаємозв’язки „я і суспільна справа”.

Вивчення правил пожежної безпеки школярів у гуртку „Вогник” пропонується в рамках додаткової освіти, що розширює можливості виховання підростаючого покоління у воєнно-патріотичному дусі.

Крім того програма передбачає засвоєння „методики підготовки та проведення масових заходів з попередження та профілактики пожеж”, проведення агітбригад серед школярів, молодших школярів, підлітків.

Знання, навички та вміння юні рятувальники можуть перевірити та застосувати під час проведення рейдів з виявлення й усування порушень протипожежного режиму в школі під час проведення масових заходів, особливо новорічних ялинок, бесід зі школярами та дошкільнятами, у вікторинах, естафетах, змаганнях, протипожежних конкурсах.

Попередити – врятувати - допомогти” – ось основний девіз юних рятувальників.


    1. ^ Мета та завдання програми.


Мета програми – створення умов для організації діяльності школярів з вивчення правил пожежної безпеки, залучення їх до організації пропаганди безпечної поведінки серед учнів, направленої на попередження пожеж та вмінь діяти при виникненні пожежі.
Завдання програми:


  1. Підвищення навчального рівня дітей з питань пожежної безпеки.

  2. Надання практичної допомоги в забезпечення безпеки громадян і майна в разі виникнення пожежі.

  3. Оволодіння основами пожежної справи, вміннями й навичками з попередження й гасіння пожеж.

  4. Проведення роз’яснювальної та попереджувальної роботи.

  5. Сприяння в професійній орієнтації дітей.

  6. Надання першої медичної допомоги в різних надзвичайних умовах.

  7. Розвиток здібностей знаходити рішення й діяти в надзвичайних умовах.

  8. Організація й проведення рейдів, перевірок протипожежного стану в навчальному закладі.

  9. Випуск тематичної печаті в навчальному закладі.

  10. Участь в проведенні тематичних заходів, агітбригад, виставок, екскурсій.


1.3. Методи та організаційні форми навчання.
Програма передбачає такі методи й форми роботи, які дають можливість учням максимально проявити свою активність в рішенні задач з даної області, розвивають їх емоційне сприйняття, знання, вміння й навички. Окрім занять, бесід, лекцій проводиться тестування, навчальні ігри, КВН юних рятівників, вікторини –змагання, ігри – змагання, розв’язання за допомогою учбово-тренувальних карток ситуативних задач. Обов’язковими є практичні заняття, які проводяться сумісно з ЗДПЧ №21 м. Енергодар, екскурсії до пожежних частин міста, на виставку пожежної техніки та спортивні тренування з пожежно-прикладного спорту.

Гра в підлітковому віці має особливе значення. У грі прослідковується направленість учня на самовивчення, встановлення самопізнання. Тому для досягнення більшої ефективності в роботі на заняттях використовуються ігрові методики, які сприяють виробці швидкості реакції, логічного мислення, зібраності, уваги для кращого засвоєння нових знань.

Рекомендовано використання учбово-тренувальних карток. Такі картки можна використовувати при любій формі роботи: індивідуальній, колективній. Крім того картки можуть включати і контрольні питання-завдання. Їх можна використовувати не тільки при вивченні нового матеріалу, а й при закріпленні вивченого чи самостійному вивченню тем.

Програмою передбачено використання ІКТ – презентації, відео ролики, створення соціальних реклам та інше.


^ 1.4. Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми.

Виконання програми розраховано на 2 роки навчання.

Програма призначена для ознайомлення учнів з правилами пожежної безпеки, з характеристиками причин і можливих наслідків пожеж та вибухів; правилами безпечної поведінки при пожежах.

Віковий діапазон учнів – 12-15 років (7-9 клас).

Склад групи 10-12 чоловік.

Набір дітей до гуртка призводиться на добровільній основі за бажанням та інтересами учнів.
Оптимальний режим роботи:

  • перший рік навчання – 2 години на тиждень

  • другий рік навчання – 2 години на тиждень


^ 1.5. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
Вимоги до рівня підготовки першого року навчання
Знати:

  • пожежа як явище;

  • основні характеристики горючого середовища та джерел запалювання;

  • загальні вимоги правил пожежної безпеки в школі, вдома;

  • елементарні засоби тушіння запалювань;;

  • первинні засоби пожежегасіння та їх значення;

  • основи професії „пожежник";

  • відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.

Вміти:

  • оцінювати обстановку при виникненні задимлення чи загорання;

  • користуватися первинними засобами пожежегасіння;

  • виконувати вимоги правил пожежної безпеки;

  • проводити роз’яснювальну та профілактичну роботу серед молодших школярів.



Вимоги до рівня підготовки другого року навчання
Знати:

  • динаміку виникнення, розвитку й тушіння пожежі;

  • основні якості горючого середовища;;

  • фізики-хімічні основи процесу горіння;

  • причини пожеж та заходи профілактики;

  • принципи й засоби тушіння пожеж;

  • основні методи пожежегасіння;

  • вимоги з правил пожежної безпеки в різноманітних ситуаціях;

  • первинні засоби пожежегасіння і їх можливості;

  • бойову роботу пожежних підрозділів;

  • відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.


Вміти:

  • оцінювати пожежну небезпеку в різних місцях та при проведенні різноманітних робіт;

  • оцінювати умови при виникненні задимлення чи загорання, приймати заходи до тушіння пожеж;

  • користуватися первинними засобами пожежегасіння, пожежними кранами, системами пожежної автоматики;

  • надавати першу медичну допомогу при опіках чи отруєннях продуктами горіння.


ІІ. Основний зміст програми.
^ Тема 1. Організація роботи ДЮР.

Вступне заняття. Закон України „Про пожежну безпеку”. Положення про ДЮР. Види роботи дружини. Права й обов’язки гуртківців. Керівний склад. Порядок зарахування та відчислення в ДЮР. Історія виникнення добровільних пожежних дружин.
^ Тема 2. Історія розвитку пожежної справи.

Історія розвитку протипожежної служби. Необхідність організованих державних заходів у боротьбі з пожежами. Історія виникнення пожежної служби. Історія розвитку пожежної техніки. Види пожежних машин. Наша історія: МНС, завдання та цілі, структура, особливості роботи. Екскурсія до пожежної частини.
^ Тема 3. Від чого бувають пожежі?

Недбалість - основна причина виникнення пожеж. Основні заходи з попередження пожеж від пустощів дітей з вогнем. Пожежна небезпека блискавки. Поняття про пожежну профілактику. Безпека в природі. Протипожежні вимоги при розпалювання вогнища. Причини та наслідки лісових пожеж.
^ Тема 4. Профілактика пожеж.

Види пожеж. Групи займань. Наслідки пожеж. Статистика МНС за минулі роки. Пожежі та вибухи. Характеристика причин пожеж і вибухів. Правила безпечної поведінки в разі виникнення пожежі чи загрозі вибуху. Електробезпека. Безпечне використання електричного току, навантаження електричних мереж. Безпечне користування комп’ютером. Знаки пожежної безпеки, їх групи та види. Вибухонебезпечні предмети. Побутова хімія.
^ Тема 5. Протипожежний режим у школі.

Постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи, що визначають протипожежний режим на території навчального закладу. Попереджувальні плакати та надписи. Вимоги до протипожежного режиму у школі. Заходи з посилення протипожежного режиму. Дії у випадку порушення правил безпечної поведінки. Вимоги пожежної безпеки при проведенні новорічних ялинок та інших масових заходів. Уразливі фактори пожеж. Алгоритм дій при пожежі. Адміністративна та карна відповідальність за порушення ППБ.
^ Тема 6. Первинні засоби вогнегасіння. Знаки безпеки.

Пінні, порошкові, вуглекислотні вогнегасники, область їх використання. Щити з набором пожежного інвентарю. Норми забезпечення первинними засобами вогнегасіння деяких споруд і приміщень, місця їх установки, правила зберігання. Знаки безпеки: попереджуючі, приписуючи, забороняючі, вказівні; місця установки.
^ Тема 7. Засоби пожежегасіння, зв’язку та оповіщення про пожежу.

Марки й призначення пожежних автомобілів. Склад бойового розрахунку на машині. Вода – основний засіб тушіння пожеж. Небезпека використання води під час гасіння електромереж, які знаходяться під напругою. Вогнегасники, приведення в дію, догляд та збереження. Основні відомості про системи автоматичного знаходження та тушіння пожеж. Пожежні оповісники: теплові, димові, ультразвукові. Призначення охоронно-пожежної сигналізації.
^ Тема 8. Вогнегасники.

Первинні засоби вогнегасіння (вогнегасники, крани внутрішнього водогону, ящики з піском та інше). Історія виникнення вогнегасників. Види вогнегасників (пінні, порошкові, вуглекислотні), їх призначення, принцип дії. Обладнання щитів протипожежним інвентарем, місця їх встановлення. Правила користування внутрішнім пожежним краном. Система та засоби сповіщення людей про пожежу в закладі. Порядок виклику „101”.
^ Тема 9. Основи пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності.

Дії людей, які можуть призвести до виникнення пожежі. Першочергові дії при запалюванні. Випадки, коли потрібно зупинити боротьбу з вогнем та покинути приміщення. Засоби захисту від вогню та диму. Пожежна безпека в квартирі. Допомога людині, яка обхвачена полум’ям. Пожежа у школі. План евакуації, як обов’язковий організаційний захід. Електронебезпека. Послідовність дій при займанні телевізору, електропроводки. Безпека на воді: купання, катання на човнах, загорання на сонці. Паніка, страх, збентеженість, нерозважність дій людини в період небезпеки. Першочергові дії по збереженню життя до приїзду рятувальників.
^ Тема 10. Долікарняна медична підготовка та допомога в надзвичайних ситуаціях.

Опіки, види опіків, надання першої медичної допомоги. Залежність смертельних випадків від площі та ступіні опіку. Поняття про опіковий шок, схема лікування. Обмороження. Ступіні обмороження. Надання долікарняної допомоги: кровотеча, переломи, вивихи, рани. Накладання пов’язок, шин. Укуси комах та тварин. Допомога при поразці електричним струмом та постраждалому від удару блискавки. Правила транспортування постраждалого. Порядок виклику „103” або „111”.
^ Тема 11. Спеціальна підготовка.

Основи орієнтування. Орієнтування на місцевості. Компас, його призначення. Змагання з проходження по азимуту. Загально фізична підготовка: силові вправи, підтягування на перекладині. Кросова підготовка. Проходження лінії перешкод.
^ Тема 12. Засоби індивідуального захисту.

Класифікація засобів індивідуального захисту. Засоби індивідуального захисту органів дихання та шкіри.
Тема 13. Літній пожежонебезпечний період.

Основні причини пожеж у лісі. Наслідки від загорання сухої трави, тополиного пуху. Приклади найбільших лісових пожеж. Адміністративні заходи покарання за порушення протипожежного режиму в лісі та лісопаркових зонах.

  1   2   3   4

Схожі:

Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо проведення атестації педагогічних кадрів
Науково-методичні рекомендації щодо проведення курсів з елементами дистанційного навчання
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо викладання п редмет
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу в 2011-2012 н р
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики в 2009/10 навчальному році
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів,...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо викладання математики в 2010-2011 навчальному році
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів,...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-6 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів,...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації до програми виховання І навчання «Дитина»
Разом із тим ці методичні рекомендації можуть бути використані й іншими працівниками дошкільної освіти або тими, хто хоче розширити...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та написання курсових робіт...
Методичні рекомендації щодо підготовки та написання курсових робіт для студентів спеціальності 010201 «Фізичне виховання» складені...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо організації діяльності працівників
Донецької міськради від 31. 08. 2011р. №01/10-1384, районний відділ освіти надсилає для використання в роботі методичні рекомендації...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в знз у 2013-2014 навчальному році
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського направляє методичні рекомендації щодо...
Методичні рекомендації щодо реалізації даної програми iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5 9 класах подано...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальні програми для профільного навчання. Програми факультативів, спецкурсів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка