I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова




Скачати 452.02 Kb.
НазваI. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова
Сторінка1/4
Дата конвертації28.02.2013
Розмір452.02 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Історія > Документы
  1   2   3   4


Будова слова і словотвір

Картка № 1
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова.

  1. Спів, співати, співак, співачка, заспівати.

  2. Співаю, співаєш, співає, співаєте, співаємо, співають.

  3. Пісня, пісенний, пісняр, пісняри, пісенька.

  4. Малий, малюк, маленький, мініатюрний, мініатюра.

  5. Довгий, високий, великий, довжелезний, довгенький.


^ II. У якому рядку всі слова спільнокореневі?

  1. Широкий, широкого, широкому, широким, широкі.

  2. Високий, вищий, найвищий, височезний, височенький.

  3. Птах, пташиний, птахом, пташине, птахи.

  4. Везу, везеш, везете, буду везти, везуть.

  5. Колосок, колос, заколоситися, колосковий, колоситися.


III. Виберіть рядок, у якому всі слова не мають закінчення.

  1. Сіль, ряд, слово, тема, птах.

  2. Кіно, пальто, вікно, село, місто.

  3. Сонце, вершки, ножиці, давно, батько.

  4. Кафе, таксі, леді, метро, колібрі.

  5. Піч, кінь, біг, захід, пень.


^ IV. У якому рядку правильно виділено корені в словах?

  1. Без/лад/, /лагід/ний, /помил/ка, /сильн/ий, /хорош/ий.

  2. Біл/іти, ви/вод/ити, /бриз/кати, /син/ій, /корен/і.

  3. /Прав/о, /правн/ик, /добр/о, /добр/ий, /добреньк/ий.

  4. /Весел/ий, /веселк/а, /весел/ити, /весел/ість, ве/селун/.

  5. /Душ/итися, /видуш/ений, /дух/, /душ/евність, /задуш/итися.


^ V. У якому рядку всі слова мають префікс?

  1. Кореневий, миролюбний, вмовити, вниз, вогняний.

  2. Вмістити, вогнище, вгору, вовк, влітку.

  3. Премудрий, перебігти, архіскладний, немолодий, завеликий.

  4. Добитися, добренько, доопрацювати, дорожити, допрати.

  5. Березовий, сіруватий, сіренький, стінний, учнівський.




^ VI. Визначте, у якому рядку всі слова побудовані за схемою .

  1. Річка, стежинка, стежина, ріка, дорога.

  2. Дошкільний, дочка, дочитати, дочекатися, дочути.

  3. Маленький, дрібниця, дрібнюсінький, малюсінький, дрібний.

  4. Стеля, поема, квадрат, друзі, світлий.

  5. Дроворуб, дрововоз, дроворіз, дровонос, дровозаготівельник.


Будова слова і словотвір
Картка № 2

I Продовжте речення: «Основа слова — це...».

  1. ...змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення і служить для зв'язку слів у словосполученні і реченні.

  2. ...частина слова без закінчення, що виражає його лексичне значення.

  3. ...слова зі спільним коренем, але різними лексичними значеннями.

  4. ...головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне значення споріднених слів.

  5. ...значуща частина слова, яка стоїть перед коренем.


II Вкажіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

  1. Радісний, радісно, радісному, радісна, радісними.

  2. Нести, несу, несеш, несуть, несем.

  3. Дорога, на дорозі, доріженька, дороги, дорожити.

  4. Світлий, ясний, погожий, гарний, добрий.

  5. Садити, садок, саджанці, сад, садівник.


III. Виберіть рядок, у якому всі слова є формами одного слова.

  1. Веселий, веселіший, найвеселіший, веселому, веселі.

  2. Весна, весняний, веснянка, провесна, весніти.

  3. Мова, прамова, мовити, мовлення, замовити.

  4. Ходити, хід, бігати, біг, вхід.

  5. Коса, косити, покосити, кошу, покоси.


^ IV. У якому рядку всі слова мають нульове закінчення?

  1. Берег, кіт, блок, вечір, піч.

  2. Твердий, вузький, поганий, дорогий, холодний.

  3. Вгору, по-українськи, вліво, добре (прислівник), чесно.

  4. Можливий, вільний, великий, день, хмара.

  5. Люди, вода, темінь, дзеркало, тьма.


^ V. Вкажіть рядок, у словах якого виділено основу.

  1. На/біг/ти, /греч/аники, /верх/овина, /голуб/ка, /весн/увати.

  2. /Вітр/ильник, /вітр/ило, /вітер/, /вітр/ильний, /вітр/яний.

  3. /Вір/а, /вір/ний, / вір/нісінький, з/вір/итися, /вар/тість.

  4. /Зірк/овий, перед/гроз/овий, об/мін/, /колос/ковий, /зор/овий.

  5. /Зірков/ий, /передгрозов/ий, /обмін/, /голосков/ий, /зоряниц/я.


^ VI. У якому рядку всі слова мають префікс?

  1. Здоровий, природний, швидкий, рухливий, подати.

  2. Наддалекий, безколірний, захмарний, нелегкий, додатковий.

  3. Особливий, вродливий, хворобливий, гумовий, догадливий.

  4. Стоматолог, філолог, фізіолог, біолог, соціолог.

  5. Доводити, довіра, довгий, догляд, довгота.


Будова слова і словотвір
Картка № 3

І. Продовжте речення: «Закінчення — це...».

  1. ...значуща частина слова, яка стоїть перед коренем.

  2. ...змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення і служить для зв'язку слів у словосполученні і реченні.

  1. ...значуща частина слова, яка стоїть після кореня.

  2. ...головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне значенні споріднених слів.

  3. ...єдність граматичних значень і способів їх вираження.


^ II. У якому рядку всі слова змінні?

  1. Вранці, горобці, чудо, піч, книга.

  2. Страшно, вітер, телевізор, метро, сіль.

  3. Радість, синь, кінь, гай, стіл.

  4. Таксі, підпис, підтримка, зошит, текст.

  5. Вікно, добро, надворі, калиновий, сумно.


III. Вкажіть рядок, у якому правильно виділено закінчення в слова

  1. Ніжн/ий/, добр/ий/, сух/ий/, сон/ /, ход/ите/.

  2. Богат/ир/, блід/ий/, мармур/ /, перелякан/ий/, гарн/енький/.

  3. Лісоч/ок/, косар/ /, біл/есенький/, порист/ий/, мороз/ець/.

  4. Вітрищ/е/, біляв/ий/, іскр/истий/, смілив/ість/, кавун/ /.

  5. Читанн/я/, водиц/я/, скл/яний/, гарнесеньк/ий/, троянд/а/.


^ IV. У якому рядку всі слова спільнокореневі?

  1. Дощі, дощем, дощами, дощу, дощів.

  2. Іду, ідеш, ідем, ідете, ідуть.

  3. Дощ, дощик, дощовий, дощовик, дощити.

  4. Високий, вищий, найвищий, високе, високі.

  5. Вода, водяний, водити, водоймище, водій.


^ V. Вкажіть рядок, у якому основи слів збігаються з коренем.

  1. Вільний, виступ, багатий, актор, довірити.

  2. Гадати, бездомний, блискавка, аптечка, блискати.

  3. Зірка, бентежний, світило, хліб, небесний.

  4. Дитячий, колисковий, ботаніка, погляд, світ.

  5. Центр, бронза, афіша, зима, день.


^ VI. У якому рядку всі слова мають суфікси?

  1. Сміливий, мужній, синій, малий, великий.

  2. Темнуватий, лісник, стільчик, митник, гарнесенький.

  3. Праліс, провесна, прадід, перехід, захід.

  4. Слід, сніг, сад, дім, крик.

  5. Хліб, лисий, гарний, сірий, ніч.


Будова слова і словотвір
Картка № 4

^ I. Яка морфема виражає загальне (поняттєве) лексичне значення
слова?


  1. Закінчення.

  2. Суфікс.

  3. Префікс.

  4. Корінь.

  5. Постфікс.


^ II. Вкажіть, у якому рядку всі слова мають закінчення.

  1. Ясно, м'яко, темно, щедро, низько.

  2. Золото, око, вікно, озеро, вліво.

  1. По-батьківськи, по-козацькому, по-учнівському, по-українськи, по-дружньому.

  2. Мужність, хлібороб, твір, переказ, вечір.

  3. Тихий, тихо, глибокий, глибоко, глибина.


III V якому рядку всі слова є спільнокореневими?

  1. Ліс, лісок, ліси, лісник, пролісок.

  2. Темний, темніти, найтемніший, темнуватий, темному.

  3. Водій, водити, водяний, приводити, переводити.

  4. Земля, землиця, земляний, землі, земляного.

  5. Шкільний, школа, дошкільний, школярик, пришкільний.


IV Вкажіть рядок, в якому подано форми одного слова.

  1. Дорога, в дорозі, дорогою, дорогами, на дорогах.

  2. Друг, дружити, подруга, подружити, дружба.

  3. Кавун, кавунець, кавунисько, кавунище, кавунчик.

  4. Читати, прочитати, читання, читач, читальний.

  5. Білий, білуватий, білявий, біленький, білити.


V У якому рядку в словах виділено префікси?

  1. /До/глядати, /друк/увати, служб/овець/, бандур/а, спів/ак/.

  2. Про/зелен/ь, /зелен/ий, /зелен/уватий, по/зелен/ілий, за/зелен/іти.

  3. /Ви/вчити, /день, /від/летіти, /по/класти, /ви/везти.

  4. Гай/ок/, сніго/пад/, пере/бути/, чудесн/ий/, /на/рукавник.

  5. Мор/ськ/ий, мудр/ець/, мор/як/, вел/ич/, зл/ість/.


VI Визначте, яке слово відповідає схемі

  1. Берег.

  2. Бережливість.

  3. Береговий.

  4. Прибережний.

  5. Бережливий.


Будова слова і словотвір
Картка № 5

^ I. Продовжте речення: «Корінь слова — це...».

  1. ...головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне значення спільнокореневих слів.

  2. ...частина слова без закінчення.

  3. ...значуща частина слова, яка стоїть перед префіксом.

  4. ...значуща частина слова, яка стоїть після суфікса.

  5. ...змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне зна-v чення.


^ II. У якому рядку всі слова побудовані за схемою

  1. Лісництво, лісник, лісовий.

  2. Вліво, направо, дочиста.

  3. Мудрий, хитрий, молодий.

  4. Зашироко, завеликий, тихенько.

  5. Прочитання, підземний, прикарпатський.


III. Вкажіть рядок, у якому всі слова мають суфікс.

  1. Літо, життя, доля, осінь, зима.

  2. Стіл, липа, сторожка, дерев'яний, берег.

  1. Дерево, плече, вухо, міст, листопад.

  2. Літній, життєвий, димовий, осінній, рученька.

  3. Портфель, хвіст, вальс, ключ, питання.


^ IV. Визначте, в якому рядку всі слова є формами одного слова.

  1. Рушник, рушники, рушниками, рушникам, рушником.

  2. Полин, помилковий, полином, полиновому, полинового.

  3. Писати, дописати, підписати, переписати, дописати.

  4. Багряний, багрянистий, багрянити, багряність, багряниця.

  5. Акторувати, акторка, актор, акторський, акторство.


^ V. Виберіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

  1. Богатир, багатшати, багатий, багатший, багатій.

  2. Диковина, дикий, диковинний, дикість, предикий.

  3. Гуморист, гумористка, гумористи, гумор, гумористичний.

  4. Смієшся, сміються, сміється, сміємося, сміюся.

  5. Сірий, сіруватий, сіренький, сірого, сірим.


^ VI. У якому рядку всі слова мають нульове закінчення?

  1. Довіра, ґрунт, вільний, вірнісінький, днина.

  2. Випас, вихід, забіг, вітер, малюнок.

  3. Читала, світило, їхали, відвідала, знайшли.

  4. Слухання, знання, зірковий, колиска, любисток.

  5. Далеко, довіку, верхи, погано, пішки.



Будова слова і словотвір
Картка 6

^ I. Продовжте речення: «Спільнокореневі слова — це...».

  1. ...головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне значення спільнокореневих слів.

  2. ...слова зі спільним коренем, але з різним лексичним значенням.

  3. ...єдність граматичних значень і способів їх вираження.

  4. ...частина слова без закінчення.

  5. ...змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення і служить для зв'язку слів у словосполученні і реченні.

  1   2   3   4

Схожі:

I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова icon1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді
Вкажіть, у якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconНаступила та передвечірня пора, коли повітря стає джерельно- прозорим І навіть якісь
Позначте рядок, у якому всі слова у родовому відмінку однини мають закінчення -а
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconВідкритий урок у 5 б класі
Значущі частини слова (Основа слова І закінчення змінних слів. Форми слова І спільнокореневі слова)
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconВкажіть, у якому рядку допущено орфографічну помилку

I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова icon1. Виконати дії з матрицями: а 3А+2В; б А*В; В*А; в А*С
Віднімимо від першого другий рядок; помножимо на -7 перший рядок та додамо його до третього, отримаємо
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconСтруктура html-документа
На практиці в гіпертексті деякі слова виділяють шляхом підкреслення або фарбування в інші кольори (гіперпосилання). Виділення слова...
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconОбробка символьних І рядкових величин. Основні функції та процедури...
Дані типу рядок — це послідовність довільних символів (тобто елементів типу char). Сталі типу рядок записують за допомогою двох штрих-символів,...
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconI. Вкажіть, у якому рядку допущено орфографічну помилку
Був (у, в) архіві, сидів (у, в) барлозі, приїде (у, в) травні, плавати (у, в) океані
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconДмитрушківська зош І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області
Якщо кабінет інформатики відсутній чи інтегрований, вкажіть назву кабінету в якому проводиться інформатика
I. Вкажіть рядок, у якому подано форми одного слова iconДмитрушківська зош І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області
Якщо кабінет інформатики відсутній чи інтегрований, вкажіть назву кабінету в якому проводиться інформатика
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка