Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!»




Скачати 57.11 Kb.
НазваУрок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!»
Дата конвертації09.03.2013
Розмір57.11 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Історія > Урок

Перший урок на тему :
«Доріг багато-твоя єдина!»
Мета: Ознайомити учнів із переліком галузей народного господарства, переліком професій які дають змогу займатися індивідуальною трудовою діяльністю, які мають сталий попит на ринку праці; порадити, як обрати професію до душі, як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії,; виховувати зосередженість, щоб не розгубитися в різноманітності професій.
Учитель: Шановні батьки,учні! Сьогодні в усіх школах нашої країни проводиться перший урок на тему: «Доріг багато-твоя єдина!»,присвячений майбутнім вашим професіям.

Кожен з вас мріє про свою життєву стежину, про цікаву професію, про навчання в хорошому навчальному закладі. Серед вас є ті , для кого питання вибору професії уже вирішене, є ті, хто вагається між декількома професіями, є ті, хто ще навіть не задумувався ким бути, вважаючи що, поки ви навчаєтеся в школі, часу на роздуми ще багато.

Школа! Все в житті починається з неї. Це ніби величезний корабель, який бере курс у порту «Дитинство» і відправляється в довге 11-річне плавання аж до порту «Самостійне життя».

Школа дає знання, які дають можливість вчитись і працювати. Школа дбає, щоб ми були хорошими людьми, виховує в нас любов до прекрасного, працьовитість, доброту. І так просто в школі впродовж усього дитинства, веселого, безтурботного.

Але настає момент, коли дитинство закінчується, коли ти опиняєшся на порозі, назад вороття немає, а зробити крок вперед лячно, бо там новий світ, нове життя, нові проблеми.

І в цьому великому світі ти мусиш визначитись, ким бути тобі, якою справою займа-

тись, щоб зміг і матеріально себе забезпечити і відчувати моральне задоволення.

На мою думку, світ професій можна порівняти з величезним містом. Легко тому, хто вже давно намітив свій маршрут, знає точну адресу. А як бути тим, хто шукає?

А таких, хто шукає, серед нас більшість. Професій, кажуть, на світі є близько 3 тисяч, і кожного року появляються ще нові.

Це дійсно, багато.

Як же не розгубитись у цьому морі професій? Ким бути? Як визначити своє я? Які вимоги ставить професія перед нами? Які перспективи відкриваються.

Обираючи професію, треба пам'ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності.

Погляд на професію як на постійну, на все життя справу — хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.

Розподіл професій на погані й хороші, цікаві та не цікаві, легкі й важкі — помилковий. Значення професії у житті людини залежить не від характеру роботи, а як до неї ставиться сама людина.

Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим.

Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так,професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж...

Світ професій значно ширший, понад 40000, ніж коло навчальних предметів, тому ототожнення улюбленого предмета з професією не є надійним орієнтиром у виборі професії.

Вибираючи професію, слід враховувати характер особи, стан її здоров'я, ознайомитися з гороскопом. Адже характер людини залежить від дати її народження. Гороскоп нам вказує не тільки на ті професії, які можна обирати, а застерігає від тих, яких обирати не варто, бо це може призвести до погіршення здоров'я.

Є професії, які говорять самі за себе, а є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемось до словничка нових слів.

  1. Майстер із виготовлення гобеленів — це майстер із ручного виготовлення килимових виробів.

  2. Кесонник — працівник, який веде роботи в закритому від зовнішнього повітря колодязі.

  3. Такелажник — робітник, який обслуговує установки, в яких відбувається процес електролізу, тобто покриття деталей іншими металами чи сплавами.

Часто кажуть, що у кожної людини є дві дороги. Перша — вузька, безводна, засіяна колючками, повна небезпек... Тільки наприкінці вона стає рівною, з родючими садками. Друга дорога — поросла квітами, сповнена насолод, а наприкінці стає кам'янистою, небезпечною.

Яка вам більше подобається? Яку ви обрали б для себе?

(Міркування дітей.)

Вихователь. Вам подобається перша. Це добре. Але чому вона така важка?

Ніщо в житті не дається без зусиль, важкої праці. Людина, яка з дитинства навчилася долати перешкоди, допомагати іншим, не піддаватися спокусам, перемагати власну лінь, може стати справжньою Людиною, домогтися в житті того, чого вона хоче.

Для чого живе людина? Який же слід повинна залишити вона на Землі?

Перш ніж ви почнете міркувати над цим запитанням, я прочитаю вам притчу В.Сухомлинського.

Старий Майстер побудував кам'яний будинок. Став та дивується зі сторони. «Завтра в цьому будинку поселяться люди», — думав із гордістю Майстер.

А в цей час біля будинку грався семирічний Хлопчик. Вік скочив на щойно цементований поріг і залишив на ньому слід своєю маленькою ніжкою.

— Навіщо ти зіпсував мою роботу? — з докором запитав Майстер.
Минуло багато років. Хлопчик став дорослим чоловіком. Життя

його склалося так, що він часто переїжджав із міста в місто, ніде довго не затримувався, ні до чого не прив'язувався — ні руками, ні душею. Прийшла старість. Згадав Літній Чоловік своє рідне село на березі Дніпра. Захотілося йому відвідати свою Батьківщину. Приїхав Чоловік на рідну землю. Зустрічається з людьми, називає своє прізвище, але всі тільки плечима знизують — ніхто не пам'ятає цього чоловіка.

Зустрівся по дорозі старенький дідусь та й запитує:

  • Щось, можливо, ти залишив після себе? Чи є в тебе син чи донька?

  • Ні, не маю я ні сина, ні доньки, — відповів Літній Чоловік.

  • Можливо, ти посадив у нашому селі сад чи бодай деревце?

  • Ні, не посадив я саду...

  • Можливо, ти поле засіяв?

  • Ні, не працював я у полі...

  • А, можливо, ти вірші пишеш, пісні складаєш?

  • Ні, і цього я не вмію...

  • Тоді хто ти такий? Що робив ти все своє життя? — з подивом запитав дідусь.

Нічого не зміг відповісти Літній Чоловік. І раптом він згадав ту мить, коли залишив свій слід на порозі одного будинку. Підійшов Чоловік до нього. Стоїть будинок, ніби вчора збудований, а на порозі — закам'янілий слідок його дитячої ніжки. «Ось і все, що залишиться після мене на землі, — з гіркотою подумав Літній Чоловік. — Але цього так мало! Не так потрібно було прожити своє життя...»

Ось така історія. Як ви гадаєте, у чому трагедія життя цієї людини?

(Міркування дітей.)

Вихователь. І щоб ніколи не відчути гіркоти життєвого полину, не відчути у зрілі роки, що життя пройшло марно, потрібно самому собі дати відповідь: у чому сенс мого життя, що я хочу досягти, яким я повинен бути.
Учитель. Вибір професії — це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми.


Схожі:

Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconУрок на тему: Підготувала
Тепер ви підросли І стали учнями нашої школи. Перед вами відкриваються двері в чудову І неосяжну країну Знань. Хорошими учнями ви...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconТема: чи повинен християнин приймати
Якщо ми зрозуміємо цю тему, то вона нам відповість на багато питань, тому що багато людей сьогодні задаються питанням
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconБюлетень 1-3 Чемпіонат України зі спортивного орієнтування (сор-рогейн) 6 06. 2008р
Пересічена місцевість з різноманітними формами зсувного рельєфу. Ліс переважно буковий, 20% відкритого простору, розвинена сітка...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconВеликобурлуцька районна державна адміністрація харківської області розпорядження великий Бурлук
«Харківський облавтодор» ват «дак «Автомобільні дороги України», з метою забезпечення тимчасової зайнятості населення, передусім...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconУрок по темі "Розмноження та розвиток рослин"
Уч и т е л ь. Упродовж кількох уроків ми з вами вивчали тему Розмноження та розвиток рослин, тобто знайомилися з різноманітністю...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconУрок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею»
Урок математики у 3 класі на тему : «Ділення з остачею», вчителя початкових класів Новожиттівського навчально – виховного комплексу...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconДержавна служба автомобільних доріг України надає перелік найбільш...
Державна служба автомобільних доріг України надає перелік найбільш підготовлених до реалізації інвестиційних проектів на будівництво,...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconТема. Тварини. Різно
Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають...
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconУроку вчитель : Наш урок моральності на тему «Важка доля хто винен?»
Вчитель: Наш урок моральності на тему «Важка доля – хто винен?» мені хотілося б почати з епіграфа
Урок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!» iconУрок математика + географія
Згідно з програмою І тематичним плануванням математики у 5 класі передбачено 9 (дев'ять) уроків із теми "Відсотки". У системі уроків...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка