Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення




Скачати 40.19 Kb.
НазваУрок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення
Дата конвертації16.03.2013
Розмір40.19 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Журналістика > Урок
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення.

Дата проведення:______________________
Мета уроку: Поглибити зання учнів основних хвильових властивостей електромагнітних хвиль шляхом вивчення основ радіолокації та телебачення. Розвивати світогляд учнів шляхом ознайомлення з новими технічними пристроями. Виховувати спостережливість та вміння робити узагальнення.

Обладнання: прилад для вивчення властивостей радіохвиль.
Тип уроку: УРОК ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА НАВИЧОК.

Метод: евристична бесіда.
Хід уроку:

І частина

1. Актуалізація опорних знань. Провести фронтальне опитування учнів з метою повторення основних моментів теми. Форма проведення – фізичний диктант.

2. Оголошення теми, пояснення нового матеріалу.
^ РАДІОЛОКАЦІЯ. ПОНЯТТЯ ПРО ТЕЛЕБАЧЕННЯ. РОЗВИТОК ЗАСОБІВ ЗВ’ЯЗКУ
РАДІОЛОКАЦІЯ
Явище відбивання електромагнітних хвиль радіодіапазону покладено в основу дії технічних пристроїв, які дістали назву радіолокаторів. Їх застосовують для визначення положення віддалених тіл, зокрема літаків, ракет, кораблів. Процес виявлення віддалених предметів за допомогою електромагнітних хвиль радіодіапазону називають радіолокацією. Радіолокацію здійснюють за допомогою комплексу приймально-передавальної апаратури, який називають радіолокатором.




Для збільшення точності в радіолокаторах використовують радіохвилі метрового або сантиметрового діапазону. Такі хвилі легко фокусувати і формувати вузький пучок. Висока частота радіохвиль цього діапазону забезпечує також значну далекість дії радіолокатора.
До складу радіолокаційної станції (РЛС) (мал. 4.23) входять радіопередавач (1), антена (2) комутатор (3), радіоприймач (4), пристрій аналізу інформації (5), блок живлення (6).
Склад РЛС




Передавач радіолокатора працює в так званому імпульсному режимі. Він генерує електромагнітні коливання, тривалість яких становить декілька десятків періодів коливань генератора. Радіоімпульси надходять до антени, яка випромінює в певному напрямку короткочасні імпульси радіохвиль. Комутатор у цей час замикає вхід радіоприймача, оберігаючи його від руйнування потужними електромагнітними коливаннями, які надходять від передавача. Реєструвальний пристрій у цей час фіксує момент проходження імпульсу.




У радіолокаторах використовуються властивості електромагнітних хвиль. Радіолокатор працює в імпульсному режимі. Антена радіолокатора випромінює імпульс електромагнітних хвиль і приймає хвилі, відбиті об'єктом. Як реєструвальний пристрій найчастіше застосовують електроннопроменеву трубку, електронний промінь у якій переміщується горизонтально. Частоту розгортки електронного променя встановлюють залежно від потужності і далекодії радіолокатора. Чим більша далекодія локатора, тим менша частота розгортки. Імпульс радіохвилі поширюється в просторі, доки не натрапить на якусь перешкоду — літак, корабель чи грозову хмару. Значна частина енергії радіохвилі розсіюється під час відбивання внаслідок того, що поверхня перешкоди практично ніколи не буває плоскою. До антени радіолокатора повертається лише незначна частина енергії радіохвилі. Інтервал часу між двома імпульсами обирають таким, щоб радіолокатор «мовчав» протягом часу, потрібного для повернення сигналу від об'єкта, що знаходиться на максимально досяжній для даного радіолокатора відстані. Під час паузи, коли сигнал не надходить до антени, комутатор з'єднує антену з приймачем, який виділяє і підсилює відбитий сигнал та подає повідомлення про нього в реєструвальний пристрій. Якщо використовують згадану вище електронно-променеву трубку, то на її екрані з'являється друга позначка. Знаючи частоту розгортки, швидкість поширення хвилі, можна визначити час проходження імпульсу до перешкоди і назад. Цього достатньо, щоб обчислити відстань до неї:



Антена радіолокатора випромінює імпульси радіохвиль. Коли до антени радіолокатора приєднаний приймач, генератор не працює. Відстань до перешкоди можна розрахувати, знаючи швидкість хвилі та інтервал часу між випроміненим і відбитим імпульсами. Як правило, оператор радіолокаційної станції не проводить таких розрахунків. Він зчитує відстань безпосередньо зі шкали, нанесеної на екран електронно-променевої трубки. Останнім часом як аналізатор і реєструвальний пристрій сигналів у радіолокаторах застосовують спеціальні електронні процесори. Радіолокатори використовують у військовій справі для виявлення літаків і суден. У цивільній авіації вони забезпечують безпеку руху повітряних та морських лайнерів. За допомогою радіолокаторів одержано найточніші дані про відстані від Землі до інших планет Сонячної системи.
ІІ частина Розв’язування задач. Гельфгат «збірник різнорівневих задач. ЗНО»
^ ЗАДАЧІ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО РОЗВ'ЯЗУВАННЯ

1. Посланий радіолокатором сигнал повернувся назад через 43 мкс. Яка відстань до перешкоди?

2. Визначте найбільшу і найменшу далекість виявлення цілі радіолокатором, якщо тривалість імпульсу 10-6с, інтервал між імпульсами 10-4с.

3. Довжина хвилі радіолокатора 20 см, частота випромінювання 500 імпульсів за секунду, тривалість кожного імпульсу 0,02 мкс. Скільки коливань міститься в одному імпульсі і яка найбільша відстань дії локатора?

4. Відстань від радіолокатора до метеорита в момент відбиття сигналу радіолокатора 54 км. Яку відстань пролетів метеорит (v = 3 кмс) від початку випромінювання імпульсу?
ЗАПИТАННЯ

1. Яке фізичне явище використано в радіолокації?

2. Яка роль комутатора в радіолокаторі?

3. Чим визначається частота надходження імпульсів до антени радіолокатора?

4. Як визначають відстань до виявленої перешкоди?















3. Закріплення вивченого матеріалу. Підведення підсумків уроку.

4. Домашнє завдання.






Схожі:

Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconПрограма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань „Мистецтво”
Екзамен з фаху “Кіно-телемистецтво” складають абітурієнти, що вступають на напрям „Кіно-телемистецтво”, спеціалізації: “режисер телебачення”,...
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconНавчальна програма з основ медіграмотності для 6 9 класів «Основи...
Розробник: Куценко Олена Віл’єнівна, кінознавець, кінопедагог, віце-президент Асоціації діячів кіноосвіти І медіапедагогіки України,...
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconПереможці «кінокімерії 2008»
За відданість аматорському кіномистецтву – Студія кіно І телебачення «Альфа», м. Полтава
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconКонспект уроку з курсу «Основи здоров’я»
«Твої права», зошит з друкованою основою для 3 класу «Основи здоров’я» (автор О. В. Лабащук), підручник «Основи здоров’я», 3 клас...
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconЗапитання до іспиту з дисципліни «інформаційне тб»
Жанри інформаційного телебачення: їх основні відмінності від аналітичної та художньої публіцистики
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconСтановлення кіноосвіти в україні
Робота виконана у Київському державному університеті театру, кіно І телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconУрок cемінар на тему: «Основи термодинаміки»
Обладнання: чарівна скринька, конверти із завданнями, номерки завдань, портрети вчених, матеріал для проведення гумористичної, історичної...
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconЗаконодавче забезпечення діяльності трк І тележурналістів
Телебачення як винахід ХХ століття. Винаходи та відкриття, покладені в основу процесу телемовлення
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconУрок №2   (Основи здоров’я 6 клас)
Мета: показати учням, як людина впливає на природу, як впливає природа на людину, та сформулювати правила поведінки людини в природному...
Урок 39-40 Радіолокація. Основи телебачення iconДержавний комітет телебачення І радіомовлення
У відповідь на Ваше депутатське звернення від 22. 02. 05 №1541-1 на додаток до нашого попереднього листа інформуємо
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка