Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра




Скачати 111.83 Kb.
НазваСтенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра
Дата конвертації25.03.2013
Розмір111.83 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Журналістика > Документы
Стенятинська ЗШ І-ІІІ ступенів

Ділова гра
«Титанік: позитивна взаємодія»

шкільний психолог

Диня Оксана Василівна

методичний тиждень

28.02.- 04.02.2011 н.р.





Слайд1

Ділова гра

«Титанік : позитивна взаємодія»


Слайд 2

Мета:

  • формування в учасників навичок групової взаємодії та

ефективного спілкування;

  • навчання бачити себе реальним і не вимагати від людей

відповідати нашим очікуванням;

  • розвиток вміння переструктуровувати семантичні зв’язки

і використовувати речі у незвичайний спосіб;

- демонстрація відмінностей людей у сприйнятті та баченні світу.


^ Слайд 3

Учасники: заучі шкіл Забузького округу.
Необхідні ресурси:

- іграшкові кубики;

- магнітофон;

- мелодії з к-ф. «Титанік»;

- малюнок «Стіна непорозуміння»;

- перелік предметів;

- маркери.
Ведучий

Кожна людина обов’язково проходить через такий суспільний інститут як школа. Тут вона не лише одержує основи знань,а й спілкується і взаємодіє з однолітками і вчителями. Скільки позитивних емоцій можуть одержати учні та вчителі, якщо вони розуміють один одного,відчувають довіру.

^ Вправа 1. Знайомство

Запишіть як би ви хотіли, щоб до вас звертались впродовж нашої роботи і прикріпіть стікери до себе. На кожну букву вибраного імені придумайте собі характеристику, яка починається на ту саму букву.

На початку роботи для почуття безпеки вводяться правила роботи в групі. Приймаються після обговорення і прописуються.

Слайд 4

Правила роботи в групі.

  1. Кожна думка важлива.

  2. Принцип конфіденційності.

  3. Принцип позитивності.

  4. Ділитися власним досвідом, а не оцінювати, засуджувати чи критикувати.

  5. Принцип добровільності.


Вправа 2. Очікування.

Скажіть як ви себе почуваєте зараз і пропишіть, які маєте сподівання від нашої зустрічі. Записані твердження прикріплюють до своїх крісел.

На початок я хочу вам прочитати легенду про « Пихатого мандарина». Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Щодня він лише приміряв убрання та розмовляв з підданими про свій розум і згадував про давню зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось ченця найрозумнішою людиною у світі? Але нікому не виказав свого обурення, а запросив мудреця до себе в палац, задумавши обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. І якщо мудрець скаже, що живе - я роздушу метелика, а якщо мертве - я випущу його». І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. А ж ось двері відчинилися, і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин сказав: „Скажино мені, що я тримаю в руках - жнве чи мертве?" Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Все у твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
^ Вправа 3. Соціальний дім

Мета : сприяти знайомству учасників групи, навчити способам самодіагностики, саморозкриття, які ведуть до змін у собі.

Коментар ведучого. Ні на побутовому рівні, ні в системі наукових понять ми не можемо описати поведінку та взаємовідносини людей інакше, як в термінах соціальних ролей, які вони виконують. Кожен виконує в суспільному житті різні соціальні ролі : вчителя, сина, матері, дочки, батька, покупця, пасажира тощо. Всі ми пов’язані один з одним, чинимо і відчуваємо вплив на собі.

^ Достатньо згадати Шекспіра :

- „Весь світ театр...,

У ньому всі актори...,

І кожен не одну там грає роль...”

Пропоную кожному учаснику подумати і пригадати будь-яку соціальну роль, одну з тих, що виконуєте сьогодні, чи хотіли би виконувати в майбутньому, взявши з торбинки іграшковий кубик (яку ведучий проносить по колу).

Тепер, коли кубики розібрані, а ролі задумані, побудуйте з кубиків „соціальний дім”, ставлячи кубики по черзі, при цьому вголос промовляючи свою задуману роль.

Споруда готова. Вона досить міцна допоки кожен з її складових елементів щільно стоїть поряд з іншими. Але досить хоча б одному з її складових елементів почати змінювати встановлений порядок, як споруда аналогічно починає змінювати свою форму або взагалі руйнується! ( тут треба продемонструвати цю зміну, змінивши розташування деяких кубиків) Тому кожний складовий елемент „соціального дому” несе особисту відповідальність за стабільність споруди.
^ Вправа 4. Стіна непорозуміння

Мета : долання стереотипів міжособистісного сприймання.

На малюнку зображена «стіна нерозуміння» дітей і дорослих, в даному випадку учнів та вчителів.

Що є камінням з якого вона складена?

Що є «наріжним каменем»?

Подумайте і напишіть на кожному камені причини таких нерозумінь (учасники обговорюють поставлені питання в загальному колі і записують свої рішення на камінні).
^ Вправа 5. Титанік

Мета: розвиток взаєморозуміння та взаємоприйняття

Коментар ведучого. Взаєморозуміння та взаємоприйняття - це джерело натхнення, стимул подолання труднощів, те, що дає почуття задоволення й розуміння того, що зусилля не були марними.

Однак трапляється , що у грунт людських взаємовідносин падають зерна нерозуміння, неприйняття та категоричності. Такі зерна проростають, даючи плоди у вигляді непорозумінь, взаємних образ, зруйнованих надій, трагедій та навіть катастроф глобального масштабу з великими втратами.

(На фоні музичного запису мелодії з к-ф „Титанік” ).

14 квітня. Рік 1912. Холодна ніч огорнула, як ніколи спокійний океан. Красень-лайнер йде майже на максимальній швидкості. Пасажири тільки-но повечеряли. Одні прогулюються палубами, інші сидять в зручних шезлонгах – розмовляють. 23.40. Все трапилося дуже швидко. Спочатку легкий поштовх. Потім різкий звук, скрегіт металу.

Загибель „Титаніка”. Про цю трагічну подію сказано багато слів, написано книг, знято фільми. У кожного автора була і буде власна точка зору на причини катастрофи. Не варто оцінювати чи засуджувати погляди та переконання інших, треба лише підкреслити, що кожен може мати свою думку, з якою можна погоджуватися чи ні. Слід додати ще, що більшість „полярних позицій” не мають рішень, які б влаштовували обидві сторони. Тож важливіше шукати спільні інтереси, що задовольняли б потреби протилежних сторін.

^ А тепер увага! Уявіть, що ви пасажири корабля, який в результаті пожежі зазнав аварії в Тихому океані. Більша частина корабля зруйнована і ви повільно тонете.

Ваше місце розташування невідоме, тому що всі прилади вже не працюють. Але за останніми даними ви десь на відстані 200 кілометрів від найближчого суходолу. У вас є дві рятувальні шлюпки. Неушкодженими залишилися 15 предметів (ведучий зачитує цей перелік предметів і дає його кожній групі, додаток 1) і на додачу є ще пачка цигарок, декілька коробок з сірниками та 15 однодоларових купюр. Вам потрібно розташувати запропонований перелік в залежності від значення предметів в даній ситуації з поясненням застосування.

На останніх хвилинах обговорення ведучий повідомляє учасникам, що корабель вже затонув, їхні шлюпки дрейфують в відкритому океані та раптом виявляється, що одна шлюпка – протікає. Усі сідають до однієїї шлюпки. Тепер вже спільною командою учасники повинні вирішити, які предмети залишити в шлюпці, але лише 10, тому що місця мало.

Далі учасникам дається можливість зачитати остаточний варіант переліку 10-ти предметів – спільний чи окремий.Після чого ведучий дає учасникам та зачитує правильний перелік і пояснює призначення кожного предмета (додаток 2).

^ Перелік предметів

Додаток 1

Завдання: розташувати предмети залежно від їх значення.
рибальська вудка

секстант

дзеркало для гоління

5-ти кілограмова каністра з водою

протимоскітна сітка

карта Тихого океану

надувна подушка

каністра з нафтою

маленький радіоприйма

репелент для відлякування акул

20 м непрозорої поліетиленової плівки

одна пляшка рому

7 м канату

дві коробки шоколаду

одноденний раціон туриста,

пачка цигарок,

декілька коробок з сірниками і

15 однодоларових купюр.

^ Слайд 5

Правильний перелік предметів Додаток 2
Впорядкований перелік предметів з поясненням їх застосування

1. дзеркало для гоління (метод сигналізації)
2. каністра з нафтою (метод сигналізації на воді: сірники, банкноти доларів)
3. каністра з водою (для втамування спраги)
4. одноденний раціон туриста (основна їжа)
5. поліетиленова плівка (збирання дощової води та захист від стихії)
6. шоколад (резерв їжі)
7. рибальська вудка (резерв їжі)
8. канат (ним можна зв’язувати що-небудь, щоб не випало за борт)
9. надувна подушка (рятувальний засіб)
10. репелент для відлякування акул (рятувальний засіб)
11. пляшка рому (для дезинфекції можливих поранень)
12. радіоприймач (немає цінності)
13. карта Тихого океану (не мають значення, тому що ви все одно не знаєте,

де ви)
14. протимоскітна сітка (в Тихому океані немає москітів)
15. секстант (без таблиць і хронометра немає значення).
Вправа 6 Рефлексія

Підведення підсумків

  • Розкрийте свій емоційний стан та вражання, отримані від

участі в діловій грі.

  • Чи виправдались ваші очікування?

  • Що взяли для себе?


ВИСНОВОК

На завершення нашої ділової гри я хочу вам прочитати «^ Притчу про двох янголів».
Одного разу два янголи прийняли вигляд людей і спустилися на землю. Їм хотілося подивитися ближче на життя людей. Один янгол був зовсiм молодим і недосбiдченим. І старший ангол вирiшив заразом дечому повчити свого молодого друга. У першу ж нiч свого перебування на землi янголи зупинилися на нiчлiг у будинку багатої сiм’ї. Сiм’я була негостинною, ак i багато iнших багатiїв. Хазяї не хотiли залишати гостей у вiтальнi. Замiсть того їм на дали нiчлiг у холодному пiдвалi. Коли вони розстеляли лiжко, старший ангол побачив дiру в стiнi й закрив її. Янголовi зробити таку рiч неважко. Коли молодий ангол побачив це, то запитав старшого про те, навiщо вiн зробив це. Старший загадково вiдповiв: «Речi не такi, якими здаються». Вранцi вони залишили негостинний будинок і продовжили свiй шлах. Вони йшли цiлий день і до вечора заблукали в село. Знову настав час шукати нiчлiг.

Янголи вирiшили зупинитися в будинку дуже бiдної, але гостинної людини. Хазаїн і його дружина радо зустрiли гостей. Люди посадили янголiв за стіл, виставивши на нього всю їжу, що була в домi. Після вечерi хазяї поклали гостей спати у свої лiжка, а самi лягли на пiдлозi. А вранцi, коли янголи прокинулися, вони побачили хазяїв, котрi плакали. Їхня корова, чиє молоко було єдиним доходом сiм’ї, лежала мертва у хлiві. Ридаючи, хазяїн сказав янголам, що тепер не знає, на що він буде жити. Всi надії померли разом iз коровою. Янголи поспiвчували безутiшному подружжю і продовжили свій шлах. Коли вони йшли курною дорогою, молодший янгол не витримав і запитав старшого: «Чому все так вийшло? Жадiбним багатіям, якi змусили нас спати у холодному пiдвалі, ти допомiг. Бiдняки були готові поділитися усім, а ти до дозволив, щоб у них померла єдина корова. Чому?».

«Речі не такi, якими здаються,— вiдповiв старший янгол. – Там, у підвалi багатiя, у стiнi був скарб iз золотом. Його хазяїн був грубий і не хотiв зробити добро, i я закрив діру в стіні, щоб скарб не був знайдений. Коли ми ночували в бідняків, прийшов янгол смертi за його дружиною. Я домовився з ним, і він погодився взяти замість дружини корову. Речі не такі, якими здаються. Ми ніколи не знаємо всіх деталей. Тому не слід судити про те, що вiдбулося. Ти можеш легко влучити пальцем у небо».
Нехай у всьому, що відбувається навколо, ви завжди бачите справжнiй, часом прихований зміст, і не сприймаєте речi такими, якими вони тiльки здаються вам.
І тут хочеться згадати слова Я. Корчака: «Ви кажете: «Дiти, колеги мене стомлюють». Ви маєте рацiю. Ви пояснюєте: «Треба опускатися до їхнiх понять. Опускатися, нахилятися, згинатися ». Помиляєтеся! Не вiд цього ми стомлюємося. А від того, що треба пiдніматися навшпиньки, тягтися, щоб не скривдити нікого і бути прикладом для всіх ».
Слайд 6
^ ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ

Додаток 1
Перелік предметів

Завдання: розташувати предмети залежно від їх

значення.

рибальська вудка

секстант

дзеркало для гоління

5-ти кілограмова каністра з водою

протимоскітна сітка

карта Тихого океану

надувна подушка

каністра з нафтою

маленький радіоприйма

репелент для відлякування акул

20 м непрозорої поліетиленової плівки

одна пляшка рому

7 м канату

дві коробки шоколаду

одноденний раціон туриста,

пачка цигарок,

декілька коробок з сірниками і

15 однодоларових купюр.

Додаток 2

Правильний перелік предметів
Впорядкований перелік предметів з поясненням їх застосування
1. дзеркало для гоління (метод сигналізації)

2. каністра з нафтою (метод сигналізації на воді:

сірники, банкноти доларів)

3. каністра з водою (для втамування спраги)

4. одноденний раціон туриста (основна їжа)

5. поліетиленова плівка (збирання дощової води та

захист від стихії)

6. шоколад (резерв їжі)

7. рибальська вудка (резерв їжі)

8. канат (ним можна зв’язувати що-небудь, щоб не

випало за борт)

9. надувна подушка (рятувальний засіб)

10. репелент для відлякування акул (рятувальний

засіб)

11. пляшка рому (для дезинфекції можливих

поранень)

12. радіоприймач (немає цінності)

13. карта Тихого океану (не мають значення, тому що

ви все одно не знаєте, де ви)

14. протимоскітна сітка (в Тихому океані немає

москітів)

15.секстант (без таблиць і хронометра немає

значення).
Стенятинська ЗШ І-ІІІ ступенів

Ділова гра
«Титанік: позитивна взаємодія »


шкільний психолог

Диня Оксана Василівна

методичний тиждень

28.02.- 04.02.2011 н.р.

Схожі:

Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconСтенятинська зш І-ІІІ ступенів план роботи
Обговорення І затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2010 – 2011 н р
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconНака з
У відповідності до Положення надіслали супровідні документи (заявку) Чигиринська сзош-інтернат, Боровицький, Головківський, Рацівський,...
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconНаказ м. Балаклія
Вишнівської зош І-ІІІ ступенів, Червонодонецької зош І-ІІІ ступенів №2, Балаклійської зош І-ІІІ ступенів №1 ім. О. А. Тризни з питання...
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconСлавутицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Затвердити схему роботи з обдарованими учнями у Славутицькій зош І-ІІІ ступенів №2 (додаток 1)
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconСлавутицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2
Затвердити схему роботи з обдарованими учнями у Славутицькій зош І-ІІІ ступенів №2 на 2012-2013 н р. (додаток  1)
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconДо відома директорів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ та І-ІІІ ступенів
Відділ освіти райдержадміністрації надсилає для практичного використання зразок номенклатури справ теребовлянської спеціалізованої...
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconУрок з інформатики ділова гра 10 клас Тема ««Графічні можливості текстового процесора ms word»
Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення ms word, комп'ютерна презентація, картки з завданнями
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconПлан виховної роботи пришкільного оздоровчого табору «Веселка» з...
Гра «Здорове харчування» (скласти денний раціон харчування з їстівних трав, які ростуть навколо)
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconУрок-гра. (Овсяницька Т. В.,учитель І кваліфікаційної категорії)...
Ознайомити заступників директорів з досвідом роботи школи щодо організаційно-методичного забезпечення особистісно орієнтованої роботи...
Стенятинська зш І-ІІІ ступенів Ділова гра iconЧорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
На основі тарифікаційного списку Чорноморської зош І-ІІІ ступенів на 2012-2013н р та з метою забезпечення зайнятості учнів у позаурочний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка