Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами




НазваГра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами
Дата конвертації14.12.2013
Розмір84 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Журналістика > Урок
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах
Ігри зі словами
Дидактична мета: збагатити словниковий запас учнів, навчити відчувати красу і милозвучність рідного слова, розвивати творчу уяву, логічне мислення, комунікативні якості, мову.
"Збери слівце "

Учитель пропонує завдання: з кожного рядка виписати тільки ті букви, які не повторюються. З решти букв зібрати нові слова.

в с о р н в о і р е г ( сніг)

н а ж м м ж а н і й ( іній)

ю ф к у т д б д о л ю ( футбол)

р і із б м о к р и м с з ( бокс)

" Додай літеру"

До запропонованих приголосних підібрати голосні і скласти слова .

М г з н (магазин)

П с д (посуд )

Р б т ( робота).
"Конструктор"

Переставити місцями склади так, щоб вийшли слова. З кожного рядка виключи зайве слово.



а) ейхок

істен

вітжи

болфут
( хокей )

(теніс )

(живіт )

( футбол)


б) расест

разеб

бусяба

тькоба

(сестра )

( зебра )

(бабуся )

( батько)


"Склади слова "

З кожного рядка виписати тільки ті букви, які не повторюються. З решти букв зібрати два слова .

В с о р н в о р і г ( сніг)

І а ж м м ж а н і й ( іній).

"Сніжно - звуковий ком"

Так само, як сніжинки утворюють сніжний ком, можна " зліпити " ком зі звуків і назвати його сніжно - звуковим. Спочатку домовляємося з дітьми, з яких звуків голосних або приголосних будемо " ліпити " наш ком.

Наприклад, ліпимо ком з голосних звуків, що позначають м'якість приголосних.
Я

Я – є.

Я – є – ю.

Я – є – ю – і.

Я – є – ю – і – ь.
" Складові ланцюжка"

Учитель вимовляє перший склад: ма. Наступний гравець повторює цей склад і додає свій, що починається на той же звук: ( МА – МО – МІ – МУ ...).

Виграє той, хто повторить найдовшу слоговую ланцюжок.

Ланцюжки можна придумувати і з зворотними складами: ок – од – ор – ош ...
" Тільки веселі слова "

Учитель визначає тему. Діти по черзі називають певні слова.

"Веселі слова ": клоун, радість, сміх, цирк .

" Зелені слово": лист, кавун, огірок, яблуко ...

" Лагідні слова ": матуся, сестричка, кошеня ...
" Струмочок "

Учитель ділить клас на 2 команди. Гравці кожної команди виймають зі своєї коробки картки зі словами. Складають пари з римують слова, складають чотиривірші .

1 коробка: ромашка, шишка, м'яч, собака, сосна, білка, чайник, сарай, лежить, новий.

2 коробка: комашка, мишка, калач, забіяка, біжить, весна, тарілка, начальник, заграй, старий, біжить.
" Слова - м'ячики "

Для гри потрібен м'яч. Учитель кидає м'яч учневі і одночасно вимовляє слово, наприклад, " гіркий " . Учень повинен повернути м'яч і вимовити слово з протилежним значенням

( " солодкий " ) .

Варіанти завдання: назвати слова - антоніми, синоніми, назви міст, квітів, тварин і т. д.
Ігри з пропозиціями
" Загальна пропозиція "

Учитель пропонує всім разом скласти цікаве гарне речення. Умова, вчитель вимовляє перше слово, діти додають по одному слову таким чином, щоб вийшло логічно завершене речення. Якщо хтось з учнів відчув, що речення завершене, він каже: "Стоп! " .

Наприклад: " У красивому лісі ..."

" На шкільному святі ..."

" Морозного зимового ..."

"Впізнай мене "

Учитель декільком учня дає предметні картинки. Вони повинні вказати ознаки предмета і дати його опис: колір, форму, матеріал що їсть, де живе і т. д. не називаючи сам предмет. Решта учнів вгадують про що йшла мова, виправляють, доповнюють сказане.

Наприклад: " Цей предмет неживий. Він буває з металу, буває емальований. Його можна бачити на кухні. У нього є ручка, кришка, носик. У ньому кип'ятять воду ". ( Чайник ) .

"Що таке добре і що таке погано "

Учитель ділить клас на 2 команди. Показує дітям предмет ( малюнок). Одна група шукає переваги цього предмета (чим він хороший ), а інша - недоліки (це погано).

Наприклад: стакан.

Перша група: стакан красивий, на ньому оригінальний малюнок. Він прозорий. Крізь стінки добре видно колір рідини. ( Це добре).

Друга група: стакан крихкий. Його легко розбити. У нього немає ручки, гарячий чай важко тримати. ( Це погано).

"Продовж прислів'я"

Учитель читає початок прислів'я, учні підбирають продовження.

Наприклад:

Вік живи ...

Не в свої сани ...

У гостях добре ...

Без праці ...

"Аукціон народних мудростей "

Учитель організовує гру - аукціон. Виставлені товари (малюнки, листівки, фотографії і т. д.) можна купити тільки за знання прислів'їв, приказок, загадок, скоромовок, народних прикмет .

" Шкатулка казок "

У конверті ( шкатулці ) лежать малюнки, загадки або картки з іменами казкових героїв. Діти відгадують казку, переказують вподобаний епізод.

Казки " навиворіт "

Дітям пропонується у відомій казці поміняти головних героїв місцями, тобто добрих зробити злими, а злих - добрими, сміливих - боязкими, боягузливих - хоробрими.

Наприклад: Вовк у казці "Вовк і семеро козенят " добрий, турботливий, а Коза - зла . У " Казці про рибака та рибку » не старий просить у рибки подарунки , а рибка - у старого.

"Салат з казок "

Дітям пропонується взяти два слова: імена героїв з різних казок і спробувати зробити їх героями однієї казки.

Наприклад:

Карлсон і Мальвіна.

Незнайко і Чебурашка.

Кіт у чоботях і Сірий вовк.

"Якщо раптом ... "

Учитель пропонує учням будь яку неординарну ситуацію, з якої вони повинні знайти вихід, висловити свою точку зору.

Приклади ситуацій:

Якщо раптом на Землі зникнуть.

– Всі ґудзики.

– Всі підручники і т. д.

Що тоді станеться?

Якби у мене був ( а ): жива вода, чарівна паличка. чоботи - скороходи ... ?

" Що було б, якщо ..."

Учитель пропонує учням пофантазувати, зробити будь які припущення за початком :

Що було б, якщо:

– Дельфіни могли розмовляти ?

– Сонце стало синім ?

– У хлопчаків не було кишень ?

– Зникли всі кнопки?

– Люди перестали розмовляти ?

– Не було ручок і олівців ?

– Щоденник вмів розмовляти ?

– Втекли всі підручники ?

– Канікули тривали 9 місяців у році?

– Футбольний м'яч навчився говорити ?

– Боксерські рукавички зробили з шоколаду ?

"Якби я ..."

Учитель пропонує закінчити речення. Пояснює, щоб речення вийшло закінченим, треба представити себе тим, про кого (про що ) йдеться мова.

Схема побудови речення: "Якби я був ( була ) кимось (чимось ), то я б ... , тому що ( щоб ) ...

Наприклад:

– Якби я була фруктом, то була б зеленим і несмачним лимоном, щоб мене ніхто не з'їв.

– Якби я був автомобілем, то " Запорожцем ", пофарбованим в чорний колір, щоб був схожий на "Мерседес".

Продовжіть :

– Якби я був ( а ) вулицею, то я ...

– Якби я був ( а ) чарівником, то ...
Інша тематика:

– Я хотів ( ла) би дізнатися ...

– Я радію, коли ...

– Я сумую, коли ...

– Якби я міг ( ла ) навчити всіх у світі однієї речі, то це було б ...

– Я думаю, що моє ім'я означає…

Гра « Журналісти »

Кілька бажаючих дітей стають героями твору. Їх запрошують сісти під дерево мудрості ( макет дерева) Решта стають журналістами.

Завдання журналістів - задати героям твору цікавий, творчого характеру питання. Завдання « героїв » твору - дати повну змістовну відповідь .

Гра « Чарівний пензлик » допомагає оживити картину твору, зрозуміти вчителю наскільки дитина сприйняла прочитаний твір. Під враженням діти можуть творити, зображувати те, що емоційно пережили, відчули душею і серцем. Для посилення емоційного враження використовується музика. Таємниця літературного мистецтва і полягає в тому, щоб слухати і милуватися невидимим.

" Безглуздості "

Дітям пропонується картина з будь-якого сюжету - ліс, двір, квартира. На цій картині повинні бути 8-10 помилок, тобто щось має бути намальовано так, як це насправді не буває. Наприклад, машина з одним колесом, заєць з рогами. Деякі помилки повинні бути очевидні, а інші непомітні.

Діти повинні показати, що намальовано невірно.

Ігри на розвиток асоціативного мислення
Гра " Що на що схоже "

3-4 дитини виходять за двері, а інші учасники гри домовляються, який предмет буде порівнюватися. Діти заходять і ведучий починає: "Те, що я загадав схоже на ..." і дає слово тому, хто перший знайшов порівняння і підняв руку: Наприклад, бант може бути асоційований з квіткою, з метеликом, гвинтом вертольота, з цифрою "8", яка лежить на боці. Той хто відгадав вибирає нових гравців і пропонує наступний предмет для асоціації.
" Сюрреалістична гра"

( малюнок у кілька рук)

Перший учасник гри робить перший начерк, зображує якийсь елемент своєї ідеї. Другий гравець, обов'язково відштовхуючись від першого начерку, робить елемент свого зображення і т.д. до закінченого малюнка.
" Чарівні плями "

Перед грою виготовляють кілька плям: на середину аркуша виливається трохи чорнила або туші і лист складають навпіл. Потім лист розгортають і тепер можна грати. Учасники по черзі говорять які предметні зображення вони бачать у плямі або її окремих частинах.

Виграє той, хто назве найбільше предметів .
Гра " Слово-асоціації "

Взяти будь-яке слово, наприклад, батон. Воно асоціюється:

– З хлібобулочними виробами.

– З співзвучними словами: барон, бекон.

– Римується зі словами: кулон, салон.

Створити якомога більше асоціацій за запропонованою схемою.

Ігри на розвиток діалектичного мислення
Гра "Добре - Погано "

Варіант 1. Для гри вибирається об'єкт байдужий дитині, тобто щоб не викликав у нього стійких асоціацій, не пов'язаний для нього з конкретними людьми і не породжував емоцій. Дитині пропонується проаналізувати даний об'єкт (предмет) і назвати його якості з точки зору дитини позитивні і негативні. Необхідно назвати хоча б по одному разу, що в пропонованому об'єкті погано, а що добре, що подобається і не подобається, що зручно і незручно. Наприклад: олівець.

–Подобається, що червоний. Не подобається, що тонкий.

–Добре, що він довгий; погано, що він гостро заточений - можна вколотися.

–Зручно тримати в руці, але незручно носити в кишені - ламається.

Розгляду може бути піддано і конкретні властивості предмета .

Наприклад, добре, що олівець довгий - може служити указкою, але погано, що не входить в пенал.
Варіант 2. Для гри пропонується об'єкт, що має для дитини конкретну соціальну значимість чи викликає у нього стійкі позитивні або негативні емоції, що призводить до

суб'єктивної однозначній оцінці (цукерки – добре, ліки – погано). Обговорення йде також як і у варіанті 1.
Варіант 3. Після того, як діти навчаться виявляти суперечливі властивості простих об'єктів і явищ, можна переходити до розгляду " позитивних " і "негативних " якостей в залежності від конкретних умов, у яких ставляться ці об'єкти і явища. Наприклад: гучна музика.

– Добре, якщо вранці. Швидко прокидаєшся і бадьорим себе почуваєш. Але погано, якщо вночі - заважає заснути.
Варіант 4. Коли виявлення суперечливих властивостей перестане викликати у дітей труднощі, слід перейти до динамічного варіанту гри, при якому для кожного виявленої властивості називається протилежна властивість, при цьому об'єкт гри постійно змінюється, виходить своєрідний " ланцюжок". Наприклад: - Є шоколад добре - смачно, але може заболіти живіт; - Живіт болить - це добре, можна в школу не ходити; - Сидіти вдома - погано, нудно; - Можна запросити гостей - і т.д. 

Схожі:

Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconУроках математики у початкових класах
Використання комп`ютерних технологій навчання на уроках математики у початкових класах
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами icon«Диференційований підхід у навчанні учнів початкових класів» 2004-2007
Розвиток творчої компетентності у навчанні молодших школярів на уроках у початковій школі
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconІгри на уроках англійської мови у початкових класах Завдання 1
Знайди однокласника, в якого на картинці зображена дівчин­ка, одягнена так само, як І дівчинка на твоїй картинці (учні порів­нюють...
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconВикористання матеріалів Народного календаря на уроках
У посібнику вміщено матеріали для використання на уроках «я І україна», «Громадянська освіта» по темі «Народний календар» в початкових...
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами icon«Використання дослідницьких методів на уроках як дієвий спосіб забезпечення...
Детально розглянути всі складові дослідницької діяльності учнів в початкових класах та необхідної готовності до неї вчителя
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconТема досвіду: «Використання технологій Веб 0 як засіб формування...

Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconПлан вступ розділ 1 театралізована діяльність, як засіб розвитку...
Гра- драматизація як засіб розвитку акторських здібностей дітей. Зміст роботи по розвитку акторських здібностей дітей засобами гри...
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconПлан самоосвіти вчителя
Проблемна тема: Використання електронних засобів навчання на уроках зв як засіб формування комунікативної компетентності учнів
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами iconВступ 3
Розділ ІІ. Організація роботи по впровадженню диференційованого навчання на уроках читання в початкових класах 26
Гра як засіб розвитку творчої компетентності на уроках в початкових класах Ігри зі словами icon«Елементи тренінгу на уроках основи здоров’я у початкових класах»...
Тренінг – форма групової роботи, яка забезпечує активну участь І творчу взаємодію учасників між собою І з учителем. Хоча тренінг...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка