Скачати 87.45 Kb.
|
Семінар «Гендерне виховання дітей дошкільного віку» Січень 2012 План
(притча «Індивідуальний підхід») Вихователь-методист Чи буде людина щасливою в любові й у сімейному житті, багато в чому залежить від того, як вона вихована, від її загальної культури, уявлень про взаємини чоловіка і жінки. Коли і як починається гендерне виховання? На що повинні орієнтуватися батьки, вирішуючи цю делікатну проблему? Гендер – це соціальна модель людини, яка визначає її роль у суспільстві. ^ «Принципи, на яких базується статеве виховання» Вихователь-методист Природність поведінки дорослого, готовність відповісти на запитання дитини без сорому й страху – основна педагогічна умова статевого виховання. Через низьку статеву культуру дорослих допускаються грубі помилки щодо відповідей на запитання дітей. Ми пропонуємо зараз співвіднести питання дітей відповідно до їх віку. 2 - 3 р. - цікавить власне тіло, зокрема й статеві органи. При цьому з`ясовуються розбіжності між хлопчиками і дівчатками, жінками й чоловіками. 3 – 4 р. - цікавить питання, відкіля беруться діти? Хто їх приносить? Чому в жінок бувають такі великі животи. 5 – 6 р. - як потрапляють діти у живіт матері, та яким чином вони відтіля виходять? Як вони там ростуть та розвиваються? 6 – 8 р. - яка роль батька в появі дітей? Чому діти бувають схожими на своїх батьків? Чи можуть народитися діти в дітей? Підсумок: Ми кажемо, що маємо дві різні субкультури: хлопчики та дівчата, які в майбутньому будуть виконувати різні гендерні ролі: мати, батько, жінка, донька, сестра, бабуся, дідусь, чоловік, брат… Вихователь-методист: Працюємо далі. Поговоримо про сексуальні установки дітей та підлітків. (Кожному учаснику роздаються сигнальні картки: червоно-сині) Психолог: Інструкція: Вам задається характеристика, яка притаманна чи дівчинці, чи хлопчику. Ваше завдання визначити, кому саме вона належить, сигналізуючи двосторонніми картками, де червоний колір належить дівчинці, а синій – хлопчику.
Висновок: Оцініть свої знання з цього питання за 10-ти бальною шкалою (запитати 5-7 чоловік). Чи задовольняють вас такі результати? Притча «Все в твоїх руках» Вихователь-методист: Дитина пізнає оточення через пізнання себе. Чи стосується це дитячого онанізму? (відповіді 2-3 чоловік) Висновок: Особливо потрібно сказати про дитячий онанізм. Він виникає не як спроба задовольнити статеву потребу, а з інших причин. Насамперед через нестійкість нервової системи дитини. Нерідко схильність до онанізму виникає в тих дітей, які перенесли пологову травму. Провокуючу роль грає сверблячка в ділянці статевих органів, викликана гострицями, і алергійним дерматитом або навіть поганим гігієнічним доглядом, носінням тісних штанців, трусиків, колготок. Тільки поступово онанізм із мимовільної реакції перетворюється в усвідомлену спробу одержати якісь приємні відчуття. І тоді він небезпекою, пробуджує ранню статеву хіть. Вихователь-методист: Якщо ви побачили, що дитина займається онанізмом? Ваші дії? (відповіді 2-3 чол.) Висновок:
^ Дуже важливо прищепити дитині думку про те, що за будь-яких обставин вона може прийти і поділитися своїми переживаннями та проблемами. Дитина має бути впевнена, її вислухають, їй повірять, її захистять. Для досягнення цієї мети потрібно налагодити довірливі стосунки з нею. А зробити це ми можемо за допомогою гри, оскільки вона є провідним видом діяльності дошкільників. ^ . «Роль ігор та іграшок у формуванні майбутніх чоловіка і жінки» Притча «Урок метелика» Психолог: Абсолютно всі люди іноді опиняються перед вибором, який в подальшому впливатиме на все їхнє життя. Саме з такою історією ми хотіли б Вас зараз познайомити. Проективная методика избегания успеха М.Хорнер Испытуемому дается следующая инструкция: «Вам будет предложен рассказ. Прослушайте его и ответьте на следующие вопросы» Текст. Наташа училась на психологическом факультете престижного российского вуза. Ее успехи были замечены преподавателями и студентами. Она принимала участие в научных конференциях, ее диплом был отмечен специальной грамотой на конкурсе студенческих работ. Производственную практику она проходила вместе с однокурсником Сашей в хорошей фирме, и оба они понравились руководству. Но позже эта фирма прислала запрос только на одного психолога. Саша и Наташа влюблены друг в друга и собираются пожениться. Преподаватели (члены комиссии) предложили самим ребятам решить вопрос том, кто из них примет предложение фирмы. Наташу пригласили на собеседование первой. В настоящее время она сидит перед членами комиссии, которые ожидают ее решения. Саша ждет в коридоре...
Итог: Кто занял позицию Саши? (поднять руки) _____ чел. Кто занял позицию Наташи? (поднять руки) ____ чел. В умовах сучасного суспільства ми вже не можемо об`єктивно оцінювати позицію кожного з нас, тому що на процес гендерного становлення впливають два фактори:
Вихователь-методист: Для того, щоб перейти до наступного завдання нам потрібно ознайомитися з інформацією про жіночі та чоловічі ролі у сім`ї.
Группа 1. Какие ценности в современном обществе преобладают для женщин? Группа 2. Какие ценности в современном обществе преобладают для мужчин? (На магнитной доске вывешиваем ответы, лидеры зачитывают перечень ценностей; сравниваем ценности для мужчин и женщин). Итог: Что повлияло на изменение видений о роли мужчин и женщин в современном мире? (ответственность, независимость, изменение ценности института «брака и семьи») Вихователь-методист: Статеве виховання дошкільників має орієнтуватися на те, щоб сьогоднішні малюки, ставши дорослими змогли створити щасливу гармонійну родину, одне з найважливіших умов реалізації цієї мети – подолання розрізненості хлопчиків та дівчаток у дошкільні роки, формування у них дружніх стосунків, культури спілкування, поваги одне до одного. Таким чином, можемо зробити такі висновки з усього сказаного:
|
![]() | Статеве виховання складова загального процесу виховної роботи школи... Статеве виховання — складова загального процесу виховної роботи школи І сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей І... | ![]() | Навчально-методичний посібник Кравченко Раїса Антонівна, директор цдют Використання спадщини В. О. Сухомлинського у навчально-виховному процесі Федоренко Алла Андріївна, вихователь Громівського нвк |
![]() | Зміст І засоби розумового виховання дітей Його успіх залежить від характеру засвоюваних знань, від засобів І методів, якими послуговується вихователь, його уміння налаштовувати... | ![]() | Навчання обдарованих учнів обдарованість: суть, види, принципи Форми... Тому проблема обдарованості, творчості, інтелекту виходить на передній план у державній політиці, визначаючи пошук, навчання І виховання... |
![]() | Курсової роботи «Гендерний паспорт Луганської області» Мета роботи – згідно статистичних даних Держстандарту України по Луганській області розробити гендерний паспорт області з наданням... | ![]() | План заняття Підприємництво як сучасна форма господарювання. Функції... Дії спрямовані на зростання капіталу, розвиток виробництва й присвоєння прибутку |
![]() | Розділ години спілкування про кохання В даному посібнику подано розробки годин психолога по темі: Статеве виховання І юнацьке кохання, які можуть використовувати практичні... | ![]() | «Психологічна готовність педагогів до патріотичного виховання учнів» Саме тому вбачаємо пряму залежність якості І темпів розбудови національної освіти в Україні від якості підготовки педагогічних кадрів,... |
![]() | Принципи навчання (дидактичні принципи) Навчання як цілеспрямований, системний І послідовний процес підпорядкований певній системі принципів, дотримання яких забезпечує... | ![]() | Статеве та гендерне виховання дошкільників Чи буде людина щаслива в любові й у сімейному житті, багато в чому залежить від того, як вона вихована, від її загальної культури,... |