План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.)




Скачати 87.45 Kb.
НазваПлан Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.)
Дата конвертації10.03.2013
Розмір87.45 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Семінар

«Гендерне виховання дітей дошкільного віку»

Січень 2012

План

  1. Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І.В)

  2. Гендерний розвиток дівчинки (педагог - логопед – Кравченко Н.І.)

  3. «У Країні хлопчиків і дівчаток» (практичне заняття, вихователь – Кравченко М.В.)

  4. «Я – Хлопчик, я - Дівчинка» (практичне заняття, вихователь – Маслій Л.С.)

  5. Роль ігор та іграшок у формуванні майбутніх чоловіка і жінки (практичне заняття, доповідь, вихователь – Дишлик С.В.)

  6. Етапи формування статевого самоусвідомлення дітей (вчитель-логопед Тиргалова І.В.).

(притча «Індивідуальний підхід»)

Вихователь-методист

Чи буде людина щасливою в любові й у сімейному житті, багато в чому залежить від того, як вона вихована, від її загальної культури, уявлень про взаємини чоловіка і жінки. Коли і як починається гендерне виховання? На що повинні орієнтуватися батьки, вирішуючи цю делікатну проблему?

Гендер – це соціальна модель людини, яка визначає її роль у суспільстві.

^ Житнікова-Високос І.В. «Принципи, на яких базується статеве виховання»

Вихователь-методист

Природність поведінки дорослого, готовність відповісти на запитання дитини без сорому й страху – основна педагогічна умова статевого виховання. Через низьку статеву культуру дорослих допускаються грубі помилки щодо відповідей на запитання дітей.

Ми пропонуємо зараз співвіднести питання дітей відповідно до їх віку.

2 - 3 р. - цікавить власне тіло, зокрема й статеві органи. При цьому з`ясовуються розбіжності між хлопчиками і дівчатками, жінками й чоловіками.

3 – 4 р. - цікавить питання, відкіля беруться діти? Хто їх приносить? Чому в жінок бувають такі великі животи.

5 – 6 р. - як потрапляють діти у живіт матері, та яким чином вони відтіля виходять? Як вони там ростуть та розвиваються?

6 – 8 р. - яка роль батька в появі дітей? Чому діти бувають схожими на своїх батьків? Чи можуть народитися діти в дітей?

Підсумок: Ми кажемо, що маємо дві різні субкультури: хлопчики та дівчата, які в майбутньому будуть виконувати різні гендерні ролі: мати, батько, жінка, донька, сестра, бабуся, дідусь, чоловік, брат…

Вихователь-методист:

Працюємо далі. Поговоримо про сексуальні установки дітей та підлітків. (Кожному учаснику роздаються сигнальні картки: червоно-сині)

Психолог:

Інструкція: Вам задається характеристика, яка притаманна чи дівчинці, чи хлопчику. Ваше завдання визначити, кому саме вона належить, сигналізуючи двосторонніми картками, де червоний колір належить дівчинці, а синій – хлопчику.

  • Розповідає з бажанням, використовуючи словесні конструкції з великою кількістю пояснень. (Дівчата)

  • Використовує короткі фрази і жарти, а також сексуальний сленг. (Хлопці)

  • Джерелом сексуальної інформації є родина.(Дівчата)

  • Отримує сексуальну інформацію від друзів або із засобів масової інформації. (Хлопці)

  • Більше цікавиться контрацепцією, абортами, механізмами статевого акту та народження дітей. (Хлопці)

  • Демонструє відсутність страху, жартівливе ставлення до сексу і насиллю. (Хлопці)

  • Більш реалістичні у поглядах на кар`єру і родину, розуміючи загрозу наркотиків, алкоголю, насиллю. (Дівчата)

  • Більше цікавляться сексуальними взаємовідношеннями людей, їх почуттями. Виражають серйозну рефлексію та емпатію (співчуття іншим). (Дівчата)

Висновок:

Оцініть свої знання з цього питання за 10-ти бальною шкалою (запитати 5-7 чоловік).

Чи задовольняють вас такі результати?

Притча «Все в твоїх руках»

Вихователь-методист:

Дитина пізнає оточення через пізнання себе. Чи стосується це дитячого онанізму? (відповіді 2-3 чоловік)

Висновок:

Особливо потрібно сказати про дитячий онанізм. Він виникає не як спроба задовольнити статеву потребу, а з інших причин. Насамперед через нестійкість нервової системи дитини. Нерідко схильність до онанізму виникає в тих дітей, які перенесли пологову травму. Провокуючу роль грає сверблячка в ділянці статевих органів, викликана гострицями, і алергійним дерматитом або навіть поганим гігієнічним доглядом, носінням тісних штанців, трусиків, колготок.

Тільки поступово онанізм із мимовільної реакції перетворюється в усвідомлену спробу одержати якісь приємні відчуття. І тоді він небезпекою, пробуджує ранню статеву хіть.

Вихователь-методист:

Якщо ви побачили, що дитина займається онанізмом? Ваші дії? (відповіді 2-3 чол.)

Висновок:

  • Якщо ви побачили, що ваша дитина займається онанізмом не слід жахатися, а головне кричати на дитину, карати та малювати картини майбутнього. Перше, що ви маєте зробити, це з'ясувати звички і намагатися її усунути. Дуже важливий правильний гігієнічний догляд за дитиною: регулярне підмивання, застосування засобів попрілостей і сверблячки. Не допускати, щоб дитина ходила вдень ночі в тісних трусиках, а прокинувшись, довго лежала у постелі, помітили, що вона усамітнюється, постарайтесь її увагу спрямувати в інше русло, зайняти якою-небудь цікавою справою. В ігровій формі, не називаючи причин, пропонуйте дитині спати, поклавши руки поверх ковдри. Привчайте дитину до фізкультури, спорту й загартовування.

^ Загальний висновок.

Дуже важливо прищепити дитині думку про те, що за будь-яких обставин вона може прийти і поділитися своїми переживаннями та проблемами. Дитина має бути впевнена, її вислухають, їй повірять, її захистять.

Для досягнення цієї мети потрібно налагодити довірливі стосунки з нею. А зробити це ми можемо за допомогою гри, оскільки вона є провідним видом діяльності дошкільників.
^ Дишлик С.В. «Роль ігор та іграшок у формуванні майбутніх чоловіка і жінки»
Притча «Урок метелика»

Психолог: Абсолютно всі люди іноді опиняються перед вибором, який в подальшому впливатиме на все їхнє життя. Саме з такою історією ми хотіли б Вас зараз познайомити.

Проективная методика избегания успеха М.Хорнер

Испытуемому дается следующая инструкция: «Вам будет предложен рассказ. Прослушайте его и ответьте на следующие вопросы»
Текст. Наташа училась на психологическом факультете престижного российского вуза. Ее успехи были замечены преподавателями и студентами. Она принимала участие в научных конференциях, ее диплом был отмечен специальной грамотой на конкурсе студенческих работ. Производственную практику она проходила вместе с однокурсником Сашей в хорошей фирме, и оба они понравились руководству. Но позже эта фирма прислала запрос только на одного психолога. Саша и Наташа влюблены друг в друга и собираются пожениться. Преподаватели (члены комиссии) предложили самим ребятам решить вопрос том, кто из них примет предложение фирмы. Наташу пригласили на собеседование первой. В настоящее время она сидит перед членами комиссии, которые ожидают ее решения. Саша ждет в коридоре...


  • Продолжите свой вариант разрешения данной ситуации (2-3 человека – микрофон по кругу)

  • О чем думает Саша в этот момент? (2 – 3 человека – микрофон по кругу)

  • О чем сейчас думает Наташа? (2 – 3 человека – микрофон по кругу)

Итог: Кто занял позицию Саши? (поднять руки) _____ чел.

Кто занял позицию Наташи? (поднять руки) ____ чел.

В умовах сучасного суспільства ми вже не можемо об`єктивно оцінювати позицію кожного з нас, тому що на процес гендерного становлення впливають два фактори:

  1. Урбанізація та економічні умови сучасного світу, де жінка не виконує роль берегині родинного вогнища, тепер вона має працювати на рівні з чоловіком, бути сильною та мужньою.

  2. Релігійність та природні традиції: коли жінка виступала у ролі охоронниці родинного вогнища, виховувала дітей, займалась хатніми справами, створювала сімейний уют.

Вихователь-методист:

Для того, щоб перейти до наступного завдання нам потрібно ознайомитися з інформацією про жіночі та чоловічі ролі у сім`ї.


Мужские роли: Женские роли
- Глава семьи - Жена
- Защитник - Мать
- Кормилец - Кормилец


Мужские и женские роли, ясно определенные выше, это не просто обычаи или традиции, но Богом установленный порядок. Именно Бог поставил мужчину главой семьи, сказав Еве: «К мужу твоему влечение твое, и он будет господствовать над тобою». Мужчина также был предназначен стать защитником, поскольку ему даны сильные мускулы, большая физическая выносливость и мужская смелость. Кроме того, Бог повелел ему обеспечить семью, сказав: «В поте лица твоего будешь есть хлеб, доколе не возвратишься в землю, из которой ты взят, ибо прах ты и в прах возвратишься». Такое повеление было дано мужчине, а не женщине.
У женщины другое предназначение. Она должна быть помощницей, матерью и хозяйкой в доме. В еврейском языке слово помощница означает женщину, стоящую перед ним. Такое значение аннулирует мысль о том, что женщине уготованы лишь второстепенные, незначительные роли. Такое значение слова помощница объясняет, что женщина была создана равной мужчине. Поскольку биологические особенности женщины дают возможность ей вынашивать детей, ее роль матери неоспорима. Роль домашней хозяйки также не вызывает сомнений: она должна воспитывать детей, вести хозяйство, чтобы освободить мужа для выполнения его функций кормильца семьи.
Мужские и женские роли различны по функциям, но равны по значимости. В книге Генри А. Боумена «Брак в современном обществе» автор сравнивает партнерство в браке с такими образами, как ключ и замок, соединенные вместе в функциональном единстве. Он пишет: «Вместе они могут совершить то, что ни один из них отдельно совершить не в состоянии. Задача не будет выполнена, если за дело возьмутся два замка или два ключа. Каждый из партнеров уникален, но никто, отдельно взятый, не совершенен. Их роли нельзя назвать идентичными или взаимозаменяемыми. Никто из них не превосходит другого, поскольку оба необходимы. Каждого нужно судить в соответствии с его функциями, поскольку они дополняют друг друга».

Робота у групах.

Психолог:

Группа 1. Какие ценности в современном обществе преобладают для женщин?

Группа 2. Какие ценности в современном обществе преобладают для мужчин?

(На магнитной доске вывешиваем ответы, лидеры зачитывают перечень ценностей; сравниваем ценности для мужчин и женщин).

Итог: Что повлияло на изменение видений о роли мужчин и женщин в современном мире? (ответственность, независимость, изменение ценности института «брака и семьи»)

Вихователь-методист:

Статеве виховання дошкільників має орієнтуватися на те, щоб сьогоднішні малюки, ставши дорослими змогли створити щасливу гармонійну родину, одне з найважливіших умов реалізації цієї мети – подолання розрізненості хлопчиків та дівчаток у дошкільні роки, формування у них дружніх стосунків, культури спілкування, поваги одне до одного.

Таким чином, можемо зробити такі висновки з усього сказаного:

  • Розпочинати статеве виховання слід з раннього дитинства;

  • Інформацію про питання статі слід надавати своєчасно, виходячи з індивідуальних та вікових особливостей дитини;

  • Інформація має бути правдивою, не формувати в дитині хибних знань чи ставлень, особливо якщо це стосується статі й статевих відносин.




Схожі:

План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconСтатеве виховання складова загального процесу виховної роботи школи...
Статеве виховання — складова загального процесу виховної роботи школи І сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей І...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconНавчально-методичний посібник Кравченко Раїса Антонівна, директор цдют
Використання спадщини В. О. Сухомлинського у навчально-виховному процесі Федоренко Алла Андріївна, вихователь Громівського нвк
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconЗміст І засоби розумового виховання дітей
Його успіх залежить від характеру засвоюваних знань, від засобів І методів, якими послуговується вихователь, його уміння налаштовувати...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconНавчання обдарованих учнів обдарованість: суть, види, принципи Форми...
Тому проблема обдарованості, творчості, інтелекту виходить на передній план у державній політиці, визначаючи пошук, навчання І виховання...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconКурсової роботи «Гендерний паспорт Луганської області»
Мета роботи – згідно статистичних даних Держстандарту України по Луганській області розробити гендерний паспорт області з наданням...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconПлан заняття Підприємництво як сучасна форма господарювання. Функції...
Дії спрямовані на зростання капіталу, розвиток виробництва й присвоєння прибутку
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconРозділ години спілкування про кохання
В даному посібнику подано розробки годин психолога по темі: Статеве виховання І юнацьке кохання, які можуть використовувати практичні...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) icon«Психологічна готовність педагогів до патріотичного виховання учнів»
Саме тому вбачаємо пряму залежність якості І темпів розбудови національної освіти в Україні від якості підготовки педагогічних кадрів,...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconПринципи навчання (дидактичні принципи)
Навчання як цілеспрямований, системний І послідовний процес підпорядкований певній системі принципів, дотримання яких забезпечує...
План Принципи, на яких базується статеве виховання (вихователь Житнікова-Високос І. В) Гендерний розвиток дівчинки (педагог логопед Кравченко Н.І.) iconСтатеве та гендерне виховання дошкільників
Чи буде людина щаслива в любові й у сімейному житті, багато в чому залежить від того, як вона вихована, від її загальної культури,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка