На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009




Скачати 100.07 Kb.
НазваНа конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009
Дата конвертації11.03.2013
Розмір100.07 Kb.
ТипКонкурс
uchni.com.ua > Культура > Конкурс
ВОЛНОВАСЬКА РАЙОННА РАДА ВОЛНОВАСЬКА РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

АНДРІЇВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
МАТЕРІАЛИ

НА КОНКУРС «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2009»

З НОМІНАЦІЇ

«МУЗИКА»

СИКУЛЬОВОЇ

ІРИНИ ІВАНІВНИ
2009
ЗМІСТ

Заява…………………………………………… 2
Анкета…………………………………………. 3
Лист представлення школи………………… 4
Резюме…………………………………………. 5
Опис педагогічного досвіду………………… 6
Творча робота………………………………… 12
Цикл уроків…………………………………… 16
Додатки………………………………………... 25
Література……………………………………… 71


Голові районного відділу

освіти Баца В.Д.

учителя музики

Андріївської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Волноваського району

Сикульової Ірини Іванівни

ЗАЯВА
Прошу дозволити взяти участь у ІІ етапі конкурсу «Вчитель року – 2009». З умовами організації і проведення конкурсу ознайомлена і погоджуюсь.
25 листопада 2008 року

АНКЕТА


1. Прізвище, ім’я, по батькові Сикульова Ірина Іванівна
2. Дата народження 03 грудня 1958 р.
3. Адреса, телефон, факс 85711, Донецька обл.,

Волноваський район,

с. Андріївна, вул.. Гагаріна 20
^ 4. Паспортні данні ВВ 750367, виданий Волноваським

РВУМВС України в Донецькій обл.

25 березня 1999 р.
5. Ідентифікаційний номер 2152112420
6.Стаж роботи 29 років – педагогічний
7.Які навчальні заклади закінчили, Талліннське музично -

у якому році педагогічне училище

1979 р.
^ 8. Учительський шлях починав м. Таллінн школа № 156
9. Кваліфікаційна категорія, звання спеціаліст
10. Нагороди, відзнаки не має
11. Місце роботи, телефон Андріївська ЗОШ І-ІІІ ст..

2-41
12. Термін роботи у цьому 13 років

навчальному закладі
^ 13. Проблема, над якою «Формування особистості

працює школяра засобами

музичної культури».


РЕЗЮМЕ
З дитинства я точно знала, що свою трудову діяльність присвячу дітям та музиці. Закінчивши музичну школу, поступила в Талліннське музично – педагогічне училище за спеціальністю музика і співи, по закінченню якого почала працювати музичним керівником у дитячому садку м. Талліна. Але вскорі я зрозуміла, що мені треба повисити свій професійний рівень музичного керівника і я пішла до школи.

У 1992 році переїхала до с. Андріївна , де також займаюсь музичним вихованням сільських дітей. Працюючи у дитячому садку музичним керівником, у школі вчителем музики та педагогом – організатором, я займаюсь з дітьми співами та танцями, проводжу свята та концерти, присвячені різним подіям, виступаємо перед батьками, ветеранами ВВВ, ветеранами педагогічної праці, жителями села.

Оскільки педагог –організатор – це і сценарист, і режисер, і костюмер, і декоратор, то добре всю оцю роботу я б зробити одна не змогла б. Мої колеги – це мої однодумці. Наш педагогічний колектив – це колектив людей , які «горять» на роботі.

^ Я дуже люблю свою професію, яка вимагає від мене постійного натхнення, поваги до дітей, вірності своїй справі.

У вільний час складаю пісні для дитячих свят. Керую гуртком «Молоді голоси».

^ Більш за все ціную у людях ентузіазм та цілеспрямованість.

В даному конкурсі приймаю участь за власним бажанням. Я гадаю, що участь у конкурсі придасть більше впевненості у собі.
^ ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ

ШКОЛЯРА

ЗАСОБАМИ

МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ»

Учителя музики

Сикульової

Ірини Іванівни

2009

« Усі види мистецтва

служать найвеличнішому

з мистецтв – мистецтву

жити на землі »

Бертольд Брехт
Музичне виховання відіграє важливу роль у духовному ставленні особистості. « Пізнання світу почуттів неможливе без розуміння й переживання музики, без глибокої духовної потреби слухати музику й діставати насолоду від неї, - писав видатний педагог В.Сухомлинський. – Без музики важко переконати людину, яка вступає в світ, утому, що людина прекрасна, а це переконання, по суті, є основою емоційної, естетичної, моральної культури». Мета музично – естетичного виховання дітей – створення умов для формування цілісної особистості, гармонійної, впевненої у в собі, що володіє розвиненим комплексом культурних навичок та вмінь, оптимістично орієнтованої у своєму ставленні до світу і до себе. Ставлення особистості до себе, до інших людей, до соціуму, до світу, до культури – провідні цінності, які стають базовими у моделюванні змісту загальної мистецької освіти.

Серед багатьох предметів, що вивчаються в загальноосвітній школі, важливе місце належить музичному вихованню з притаманним йому впливом на свідомість, підсвідомість особистості, на інтелектуальну та емоційну сферу, на моральне і, навіть, на фізичне здоров’я людини. На уроках музики, засобами музичної культури, здійснюється цілеспрямоване та систематичне формування особистості школяра.

В усі часи вихованню особистості засобами мистецтва надавалося провідне значення, оскільки воно, синтезуючи в собі істину, добро, красу, у руках педагога є найкращим знаряддям для формування людини –мислителя, людини-цінителя, людини – творця, життєстійкої та життєздатної особистості.

Сьогодні музика займає все більше місця в житті людини, і тому надзвичайно важливо змалечку вчити дітей розуміти музичне мистецтво, переживати й осягати його глибокий сенс.

Розвивати в учнів музичні здібності в процесі співу, сольфеджіо, ритміки, музикування та слухання Учитель музики має вести дітей у світ добра і краси, відкрити в мистецтві животворне джерело людських почуттів і переживань.

Тому зперших уроків мені важливо вияснити «музичний багаж" школярів, їхні цінності, уподобання, і, враховуючи психологічні і соціальні особливості віку, по-новому осимислити завдання музичного виховання:

  • допомогти учням усвідомлено сприймати музику як невід’ємну складову частину національної культури;

  • поглибити відчуття відчуття музики як найбільш пізнавальної, вихованої і перетворюючої сили в сфері духовного, громадського і особистого життя людини;

  • розвивати в учнів музичні здібності в процесі співу, сольфеджіо, ритміки, музикування та слухання музики;

  • сприяти розвитку творчого самовираження і особистого відгуку на музику через рух і танець.

Наші першокласники з перших уроків виявляють інтерес до музики рухливої, веселої, життєрадісної за характером. В міміці, жестах, рухах під музику вони відкрито виражають свої переживання, почуття, задоволення. Цю відвертість переживань важливо зберігати і в подальшому заохочувати дітей до музичного мистецтва.

^ Мета моїх уроків музики – виховання музичної культури учнів як необхідність складової їх духовної культури. Поняття музичної культури доволі ємке. Воно включає:

  • морально –естетичні почуття та переконання, музичні вкуси та потреби;

  • знання, навички та вміння, без яких неможливе освоєння музичного мистецтва (сприймання та виконання);

  • музичні, творчі здібності, які визначають успіх музичної діяльності.

Теми семестрів послідовно розкривають особливості мови музики, багатство та своєрідність її змісту; зв’язок з іншими видами мистецтва, живописом, літературою, особливості емоційного впливу музики.

На уроках знайомлю учнів з найкращими зразками народної музики, з творами руської, радянської та зарубіжної класики. Освоєння класичного спадку є основою виховування музичної культури учнів.

Важливою задачею у формуванні особистості школяра, вважаю, є формування його слухацької музичної культури, тому що сьогоднішній учень в майбутньому неодмінно слухач, який проявляє свої інтереси та смаки. Саме від сформованості слухацької музичної культури залежить чи буде людина саме удосконалювати свій внутрішній світ при спілкуванні з мистецтвом і навпаки, сприймати тільки чисто розважальну музику.

Формування особистості школяра без засобів музичної культури неможливе. За допомогою музичної культури розвивається, поглиблюється та удосконалюється світ почуттів учня. Школяр стає більш чутливим, піднесеним та духовно красивим.

Давньогрецький мислитель Плутарх у своїй книзі про музику писав, що молоді люди, здобувши завдяки музиці величезну користь, не допускатимуть ніякого порущення гармонії ні вчинками, ні словом, але завжди і скрізь дотримуватимуться пристойності, розсудливості та порядку. Під час формування особистості школяра засобами музичної культури стає багатшим та різноманітним внутрішній, духовний світ учня, виховується любов до народних витоків, захопленість класикою та проявляється інтерес до музичного мистецтва.

Актуальним у моїй роботі лишається і завдання нового підходу до викладання фольклору під кутом зору особливостей менталітету наших предків в тісному зв’язку із звичаями, традиціями, обрядами народу.

^ Проведення комплексних уроків та народних свят сприяє накопиченню художнього досвіду, набуттю елементарних умінь і навичок музично – творчої діяльності.

В процесі вивчення народних або сучасних естрадних пісень у учнів виявляється наполегливий інтерес та любов до музики, зацікавленість виконувати пісню в ансамблі або сольно, радіючи спільному успіху.

Серед засобів музичного навчання і виховання дітей особливе місце на моїх уроках посідає гра. Її значення не тільки в тому, що вона створює умови духовного, інтелектуального зростання, а й у сприянні засвоєнню навичок спілкування.

Ще одним з багатьох засобів музично – виховної роботи, який допомагає мені прищепити дітям любов до музики, навчити розуміти її, виховати художній смак, розвинути творчі здібності, є дитяча опера. Прикладом може бути дитяча опера К.Стеценка «Лисичка, Котик і Півник». В опері втілені найкращі риси українського музичного фольклору, насамперед, його етичне зерно – виховати у дітей високі моральні якості: чесність, мужність, скромність, справедливість, почуття дружби, обов’язки товариськості. Таким чином, дитяча опера – могутній засіб формування творчої особистості школяра.

^ Вдивляючись в обличчя учнів бачиш, як вони змінюються, стають світлішими і одухотвореними.

Ось вона сила музики, сила мистецтва . . .

Залучення школярів до музичної творчості – це не тільки один із засобів розвитку духовної культури, а також важлива умова зміцнення психічного здоров’я дітей та формування їх особистості.

Творча робота
^ РОБОТА ГУРТКА
«МОЛОДІ ГОЛОСИ»

Учителя музики

Сикульової

Ірини Іванівни

2009

Музичне виховання - важливий засіб естетичного виховання дітей. Музичні образи мають яскраве емоційне забарвлення, вони пробуджують яскраве емоційне забарвлення, вони пробуджують думку, викликають глибокі почуття, дають роботу уяві.

Завдання школи –прищепити дітям любов і інтерес до музики, розвинути їх музичні здібності і художній смак. Найбільш дійовий шлях до здійснення цього завдання – активна діяльність самих дітей, їх безпосередня участь у виконанні музики.

У нашій школі 6 років працює вокальний колектив «Молоді голоси», у якому займаються діти віком від 6 до 11 років. Програмою передбачено індивідуальні години навчання з обдарованими дітьми. Колектив поділяється на 2 групи: молодшу -14 дітей,та середню – 14 дітей.

Мета роботи: знайомство з вокальним мистецтвом, виявлення музичних здібностей у дітей, виховання любові до музики і співу. Навчання виразного, грамотного виконання музичних творів.

^ Співацькі навички набуваються в процесі розучування і виконання пісень та співацьких вправ. Вправи забирають небагато часу 2-3 хвилини на кожному уроці.

Дуже важливо розвивати в дітей природне для них «головне звучання». З самого початку треба навчати дітей співати звук протяжно, наспівано, тягнути його.

Протягом одного уроку діти співають 3-4 вправи. З уроку в урок, протягом довгого часу можна виконувати одну або дві складні вправи, дві інші можуть мінятись, чергуватись. Час від часу повторюються старі вправи.

В роботі ансамбля практикую спільні виступи двох – трьох учнів (маленький унісонний ансамбль). Учениці 9 класу, Олейник Катерина та Горбань Олена, які почали займатися в колективі з його початку, зараз займаються по індивідуальній програмі.

Учні особливо охоче відвідують заняття, якщо вони почувають, що співають добре, що ансамбль користується любов’ю слухачів.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ

ЛІТЕРАТУРИ

1. «Музичне виховання в школі»

16-17, М., музика,1985 р.
2. Є.Н.Домріна «Бесіди про музику», М, 1962 р.
3.Д.Б.Кабалевський « Виховання ума та серця»,

М., П., 1981 р.
4. «Чи знаєте ви музику?», М., 1987

Схожі:

На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconМіський конкурс "Учитель року – 2009"
Життя змінюється стрімко, часом непередбачувано. У січні 2009 р міський конкурс "Учитель року – 2009" став історією. Він мав велике...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconКонкурс «Учитель року» Загальні положення Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (далі Конкурс)
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» (далі – Конкурс) проводить Міністерство освіти І науки України на виконання Указу Президента...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconКонкурс соціальної реклами «Сильна Україна 2009» Загальні положення...
Активізації творчої молоді, пошуку молодих талантів та сприяння їхній самореалізації, творчому зростанню
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconЛівобережна мдпі розглянула Ваш лист-запит від 2009 року за № ( вх....
Ваш лист-запит від 2009 року за № ( вх. № від. 2009 року) стосовно порядку переуступки боргу (кредиторська заборгованість резидента...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconУкра ї н а національна служба посередництва І примирення в І д д І леннявхмельницьк І йобласт І
Відповідно до плану роботи Національної служби посередництва І примирення на ІІ півріччя 2009 року, затвердженого наказом нспп від...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconІвано-Франківському міському суду
Рішенням Івано-Франківської міської ради (XXXIX сесія) п’ятого демократичного скликання від 25. 02. 2009 року затверджено «Програму...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconПоложення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» є одним із заходів реалізації Державної національної програми «Освіта» («Україна XXI століття»)...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconНаказ
«Про проведення у 2009 році в Україні Року молоді», затвердженого Віце-прем’єр-міністром України І. Васюником 11. 07. 2008 та постанови...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconНаказ
«Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету...
На конкурс «учитель року 2009» з номінації «музика» сикульової ірини іванівни 2009 iconПро відбір до національної збірної команди України з сол на сезон 2009 20010рік
Кубку світу 2009-2010 з орієнтування на лижах 1-2 етап, грудень 2009, за призначенням
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка