Семінар молодих спеціалістів




Скачати 292.34 Kb.
НазваСемінар молодих спеціалістів
Сторінка1/2
Дата конвертації16.03.2013
Розмір292.34 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
  1   2
Носівська

ЗОШ І-ІІІ ступенів №1





Семінар молодих спеціалістів

01.03.2012 р.


Семінар молодих спеціалістів

01.03.2012 р.

Програма проведення семінару

молодих спеціалістів

8.45-9.00- реєстрація учасників, огляд методичної виставки

^

9.00-9.15 - презентація шкільної методичної роботи з проблеми “Сучасні технології навчання”

\Заступник директора з НВР Білобловська С.М.\

9.25-10.10 - відкритий урок світової літератури у 6 класі з теми “Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Джека Лондона “Жага до життя”).

^

\Молодий вчитель Клименко Є.В.\

10.20-11.00 - відкритий урок з курсу “Я і Україна” (громадянська складова) у 3-А класі з теми “Правила поведінки в громадських місцях”.

^

\Вчитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель Харченко Н.Г.\

11.25-12.05 - відкритий виховний захід - КВК “Квітковий дивограй” для учнів ГПД 3-х класів.

^

\Вихователь вищої кваліфікаційної категорії, вихователь-методист Чистоткіна В.Б.\

12.10-12.30- підведення підсумків семінару.




^ Шкільна методична робота з проблеми

«Сучасні технології навчання»

Педагогічний колектив нашої школи працює над науково-методичною проблемою «Формування особистості учня через розвиток його творчих можливостей та самовдосконалення в умовах особистісно орієнтованої системи навчання та виховання». У школі працює 51 педагог, із них 9 - молоді спеціалісти. У закладі працює Школа становлення педагога, склалася система наставництва. Щороку проводиться відкрите засідання школи молодого вчителя у формі конкурсу “Дерзання, пошук, творчість молодих”, на якому кожен із учасників має змогу продемонструвати свої здібності та вміння.

Вчителі нашої школи розуміють, що робота над єдиною науково-методичною проблемою має на меті вдосконалити та оптимізувати навчально-виховний процес, підвищити професійно-кваліфікаційний рівень вчителів. А без інноваційної діяльності цей процес неможливий.

Роль центру педагогічної думки в школі виконує Педагогічна рада. Актуальним питанням методичної роботи присвячуються її тематичні засідання. Педагогічна рада вирішує питання, пов’язані безпосередньо з організацією навчально-виховного процесу, визначенням шляхів його удосконалення.

^ Тематика педрад, проведених протягом декількох останніх років:

  • Діяльність педагогів та соціально-психологічної служби школи щодо збереження здоров’я та пропаганди здорового способу життя серед учнівської молоді.  

  • Компетентнісний підхід до викладання предметів – стратегічний орієнтир модернізації освіти.

  • Метод проектів як особистісно орієнтована технологія навчання та виховання.

  • Запровадження новітніх освітніх технологій як один із шляхів реалізації особистісно орієнтованої системи навчання і виховання.

  • Виховна система школи: проблеми, пошуки, знахідки. Шляхи перебудови і вдосконалення.

  • Використання інформаційно-комунікаційних технологій при вивченні різних навчальних дисциплін, в позакласній і виховній роботі.

В школі склалася система щорічних традиційних методичних заходів, які сприяють впровадженню сучасних технологій у НВП, поширенню передового педагогічного досвіду, пошуку нових форм, методів організації навчально-виховного процесу, творчому та професійному зростанню кожного педагога.

^ Один із таких заходів - тижні педагогічної майстерності

Протягом тижня відбуваються відкриті уроки, на яких демонструється кращий досвід, ведеться пропаганда нових педагогічних надбань з актуальних питань методики. Із 27 лютого розпочалася декада педагогічної майстерності вчителів, що мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

У школі проходять психолого-педагогічні семінари, які є однією з основних форм методичної роботи, що полягає в ознайомленні з новітніми досягненнями психолого-педагогічної науки і передового досвіду та в обговоренні слухачами повідомлень, доповідей, рефератів, виконаних ними за результатами досліджень самостійно під керівництвом спеціалістів соціально-психологічної служби школи.

^ Члени педагогічного колективу розуміють, що запровадження ІКТ у НВП є одним із пріоритетних напрямків у розвитку освіти.

З метою створення в школі інформаційно-навчального середовища, на виконання Державної цільової програми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у НВП загальноосвітніх навчальних закладів на період до 2015 року “Сто відсотків” та рішення педагогічної ради від 27.10.2011 року було затверджено програму впровадження ІКТ у НВП “Крок за кроком до інформаційного суспільства”, складену на 2011-2015 рр..

^ Одне із завдань, яке має вирішити ця програма – це 100-відсоткове опанування педагогами основами комп’ютерної грамотності.

З цією метою створена школа комп׳ютерної грамотності. Зараз робоча група працює над створенням сайту нашої школи.

Завдяки особистим зусиллям директора Дубовик С.Е. наша школа отримала у подарунок від спонсорів мультимедійний проектор та екран, які активно використовують учителі під час проведення уроків, позакласних та виховних заходів.

^ Значну роль у підвищенні фахової та методичної майстерності педагогів відіграє шкільна бібліотека.

  • Бібліотека за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи сприяє самоосвіті учнів і педагогів.

  • Тут організовуються панорами методичних новинок, тематичнi художньо-iлюстративнi виставки, папки, полицi.

  • Ведеться робота з популяризацiї лiтератypи.

  • Наявний постійний доступ вчителів до Інтернет-ресурсів, що дає змогу педагогам постійно ознайомлюватися з новітніми досягненнями психолого-педагогічних

дисциплін і методик викладання, збагачуватися прогресивними методами, технологіями і засобами навчання, вдосконалювати навички самоосвітньої роботи.

^ Вчителі школи беруть участь у фахових конкурсах, займаються самоосвітою, співпрацюють з районними методичними службами

Протягом 2009-2011н.рр. на базі школи було проведено науково-практичні семінари районного рівня:

  • Методологічні основи викладання курсу “Художня культура” \для вчителів, що викладають ХК\

  • Мотивація навчальної діяльності як один із чинників підвищення якості знань учнів. \Для вчителів початкових класів\

  • Гендерна рівність в закдадах освіти \ для практичних психологів\

  • Реалізація компетентнісного підходу до викладання природничих дисциплін. \для вчителів біології,хімії, географії\

  • Системно-цільовий підхід до організації методичної роботи в школі. \для заступників директорів з НВР\

  • Героїко-патріотичне виховання як складова громадянського становлення молоді \для заступників з ВР\

  • Інноваційні технології навчання /для вчителів початкових класів/

^ В школі запроваджено рейтингову систему оцінки діяльності шкільних методичних об׳єднань та членів педагогічного колективу.

Дирекцією школи ведеться зведена рейтингова таблиця (розміщена в канцелярії школи).

Результативність роботи враховується при атестації педагогічних кадрів та розподілі щорічної грошової винагороди.

Якщо порівняти успішність учнів за 5 навчальних років, то можна констатувати , що спостерігається певна динаміка підвищення загальношкільного середнього якісного показника знань.

Спостерігається також підвищення кількості учасників позашкільних заходів, що свідчить про вияв навчально-пізнавальних мотивів учнів, а також про поширення діапазону їх пізнавальних інтересів.

Значно зросла результативність участі учнів та їх наставників у районних, обласних інтелектуальних та творчих конкурсах, турнірах.

Як наслідок, серед загальнооосвітніх закладів району за підсумками 2009-2010, 2010-2011 навчальних років наш навчальний заклад займає лідируючі позиції.

^ Урок світової літератури у 6 класі

Вчитель: Клименко Є.В.

Тема уроку: Сильний людський характер в

екстремальній ситуації

Мета: ознайомити учнів зі змістом та героями оповідання, розкрити роль пейзажу, вчити вдумливому читанню; показати силу людського характеру, втілену в образі головного героя; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву учнів, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати вольові якості, життєвий оптимізм і гуманізм.

Обладнання: портрет письменника, слайди до твору, картки для роботи в парах.

^ Тип уроку: комбінований урок.
Епіграф:

Лише ті здатні цінувати життя,

кому доводилося бути на краю смерті.

Дж. Неру

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Складання «асоціативного куща». Що вам відомо про Джека Лондона

Бесіда

  1. Що вам відомо про перебування Дж. Лондона на Півночі?

  2. Як вплинула поїздка на Північ на Джека Лондона-письменника?

  3. Які його «Північні оповідання» вам відомі? («Поклик предків», «Біле Ікло», «Син Вовка», «Дочка снігів», «Жага до життя»)


ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

(Демонстрація слайду № 1)

- Сьогодні нас чекає подорож до Північної Америки. Разом із героями оповідання «Жага до життя» ми пройдемо дикими просторами Аляски. Звернемо увагу на тому, як Джек Лондон показав силу людського характеру в образі головного героя. А ще поміркуємо над такими одвічними темами як вірність у дружбі, життя і смерть.

У житті будь-хто може опинитися у екстремальній ситуації, коли знаходишся на межі життя і смерті. І тоді головне знайти у собі сили вистояти і перемогти, як це зробив головний герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя».

(Учні записують тему уроку в зошити)

Робота з епіграфом.

ІІІ. Основна частина уроку.

(Демонстрація слайдів № 3, 4)

"Любов до життя" - це дуже цікаве й повчальне оповідання про Північ, про ненаситну жадобу людей до золота, про золоту лихоманку, яка охопила американців наприкінці ХІХ ст., після того як у 1896 р. на річці Юкон, що на Алясці, було знайдено золото. Уже через два роки на пустельних землях виросло місто Доусон-сіті з 10 тисячами жителів. А всього на Аляску прибуло 25 тисяч золотошукачів.

1) Доведіть, що цей твір є оповіданням. Наявні усі ознаки:

  • Невеликий прозовий твір;

  • Невелика кількість героїв (двоє);

  • Однолінійний сюжет (тема: як людина бореться за життя в Білій Пустелі);

  • Невеликий проміжок часу (декілька тижнів);

  • Стислі описи.

2) Робота в парах.

Дуже часто на шляху золотошукачів трапляються різні непередбачувані ситуації. Так сталося і з нами. Події оповідання перемішалися і вам необхідно відновити правильний їх перебіг у творі.

  • Зрада Біла;

  • Боротьба з голодом

  • Фінал життя Біла

  • На китобійному судні

  • Поєдинок із вовком

3) Робота над текстом.

- Визначте ідею оповідання. (Людина кидає виклик смерті і перемагає її)

- Які проблеми порушує автор у творі? (Проблеми людської гідності, життя і смерті, вірності у дружбі чи здатність зрадити її)

- Визначте елементи сюжету оповідання.

(Експозиція – опис Півночі та золотошукачів.

Зав’язка – Білл кидає свого хворого товариша.

^ Розвиток дій – герой бореться за життя.

Кульмінація – сутичка з вовком.

Розв’язка – порятунок героя.)

-В оповіданні дуже правдиво описана природа Аляски – це і надзвичайно красивий півострів, і водночас сувора місцевість.

(Презентація: слайди №5, 6)

Умови Півночі нерідко породжують особливі екстремальні ситуації, в яких найяскравіше розкриваються як позитивні, так і негативні риси кожної людини. Драматичні умови змушують людей швидко приймати рішення, від яких залежить їхнє життя. За таких обставин кожен повинен вести боротьбу за виживання, іти на жертви, балансувати на межі успіху і краху, життя і загибелі. Іде боротьба за життя не тільки з тваринами, але й з самим собою.

Є три основні складові подолання героєм надважкого шляху і ми їх з вами зараз розглянемо:

^ Система образів героїв

1) Герой-Білл

- Хто є героями оповідання і з якою метою вони приїхали в суворий край?


- Перед нами в тексті постають два напарники-золотошукачі: Білл та герой. Знайдіть в тексті опис героїв. («Вони ступали, кульгаючи, до річки; сходячи вкритим каменюками берегом, передній заточився і мало не впав. Обидва були стомлені і виснажені, з облич їх не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі незгоди. На спині вони несли важкі клунки, загорнені в укривала й підтримувані ремінцями, які вони накинули на лоби. Кожен ніс рушницю. Вони ступали, схиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю»). (слайд № 8).

- Як вчинив із героєм Білл? (Білл шкандибав далі через молочно-біле шумовиння. Він так і не обернувся. Білл вийшов, кульгаючи, на той берег і подався далі не повертаючи голови.)

- Як ви оцінюєте поведінку Білла? (Аморальну, він не повинен був так вчиняти за що і поплатився).

- Які риси характеру притаманні героям? (на дошці наклеїти риси характеру)

- Чи можна назвати Білла справжнім другом? (слайд № 9) (Думки учнів)

- Як Білл поплатився за зраду? (слайд № 10)

- Чому герой не взяв золото товариша? (слайд № 10)

- Чи є в тексті моменти, де Людина нагадує нам тварину? (Відповіді учнів.)

  • Полювання на куріпок. «В одному видолинку з-поміж скель й трави злетіла, фуркаючи крильми, зграя білих куріпок. «Кр-кр-кр!»   — лунали їхні крики. Він жбурляв у них камінцями, але не міг влучити. Тоді він покликав клумака на землю і почав підкрадатись до птахів плазом, як кіт до горобця».

  • Зустріч із ведмедем. «Ведмідь ступив незграбно вперед, став на задні лапи й вичікувально рикнув. Якби чоловік побіг, ведмідь погнався б за ним, але чоловік не втік. Осмілілий зі страху, він теж загарчав, дико, люто, вкладаючи в це гарчання весь свій страх».

  • Головний герой натрапив на кістки, залишені вовками. «Надвечір він натрапив на кістки, розкидані там, де вовки загризли свою жертву. Годину тому це було живе оленя, що мекало і вибрикувало. Він споглядав дочиста обгризені, блискучі кості, досі рожеві, бо в їхніх клітинах ще не згасло життя».

- Отже, що відрізняє людину від звіра?

2) Герой - Природа

- Яка роль пейзажу в оповіданні? (Пейзаж підкреслює настрій головного героя, допомагає краще зрозуміти внутрішній стан, почуття героя.)

- Який емоційний стан героя? ( біль, відчай, страх, розгубленість, муки голоду, напівсвідоме існування)

- Які символічні образи допомагають нам зрозуміти підтекст оповідання? (Пустеля — символ непорозуміння, самотності.)

- Знайдіть і зачитайте уривки з тексту про природу Півночі. («Він перевів погляд на південь — десь там, за оцими похмурими горбами, простяглося Велике Ведмеже озеро». «Він знову поглянув на те коло світу, в якому залишився. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, крім безкрайньої, страшної пустелі, і в його очах нараз проблиснув страх».)

- Які кольори переважають в описі природи? (Сірий "сіре море на моху", "сірі скелі", "на небі ні сонця, і навіть проблиску сонця". Сірий колір найбільше відповідає настроєві героя)

^ 3) Герой і Вовк

- Які почуття викликає у героя Вовк? (Лише увагу до нього; страх уже зник; ненависті теж немає; і Вовк, і Людина — в скрутному становищі; голодні, хворі, самотні.)

- Якими зображено у тексті Вовка та Людину? (Слайд № 12)(«Почулося сопіння й бухикання — між двома каменями, не далі як за двадцять кроків од себе він угледів вовчу голову. Гострі вуха не стирчали догори, як у інших вовків; очі були налиті кров’ю, голова понурилася». «Всю ніч він чув бухикання хворого вовка і час від часу мекання оленят. Навколо буяло життя, але життя повне сил і здоров’я, і він розумів: хворий вовк іде слідом за хворою людиною. Він тремтів на пронизливому вітрі й понуро вишкірився, коли чоловік обізвався до нього хрипким шепотом». «Якось він побачив, що вовк пожадливо вилизує слід, і зрозумів, який його чекає кінець, якщо… якщо він сам не вб’є вовка і почалась одвічна страшна трагедія боротьби за існування: хвора людина повзла, хворий вовк шкутильгав за нею — дві вмирущі істоти волоклися через пустелю». «Ось вовк засопів йому біля самого вуха. Шорсткий сухий язик тернув його по щоці. Він миттю випростав руки. Пальці зімкнулись, мов пазури, але нічого не схопили. Для швидких упевнених рухів потрібна сила, а йому саме сили й бракувало. Вовкове терпіння було незмірне. Півдня він пролежав нерухомо, борючись із запамороченням, чекаючи на звіра, який хотів ним поживитись і яким він жадав поживитись сам».)

- Чому Людина перемагає? (Людина, як і Вовк, бореться за виживання, і завдяки волі й упертості перемагає у цьому двобої.)

- Що символізує вовк? (це символ смерті, яка повзе за людиною, якій судилося померти. Але людина перемагає. Недаремно, смерть зображена у вигляді хворого вовка – життя – сильніше за смерть)

^ IV. Підсумки уроку.

- Чому автор не дав імені головному герою? (Висловлювання учнів.) (Він визнає, що кожна людина, якщо вона справді Людина, має бути такою, як його герой, - сильною, здатною постояти за себе, вийти переможцем з будь-якої ситуації).

В оригіналі оповідання Дж. Лондона називається «Любов до життя». Російською мовою перекладено назву як «Любовь к жизни». ^ Як ви гадаєте, чому український переклад називається «Жага до життя»?

Жага – гаряче бажання. (Словник Б.Грінченка)

Саме це слово найкраще передає головну мету героя – у нього було гаряче бажання вижити, яке й допомогло йому побороти голод, холод, хворобу, навіть смерть.

Любов до життя – дорожча за гроші, сильніша за хворобу, самотність і страх.

У кожного на парті є листочок, на якому ви можете написати символічне послання майбутнім шестикласникам «Чому варто читати це оповідання?» або «Чого вони навчаться, прочитавши це оповідання»

^ Урок з предмету «Я І Україна»

3 клас

Вчитель: Харченко Н.Г.

  1   2

Схожі:

Семінар молодих спеціалістів iconСучасні проблеми розвитку географії: погляд молодих вчених
Нану. На семінарі було розглянуто І ухвалено проект статуту відновленої Ради молодих вчених та спеціалістів Інституту
Семінар молодих спеціалістів iconПлан роботи школи молодого учителя 2010-2011н р
Закріплення вчителів за молодими спеціалістами. Визначення завдань наставників щодо підвищення методичного й фахового рівня молодих...
Семінар молодих спеціалістів iconПоложення про Раду молодих вчених двнз «Придніпровська державна академія...
Рада молодих вчених (далі Рада)- організація, метою діяльності якої є розвиток науково дослідної роботи молодих вчених, учать у вихованні...
Семінар молодих спеціалістів iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України Львівський...
...
Семінар молодих спеціалістів iconВакансії
Серед переваг роботи у нашій потужній компанії європейського зразка – це можливість самовдосконалення, навчання та професійного розвитку....
Семінар молодих спеціалістів iconІнформація про масові заходи ооіув
Семінар для практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють 1-й рік. Семінар-стажування
Семінар молодих спеціалістів iconПлан роботи Ради молодих вчених (рмв) двнз «Придніпровська державна...
Участь у проведенні обласного конкурсу «Кращий молодий вчений» та «Краща рада молодих вчених»
Семінар молодих спеціалістів iconСемінар освітян
Б. Хмельницького пройшов семінар для директорів та вчителів міських та сільських шкіл. Представники провідних компаній, які розроблюють...
Семінар молодих спеціалістів iconПоложення про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою
Атестація молодших спеціалістів з медичною освітою проводиться з метою підвищення їх кваліфікації, професійного рівня, вона спрямована...
Семінар молодих спеціалістів iconПорядок проведення
Семінар-практикум проводиться в період з 25 по 28 квітня 2013 року в с. Головач Полтавського району, на базі обласного оздоровчого...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка