Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку




Скачати 47.19 Kb.
НазваТема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку
Дата конвертації28.03.2013
Розмір47.19 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Культура > Урок
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р.М.Рільке „ Пісня

про Правду”.

Національний колорит у творі.
Мета уроку: показати роль народної пісні в долі окремої людини і суспільства в оповіданні Р.М.Рільке; розкрити значення українського національного колориту у творі;

розвивати навички абстрактного мислення, виразного читання, зв’язного мовлення ( логічність, послідовність, доказовість);

виховувати шанобливе ставлення до української культури, почуття свідомого патріотизму.
Обладнання: електронна презентація ( портрет письменника, зображення ікон, Києво – Печерської лаври…), дитячиі проекти, відеозапис „ Пісня про правду”.
^ Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.
Якою ж любов’ю та повагою треба було

пройнятися до цього народу, щоб так глибоко,

переконливо передати його дух, мрії,

фольклорні традиції, віковічні сподівання та

прагнення.

Алла Євграфова

^ Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знаь учнів.



1 ряд. Вільне письмо. Українська народна пісня…. ( учні висловлюють думки про українську пісню).

^ 2 ряд. Сенкан „ Пісня ”.

Пісня

Мелодійна, милозвучна ( патріотична, історична)

Звучить, надихає, пробуджує.

Найцінніше надбання нашого народу.

Скарб (молитва, мистьецтво)..
Учні визначають тему, завдання уроку.

  1. ^ Мотивація навчальної діяльності.

Українська народна пісня – одне з найцінніших надбань українського народу. Коли вона звучить, серце не може залишитись байдужим і холодним, бо в ній стільки трепетної щирості, ніжності, відвертої довіри. Вона сама історія, душа народу. У пісні відбиті мрії та прагнення українців. Вона, як молитва, промовляє до сердець мільйонів, міцно входить до свідомості слухача. Тож і не дивно, що наша народна пісня зачарувала Р.М.Рільке не тільки унікальною мелодією, а й глибокою вірою, чулістю до всього Божого творіння. Провідною для Рільке була тема мистецтва в світі і житті людини. На прикладі оповідання „ Пісня про Правду” ми спробуємо дати відповідь на питання: „Яка ж роль народної пісні в оповіданні „ Пісня про Правду” ?”


  1. Робота над темою уроку.

    1. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

    2. Метод „ Продовж речення”.

Українська народна пісня - це…

Теми укр..народних пісень…

Кобзарі – це ….

Їх так називали, тому що …

Найвідоміші серед кобзарів …

Кобзаря у оповіданні „Пісня про Правду ”звали…
Вчитель. А чи знаєте ви, що прототипом кобзаря Остапа був Вересай Остап Микитович? Чому саме він, нам допоможуть зрозуміти учні, які готували проект по цій темі


    1. ^ Перегляд учнівського проекту „Кобзар Остап Вересай”.

    2. Бесіда.

За яких обставин з’являється кобзар Остап в оповіданн” Пісня про Правду”? ( с.150 - 151)

Чи погоджуєтеся ви з Р.М.Рільке, який стверджує, що Остап обраний самим Богом? ( він не такий як усі сліпий)

Що вказує на близькість Остапа до Бога? Аргументуйте(входить до хати з променем світла, витісняє темряву, безпомилково тричі вклоняється до ікони , заходить у хату до Петра, людини близької до Бога ).

Виразне читання гри старого кобзаря ( с.151 - 152)

Чому автор, який до цього передав зміст дуже коротко, робить такий детальний опис? ( показати вплив мистецтва на душу людини, як пробуджується душа )

    1. ^ Виразне читання пісні учнями.


Скільки разів і з якою інтонацією автор виконує пісню? ( 1 – скарга, 2 – докір, 3 – наказ, гнів, захват).

Як реагують слухачі на кожне виконання пісні?


    1. ^ Прослуховування аудиозапису „ Пісня про Правду”.

З якою інтонацією сучасний автор виконує дану пісню?


    1. Практична робота. Знайти художні засоби, які автор використовує для зображення Правди та протиставлення їй Кривди.

1 ряд. Антитеза. ( правда – кривда, поєна медами – топтана ногами, під п ятою лютого закону – з панами в світлиці, сидить у темниці – сідає до панського столу)

^ 2 ряд. Епітети. ( горлиця крилата. Свята правда, мати рідна, сірома гола).

3 ряд. Метафори ( поєна медами).


    1. Складання інформаційного грона.



Образ Правди Образ Кривди

її виразники її виразники





А чи звернули ви увагу на те, як пишеться в назві оповідання слово правда.

Чому? ( Правда – це сам Бог, істина, справедливість, це християнські цінності, за які треба боротися)
^ Проблемне питання. Яка ж роль пісні ( мистецтва) в житті людини? ( на думку Рільке – пісня - це одкровення, що спадає на людей, вона дає змогу побачити душу інших. Сакральне значення пісні і стало тим, що назавжди об’єднало Рільке та Україну. Відчуття єднання з Богом, вічністю, простором за словами письменника дає пісня(мистецтво). Україну він вважав своєю духовною Батьківщиною.)

^ Звернення до епіграфа.


    1. Прослідкуємо, якою зображує Україну Рільке в оповіданні „ Пісня про Правду”


Презентація учнівського проекту „ Національний колорит у оповіданні „ Пісня про Правду”.
Завдання. Скласти асоціативний ряд „ Україна …”, що виникає після прочитання даного оповідання.

Україна – кобзар, ( дванадцятиструнна бандура, пісня, козаки, селяни, боротьба за справедливість, Правду, заклик до боротьби, пробудження національної свідомості, Бог, християнські цінності)

  1. ^ Підбиття підсумків уроку.

Ми маємо вчитися у Р.М.Рільке…

Я зрозумів…

Для мене було цікаво дізнатися…

Або метод „Прес”

Доведіть, що пісня впливає на пробудження національної свідомості на прикладі оповідання „ Пісня про Правду”
Я вважаю…

Тому що…
Наприклад ( прикладом може слугувати)…
Отже…

Вчитель.

Рільке вчить нас відчувати свою національну приналежність, шанувати те, що шанували наші діди і прадіди. Якщо наша рідна земля, наша пісня так вразила і надихнула іноземця на творчість, то як ми можемо її не шанувати, не берегти для майбутніх поколінь.


  1. Домашнє завдання. Скласти сенкан до слова Правда, Кривда.


Підготувати за підручником вікторину по біографії Дж Свіфта.

Схожі:

Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconПлан-конспект уроку ( 4 клас ) тема: Українські народні жартівливі пісні
Мета: ознайомити дітей з жанром «українська народна пісня»; формувати вокально-хорові навики; розвивати музичний слух, образне сприйняття...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconСередній рівень
Подумайте, як І з якою метою використовують поняття «національний колорит» у вивчених творах М. Гоголь I р. М. Рільке
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема: Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в екосистемах та...
Мета уроку: розповісти про різноманітність кишковопорожнинних; показати єдність їх організації І зв'язок її із способом життя; розкрити...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема уроку: Мета
Музично-дидактичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже», «Баба Яга»; поспівка «Перший клас»; пісня Б. Фільц «Морозець»; пісня...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема уроку: Теорема про при перпендикуляри. Мета уроку
Мета уроку: Навчати через моделювання висувати гіпотези І доводити їх, знаходити способи розв’язку задачі, розвивати логічне мислення...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема: Оптичні прилади Мета уроку
Мета уроку: сформувати уявлення про призначення та принцип дії оптичних приладів
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема уроку: Безпека в побуті Мета уроку
Мета уроку: Формувати уявлення про небезпеки, що можуть виникати навколо. Навчати їx правильно поводитися у різноманітних життєвих...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconУроку. І. Організація класу до уроку
Мета: поглибити знання дітей про лікувальні властивості рослин; виховувати емоційно – зацікавлене ставлення до народної ботаніки;...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconТема уроку. Часові пояси. Мета уроку
Мета уроку: розповідати про зміну часу та часові пояси; визначати місцевий І поясний час. Розвивати вміння визначати час по картах...
Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р. М. Рільке „ Пісня про Правду”. Національний колорит у творі. Мета уроку iconУроку
Мета уроку: показати вплив народної творчості, трудового оточення на розвиток таланту І формування світогляду письменника; розвивати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка