Скачати 144.65 Kb.
|
Десять порад класному керівникові (із „100 порад учителеві”В.О Сухомлинського)
Форми роботи з учнями Пізнавальна діяльність
Ціннісно-орієнтовна діяльність:
Художньо-естетична діяльність
Вільне спілкування
Суспільно корисна діяльність
Форми виховної роботи
Форми роботи з батьками
Основні напрями діяльності класного керівника
Сучасні виховні системи
Нестандартні ситуації для обговорення з класними керівниками на засіданні методичного об’єднання Відчувати кожного Завуч школи, відвідавши уроки молодої вчительки Людмили Іванівни, порадила їй більше уваги приділити індивідуальній роботі з дітьми на уроці і з цією метою вивчити досвід вчительки математики Юлії Данилівни. Людмила Іванівна відвідала кілька уроків Юлії Данилівни і не могла зрозуміти, чому завуч рекомендувала їй цю вчительку як майстра індивідуальної роботи з дітьми. Про це вона й сказала вчительці:
Юлія Данилівна замислилась лише на хвилинку:
Людмила Іванівна була дещо спантеличена, але не здавалась:
Юлія Данилівна посміхнулася:
О.Захаренко Як мені бути ? Учителька звернулася до редакції газети зі своїми роздумами. Ось що вона пише : « Третій рік я класний керівник. Мої десятикласники – чудові діти. Ідуть до мене і з горем і з радістю. Тепер про головне. У цьому році директор школи заборонив нам влаштовувати класні вечори. Збираємося тільки на загально шкільні. Недавно мої учні попрохали мене допомогти їм влаштувати вечір відпочинку – такий , на якому можна було б і пограти , і потанцювати , і поспівати . Я пообіцяла поговорити з директором. Та він і слухати про вечір не захотів.
Я дуже образилася. Запитала в колег, як бути. Не піти? Чи піти з учнями? Мене підтримала тільки одна вчителька (її син у моєму класі), а інші промовчали. Тді я вирішила піти. …Веселилися від душі. Співали, грали, танцювали, читали вірші. Чаювали. І тут до нас з’явився директор з двома вчителями. Оглянули «застілля» й мовчки пішли. Очевидно, сподівалися побачити інше… Мої дівчатка й хлопчики були задоволені, що так чудово пройшов вечір. Я була щаслива. Але через день у книзі наказів з’явилося попередження мені – за порушення шкільної дисципліни. Тепер іти на вечір, якщо учні влаштовують його, мені не можна – буде догана. А що , коли без мене станеться те, чого так боїться директор? Як мені бути? 1.Що б ви відповіли класному керівникові? 2.Якою має бути позиція директора школи? До чого може призвести такий стиль керівництва педагогічним колективом? 3.Наскільки педагогічно виправдані дії директора відносно класного керівника і виховної роботи в колективі старшокласників? обговорення: висловлення своєї точки зору та аргументація її; з’ясування думки співрозмовника; оцінка висловлень співрозмовника; цитування, посилання на джерело інформації; переривання мовлення співрозмовника і продовження його репліки Хто винен? У біолога Зінаїди Миколаївни в сьомому класі стався конфлікт. Дівчата, за повідомленням учителя, не захотіли йти на урок. - Я їх запитала:»Чули дзвінок?» Вони нахабно відповіли : «Ні, не чули». Після уроків завуч Василь Семенович вирішив дізнатися в дітей, в чому справа.
Виявляється, на минулому уроці Зінаїда Миколаївна опитувала сором’язливу, з ледь чутним голосом Ніну Гончарук. Та чудово знала матеріал, але дуже тихо розповідала. Вчителька роздратовано вимагала, щоб Ніна говорила голосніше. Дівчинка здригнулася й зовсім замовкла. Діти почали переконувати вчительку:
Пояснюючи новий матеріал, Зінаїда Миколаївна зазначила:
Зінаїда Миколаївна почервоніла й попрямувала до вчительської. 1.Проаналізуйте ситуацію й поясніть причини конфлікту. 2. Яка роль мікроклімату уроку в його оптимізації, які шляхи встановлення правильних взаємин вихователя і вихованців у навчальному процесі? Заява Звістка про те, що Олександр Олександрович іде із школи, облетіла всіх учнів. Десятикласники переполошилися.
І Саша, натхненний підтримкою товаришів, продовжував гаряче: - у Олександра Олександровича немає сім’ї, як в Алевтини Іларіонівни, в директора, або в Олексія Петровича. У нього нічого немає в житті, навіть найнеобхіднішого для людини – слуху. І тепер його примушують піти з школи, тому що він глухий і ніби поганий учитель. Але ми ж знаємо, що це неправда. Давайте напишемо заяву, що протестуємо проти цього, що ми будемо скаржитися міністрові, якщо в школі нашій здійсниться таке беззаконня. Напишемо в облвно, а копію віддамо Алевтині. Заява мала солідний вигляд. Другого дня Зіна зайцева, хвилюючись, постукала в двері з написом «Директор». Одержавши дозвіл увійти, вона нерішуче пройшла довгою кімнатою до столу директора. У неї було таке відчуття, що йде неритмічно й осо-ось за щось зачепиться. Алевтина Іларіонівна плечем притримувала біля вуха телефонну трубку й швидко щось нотувала на аркуші паперу.
Вона пробігла очима списаний аркуш, і обличчя її виразило подив, плечі піднялися, брови підскочили.
Зіна вийшла з палаючим обличчям, розмазуючи по щоках сльози.
Підозра Перевіряючи контрольні роботи, вчитель математики помітив, що посередній учень розв’язав задачу майже так, як найкращий учень у класі. В учителя виникла підозра, що цей учень списав у відмінника. Свою підозру він висловив вголос, роздаючи зошити. Обидва учні якось невміло захищались, і вчитель уже впевненіше повторив своє звинувачення. Тоді учень на знак протесту розірвав свою контрольну роботу. Учитель наказав йому вийти з класу. Учень відмовився. Виник конфлікт, який закінчився тим, що учень був змушений вибачитися перед учителем. Через деякий час учитель викликав цього учня до дошки. Поки вчитель ходив між партами, учень записав на дошці рішення однієї із задач. Поглянувши на дошку, вчитель побачив якісь незвичні обрахунки і під ними абсолютно правильну відповідь.
Клас вичікував, готовий посміятися з свого товариша, а він стояв і з ненавистю дивився на вчителя.
Виступ на методоб’єднання класних керівників ^ З УЧНЯМИ В ПРАКТИЦІ СУЧАСНОГО УРОКУ Урок – культурологічний феномен людства. Як явище культурологічного порядку він видозмінювався, знаходячи свою історію існування на землі, а отже, й свої злети й падіння. Вчитель – живий представник одного із пластів культури, не робот, не модель, не комп’ютер. Він несе в собі індивідуальне уявлення про культуру, відтворюючи думки й традиції соціальної групи, яку він представляє, Він будує урок відповідно до уявлення про красу, гармонію, порядок. Тому в одного вчителя гарно розставлено учнівські столи, в іншого – цілковитий хаос, неохайність і безлад. В одних класних кімнатах – шум, лемент, накази, в інших – м’які голоси, ласкаві звертання, усмішки та веселий дитячий сміх. Усе це багато в чому залежить від загальної культури самого вчителя. В основу нової технології уроку покладено три постулати. Перший: « Урок – це відкриття істини, пошук істини та осмислення істини». Стратегія сучасного уроку виходить далеко за межі простого передавання знань: шлях до істини – шлях розширення й збагачення духовного світу особистості дитини, набуття здатності усвідомлювати життя, оцінювати життя й визначати своє ставлення до світу як такого. Сучасний урок – це організоване педагогом духовне спілкування групи, змістом якого є наукове знання, а ключовим результатом – інтелект кожного суб’єкта урочного спілкування, його духовне збагачення. ^ Урок – це частина життя дитини, і проживання цього життя має відбуватися на рівні високої загальнолюдської культури. Сучасний урок – це 45-хвилинна мить життя, що є продовженням домашньої, вуличної, як частина історії особистісної долі дитини. Урок проживає не тільки дитина, а й учитель, як людина сучасної культури, тому існують і культурологічні норми його діяльності на уроці. Він не обслуговуючий персонал, не слуга дітей. Йому так само треба створити належні умови роботи. Етика взаємодії, прийнята на уроці в групі високої культури, вимагає від педагога в школі привчати дітей не вдаватися до різких категоричних суджень у школі, не підкреслювати інтелектуальної переваги кого-небудь, не зневажати думки інших, не перебивати промовця, А самому бути лаконічним і чітким у висловлюваннях, не допускати фамільярності стосовно кого-небудь, відзначати індивідуально ціннісне в роботі кожного, висловлювати подяку на адресу всіх присутніх. Якщо на уроці вивчають істину, яка показує один аспект життя, а отже, таким чином, на уроці вивчають саме життя, то докорінно змінюється ставлення школяра до навчання. Та по-іншому планується процес навчання. Педагог повинен мати сміливість жити на уроці, а не лякати дітей, бути відкритим до всіх проявів життя. ^ : « Людина як суб’єкт осмислення істини і суб’єкт життя на уроці завжди залишається найвищою цінністю». Гуманізація виховання – ключовий елемент нового педагогічного мислення, що вимагає зміни стосунків у системі «вчитель-учень» - встановлення атмосфери довіри, поваги до особистості дитини та співробітництва з нею. Але гуманізація залишиться порожнім звуком без професіоналізму вчителя. Тільки вміння працювати з дітьми, педагогічна майстерність забезпечать реальність гуманізму. Учитель, який кричить маленькій людині: «Вийди геть!» - це не гуманний учитель, а дилетант: він не знає, як вийти з ситуації, що виникла на уроці. Вільний урок – це, насамперед, урок, звільнений від страху. Урок – це спілкування людини з іншою людиною. Педагог демонструє перед дітьми найвищі зразки культури спілкування. Щоб реалізувати на уроці конкретні культурні норми спілкування, педагог використовує систему п’яти простих організаційних правил:
Сучасний урок – це урок, який виник завдяки прагненню гуманізувати дійсність, визнати людину як найвищу цінність, надати їй максимуму свободи для індивідуального розвитку. Саме в процесі такого уроку засвоюються зразки високої культури взаємин, забезпечується можливість вільної розумової праці, радість спілкування та інтенсивного духовного розвитку кожної дитини. |
![]() | Конкурсу-захисту науково-дослідницьких Всеукраїнських учнівських олімпіад І турнірів у 2012/2013 навчальному році та відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські... | ![]() | Наказ Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких... |
![]() | Нака з Затвердити Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти | ![]() | Підсумки ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових предметів у 2008-2009 навчальному роках Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси – захисти науково... |
![]() | Додаток №1 до наказу №271 від 15. 09. 11 Графік проведення турнірів... Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси захисти науково-дослідних робіт,... | ![]() | Україна білогірська районна державна адміністрація хмельницької області відділ освіти Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких... |
![]() | Українська мова, література ... | ![]() | Cистема пошуку обдарованих дітей Урок Учнівські олімпіади, конкурси Інтелектуальні здібності, нестандартність мислення, неординарність підходів |
![]() | 15 листопада 1966 року народився В.І. Ірмійчук. Закінчив відмінно... Старий Вовчинець. Після служби в Радянській армії працював завідуючим клубу в селі Новий Вовчинець. Працюючи на посаді, Василь Іванович... | ![]() | Міське управління освіти Перед початком олімпіади було проведено організаційний збір, де привітали учнів з виходом до ІІ (міського) етапу олімпіади. Учні... |