О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2




Скачати 77.48 Kb.
НазваО. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2
Дата конвертації30.04.2013
Розмір77.48 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы




О. А.Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2


Навчіть ваших дітей одному

або навіть кільком ремеслам,

ніхто не знає, яким стане світ завтра,

але завжди будуть потрібні люди,

що вміють працювати руками.

Анруа Моруа

f:\оля\фото\dsc02114.jpg

Мета. Підняти в очах дітей значимість праці, сприяти виявленню їх власних вмінь, здібностей. Широко використати фольклор, народні звичаї, традиції для збагачення дітей знаннями, практичними навичками побутової праці та позитивними емоціями про свою націю; виховувати працелюбність, інтерес до рідного краю, повагу до старших поколінь.

Обладнання. Українські рушники, петриківський розпис (тарелі, дощечки, малюнки), декоративно-побутовий посуд, вишивки, глиняні іграшки, нитки та тканина для вишивки, ножиці. Різнокольоровий папір, клей, картон.

Гасла: « Праця облагороджує людину»

« Бджола мала, а й та працює»

«Щира праця мозолева»

« Без труда нема плода»

« Де руки й охота там, скора робота »

Ведуча. Вишивані рушники, гончарство, художній розпис, різьблення по дереву – усе це пронизано поезією, милує зір, грає барвами. Оце і є радість людська. Вона супроводжувала людину завжди, допомагала їй у житті, давала віру у майбутнє. Це духовний символ українського народу, рідного краю, культура, життя народу.

Учениця.

Хочеш бути щасливим,

^ Не будь лінивим!

Гадяцькі діти як весняні квіти!

Працювати вміють,

В школі їх леліють

Творчістю займаються

Люди їм всміхаються

Рученьки тендітнії, хай вам щастить

В праці зрости!

Подивись і стань до праці,

Повний сили і надії

Серед нас усі таланти

Серед нас усі митці

Стає вишиванкою

Все у нас в руці. Ведуча. Шановні друзі, давайте і ми з вами спробуємо відкрити свою майстерню.

Рушник! Він пройшов крізь віки, він і нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх дітей, до всіх хто не черствіє душею, він щедро простелений близьким і далеким друзям, гостям. Хай символ цей завжди сусідить у вашій добрій хаті як ознака великої любові і незрадливості.

( 1 група дітей сидить за столом і вишиває).

Учениця.

Ми своїми вправними руками

Вишиваєм рушничок для мами,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Є на ньому півники святкові,

Є на ньому квіти малинові.

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Синя нитка – птиці прилітають,

А червона – квіти розцвітають.

Листя вишиваємо зеленаве,

Щоб на свято маму привітати,

Нашу радість їй подарувати.

Ведуча.

«І в дорогу далеку ти мене

На зорі проводжала,

І рушник вишиваній на щастя,

На долю дала».

Ці рядки відомої пісні на вірші видатного поета Андрія Малишка засвідчують, що на манівцях життя нашою супутницею є вишивка. Хрестик чи гладь, мережання чи вирізування на льняних, конопляних, бавовняних тканинах споконвіку милують око, радують душу, дають працю рукам і думці.

Вишивка – поширений вид декоративного й ужиткового мистецтва, в якому узори та зображення виконуються вручну або машинним способом на різних тканинах, шкірі, повсті та інших матеріалах льняними, бавовняними, шовковими, вовняними нитками, а також бісером, коштовним камінням тощо.

Хоч перші згадки про вишивку зустрічаються у давньогрецьких істориків, мабуть, ніколи не зможемо довідатися, хто і коли вперше втілив у вишивці красу природи, свої почуття, любов до рідної землі. Однією з причин цього є те, що тканина недовговічна, і наука позбавлена можливості точно визначити час виникнення цього виду мистецтва, тому ми змушені приймати на віру здогади і припущення дослідників.

Дані археологічних розкопок, свідчення літописів і нотатки мандрівників минулого дають змогу вважати, що початок мистецтва вишивання на території, яку займає сучасна Україна, сягає у глибину віків. Його розвиток триває з незапам'ятних часів і до наших днів. Він ніколи не переривався, оскільки вічною є духовність народу, його творчість, прагнення до найвищих вершин прекрасного.

(2 Група дітей сидить за столом і ліпить із глини).

Учень.

Щоб зліпити гарну з глини

Миску, чашку чи тварину,

Глину слід приготувати:

В першу чергу, розім'яти

І ліпити розпочати.

Поміркуємо хвилинку,

Всі над тим, що ми ліпити

Зараз будемо із глини.

Швидше той про це узнає,

Хто кмітливий в кожній справі,

Хто найпершим відгадає

Мої загадки чарівні.

( Діти відгадують загадки).

З глини робився,

На кружальці вертівся,

На вогні пікся,

На базарі бував,

Людей годував,

Як упав, то й пропав,

Ніхто не поховав.

( Горщик)

*****

Без голови, а з вухами.

(Макітра)

*****

Ліз карасик через перелазик,

Та в воду – плюсь!

( Кухоль)

*****

Голки має, а не швець.

Ходить завжди навпростець.

Свої голки дебелі

Носить тільки на собі.

(Їжачок)

Ведуча. Опішнянська кераміка. Село Опішне відоме з 12 ст., знаходиться в Полтавській області. Назва села походить від назви глини – опока. Село раніше називалося Опочинське.

Увесь асортимент виробів, що випускає опішнянський завод « Художніх керамік», можна об'єднати в три найбільш характерні групи:

  • мальований декоративно-побутовий посуд;

  • декоративно-скульптурний посуд;

  • керамічна скульптура малих форм;

Існують три основні види прикрашення керамічних виробів:

  • прикрашення за допомогою наліпив, здебільшого на основі кульки;

  • розмальовування виробів ангобами ( за допомогою гумових грушок);

  • фляндрівка ( розмальовування ангобами за допомогою гумових груш і гачечків).

Учень. Глиняна іграшка – особливий вид народної творчості. Простота іграшок говорить про їх старовинність. Виготовлення глиняних іграшок відноситься до керамічної скульптури малих форм. Їх можна поділити на дві основні групи – монетку і свистуна.

Монетка – побутова назва маленького дитячого посуду. На базарі він коштував копійку, звідти і походить його назва. Прообразами свистунців були тварини: коники, баранчики, собачки, півники, риби, черепахи. У давнину іграшки були пов'язані з аграрними та скотарськими культурами. Свистунці – це обереги від всякої нечисті. У народі є прикмета, що шум і свистіння відганяють нечисту силу. Інколи виготовлялися брязкальця-хихички. Вони мали своєрідний камінь, який під час струшування видавав звук. Це відлякувало злі сили від дитини.

(3 Група дітей сидить за столом і вирізає витинанки).

Учениця.

Немов відтворення серпанку,

З паперу вирізано все.

Ось перед нами витинанки –

Зразки чудової краси.

Легкі, прозорі, мов пушинки,

Цілком нагадують вони

Серветки, зірочки, сніжинки –

Казковий витвір давнини.

Готують її і витинають

Здебільш до новорічних свят.

Ними ялинки прикрашають,

Панелі замків і кімнат.

Ажурні витончені стрічки

Кладуть на шафи і полички.

А ті, що мають форму кіл,

Кладуть під печиво на стіл.

Щоб їх навчитись витинати,

Для цього слід приготувати

Робочих прикладів набір.

І в першу чергу, треба взяти

Тонкий папір.

Ведуча. Силует як вид графічної техніки в образотворчому мистецтві виник в глибокій давнині: чорні плоскі профільні фігури прикрашають грецьку вазу 11 ст. до н.е., яка збереглася до наших днів. Але всім нам знайомий сьогодні вирізаний із паперу силует виник у Франції на початку 18 століття і за короткий проміжок часу підкорив всю Європу, а в кінці 18 століття – і Україну.

На початку 19 ст. силует став настільки популярним, що майже кожна заможня людина замовляла силуетні портрети близьких їй людей. В замках вельмож та будинках поміщиків часто можна було побачити однотонні зображення які прикрашали стіни кімнат чи альбоми дам. Найчастіше на силуеті зображали одну людину, рідше групу людей, інколи побутові сцени. Техніка виконання силуетів була різною. Їх малювали тушшю на папері чи склі, вирізали із паперу. Силуети робили не тільки професійні художники, але й люди які захоплювалися цією справою.

Діти, поки ви виготовляєте вироби, ми пропонуємо вашій увазі розповідь про Петриківський розпис.

Учениця. Початок свого розвитку Петриківський розпис бере з настінного малювання, поширеного з давніх-давен у селах України, особливо на Поділлі, Дніпропетровщині, Буковині. Одним із найдавніших центрів розпису в Україні є с. Петриківка Дніпропетровської області. З 18 ст., коли було засноване село, передавалися основи декоративного сільського інтер'єру та екстер'єру, господарських та побутових речей. Для настінного малювання тут до кінця 19 ст. використовували крейду, сажу, кольорові глини, саморобні рослинні фарби. Фарби розводили яєчним жовтком, молоком, природним вишневим клеєм.

Учень. Малюнок наносили за допомогою пензлика з болотного оситянка, а дрібні елементи композиції вимальовували саморобним м тоненькими пензликами з котячої шерсті, а грона калини – малювали кінчиком пальця.

Характерною рисою для петриківських майстрів було використання рослинного квіткового орнаменту. З початку 20 ст. Петриківка стає центром виготовлення « мальовок» - малюнків на тонкому папері, які малювали аніліновими барвами. Ці паперові прикраси наклеювалися на стіни. Відомі майстри « мальовок»: Тетяна Наша, Надія Білокінь, Ярина Пилипенко, Надія Тимошенко, Федір Панко та інші.

Ведуча. Процес роботи. Зачищають дерев'яну дощечку, грунтують її розчином води з желатином або клеєм ПВА. Готують яйце: відокремлюють білок від жовтка. Під палітру можна використати фарфорову тарілочку. Чистим пензликом, змоченим у воді, набирають фарбу і жовток, кінчик пензлика вмочують ще й в фарбу іншого кольору. Пензлик треба зробити самому з котячих шерстинок, які збираються в пучечок і туго прив'язують ниткою до палички. Такі пензлики добре набирають фарбу і легко підкорюються руху руки.

Учениця. Основним елементом народного петриківського розпису є «Зернятко». З його допомогою створюються всі орнаментальні мотиви. «Зернятка» схожі на крапельки води, що падають. Може бути звичайне, або « Кривеньке зернятко».

Петриківський розпис використовується для оздоблення побутових речей із дерева: скрині, миски, хлібниці, ложки, меблі тощо. Для розпису використовують олійні, гуашеві та темперні фарби.

( По завершенню роботи кожна творча група робить презентацію своїх виробів).

Ведуча. Пропоную вам, взяти участь у конкурсах щоб довести що праця – це джерело життя, енергії, настрою, слави, поваги людини.

^ Конкурс кмітливих. Кожна група повинна назвати якнайбільше прислів'їв і приказок про працю.

Конкурс « Домашнє завдання». Кожна група повинна назвати казки, в яких оспівується праця, працьовиті люди і засуджується лінь. Уривок із казки інсценувати.

^ Конкурс « Пісенний». Інсценувати пісню, яка оспівує одну із професій.

Конкурс «Інформатор». Один із членів групи за допомогою жестів намагається повідомити інформацію суперникам. Ті повинні цю інформацію озвучити. Потім міняються місцями. Враховується кмітливість, точність передачі, гумор.

Конкурс «Жартівники». Члени груп мають обмінятися жартами, розказати анекдоти, гуморески, в яких би висміювалися ледарі, пияки.

Після завершення підводяться підсумки, доводиться важливість праці в житті людини.




Схожі:

О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconПро підсумки участі учителів школи в ІІ – ІІІ етапах конкурсів «учитель...
«Учитель року» та класний керівник року. Учителі Сквирської зош І-ІІІ ступенів №2 беруть у них активну участь про що свідчать результати,...
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconКонсультпункт Керівник
Керівник: Смаровоз Оксана Анатоліївна, вчитель англійської мови Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим...
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconПлан роботи Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 на 2012/2013 навчальний рік
Робота з підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівнів педагогічних працівників
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconПлан роботи Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 на 2011/2012 навчальний рік
Робота з підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівнів педагогічних працівників
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconКонспект уроку з геометрії у 7 класі. Вчителя математики: Гадяцької...
Проблема: Застосування особистісно орієнтованих та біоадекватних технологій на уроках математики
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconДо відома директорів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ та І-ІІІ ступенів
Відділ освіти райдержадміністрації надсилає для практичного використання зразок номенклатури справ теребовлянської спеціалізованої...
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconПастирська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смілянської районної...
Керівник: Степаненко Олена Іванівна, вчитель початкових класів Пастирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconНауковий керівник: Якимчук Людмила Володимирівна – вчитель математики...
Квітневської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Білогірської районної ради Хмельницької області
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconДиректора Хорольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього розпорядку,...
О. А. Гула, класний керівник Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 iconПоложення про Школу правової культури
Донецької спеціалізованої з інформаційних технологій загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №61
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка