Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи




Скачати 60.46 Kb.
НазваМайстер-клас як інноваційна форма методичної роботи
Дата конвертації19.06.2013
Розмір60.46 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи
Майстер-клас використовується як активна форма творчої самореалізації педагога (групи педагогів), за якої вчитель-майстер (творча група вчителів) передає свій досвід слухачам шляхом прямого і коментованого показу прийомів роботи.

Майстер-клас - це особливий жанр узагальнення та поширення педагогічного досвіду, що представляє собою фундаментально розроблений оригінальний метод або авторську методику, що спирається на свої принципи і має певну структуру.
З цієї точки зору майстер-клас відрізняється від інших форм трансляції досвіду тим, що в процесі його проведення йде безпосереднє обговорення запропонованого методичного продукту і пошук творчого вирішення педагогічної проблеми як з боку учасників майстер-класу, так і з боку Майстра (під Майстром ми маємо на увазі педагога, який проводить майстер-клас).
Майстер-клас - це головний засіб передачі концептуальної нової ідеї своєї (авторської) педагогічної системи. Учитель як професіонал протягом ряду років виробляє індивідуальну (авторську) методичну систему, що включає цілепокладання, проектування, використання послідовності ряду відомих дидактичних та виховних методик, уроків, заходів, власних «ноу-хау», враховує реальні умови роботи з різними категоріями учнів тощо.
У роботі майстер-класів беруть участь вчителі, охочі отримати повну інформацію про позитивний досвід вчителя-майстра (творчої групи вчителів) та освоїти пропоновані ними програми, методики і технології, а також самі творчо працюють вчителі.
Найважливіші особливості майстер-класу:

    1. новий підхід до філософії навчання, ламає усталені стереотипи;

    2. метод самостійної роботи в малих групах, що дозволяє провести обмін думками;

    3. створення умов для включення всіх в активну діяльність;

    4. постановка проблемного завдання і рішення його через програвання різних ситуацій;

    5. прийоми, що розкривають творчий потенціал як Майстра, так і учасників майстер-класу;

    6. форми, методи, технології роботи повинні пропонуватися, а не нав'язуватися учасникам;

    7. подання можливості кожному учаснику поставитися до пропонованого методичного матеріалу;

    8. процес пізнання набагато важливіше, цінніше, ніж самі знання;

    9. форма взаємодії - співпраця, співтворчість, спільний пошук.


Мета майстер-класу - створення умов для повноцінного прояву і розвитку педагогічної майстерності його учасників на основі організації простору для професійного спілкування з обміну досвідом роботи.
Завдання:

    • узагальнення досвіду роботи вчителя-майстра (групи творчо працюючих вчителів) з визначеної проблеми;

    • передача вчителем-майстром (групою творчо працюючих вчителів) свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

    • рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу або круглого столу;

    • надання допомоги учасникам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.


Організація роботи майстер-класу

    1. Учитель-майстер (творчо працююча група вчителів) складає програму майстер-класу, планує його роботу.

    2. У ході занять майстер-класу рекомендується використовувати різні форми роботи:

      1. Презентація педагогічного досвіду вчителем-майстром (групою вчителів):

    • коротко характеризуються основні ідеї досвіду;

    • описуються досягнення в роботі;

    • доводиться результативність діяльності учнів, що свідчить про ефективність досвіду;

    • визначаються проблеми та перспективи в роботі;

    • проводиться рефлексія за результатами діяльності вчителя-майстра (творчо працюючої групи вчителів).

      1. Представлення системи навчальних занять:

    • описується система навчальних занять в режимі презентації досвіду;

    • визначаються основні прийоми роботи, які вчитель-майстер (творчо працююча група вчителів) будуть демонструвати слухачам;

    • вчитель-майстер або творчо працююча група вчителів проводять навчальні заняття зі слухачами, демонструючи прийоми ефективної роботи з учнями;

    • слухачі одночасно грають дві ролі: учнів експериментального класу та експертів, присутніх на відкритому занятті;

    • проводиться рефлексія за результатами спільної діяльності творчо працюючої групи вчителів і слухачів.

      1. Моделювання досвіду вчителя (творчо працюючої групи вчителів):

    • коротко характеризуються основні ідеї досвіду;

    • вчителі-учні виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі навчального заняття в режимі досвіду вчителя-майстра;

    • вчитель (група вчителів) виконують роль консультантів, організовують самостійну роботу слухачів і керують нею;

    • вчитель (група вчителів) спільно зі слухачами проводить обговорення авторських моделей навчального заняття;

    • проводиться рефлексія за результатами спільної діяльності вчителя (група вчителів) та слухачів.


^ При підготовці та проведенні майстер-класу важливо не тільки дотримуватися вище описаних алгоритмів, але і правильно визначити власну позицію Майстра.
Позиція Майстра - це перш за все позиція консультанта і радника, який допомагає організувати навчальну роботу, осмислити наявність просування в освоєнні способів діяльності.
Проводячи майстер-клас, Майстер ніколи не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти учасників у процес, зробити їх активними, розбудити в них те, що приховано навіть для них самих, зрозуміти і усунути те, що йому заважає в саморозвитку. Всі завдання Майстра і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву учасників, створити таку атмосферу, щоб вони проявили себе як творці. Це м'яке, демократичне, непомітне керівництво діяльністю.
^ Майстер створює атмосферу відкритості, доброзичливості, співтворчості у спілкуванні. Майстер працює разом з усіма, майстер дорівнює учаснику майстер-класу в пошуку знань і способів діяльності. Майстер виключає офіційне оцінювання роботи учасників майстер-класу, але через соціалізацію, афішування робіт дає можливість для самооцінки педагога, його самокорекції.
^ Критерії якості підготовки й проведення майстер-класу

Презентативність. Виразність інноваційної ідеї, рівень її презентації, культура презентації ідеї, популярність ідеї в педагогіці, методиці й практиці світу.

Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність (масштаб і рівень реалізації ідей). Вибір, повнота й оригінальність розв'язання інноваційних ідей.

Прогресивність. Актуальність і науковість змісту й прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходить за межі станадарту й відповідають тенденціям сучасної освіти й методиці навчання предмета, здатність не тільки до методичного, але й до наукового узагальнення досвіду.

Умотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації, залучення кожного до активної творчої діяльності щодо створення нового продукту діяльності на занятті.

Оптимальність. Достатня кількість використаних засобів на занятті, їх сполучення, зв'язок із метою й результатом (проміжним і кінцевим).

Ефективність. Результативність, яку отримав кожний учасник майстер-класу. Яким є ефект розвитку? Що це дає конкретним учасникам? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.

Технологічність. Чіткий алгоритм заняття (фази, етапи, процедури).

Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь готовності до поширення й популяризації свого досвіду.

Загальна культура. Ерудиція, нестандартність мислення, стиль спілкування, культура інтерпретації свого досвіду.
Контрольні питання:

    1. Чому форма методичної роботи «майстер-клас» вважається інноваційною?

    2. Які завдання вирішує вчитель-майстер під час проведення майстер-класу?

    3. Чи можливе порівняти вчителя-майстра та вчителя-коуча? Чому?

Схожі:

Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconА.І. Постельняк Майстер-клас в системі методичної роботи
Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconЯкими є найважливіші особливості майстер-класу?
Майстер-клас — це особлива форма навчального заняття, що заснована на «практичних» діях, у ній міститься творче розв’я­зання певних...
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconКонкурсу «Учитель року 2012»
«Майстер-клас як ефективна технологія вивищення професійної компетенції, фахової майстерності та методичної культури вчителя»
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconМіжрегіональне вище професійне училище зв'язку наказ
Кондратюк В. С., класний керівник Ткачова В. Л.), 23-2 (майстер в/н Цимбаленко Д. Л.), 19-1 (майстер в/н Плис К. Я., класний керівник...
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconОсновні форми методичної роботи в школі
Методичну роботу в школі проводять в індивідуальній І колективній формах. Індивідуальна форма
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconПлан роботи методичної ради Сасівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів на 2011-2012 н р
Рівень педагогічної майстерності зріс. У цьому відіграла роль система методичної роботи навколо науково-методичної проблеми «Забезпечення...
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconМайстер клас Для роботи нам знадобляться наступні матеріали та інструменти
Робимо пелюстку: огинаємо наш рол навколо інструменту для закручування смужок (це може бути будь-який предмет з відповідним діаметром...
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconКонкурс з усіх номінацій згідно наказу проходив в чотири етапи: опис...
До районного оргкомітету конкурсу надійшло 32 заявки від учителів усіх шкіл району за номінаціями
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconПлан роботи методичної ради на 2009 2010 н р. Склад методичної ради
Погорєла Т. М. голова методичної ради, відповідальна за вивчення І аналіз стану навчально
Майстер-клас як інноваційна форма методичної роботи iconЕтапи запровадження нових технологій методичної роботи
Аналіз стану „технологічної оснащеності” методичної роботи в районі (закладі); рівень володіння методистами існуючими технологіями...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка