Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни




Скачати 68.67 Kb.
НазваТворчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни
Дата конвертації27.06.2013
Розмір68.67 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Доповідь

Творчий звіт з досвіду роботи

вчителя образотворчого мистецтва ліцею № 22 м. Чернігова

Пильцової Наталії Вікторівни
з питання

«Удосконалення естетичного виховання учнів загальноосвітніх шкіл засобами образотворчого мистецтва»

10.06.08.
Я дуже рада вас всіх бачити, шановні колеги та опоненти!

За дорученням методиста відділу виховної роботи та здорового способу життя Барбаша О.С. я підготувала доповідь з власного педагогічного досвіду. За змістовністю зробити це було не важко, тому що я звикла відверто ділитися своїми наробками з колегами на міських і обласних семінарських заняттях, як позитивними так і негативними.

Слова Амонашвілі «Хто входить в клас, несе свій світ. А якщо так, то кожний вчитель може сказати: «Саме я - творець педагогіки». Стали для мене першою заповіддю. Я приїхала з Новосибірська в 1984 році в Чернігів до педагогічного інституту та вибрала професію вчителя образотворчого мистецтва, бо хотіла робити добро для дітей і навчити їх розуміти, що без мистецтва людина втрачає відчуття життя (за висловом М.Тіппет).

Провідною ідеєю мого досвіду роботи є гармонійне виховання і розвиток дитини візуальним мистецтвом для того, щоб вона глибше розуміла життя і більше його любила.

Мета роботи безперечно відповідає моєму педагогічному кредо : «навчити помічати, творити власною думкою й працею красу та любити її».

В педагогіці і методиці викладання образотворчого мистецтва наприкінці 20 століття виникла корінна перебудова завдяки потребам суспільства у інноваційним стратегіям освітнього процесу та змісту освіти. Сутність інноваційних стратегій полягає в пошуку альтернативних моделей освітніх систем, в розробці багатополярних і багатоваріантних освітніх технологій.

^ Предмети естетичного циклу займають домінуюче положення в світовій культурній системі, але не в загальноосвітній школі.

В 90 ті роки 20 століття предмет «малювання» припинив викладатися в загальноосвітніх школах. Його замінив новий предмет «образотворче мистецтво». Методисти і педагоги розділилися на 3 концепції викладання образотворчого мистецтва:

1 КОНЦЕПЦІЯ загальної графічної грамоти

Володимир Кузін, Микола Ростовцев,

Вітольд Вільчинський

2 КОНЦЕПЦІЯ цілісного підходу до навчання і виховання

Борис Юсов.

3 КОНЦЕПЦІЯ залучення до світової художньої культури

Борис Неменський.

Я аналізувала педагогічні ідеї сучасників-фахівців з образотворчого мистецтва й помітила таку розстановку:

1 КОНЦЕПЦІЯ загальної графічної грамоти – Лорина Любарська,

Леонід Фесенко, Тетяна Рубля,

2 КОНЦЕПЦІЯ цілісного підходу до навчання і виховання (що

спирається на категорію «художній образ») – Елла Бєлкіна, Галина

Полякова

3 КОНЦЕПЦІЯ залучення до світової художньої культури

Людмила Масол.

Мій педагогічний девіз взятий з вислову художника-педагога-новатора Б.Неменського і підштовхує невтомно працювати «Встигнути з раннього дитинства виховати несприйнятливість людиною сурогатів мистецтва». Тому я маю досвід роботи у дитячій студії раннього розвитку дитини, де працюю з дітьми 5, 4. 3, 2 років, деякі навіть розмовляти не вміють, але через естетику вивчають навколишній світ.

Проблеми, над якими я працюю, сформульовані так :

  • «Розвиток почуття кольору в учнів 6-12 років загальноосвітньої школи на уроках живопису».

  • «Проблеми активної уваги учнів 6-12 років на уроках образотворчого мистецтва як необхідна складова навчального процесу з предмету естетичного циклу».

  • «Розвиток творчих здібностей учнів засобами використання різноманітних художніх технік та матеріалів».

  • «Організація індивідуальної роботи з учнями з образотворчого мистецтв в загальноосвітній школі як необхідна умова розвитку їх творчих здібностей».

  • «Перевірка знань учнів з образотворчого мистецтва в сучасній загальноосвітній школі шляхом тестування як один з ефективних засобів навчання».

  • «Організація сприймання візуального мистецтва в загальноосвітній школі засобами презентацій в програмі Power Point».

Їх підказала низка успіхів і невдач, шукаючи шляхи вирішення, з’явилися педагогічні і методичні знахідки.

^ Методи навчання, які я використовую на уроках:

-пояснювально-ілюстративні;

- проблемного викладання;

- репродуктивні;

- частково-пошукові (евристичні);

- інтерактивні.

^ Форми навчання я організовую такі:

- фронтальна;

- групова;

- індивідуальна.

Творчість виявляється скрізь, де людина уявляє, змінює, відступає від стереотипу, створює хоч крупицю нового для себе і для інших ( Лев Виготський).

Індивідуальна робота з обдарованими учнями в ліцеї поставлена педколективом на високий рівень і має певні наробки, наприклад, базу обдарованої молоді за фахами і напрямками творчої діяльності учнів, систему роботи з ними. З свого профілю я підготувала поради для індивідуальної роботи з предмету: як повідомити назву виставки, як розкрити перед дитиною тему зображення, підштовхнути у коло творчих ідей, знахідок зображальних прийомів, як сформувати власну манеру зображення, як довести творчу композицію до логічного кінця. Але в загальноосвітніх закладах немає індивідуальних годин на предмети естетичного циклу. Так, після визначення Сисенко Анастасії, Коваль Ольги, Личманенко Катерини і Личманенко Євгенії, Пономаренко Анастасії на всеукраїнському ріні найкращими, дирекція ліцею № 22 зверталася до керуючого органу з проханням надати 1 годину або 2 годин для індивідуальній роботи, але не було знайдено можливостей, тож ці години віддаються на роботу з учнями з математики, інформатики, хімії, фізики, англійської мови, небезуспішно.

Найактуальніша проблема мого педагогічного досвіду «Перевірка знань учнів з образотворчого мистецтва в сучасній загальноосвітній школі шляхом тестування як один з ефективних засобів навчання». Першим кроком з цієї теми був методичний посібник переможця Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-року» Леоніда Фесенка, який запропонував тематичну атестацію з образотворчого мистецтва у вигляді тестів. Я опанувала весь навчальний матеріал за програмою і підручниками та підготувала 32 тести з образотворчого мистецтва для 1-7 класів і пояснювальну записку до них.

Я вважаю неможливим друкувати в професійній літературі методичні розробки з предмету без елементарного апробування та відгуками колег. З 2004 року розповсюдила тести колегам чернігівської області та чекаю відгуків і пропозицій, після перевірки підготую до друку.

В даний час готую до друку збірку планів –конспектів уроків з образотворчого мистецтва в 1-7 класах за типом урок-образ (за 2й та 3-й концепціями), які віддавала на апробування в заклади міста, які б відповідали змісту освіти з предмету різних навчальних програм (автор Е. Бєлкіна, автор Л. Масол).

Інтуїтивно випереджаю з’явлення декількох інтегративних програм з образотворчого мистецтва. В Чернігівської області починала цю ланку Ольга Лисенко, використовуючи інтеграцію з історією.

Так склалося, що у вчителів образотворчого мистецтва відсутній поліграфічно-друкований навчально-наочний матеріал. Ніякий вчитель не зможе в повній мірі сформувати здатність сприймати, інтерпретувати та характеризувати твори образотворчого мистецтва, не демонструючи їх учням.

Тому виникла наступна проблема, над якою я працюю: «Організація сприймання візуального мистецтва в загальноосвітній школі засобами презентацій в програмі Power Point». Начально-методичний комплекс презентацій з ОТМ поєднує різні типи інформації і варіативність її представлення Ії застосуванням інтеграції і між предметних зв’язків. В презентацію закладений модуль культури через систему модулів форм, кольору, звуків, символів, ритмів. Комплекс складається з презентацій в графічних цифрових модулів від блоків уроків до майстер-класів, від персональних виставок до навчальних таблиць. Технологія здатна занурити, привернути, задіяти зорову увагу дитини 6-12 років в спілкуванні з мистецтвом.

Хочу підвести підсумок власних педагогічних суджень: Вчені вважають що розум - це швидкість виникнення миттєвих зв'язків у мозку. Так робота над створенням та переглядом шрифтово-зображальних екранів презентацій та робота з тестування активно розвиває, перевіряє коригує і актуалізує опорні знання учнів на уроці, що розвиває мозок дитини 6-12 років , швидкість мислення, склеплює пам'ять, сприяє виникненню логічності і аргументованості думок. Тому у майбутнього педагога таких предметів естетичного циклу, як образотворче мистецтво та художня культура, набуде сили вектор розвиваючого навчання насамперед на базі інтерактивних моделей навчання, як постійне спілкування вчителя з учнями та учнів з вчителем.

Коли я опанувала інформаційну технологію, то у справі інновацій користуюся висловом Даніеля Дідро «Не можна навчити людину на все життя, треба навчити її вчитися все життя».

Коли зіткнулася з віртуальним світом, зрозуміла безсилля слів, що виховують, то знайшла вхід у комп’ютерний світ від гаслом Миколи Еріха «Розбещеність думки загинути повинна».

І, останнє, чому саме цім я займаюся, розкажуть слова: « Виховувати – значить визначати долю нації». А я для того і приїхала в Чернігів.

1 КОНЦЕПЦІЯ

загальної графічної грамоти

Володимир Кузін, Микола Ростовцев,

Вітольд Вільчинський
2 КОНЦЕПЦІЯ

цілісного підходу до навчання і виховання

Борис Юсов
3 КОНЦЕПЦІЯ

залучення до світової художньої культури

Борис Неменський
1 КОНЦЕПЦІЯ

загальної графічної грамоти

Лорина Любарська, Тетяна Рубля

Леонід Фесенко.

2 КОНЦЕПЦІЯ

цілісного підходу до навчання і виховання

(що спирається на категорію «художній образ»)

Елла Бєлкіна, Галина Полякова.
3 КОНЦЕПЦІЯ

залучення до світової художньої культури

Людмила Масол.





Схожі:

Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconТема: Аналіз діючих програм для загальноосвітніх навчальних закладів...
Унікальність образотворчого мистецтва у розв'язанні завдань художнього І особистісного розвитку громадського І духовного становлення...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconВчителю до атестації Рекомендації щодо підготовки та проведення творчого звіту Творчий звіт
Творчий звіт – це комплекс заходів, що відбивають цілісну систему роботи педагога з розв’язування педагогічних, психологічних, соціальних...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconПоложення міського методичного фестивалю серед вчителів образотворчого...
Відповідно до плану роботи міського методичного центру на 2010 рік та з метою підвищення професійної майстерності вчителів образотворчого...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни icon«Мої найулюбленіші казкові герої». Виставка дитячої творчості охопила...
З 13 по 17 лютого в нашій школі проходив тиждень початкової школи. Розпочався він організаційною лінійкою, на якій учням 1-4 класів...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconТворчий звіт перед населенням с. Молодія
Молодія відбувся творчий звіт перед населенням роботи закладу культури за 2013 рік, приурочений культурно-мистецькій акції «Буковинський...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconОпис досвіду роботи вчителя початкових класів Сухомейло І. В
...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconТворчий звіт учителя здійснюється в такій послідовності
...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconУ листопаді 2008 року в Академії митної служби України під керівництвом...
...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconУроку спецмалювання на тему: «Натюрморт один із жанрів образотворчого мистецтва»
Мета: поглиблювати знання учнів про натюрморт як один із жанрів образотворчого мистецтва; навчити учнів малювати в жанрі натюрморту;...
Творчий звіт з досвіду роботи вчителя образотворчого мистецтва ліцею №22 м. Чернігова Пильцової Наталії Вікторівни iconІнформаційна картка про виявлення передового педагогічного досвіду...
В ній закладається серйозний потенціал формування найважливіших складових здібностей до самоосвіти – самооцінки й прагнення до підвищення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка