Творчий Актуальність проекту




Скачати 148.78 Kb.
НазваТворчий Актуальність проекту
Дата конвертації22.07.2013
Розмір148.78 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Міловський район

Луганська область



Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Міловський район

Луганська область





(Творчий)






Актуальність проекту

Реалізація проекту “Формування особистості молодого громадянина України в системі партнерства громади і школи” передбачає залучення батьків та громади села до організації спільних культурно-масових заходів та змістовного дозвілля.

Тому необхідним є встановлення, зміцнення і поглиблення партнерських стосунків між школою, сім’єю, громадськістю.

Впровадження проекту “Дозвілля школи та громади” сприятиме

  • формуванню активної громадської позиції;

  • вихованню патріотичних почуттів;

  • стимулюванню творчого самовдосконалення;

  • зміцненню родинних почуттів;

  • ефективному використанню можливостей школи та громади для об’єднання зусиль, спрямованих на досягнення спільної мети

Мета проекту

  • формування громадянина – патріота свого села, своєї країни;

  • забезпечення духовної єдності поколінь;

  • збереження родинних традицій;

  • виховання високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб і почуттів

Гіпотеза проекту

Формування патріотизму, розвиток творчих здібностей, художньо-естетичної культури, виховання в дусі поваги до свого народу набуде ефективності за умови, коли:

  • будуть створені умови для розкриття обдарованості дітей, розвитку їх талантів;

  • педагогічні умови школи будуть максимально сприяти творчим пошукам учнів;

  • відбуватиметься всеохоплююче залучення батьків та громади до організації дозвілля;

  • відбуватиметься безперервний пошук необхідної інформації, зміцнюватиметься та розширюватиметься інформаційна база відповідного спрямування;

  • буде здійснюватися партнерська підтримка школи з боку батьків, громади, меценатів

Завдання проекту

  • вивчення традицій та героїчних сторінок історії села;

  • створення умов для практичної творчої діяльності;

  • виявлення обдарованості дітей, розвиток їх талантів;

  • розвиток художніх здібностей, допитливості, захоплень і нахилів;

  • стимулювання творчого самовдосконалення дітей;

  • зміцнення партнерських стосунків з громадськістю;

  • розвиток комунікативних навичок



Автори проекту: Жихарєва Світлана Вікторівна,

Тюпін Вячеслав Валерійович

Виконавці проекту: учні, вчителі, батьки, громадськість

^

Шляхи реалізації проекту



I Підготовчо-діагностичний етап

(січень 2008р. – квітень 2008 р.)

  • аналіз та узагальнення власного досвіду організації культурно-освітніх, культурно-масових та дозвільних заходів;

  • оцінка реального стану функціонування школи та громади у сфері організації та проведення дозвільних заходів;

  • діагностування та опитування серед учнів, батьків та представників громади з метою виявлення суспільної думки щодо організації дозвілля;

  • проведення громадських слухань “Дозвілля школи та громади” з метою виявлення та узагальнення тенденцій щодо теми проекту;

  • створення координаційної ради за участю вчителів, учнів, батьків та представників громади


II Організаційний етап

(травень2008р. – серпень 2008р.)

  • вивчення нормативно-правових документів, які регулюють партнерську діяльність школи та громади в умовах проекту;

  • засідання координаційної ради щодо організації діяльності у експериментальному просторі;

  • створення:

а) концепції, напрямків та формату діяльності;

б) банку науково-методичної літератури;

в) творчих груп для розробки короткострокових проектів культурно-

масових заходів;

  • організація матеріально-фінансових умов проекту



^

III Практичний етап


(вересень 2008р – грудень 2011)

  • подальша розробка концептуальних, методичних та організаційних засад проекту;

  • вивчення та узагальнення культурних традицій села;

  • розширення участі представників громади у підготовчій та практичній діяльності на всіх етапах проекту;

  • розробка та реалізація короткострокових проектів культурно-масових заходів:
    • ^

      День Знань

    • День села
    • День працівників сільського господарства


    • Проводи зими

    • Зустріч шкільних друзів

    • День Перемоги

    • Свято Останнього дзвоника

    • Випускний бал

  • організація постійно діючої виставки творчих робіт;

  • вивчення та розробка впровадження нових форм організації дозвілля;

  • встановлення контактів з громадами та школами району з метою обміну досвідом та інформацією щодо організації дозвілля;

  • створення власного інформаційно-методичного банку розробок культурно-масових заходів


IV Узагальнюючий етап

(вересень-жовтень 2011 р.)

  • системний аналіз результатів проекту, визначення його ефективності;

  • створення інформаційної бази даних для подальшого визначення напрямків спільної діяльності школи та громади;

  • вивчення громадської думки щодо діяльності проекту;

  • проведення підсумкової конференції


V Резервний етап

  • корекція форм та напрямків діяльності щодо реалізації проекту


Очікувані результати

Результатом роботи має стати:

  • оптимальне функціонування розробленого проекту, що забезпечить задоволення освітніх та національно-культурних запитів учнів, батьків та громади;

  • поглиблення самореалізації учнів під час підготовки та здійснення дозвільних заходів;

  • впровадження різноманітних форм організації дозвілля;

  • наслідування національно-культурної спадщини минулих поколінь заради їх збереження та розвитку;

  • набуття учнями уміння працювати в команді, творчо мислити і діяти, бачити кінцеві результати своєї діяльності, брати на себе відповідальність за конкретні справи;

  • встановлення кращого взаєморозуміння між батьками, дітьми та вчителями

^ Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Міловський район

Луганська область



(Народознавчий)

Актуальність проекту

Народознавство - це система фундаментальних знань про конкретний народ, про особливості побуту і трудової діяльності, національний характер, психологію, світогляд, історично-культурний досвід, у тому числі і здобутки у галузі навчання і виховання, а також про свій родовід, що є органічною частиною народу. Про спосіб життя й виховання у сім’ях, про отчий край і все пов’язане з ним. Народне – це завжди правдиве, істинне, вічне й завжди сучасне. Народознавство – ось порятунок у вихованні учнів, ефективні ліки наших душ.

Джерела українського народознавства сягають сивої давнини. Протягом віків воно вироблялося, утверджувалося, передавалося з покоління в покоління. Талановиті наші предки мали сильні традиції, звичаї, усно-поетичну творчість, різні види високохудожнього мистецтва, ефективну систему навчання і виховання.

Дітей виховував народ, і діти ставали народом. Так споконвіку велося на Україні. І ця традиція повинна повсюдно утверджуватися сьогодні.

Актуальність цього проекту полягає в тому, що він спрямований на розширення знань учнів про життя і побут, звичаї і традиції свого народу; формування особистості громадянина України; виховання у молоді поваги до минулого; відродження надбань односельців та продовження у сучасному і майбутньому.

Мета

Дослідити культуру народу рідного краю; поглибити знання учнів про життя, побут, звичаї і традиції; сформувати особистісні риси громадянина України; навчати дітей бережливому ставленню до минулого, бути продовжувачами надбань земляків; привчати учнів до самостійної пошукової роботи.

Завдання

  • узагальнити наявний науково-популярний, художній, методичний матеріал;

  • організувати експедиції до жителів села;

  • розробити сценарії заходів;

  • провести заходи у співдружності з громадою села


Об’єкт дослідження

Побут мешканців села, сімейні звичаї та традиції, пісні, танці, ігри, вишивки, художня творчість, усна народна творчість.
Автори проекту: Бакаєва Наталія Іванівна – вчитель української

мови та літератури вищої категорії;

Григоренко Олена Миколаївна – вчитель початкових класів.

Термін дії: 2008 – 2010 роки

Етапи роботи над реалізацією проекту
I. Науково – теоретична підготовка

Все про народознавство

( січень – серпень 2008р.)

  1. Вивчення літератури з народознавства.

  2. Укладання каталогу видань.

  3. Створення творчих груп.

  4. Дослідження матеріалів шкільного музею “Бойової і революційної слави сіл Зориківка і Півнівка.”

  5. Розробка питань щодо вивчення місцевого матеріалу для проведення свят-зустрічей.


^ II. Пошуково-дослідницька робота

Мої земляки

( вереснь 2008р – серпень 2009р)

  1. Організація експедицій пошукових груп до жителів села.

  2. Ознайомлення з матеріалами шкільного музею.

  3. Створення методичних розробок заходів.

  4. Укладення збірки “Фольклор мого села”


III. Практичний етап

Від теорії – до справи

( вересень 2009р – грудень 2010р)

  1. Усний журнал “Сторінками історії Міловщини”

  2. Фестиваль народної пісні

  3. Літературно-музична композиція “Легенда розповідає”.

  4. Естафета поколінь. Весілля у моєму селі.

  5. Свято “Народні умільці”

  6. Літературна вітальня запрошує. “Календарні свята та обряди мого рідного села”



Очікувані результати

Діти обов’язково відкриють для себе нове і цікаве з історії культури рідного краю, зможуть побачити, чим наші земляки збагатили національну культуру. Вони розумом і серцем засвоють певні норми поведінки, етику і естетику побуту, культуру, оволодіють уміннями та навичками трудової діяльності та фізичного виховання.

  1. Збірка “Фольклор мого села”.

  2. Виставка доробок майстрів рідного краю.

  3. Каталог видань.

4. Методичні розробки заходів.

Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Міловський район

Луганська область




(Інформаційний)


^

Актуальність проекту


Інформація відіграє велику роль у нашому житті. Завдяки їй людина осмислює навколишній світ, засвоює правила співжиття, здобуває необхідні знання. У світі стрімких змін засоби масової інформації стають все значущим фактором існування та розвитку людини, тим більше у юному віці індивідуума, коли налагоджуються стосунки із соціальним середовищем. В умовах партнерства школи і громади важливим чинником є залучення молоді до використання засобів масової інформації. Вони сприяють формуванню інформаційної культури, вмінню співпрацювати з громадськістю, добирати і висвітлювати в різних аспектах необхідну інформацію.
^ Мета проекту: інформування учнів, батьків та громадськість про творчі справи навчального закладу в умовах експериментально-дослідницької діяльності; формування інформаційної культури учнів та їх активної життєвої позиції; мовної культури та культури спілкування.
Завдання проекту:

  • налагодження ділових контактів з державними установами, громадськими організаціями;

  • вивчення громадської думки про шкільне життя;

  • презентація роботи центрів учнівського самоврядування;

  • підготовка, виготовлення та розповсюдження рекламних проспектів, оголошень, буклетів, поздоровлень, загальношкільних газет тощо;

  • висвітлення різних аспектів життя громади та школи через періодичні видання;

  • використання результатів соціологічних досліджень у визначенні стратегії діяльності шкільних центрів;

  • інформування про творчі справи, поширення інформації з різних галузей науки і культури;

  • виховання моральної життєтворчої мотивації, активної громадянської позиції, навичок поведінки в колективі;

  • формування почуття громадської відповідальності, журналістської етики;

  • розвиток творчих здібностей і обдарувань дітей.



^

Термін дії проекту




Січень 2008 – січень 2011 роки



Автори проекту: Соляник Тетяна Іванівна

Рибалка Світлана Вікторівна

Соляник Едуард Анатолійович
^

Учасники проекту



Учасники проекту – учнівський та педагогічний колектив школи, громада.

Шляхи реалізації проекту




І. Підготовчо-діагностичний етап


(січень 2008р. – вересень 2008р.)

  • Розробка механізму здійснення досліджень з вивчення актуальних молодіжних проблем.

  • Створення власного сайту в інтернеті з метою популяризації досвіду роботи школи.

  • Вивчення громадської думки про життя школи.


ІІ. Організаційно-виконавчий етап.

(вересень 2008р. – вересень 2010р.)

  • Виготовлення та розповсюдження рекламних, інформаційних матеріалів, буклетів, альманахів, шкільних настінних газет, проспектів.

  • Випуск та розповсюдження серед шкільного колективу та громади інформаційно-розважальної друкованої газети “На шкільних меридіанах”.

  • Презентація дослідно-експериментальної роботи.

  • Рекламні акції.

  • Організація тематичних лінійок та виставок.



^

ІІІ. Контрольно-узагальнюючий етап


(вересень 2010р. – січень2011р.)

  • Системний аналіз результатів роботи, визначення результативності.



^

Очікувані результати





  • Проінформованість колективу школи та громади про діяльність дослідно-експериментальних центрів.

  • Формування стійкого позитивного іміджу школи та громади.

  • Випуск шкільної газети.

  • Сформованість активної позиції учнів у житті школи і громади.

Зориківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Міловський район

Луганська область



(Пошуковий)




Актуальність проекту

На сучасному етапі перед школою стоїть завдання виховати високоморальне, національно-свідоме, підростаюче покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів прогресивних національних традицій.

Патріотизм учнівської молоді має ґрунтуватися на історико-культурних традиціях народу . Тому особливо актуальною є організація пошуково-дослідницької роботи учнів, відновлення історичної пам’яті через вивчення минувшини кожного куточка рідної землі, створення літописів та привернення уваги широких кіл громадськості до збереження свідчень наших земляків.
Мета

Виховання патріотизму, бережливого ставлення до культури, традицій свого народу, розвиток життєвої компетенції учнівської молоді, підвищення громадської активності учнів, формування шанобливого ставлення до ветеранів війни і праці, традицій свого народу.
Гіпотеза

Проект „Мій рідний край – легенда” є складовою частиною експериментально-дослідницької роботи з проблеми „Формування особистості громадянина України в системі партнерства громади і школи” і буде ефективним за таких умов:

- визначення напрямків пошуково-дослідницької роботи з історії рідного краю;

- озброєння теоретичними знаннями про структуру наукової праці, вимог до неї, методів дослідження;

- пошуково-дослідницька спрямованість роботи над історією рідного краю;

- поетапне здійснення пошуково-дослідницької роботи та створення умов, що сприяють осмисленню історії шляхом використання краєзнавчого матеріалу.

Завдання

- створення ініціативної пошукової різновікової групи учнів для впровадження пошуково-дослідницької діяльності;

- організація пошуково-дослідницької роботи учнів;

- поширення знань про рідний край серед населення регіону та учнівської молоді;

- формування навичок пошуково-дослідницької роботи, етики спілкування, оформлення науково-дослідницьких робіт;

- освоєння нових підходів в здійсненні пошуково-дослідницької роботи.

Термін виконання 2008 - 2011 навчальні роки.
Виконавці Тугай Наталія Іванівна

Прядкіна Тетяна Іванівна

Найденко Олена Іванівна

учнівський колектив
Етапи впровадження проекту



Етапи

Завдання


Зміст

діяльності


І.Підготовчий

2008 н.р.

ІІ.Практично-виконавчий

2008-

2009 н.р.

ІІІ.Заключний

2009 –

2010 н.р.


IV.Корекційний

Січень –

Лютий 2011р.


1.Визначити напрямки впровадження проекту.
2.Визначити джерела, методи збору та аналізу інформації, форми презентації результатів пошуково – дослідницької роботи.
3.Створити банк науково – методичної бази.
4.Встановити зв’язки з громадськістю, керівником районного краєзнавчого музею І. Озерним та обласним архівом.
5.Створити ініціативну групу учнів для пошуково – дослідницької діяльності.
6.Розробити пам’ятки – інструкції по веденню пошукової роботи.
7.Розробити перелік запитань для ведення інтерв’ю по збору інформації.


1.Розподіл завдань пошукової діяльності

між членами ініціативної групи за такими напрямками:

-Голодомор1932 – 1933 р.р.; 1946 – 1947 р.р.
- Моє село в роки Великої Вітчизняної

війни;

- Ордени і медалі мого роду;
- Історія рідної школи;
- Люд наш на працю багатий;
- Карта – маршрут „Маяки пам’яті”.
2.Робота з документами і матеріалами районного краєзнавчого музею.
3.Робота з документами в обласному архіві.
4.Відвідування історичних та культурних пам’яток Міловщини.
5.Опитування односельців, земляків за складеними анкетами;
6.Поповнення експозиції шкільного музею матеріалами і експонатами.
7.Співпраця з районною газетою „Слово хлібороба” та шкільною газетою „На шкільних меридіанах”.
1.Презентація проекту.
2.Організація виставки творчих робіт.
3.Оформлення альбомів, стендів, накопичу-

вальних тек.
4.Випуск книги спогадів наших земляків.
5.Поширення знань про рідний край серед населення регіону та учнівської молоді через засоби масової інформації.
6.Організація і проведення уроків пам’яті.
7.Проведення акцій „Пам’ять жива”, „Герої

живуть поруч”
Корекція і узагальнення зібраних матеріалів.


Учні:

-оволодівають

теоретичними основами ведення пошуково – дослідницької роботи;
- розробляють пам’ятки, анкети.

Вчителі:

- мотивують задум, допомагають у поста –

новці завдань;
- інструктують стосовно ведення пошукової роботи.

Учні:

- збирають інформацію, аналізують, оформляють описи, стенди, виставки, дослідницькі роботи.

Вчителі:

- спостерігають за правильністю виконання пошукової роботи.

- в разі необхідності,

корегують діяльність

учнів,надають необхідну допомогу;
- контролюють процес роботи над проектом.


Учні:

- готують матеріал до проведення презентації проекту.

Вчителі:

- допомагають у вирі –

шенні організаційних питань.

Очікувані результати:


  • учні навчаться працювати в команді;

  • будуть сформовані навички пошуково – дослідницької роботи;

  • результатом роботи над проектом стане підготовка учнів до взаємодії із суспільним середовищем через засвоєння нових знань та формування життєвих компетенцій;

  • підвищення громадської активності молоді;

поповнення експозиції музею інформаційними матеріалами та новими експонатами.

Схожі:

Творчий Актуальність проекту iconКурсового проекту
Зміст пояснювальної записки (перелік питань, що розробляються у проекті): Культурологічна та естетична актуальність, об’єкт проекту,...
Творчий Актуальність проекту iconЗапрошуємо до участі в реалізації освітньо-профілактичного проекту «Правовий десант»
«Розвиток громадської ініціативи серед молоді Полтавської та Черкаської областей» за фінансової підтримки Національного фонду підтримки...
Творчий Актуальність проекту icon1. «Сонце російської поезії». (Олександр Пушкін. Життєвий І творчий...
Тема «Сонце російської поезії». (Олександр Пушкін. Життєвий І творчий шлях митця.) Реалізація проекту «Подорож до Росії за часів...
Творчий Актуальність проекту iconОпис проекту «Ми-партнери»
Актуальність: Партнерство-це спілкування з однолітками у мережі Інтернет, обмін думками та знаннями, тим, що цікаво дітям даного...
Творчий Актуальність проекту iconЗакономірності та математичні співвідношення
Постановка курсового проектування (назва теми, актуальність, стислий огляд курсового проекту)
Творчий Актуальність проекту iconВчителю до атестації Рекомендації щодо підготовки та проведення творчого звіту Творчий звіт
Творчий звіт – це комплекс заходів, що відбивають цілісну систему роботи педагога з розв’язування педагогічних, психологічних, соціальних...
Творчий Актуальність проекту iconІ. Вступ Актуальність проекту
Тим більше що кожен з нас у житті виступає І як виробник, І як споживач, І як громадянин. Економічна освіта в школі необхідна для...
Творчий Актуальність проекту iconПрактична робота №4. Створення, збереження, запуск проекту за заданим зразком
Мета роботи. Відпрацювати навички запуску Visual Basic, створення проекту за зразком, запуску проекту на виконання та збереження...
Творчий Актуальність проекту iconМетоди контролю та самоконтролю вихованості учнів нестерук В. В....
Актуальність. Управління цілісним педагогічним процесом неможливе без зворотного зв’язку, який несе характеристику його результативності....
Творчий Актуальність проекту iconКонкурсу (жовтень) інформаційне забезпечення ІІ всеукраїнського конкурсу...
«Творчий учитель – обдарований учень» – ІІ всеукраїнський конкурс за участю педагогів загальноосвітніх, спеціалізованих та позашкільних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка