Скачати 149.84 Kb.
|
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Білоцерківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Від дитини до дитини Проект виховної роботи «Дитина має бути не тільки учнем, а передусім людиною з різноманітними інтересами, запитами, прагненнями». В.Сухомлинський Вчителя початкових класів Бондаренко Ірини Іванівни м. Біла Церква 2009 Зміст І. Актуальність проекту. ІІ. Мета і завдання проекту. ІІІ. Етапи реалізації проекту. IV. Шляхи реалізації проекту: Модуль 1: «Ти – людина» Модуль 2: «Людина починається з добра» Модуль 3: «Тільки в праці невтомній крилатим стаєш» Модуль 4: «Доглядай землю плідну, як матір рідну» Модуль 5: « Мистецтво очима дитини» Модуль 6: «Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе!» V. Очікувані результати проекту VI. Література I. Актуальність проекту Основним завданням виховної роботи вчителя початкових класів є закладання навичок перебування дитини в шкільному колективі, призвичаєння її до вимог школи, нового розпорядку дня, нового колективу; формування вмінь розподіляти свій час. Разом із тим учитель вводить школяра у складний світ сприйняття знань, формує вміння здобувати ці знання і переосмислювати; вчить складній науці спілкування із товаришами, вмінню рахуватися з друзями і з колективом; гармонізує стосунки дитини з родиною, тобто вчить будувати взаємини у складній системі: Я - Моя родина - Клас - Школа, Я - Світ. ^ Метою проекту є формування всебічно розвиненої особистості. Завдання:
III. Етапи реалізації проекту: 1 етап 2009-2010 н.р.- 1 клас 2 етап 2010-2011 н.р.- 2 клас 3 етап 2011-2012 н.р.- 3 клас 4 етап 2012-2013 н.р.- 4 клас Модуль 1: «Ти – людина» Модуль 2: «Людина починається з добра» Модуль 3: «Тільки в праці невтомній крилатим стаєш» Модуль 4: «Доглядай землю плідну, як матір рідну» Модуль 5: « Мистецтво очима дитини» Модуль 6: «Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе!» ^ Проект складається з 6 модулів. На опрацювання кожного модуля відводиться 1-1,5 місяці у 1-4 класах. Кожен модуль має 4 частини:
^ Завдання модуля:
^ гігієна, режим дня, загартовування, профілактика, характер, дисципліна, культура. «Ти знаєш, що ти - людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя - єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої єдині.» В.Симоненко Форми проведення: Ранок «Наша мова – солов’їна» Бесіда «Книга в житті людини». Бібліотечний урок «Книга – джерело знань». Гра- бесіда «Азбука ввічливості». Ситуаційно-рольова гра «Бути вихованим. Що це означає?». Гра-знайомство «Розкажи про себе». «Бесіда «Мій день». Індивідуальні бесіди «Зовнішній вигляд учн». Виставка малюнків «Я і мої друзі». Оформлення альбому «Я і мій клас». Бесіда «Як треба поводитися у школі, дома, на вулиці?». Рейд-перевірка «Кожній речі - своє місце». Ігрова вправа «Чистота – запорука здоров’я» Бесіда «Вогонь буває різним». Екскурсія в мікрорайон «Абетка пішохода». Бібліотечний урок «Книга – мій друг». Рольова гра «Чарівні слова». Бесіда «Як організувати свій день?». Виставка малюнків «Однокласник, товариш, друг». Інсценування «Подорож до Країни здоров’я». Бесіда «Профілактика інфекційних захворювань». Ранок «Свято Мийдодира». Змагання «Спортивна надія». Диспут «Для чого живе людина?». Обмін думками «На кого я хочу бути схожим у житті?». Конкурс творів «Мій ідеал». Бібліотечний урок «Хто багато читає, той багато знає». Свято «Козацькі забави». Бесіда «Шкідливі звички». ^ Завдання модуля: сформувати основи національних та загальнолюдських цінностей:
« В чому призначення людини? Бути людиною!» С.-Є.Лєц Понятійний апарат: вихованість, толерантність, милосердя, егоїзм, конфлікт, дружба, гуманізм, «чарівні» слова. ^ Бесіда «Мої обов’язки в сім’ї». Спортивні змагання «Мамо, тато, я – дружна сім’я». Обмін думками «Що значить бути вихованою людиною?». Гра-інсценування «Чарівні слова відкривають серця». Анкетування «Кого з друзів ти візьмеш у подорож?». Виготовлення новорічних іграшок «Майстерня Діда Мороза». Усний журнал «Скриня народної мудрості». Обмін думками «Бути совісним означає...» Конкурс творів «Мій товариш». Бесіда «Про справжню дружбу». Засідання «Школа вишуканих манер». Диспут «Як би я вчинив…». Свято «Шануй батька й неньку». Оформлення альбому «Традиції та реліквії моєї родини». Ранок «Родина, родина: від батька до сина». Бесіда «Якщо ти погано вчинив». Обговорення «Чужого горя не буває». Диспут «Як і чим випробовується дружба». Складання «Правил товаришування». Усний журнал «Народна мудрість про добро, совість, ввічливість, справедливість, чесність». Диспут «Вихована людина: яка вона?». Ситуаційно-рольова гра «Золоте правило ввічливості». Усний журнал «Мама, тато, я – читацька сім’я». Модуль 3: «Тільки в праці невтомній крилатим стаєш» Завдання модуля: сформувати
« Ми працю любимо, що в творчість перейшла, І музику палку, що ніжно серце тисне. У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград, красиве і корисне» М.Рильський Понятійний апарат: працелюбність, лінощі, цілеспрямованість, успіх, старанність, наполегливість, творчість,талант. ^ Гра-драматизація «Знайомимось з професією". Виставка малюнків «Коли я виросту... . Робота майстерні «Місто веселих майстрів». Рейд «Збережемо книгу». Акція «Подарунок малюкам дитячого садка». Диспут «Навіщо людина працює». Ремонт підручників «Книжкова лікарня». Усний журнал «Професія моїх батьків». Конкірс «Кращий мамин помічник». Тематичний огляд казок «Праця годує, а лінь – марнує». Уявна подорож «Усі професії потрібні, усі професії важливі ...» Екскурсія до музею «До джерел народних ремесел». Диспут «Праця прикрашає людину». Ситуаційно-рольова гра «Я – черговий». Виготовлення подарунків до свят «Подарунки власноруч». Усний журнал «Трудові традиції української родини». Свято «Працьовита родина». Створення учнівських презентацій «Калейдоскоп професій». Екскурсія «Підприємства нашого міста ». ^ Завдання модуля:
«Коли людина не відчуває краси квітів, коли не любить природу і коли її не радують пісні, вона хвора. І цю людину треба обов’язково лікувати». В.Шекспір Понятійний апарат: природа,екологія, природні багатства, природні угрупування, радіаційне забруднення. ^ Акція “Збережемо чистим довкілля”. Екскурсія “Екологічна стежка ”. Висадження дерев “Збережемо красу природи. Зелені друзі мого краю”. Бесіда, конкурс малюнків “Перші весняні квіти”. Виготовлення шпаківень “Зустріч пернатих друзів”. Обмін думками “Тварини – не іграшки”. Туристська прогулянка „До чистих джерел”. Усний журнал “Рослини моєї вулиці”. Бібліотечний урок “Природа в загадках, прислів’ях, приказках та віршах”. Конкурс “Екологія в загадках”. Година милування “Віч-на-віч з природою”. Екскурсія “Чисте джерело”. Бесіда “Чорнобиль – рана України”. Операція-рейд “Первоцвіти просять захисту”. Трудовий десант “Наш квітник – найкращий”. Хвилини з мистецтвом “Дивовижні звірі Марії Приймаченко”. Спортивні ігри з елементами техніки туризму. Вікторина-гра „Що покласти в рюкзак для мандрівок” Усний журнал “Тварини моєї місцевості”. Екскурсія “Подорож лісовою стежкою”. Екскурсія “Заповідні місця мого краю”. Ярмарок –свято “Подарунки осені”. “Казковий фруктово-овочевий бал”. Година спостереження “На квіти осені чарівні подивись”. Одноденна туристська прогулянка „У поході друзі”. Оформлення альбому «Чорнобиль не має минулого часу”. Обмін думками “Ти відповідальний за тих, кого приручив”. Хвилини з мистецтвом “Таємниці Катерини Білокур”. Ранок “Різдво в гості прийшло”. Екскурсія до річки “Тече річка невеличка”. Засідання клубу “Чисте довкілля”. Туристська гра-естафета „Долаємо перешкоди”. Година милування “В усі пори року прекрасна земля”. Виготовлення годівничок «Нагодуй птахів (тварин)» ^ Завдання модуля:
Понятійний апарат: культура, мистецтво, поезія, проза, етикет, краса, смак, фольклор, культурна спадщина. «Люби свій край. Всю душу солов’їну І серця жар віддай йому в піснях». В.Сосюра Форми проведення: Відвідування Будинку органної музики “Музика в природі: пори року”. Інсценування “Танок осіннього листя”. Виставка малюнків «Мистецька галерея зими». Гра-драматизація «Світ казки». Відвідування лялькового театру «Мистецтво ляльки» Бесіда «Вчимося етикету» Сюжетно-рольова гра «Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо) Бесіда “Музичний фольклор рідного краю”. Відвідування виставки “Краса природи у творах образотворчого мистецтва”. Хвилини з мистецтвом «Я вишиваю рушничок». Конкурс «Лине пісня колискова». Виставка малюнків «Фарби осені». Конкурс віршів «Поезія зими». Вивчення веснянок, закличок “Мелодія весни”. Обмін думками «Музичні захоплення». Екскурсія “Архітектурні перлини рідного краю”. Екскурсія в ліс “Краса природи рідного краю”. Виставка малюнків «Малюю до картинної галереї» Екскурсія до краєзнавчого музею “За народними ремеслами”. Конкурс «Пісня рідного краю» Відвідування театральної вистави “Театральна афіша”. ^ Завдання модуля:
^ громадянин, держава, закон, нація, символи, патріотизм, традиції, звичаї, обряди. «Яке глибоке щастя- жить, Буть гідним імені людини, Народу й людськості служить!» М.Рильський Форми проведення: Уявна подорож “Моя рідна Україна”. Гра “Символи моєї держави”. Бесіда “Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини”. Свято “Ми - українці”. Виставка стіннівок “У країні рідної мови”. Усний журнал “Українці за кордоном”. Оформлення альбому “Славетні українці”. Конкурс творів «Моя рідна вулиця”. Хвилина пам’яті „Пам’ятаймо героїв”. Конкурс малюнків «Війна очима дітей» Урок мужності до Дня Перемоги. Відвідування шкільного музею Бойової слави. Вікторина „Мої права та обов’язки”. Бесіда „Що необхідно знати про національну символіку”. Вікторина “Чи знаєш ти свій край?”. Перегляд кінофільму “Древній Київ – столиця України”. Конкурс “Легенди мого краю”. Екскурсія „Вулицями рідного міста (села)”. “Школа прав дитини”. Створення альбому “Люди, які прославили мій край”. Виставка малюнків “І живе калина на папері”. Створення учнівських презентацій «Найкраще місце на землі» ^ Формування свідомого громадянина, патріота, гуманіста. Виховання духовно розвиненої особистості з широким світоглядом, духовно багатої, життєво компетентної. VI. Література
|
![]() | Характеристика та особливості розвитку обдарованої дитини Обдарована дитина — дитина, яка вирізняється яскравими, очевидними, інколи визначними досягненнями або має внутрішні задатки для... | ![]() | Зробіть харчування дитини корисним І смачним Чим більше поживної їжі входить в раціон Вашої дитини, тим здоровішими вона буде. Вимоги до живильної їжі у маленької дитини значно... |
![]() | Адаптація дитини до школи У період начання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Створення сприятливого середовища... | ![]() | Сімейне виховання досить часто супроводжується покараннями. Враховуючи... Батькам у цих випадках невтямки, що підкоряється, просить прощення І т п не їхня дитина, що свідомість дитини, усі нормальні його... |
![]() | Виховання І розвиток дитини: особливості, проблеми, шляхи їх вирішення, методи виховання дітей Виховання це процес, завжди орієнтований на певну вікову групу. Завдання, засоби І методи виховання повинні відповідати можливостям... | ![]() | Година спілкування. Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією... |
![]() | Перевірте, чи правильно організовано робоче місце дитини? Годину – півтори після повернення дитини зі школи, щоб вона змогла відпочити від занять, але ще не втомилась І не встигла стати збудженою... | ![]() | Як запобігти дитячим психологічним травмам Еріх Фром виділив два напрямки впливу батьків на життя дитини: турбота про задоволення її фізичних потреб та ставлення до дитини,... |
![]() | Соціального захисту дитини, яка опинилась у складних життєвих обставинах,... Набуття дитиною статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування | ![]() | Роль родини та стосунків батьків у житті обдарованої дитини «Я не хочу, щоб моя дитина була обдарованою, нехай вона краще буде нормальною»), починають надмірно «експлуатувати» здатності дитини... |