Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році»




Скачати 56.67 Kb.
НазваМетодичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році»
Дата конвертації16.09.2013
Розмір56.67 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Культура > Методичні рекомендації

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ПОЛТАВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ

ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ІМ. М.В. ОСТРОГРАДСЬКОГО

вул. Жовтнева, 64-ж, м. Полтава, 36014, тел./факс (+38 05322) 7-26-08,

E-mail: root@pei.poltava.ua, Web: http://www.poippo.pl.ua, Код ЄДРПОУ 22518134


21.08.2013



1007




На №




від




Начальникам органів управління

освіти райдержадміністрацій та

міськвиконкомів
Про методичні рекомендації

щодо викладання етики

у 2013-2014 н. р.

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського направляє методичні рекомендації щодо викладання етики в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 н. р. (додаються).
Ректор В.В.Зелюк

Чирка В.В. 2-49-56


Додаток

до листа ПОІППО

_______№_______
^ Методичні рекомендації

учителям етики до нового 2013-2014 навчального року
Відповідно до листа МОН України № 1/9-324 від 16.05.13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» курс "Етика" буде вивчатись у 6 класі за рахунок інваріантної складової, а у 5 класі за рахунок варіативної складової Типових навчальних планів.

^ Таке рішення було прийняте Міністерством освіти і науки України в результаті обговорення шляхів вирішення завдань духовно-ціннісного розвитку особистості засобами курсів духовно-морального спрямування та форм їх реалізації в освітньому просторі, зокрема, 12-13 березня 2013 року у м. Дніпропетровську на Всеукраїнському науково-практичному семінарі "Людинотворчий потенціал курсів духовно-морального спрямування" та 16 квітня у Міністерстві освіти і науки на Всеукраїнському круглому столі на тему "Вивчення курсів духовно-морального спрямування: досвід, виклики, перспективи". У роботі семінару взяли участь представники 20 областей України: учителі курсів духовно-морального спрямування, методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, члени Громадської ради з питань співпраці з церквами і релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, автори програм, підручників.

Учасники обговорили вплив викладання предметів духовно-морального спрямування на формування особистості дитини та на моральну атмосферу у школі; взаємодію органів освіти, релігійних і громадських організацій у питанні забезпечення викладання таких предметів тощо. Зокрема, було наголошено, що сьогодні учні мають можливість вивчати такі предмети за вибором, як-от: "Основи православної культури Криму", "Основи ісламської культури Криму", "Християнська етика в українській культурі", "Основи християнської етики", "Культура добросусідства", "Світові релігії і культури світу", "Етика і психологія сімейного життя", "Етика: духовні засади" "Християнська етика", "Розмаїття релігій і культур світу", "Морально-етичне виховання", "Основи християнської моралі", "Дорога добра", "Дорога милосердя", "Дорога доброчинності", "Дорога мудрості", "Основи християнської культури", "Основи православної етики", "Основи православної культури", "Біблійна історія та християнська етика", "Православна культура Слобожанщини", "Історія релігій", "Історія релігій світу і духовна культура", "Традиція єврейського народу" та ін.

На сьогодні курси духовно-морального спрямування мають максимальне навчально-методичне забезпечення. Створено та видруковано концептуальні засади вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах предметів духовно - морально спрямування, програми, підручники, методичні посібники для вчителів, робочі зошити, хрестоматії для учнів з християнської етики та інших курсів духовно-морального спрямування. Набутки передового педагогічного досвіду вчителів етики Полтавщини, зокрема, переможця, лауреатів та дипломантів ІІ (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» з номінації «Етика» (У.Суханової – м.Кременчук; В.Мисловець – м. Миргород; А.Гармаш – Лубенський район; І. Чугунової – смт Диканька; Н.Шимки – Гадяцький район; В.Іващенко – Миргородський район та ін.) розміщено на сайті ПОІППО. Обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти щорічно проводяться курси з підготовки вчителів етики. Педагоги ЗНЗ м. Полтави (№№ 3, 11, 18, 33, 34) щедро діляться з колегами досвідом викладання етики на власних уроках та позакласних заходах. Обласний семінар-практикум методистів РМК(ММК) та вчителів етики з проблеми «Організація активного навчання та розвиток критичного мислення учнів на уроках етики» в Кременчуцькій ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 ( квітень 2013р.) засвідчив потужний духовно-моральний потенціал учительського та учнівського загалу, сприяв інтерактивній взаємодії всіх учасників заходу (див. сайт ПОІППО).

Нині варто докласти чималих зусиль щодо посилення ефективності духовного виховання учнівської молоді, зокрема, шляхом збереження в загальноосвітніх навчальних закладах предметів (курсів за вибором, факультативів) духовно-морального спрямування. Але при цьому зазначимо, що надзвичайно важливу роль у цьому плані відіграють також органи місцевого самоврядування. Як показує досвід, найбільший ефект впровадження цих курсів є у тому випадку, коли є відповідні рішення органів місцевого самоврядування. Тоді немає проблем ні з виділення годин з варіативної складової, ні з перепідготовкою вчителів, ні із закупкою підручників та посібників для школярів.

Отже, курси духовно-морального спрямування можуть викладатися в 1–11 класах за рахунок варіативної частини; як курс за вибором; на факультативних заняттях; в 6 класі ще і як навчальний предмет (чинною є програма «Етика, 5–6 кл.»,видавництво «Перун» 2005 р.) за рахунок годин, передбачених для вивчення предмета «Етика». В останньому випадку знання дітей обов’язково перевіряються та оцінюються. В інших випадках – оцінювання за бажанням учителя.

Нагадуємо, що відповідно до Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України № 8/1-2 від 29.06.2006 року "Про концептуальні засади вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах предметів духовно-морального спрямування" для проведення факультативних занять із зазначених предметів необхідно 8 дітей з міської місцевості, 4 – із сільської. Оцінки учням на факультативних заняттях не ставляться.

Основи етики школярі вивчають за рекомендованими Міністерством освіти і науки України підручниками: «Етика. 5 клас» (автори Данилевська О. М., Пометун О.І.) та «Етика. 5 клас» (автори Фесенко В.І., Фесенко О.В., Бакіна Т.С.); «Етика. 6 клас» (автори Данилевська О.М., Пометун О.І.) та «Етика. 6 клас» (автори Мовчун А., Хоружа Л.).

Частиною навчально-методичного комплекту з етики для учнів 5–6 класів є «Робочий зошит з етики для учнів 5 класу», «Робочий зошит з етики для учнів 6 класу» (автор Данилевська О.М.) (видавництво «Літера ЛТД»).

Як і минулих років, триватиме вивчення курсів духовно-морального спрямування за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Календарне планування навчального матеріалу вчителі можуть робити безпосередньо в навчальних програмах. Можна користуватися також окремими брошурами, зробленими на основі навчальних програм. На основі календарних планів учителі розробляють поурочні плани, структуру і форму яких визначають самі. Поурочними планами для вчителів можуть слугувати також методичні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України. Під час розроблення календарних планів учитель може на власний розсуд використовувати резервні години – планувати проведення контрольних робіт, лабораторних, практичних, семінарів, засідань «круглих столів» тощо.

Учнівські зошити з предметів суспільно-гуманітарного циклу учителі перевіряють один раз на семестр, виставляючи або не виставляючи (на власний розсуд) бал за ведення зошита в журнал. Виставляючи тематичні оцінки, вчитель може враховувати чи не враховувати оцінку за ведення зошита.

Підручники, посібники, робочі зошити, атласи, зошити для контролю і корекції навчальних досягнень тощо, що використовуються на уроках, повинні мати гриф Міністерства освіти і науки України.

Всі вищезазначені програми з предметів суспільно-гуманітарного циклу розміщені на сайті Міністерства освіти і науки. Вийшов друком збірник програм курсів за вибором та факультативних курсів, рекомендованих міністерством (у трьох частинах).
Ректор В.В.Зелюк

Схожі:

Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconОсобливості організації та проведення олімпіади на 2013/2014 н р
України «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад та турнірів у 2013/2014 навчальному році» від 05. 08. 2013 р. №1079 І...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення курсів духовно- морального спрямування...
Варіативною складовою кожного з Типових навчальних планів для учнів 1-4 класів передбачено від 1 до 3 додаткових годин, які можна...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013/2014 навчальному році
Мон україни №132 від 23. 02. 2004, зі змінами, внесеними наказом мон україни №66 від 05. 02. 2009. У 10-11-х класах – за Типовими...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconМетодичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в знз у 2013-2014 навчальному році
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського направляє методичні рекомендації щодо...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconПро діяльність психологічної служби у 2013/2014 навчальному році
Міністерство надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо діяльності психологічної служби у 2013/2014 навчальному...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconVivat зно- 2014!
Відповідно до наказу Міністерства освіти І науки України від 03. 09. 2013 №1258 «Про зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconЩодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році
...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconРозпорядження
«Про організацію робіт по підготовці житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2013-2014...
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconЗавдання для районної олімпіади з курсів духовно-морального спрямування у 2012/2013 н р. Тести
Завдання для районної олімпіади з курсів духовно-морального спрямування у 2012/2013 н р
Методичні рекомендації учителям етики до нового 2013-2014 навчального року Відповідно до листа мон україни №1/9-324 від 16. 05. 13 року «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2013/ 2014 навчальному році» iconМетодичні рекомендації щодо проведення IІ етапу Всеукраїнської учнівської...
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти надсилає для практичного використання методичні рекомендації...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка