Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків




НазваУрок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків
Дата конвертації25.12.2013
Розмір59.5 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Культура > Урок
Урок №10 
(Основи здоров’я 6 клас)



Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків. 
Мета: сформувати в учнів поняття про вміння, навички, корисні й шкідливі звички та їхнє значення в житті людини. 
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Н.М. Поліщук, -К, «Генеза», 2006; наочність. 
Терміни: навичка, вміння, звичка, вправа, корисна звичка, шкідлива звичка. 
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний етап. 
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

Обговорення проблемної ситуації. 
У першому класі ви писали повільно й невпевнено, а в шостому — пишете досить упевнено й швидко. Швидкість читання в шостому класі так само стала набагато більшою. Завдяки чому відбулися такі зміни? Чим ви сьогодні відрізняєтеся від себе в першому класі? (У наслідок обговорення школярі повинні визначити відмінності між умінням та навичкою.)

III. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя з елементами бесіди 
1.Уміння,навички та звички. 
Навички формуються впродовж життя й становлять основу поведінки. Навичка виробляється внаслідок постійних вправ, вона розвивається й удосконалюється, а звичка з’являється при простому багаторазовому повторенні однієї й тієї самої дії впродовж більш-менш тривалого часу, вона не розвивається й не вдосконалюється.

Кожний із нас упродовж життя накопичує знання й виробляє певні вміння. Для того щоб вижити й бути успішним, треба багато знати й уміти. Школяр повинен уміти читати, лічити й писати. Якщо він якимось умінням користується досить часто, то починає виконувати певні дії автоматично. Так у нього з’являється навичка.

Наприклад, спочатку школяр набуває вміння писати. Потім за допомогою частих вправ він набуває навичок письма, тобто починає робити це автоматично.

Якщо ви хочете наочно побачити, чим навичка відрізняється від уміння, можна провести невеличкий експеримент. Візьміть ручку в ліву руку, якщо зазвичай пишете правою рукою (або в праву, якщо пишете лівою). Напишіть фразу: «Я можу відрізнити вміння від навички».

Зверніть увагу, як вам незручно й важко писати. Уміння писати у вас є, а от навички писати саме цією рукою — немає, адже писати нею ви не тренувалися. А тепер візьміть ручку в ту руку, якою пишете зазвичай. Напишіть ту саму фразу й відчуєте, як легко це робити, а все тому, що ви маєте навичку.

Ходьба, біг, гра в м’яч, катання на ковзанах та велосипеді, гра на музичних інструментах, мовлення, читання, письмо — усе це навички, які людина засвоює в процесі навчання.

Скільки буде сім по сім? Відповідь підкаже навичка користування таблицею множення. Але якщо такої навички немає, то відповідь доведеться шукати дуже довго.

Звичка — це поведінка, образ дій, схильність, що стали для людини звичайними, постійними.

Наприклад, ви торкаєтеся мочки вуха, якщо про щось думаєте. Постійне повторення цієї дії перетворює її на звичку. До звичок можна віднести також манеру струшувати головою, для того щоб прибрати чубчик із чола, або манеру сутулитися під час ходьби.

Будь-яка дія, якщо людина багато разів її повторює, може перетворитися на звичку. Якщо це корисна дія, то формується корисна звичка. Але можуть формуватися й шкідливі звички.

Розрізняють прості й складні звички. До складних звичок відносять здатність цінувати час, дотримуватися режиму дня, доводити розпочату справу до кінця. А до простих звичок можна віднести, наприклад, звичку завжди класти речі на своє місце або збирати портфель одразу після приготування уроків.

2. Корисні звички. 
Є звички, які дуже допомагають нам у житті. Наприклад, звичка бути відповідальним, зібраним, уважним до інших людей. Звичка дивитися під ноги допомагає нам уникнути травм і переломів. Звичка зупинятися край дороги, дивитися праворуч і ліворуч перед тим, як її перейти, рятує нам життя. Звичка здоровкатися й привітно посміхатися робить нас привабливими для інших людей.

Звичка мити руки перед їжею береже нас від інфекційних захворювань. Звичка піднімати руку, якщо треба щось запитати або сказати на уроці, допомагає вам та іншим учням успішно навчатися. Корисні звички з’являються не відразу, а після тривалого повторення дії. Наприклад, якщо школяр раз або двічі зробив уранці зарядку, то звичкою це не стане. А ось якщо він займався зарядкою цілий рік, то це може стати звичкою. Утім, займатися цілий рік — не так уже й просто. Формування корисних звичок вимагає певних вольових зусиль, адже людині нічого не дається легко.

Звички — це риси поведінки, що стали вашою потребою. Наприклад, уранці в школяра є потреба обов’язково вмиватися й чистити зуби. Це нормальна потреба будь-якої культурної людини. Якщо немає можливості цього зробити, то вона почувається некомфортно.

Одних звичок ми набуваємо, дивлячись на людей, котрі нас оточують,— якщо в сім’ї батьки роблять зарядку, то й діти прагнуть робити так само. Інші звички з’являються завдяки нашому індивідуальному вибору та рішенню.

Тримати своє тіло в чистоті й регулярно міняти нижню білизну так само має стати звичкою, а після великих фізичних навантажень або занять спортом звичкою має стати прийняття душу. В іншому разі пори шкіри заб’ються потом, гряззю, сіллю, жиром, і шкіра перестане нормально працювати. А людина з брудною шкірою швидше втомлюється, гірше спить, повільніше відновлює сили, частіше хворіє.

Добре, якщо школярі звикли провітрювати приміщення. Іноді ми дихаємо забрудненим повітрям і навіть не помічаємо цього. Провітрювати клас на кожній перерві — хороша звичка.

Є люди, котрі звикли лягати спати в один і той самий час. Ця звичка забезпечує їм нормальний повноцінний сон.

Зверніть увагу на те, як ви дихаєте. При постійному диханні через рот у судинах носа застоюється кров, а в раковинах і порожнинах носа скупчується слиз, на ньому поселяються бактерії. Отож дихати через ніс — це корисна звичка.

Звички — це риси поведінки, що стали нашою потребою. Є корисні звички, які допомагають нам зберігати здоров’я й бути успішними в житті.

Формування корисних звичок вимагає певних вольових зусиль, але після цього дія виконується неначе сама по собі, без спеціальної витрати сил та уваги.

3. Шкідливі звички. Наші звички можуть бути не тільки корисними, але й шкідливими. Шкідливі звички — це риси поведінки, які стали вашою по требою та які заважають людині зберігати здоров’я й бути успішною в житті.

Наприклад, школяр звик розкидати речі, а потім довго їх шукати, коли вони знадобилися. Або звик бути необов’язковим учнем, завжди запізнюється. Або звик ображати співрозмовника. Такі звички ні до чого доброго не приведуть.

Звичка колупатися в носі, гризти нігті й витирати руки об скатертину назавжди закриє вам дорогу в культурне товариство. Звичка

бігти, не дивлячись під ноги, призведе до травм та переломів. Звичка переходити дорогу, де завгодно, може коштувати людині життя.

Звичка брати їжу брудними руками загрожує інфекційними захворюваннями. Звичка викрикувати на уроці заважає навчатися і вам, і іншим.

Шкідливі звички не з’являються відразу. Вони виникають тільки після тривалого повторення дій. Отож, треба вчасно задуматися, до чого призведе дія, яку ви так часто повторюєте. Шкідливих звичок краще не набувати, оскільки позбавлятися від них дуже важко.

Найшкідливішими звичками є куріння, вживання алкоголю та наркотиків. Через шкідливі звички людина обмежує свою поведінку, тому що залежить, наприклад, від тютюну, алкоголю або наркотику.

IV. Узагальнення та систематизація

Бесіда 
1. Шестикласник чудово їздить на велосипеді. Це навичка чи звичка? 
2. Ображений учень, виходячи з класу, завжди грюкає дверима. Чи можна це назвати навичкою? 
3. На уроці в школі, на спектаклі в театрі, в метро і в автобусі дитина завжди жує жуйку. Чи можна сказати, що це навичка? 
4. В одних школярів є звичка провітрювати приміщення, а інші бояться протягів. Як розв’язати цю проблему? 
5. Шестикласник звик чистити зуби, але робить це лишень п’ять секунд. Чи можна це вважати корисною звичкою? 
Робота з підручником. 
За підручником (С. 61-62), урок № 10, учні у групах обговорюють одне питання із рубрики «Доведіть, що ви знаєте». № 1, 2, 3, 4 на с. 21—22.

V. Домашнє завдання 
1. § 10, прочитати текст на с. 59—61, 
2. Виконати домашнє завдання на с. 62.

Схожі:

Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconПід музичне супроводження на сцену виходять діти
В. П. Здрастуйте, любі діти! Я, Василиса Премудра, щиро вітаю вас І хочу запросити до «Країни корисних звичок». Знання корисних звичок,...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconУрок №5 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Вікові вимоги до харчування підлітків
Мета: сформувати в учнів поняття про раціональне харчування та особливості харчування в підлітковому віці
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconТема уроку
Негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я. Куріння, вживання алкоголю,наркотичних І токсичних речовин
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconУрок №6 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Вимоги до харчування й питного...
Тема: Вимоги до харчування й питного режиму підлітків при інтенсивних фізичних тренуваннях. Практична робота№3 «Визначення калорійності...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconТема. Здоров'я І шкідливі звички
Мета: довести до свідомості учнів, що шкідливі звички є основною причиною порушенні здоров'я; фор­мувати в учнів негативне ставлення...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconПлан формування шкідливих звичок. Алкогольні напої та їх вплив на...
...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconЗдоров'Я – головний життєвий скарб
Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити залежність здоров'я людини від соціальних,...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconМ. Хмельницького Основи здоров'я 4 клас Тема
Обладнання: підручник для 3 класу "Основи здоров'я" (автори: Бібік Н. М, Бойченко Т. Є., Коваль Н. С, Манюк О. І.); конверти із розрізаними...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconЗдоров'Я – головний життєвий скарб
Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоро¬вий спосіб життя»; визначити залежність здоров'я людини від соціальних,...
Урок №10 (Основи здоров’я 6 клас) Тема: Формування корисних та шкідливих звичок у підлітків iconТема „Спосіб життя І здоров'я”. Основи здоров'я, 7 клас Тема: спосіб життя І здоров'я
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вдосконалити...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка