Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Національна академія педагогічних наук України
Хмельницький національний університет
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
Інститут педагогіки Університету Казимира Великого
в Бидгощі (Республіка Польща)
ПРОГРАМА VІ МІЖНАРОДНОЇ
НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ:
проблеми і перспективи
24-26 жовтня 2012 року
Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи . Програма VI Міжнародної науково-практичної конференції. – Хмельницький : ХНУ, 2011. – 100 с.
Укладачі:
Лук’янова Лариса Борисівна – завідувач відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор педагогічних наук, професор;
Бідюк Наталя Михайлівна – завідувач кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету, доктор педагогічних наук, професор;
Каньковський Ігор Євгенович – завідувач кафедри теорії та методики професійного навчання Хмельницького національного університету, кандидат технічних наук, доцент, ING-PAED IGIP.
Герніченко Іван Іванович – доцент кафедри теорії та методики професійного навчання Хмельницького національного університету, кандидат педагогічних наук.
Баніт Ольга Василівна – молодший науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України;
^
Скиба Микола Єгорович – ректор Хмельницького національного університету, доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України (співголова);
Зязюн Іван Андрійович – директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор філософських наук, професор, дійсний член НАПН України, іноземний член Російської академії освіти (співголова);
Ничкало Нелля Григорівна – академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, іноземний член Російської академії освіти (співголова);
Бідюк Наталя Михайлівна – завідувач кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету, доктор педагогічних наук, професор;
Гаврішко Вадим Дмитрович – заступник голови Хмельницької обласної державної адміністрації;
Гончаренко Семен Устинович – головний науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України;
Гуревич Роман Семенович – директор Інституту магістратури, аспірантури і докторантури Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;
Єльнікова Галина Василівна – в.о. заступника директора з наукової роботи Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор;
Супрун Вячеслав Васильович – директор департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, кандидат економічних наук, доцент;
Коберник Олександр Миколайович - директор Інституту природничо-математичної та технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор;
Костогриз Сергій Григорович – перший проректор Хмельницького національного університету, доктор технічних наук, професор;
Очеретянко Віктор Іванович – начальник Управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації;
Параска Георгій Борисович – проректор з наукової роботи Хмельницького національного університету, доктор технічних наук, професор;
Радкевич Валентина Олександрівна – директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України. Порядок роботи конференції
Дата
Час
| 24.10.2011
понеділок
| 25.10.2011
вівторок
| 26.10.2011
середа
| 800 – 830
|
| Сніданок
| Сніданок
| 830 - 900
|
| 900 – 930
| Приїзд, реєстрація та поселення учасників конференції
| Від’їзд до університету
| Від’їзд до університету
| 930 - 1000
| 1000 - 1020
| Відкриття конференції
| Секційні засідання.
(3-й корпус університету)
Круглий стіл
(ВПУ №11)
| 1020 - 1040
| Урочиста церемонія нагородження
Лауреатів
громадської відзнаки –
Срібна медаль «Василь Зеньковський»
| 1040 - 1200
| 1-ше пленарне засідання
(ауд. 3-401)
|
|
| Перерва на каву
| 1200 - 1230
| Перерва
| Закриття конференції
(3-401)
| 1230 - 1300
| Відкриття Центру порівняльної професійної педагогіки
| 1300 – 1330
| Обід
| Обід
| Від’їзд до готелю
| 1330 – 1400
| Обід
| 1400 - 1430
| Від’їзд до університету
| 2-ге пленарне засідання
(ауд. 3-401)
| 1430 - 1500
| Від’їзд учасників конференції
| 1500 - 1530
| Галерея творчих особистостей:
наука
(3-401)
| 1530 - 1600
| Перерва на каву
| 1600 - 1630
| 3-тє пленарне засідання
(ауд. 3-401)
| 1630 - 1700
| Перерва на каву
| 1700 - 1730
| Галерея творчих особистостей:
культура
(3-401)
| 1730 - 1800
| Від’їзд до готелю
| 1800 - 1830
| Від’їзд до готелю
| Вільний час
| 1830 - 1900
| Вільний час
| 1900 - 2000
| Вечеря
| Вечеря
|
Перший день 24 жовтня, понеділок Галерея творчих особистостей: (Навчальний корпус №3, ауд. №3-401)
Презентація творчого доробку та нагородження
медаллю «За професіоналізм» наука 1500 – 1700

|
КУЗЬМІНСЬКий
Анатолій Іванович доктор педагогічних наук, професор,
член-кореспондент НАПН України,
дійсний член Міжнародної слов’янської академії освіти імені Я.А. Коменського;
заслужений працівник освіти України;
ректор Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
|

| ГРИЩЕНКО
Іван Михайлович доктор економічних наук, професор,
член -кореспондент НАПН України,
заслужений працівник освіти України,
ректор Київського національного університету технологій та дизайну
|
Культура 1700 – 1800

| ДОВГАЛЬОВ
Микола Анатолійович Заслужений артист України,
соліст Хмельницької обласної філармонії
|

| ЗОЛОТАРЬОВА
Елеонора Семенівна
член Національної спілки журналістів України,
фотокореспондент «Педагогічної газети»
|
^
25 жовтня, вівторок
Відкриття конференції
(Навчальний корпус №3, ауд. №3-401) 1000 – 1020
Вітальне слово :

| Скиба Микола Єгорович
доктор технічних наук, професор,
член-кореспондент НАПН України,
заслужений працівник освіти України,
ректор Хмельницького національного університету
|

| ^
перший заступник голови Хмельницької обласної державної адміністрації
|

| ^
кандидат історичних наук,
начальник Управління освіти і науки
Хмельницької обласної державної адміністрації
|
^
ЛАУРЕАТІВ ГРОМАДСЬКОЇ ВІДЗНАКИ –
СРІБНА МЕДАЛЬ «ВАСИЛЬ ЗЕНЬКОВСЬКИЙ» 1020 – 1040
За значний особистий внесок у розвиток філософської науки:

| ^
Василь Григорович доктор філософських наук, професор,
дійсний член Національної академії наук України і Національної академії педагогічних наук України,
іноземний член Російської академії освіти,
президент Національної академії педагогічних наук України
|

| Зязюн
Іван Андрійович доктор філософських наук, професор
дійсний член НАПН України,
іноземний член Російської академії освіти,
директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
|
^

| Гончаренко
Семен Устинович доктор педагогічних наук,
дійсний член НАПН України;
головний науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
|

| Ничкало
Нелля Григорівна доктор педагогічних наук, професор,
дійсний член НАПН України,
іноземний член Російської академії освіти,
академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України,
заступник директора з наукової роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
|

| ^ доктор педагогічних наук, професор
Жешівського університету
Республіка Польща
|
За значний особистий внесок у формування духовності

| Митрополит
Хмельницький і Старокостянтинівський
^
керуючий Хмельницькою єпархією
Української православної церква,
кандидат богослов’я
|
За інноваційний педагогічний менеджмент

|
^
Микола Єгорович доктор технічних наук, професор,
член-кореспондент НАПН України,
заслужений працівник освіти України,
ректор Хмельницького національного університету
|
перше Пленарне засідання Навчальний корпус №3, ауд. №3-401 1040 – 1200 Співголови:
Ничкало Нелля Григорівна – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, іноземний член Російської академії освіти, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України;
Ляска Евгенія-Івона – доктор педагогічних наук, професор Жешівського університету, Республіка Польща.
Секретар:
Каньковський Ігор Євгенійович – кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії та методики трудового і професійного навчання Хмельницького національного університету, ING-PAED IGIP.
Доповіді:

| ^
м. Київ, Україна доктор філософських наук, професор,
дійсний член Національної академії наук України і Національної академії педагогічних наук України, іноземний член Російської академії освіти,
президент Національної академії педагогічних наук України
| ^
Розглядаються проблеми життєдіяльності особистості в сучасному освітньому просторі з урахуванням синтезу нового культурного, духовного, наукового буття. ^
The paper analyzes the problems of the individual’ life in modern educational environment taking into consideration the synthesis of new cultural, spiritual and scientific existence.
|

| Іван Зязюн
м. Київ, Україна доктор філософських наук, професор
дійсний член НАПН України,
іноземний член Російської академії освіти,
директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
| ^
Аналізується цілісний підхід як важливіший методологічний чинник в організації, здійсненні та практичному використанні результатів наукового педагогічного дослідження, із осмисленням його сутності, призначення, процедур реалізації, з повноцінним використанням особистісного, системного, синергетичного, культурологічного, компетентісного та всіх інших підходів. ^
The integral approach as a main methodological factor in the organization, processing and practical implementation of the results of pedagogical research has been analyzed in the article. Its essence, assignment and procedures with the complex usage of personal, systemic, synergic, cultural and competence approaches are interpreted.
|

| ^
м. Київ, Україна доктор педагогічних наук, дійсний член НАПН України; головний науковий співробітник відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
| ^
Висвітлюються інноваційні процеси, що відбуваються в духовній, соціально-політичній і економічній сферах суспільства, які поставили систему освіти дорослих перед необхідністю переосмислення ціннісної і соціально-культурної значущості освіти, основна місія якої в умовах сучасності полягає в тому, щоб допомогти людині вийти з оточення речей і предметів у простір життєвих смислів і цінностей, в світ людської духовності. ^
The author highlights the innovative processes that take place in the spiritual, social, political and economic spheres of society, which forces the system of adult education to rethink the value and socio-cultural significance of education, whose main mission in the conditions of modernity is to help people get out of the environment of things and objects into the space of life meanings and values, the world of human spirituality.
|

| Митрополит
Хмельницький і Старокостянтинівський
АНТОНІЙ,
керуючий Хмельницькою єпархією УПЦ,
кандидат богослов’я
|
|
^
Проводиться аналіз церковно-державних відносин у різні історичні епохи та зв'язок державності з духовною та релігійною культурою народу у якій зріє мистецтво, наука, формується моральна досконалість та відбувається професійне становлення особистості.
Висловлюється думка, що релігія претендує на керівну роль у процесі творчого формування людини, доводячи, що керівництво у діях моральними правилами істинної релігії визначає особистість, характер і світогляд професіонала, маючи рішучий вплив на образ дій та політику усієї держави. Стверджуэться, що релігія насичує життя держави здоровою силою та смислом, роблячи у ній можливим повне творче розкриття та професійне формування особистості, а держава, котра забула про істинного Бога, приречена на вимирання. ^
The paper contains the analysis of church-government relationship during different historical eras and the connection between the statehood and the spiritual and religious culture of people, which contributes to the development of the art and science, the formation of moral perfection and the professional development of an induvudual.
The author suggests the idea of religion aspiring to the leading role in the process of creative development of a person, proving that following the moral rules of the genuine religion determines the personality, character and outlook of a professional, having the critical influence on the manner of actions and the policy of the whole country. It is asserted that religion saturates the country life with validity and sense, which facilitates a complete creative realization and professional development of an individual, while the country which has forgotten about God is destined to extinction.
|
|

| ^
м. Київ, Україна кандидат економічних наук, доцент,
директор департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
| ^
Проаналізовано основні напрями модернізації професійно-технічної освіти. Наголошується на важливість оновлення змісту професійної освіти і навчання, розробки стандартів нового покоління. Акцентується увага на необхідність системної співпраці з роботодавцями та різними соціальними інституціями на основі соціального партнерства ^
The paper analyzes the basic trends in modernization of vocational education. The emphasis is put on the importance of renewing the content of vocational education and training, developing new generation standards. The author highlights the necessity of systemic cooperation with employers and different social institutions on the basis of social partnership
|

| ^
м.Київ, Україна кандидат наук з державного управління,
головний консультант Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти
|
^
Досліджуються підходи та тлумачення понять, які використовуються для опису процесів академічної мобільності у сфері вищої освіти, причини її виникнення та прояви. ^
Concepts and scientific approaches to academic mobility are investigated in the paper. The author analyses rationales for academic mobility and the main features in the framework of globalisation and internationalisation.
|
друге Пленарне засідання Навчальний корпус №3, ауд. №3-401 1400 – 1530 Співголови:
Хомич Лідія Олексіївна – доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України;
Гуревич Роман Семенович – доктор педагогічних наук, профессор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту перспективних технологій, економіки і фундаментальних наук Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
Секретар:
Красильникова Ганна Володиміровна – кандидат технічних наук, доцент, начальник навчально-методичного управління Хмельницького національного університету, ING-PAED IGIP Доповіді:

| ^
м. Жешів, Республіка Польща доктор педагогічних наук, професор
Жешівського університету
|
^
Autorka skoncentrowała uwagę na pomocy i wsparciu dzieci biednych w okresie transformacji społecznej. Komisja Europejska ogłosiła rok 2010 Europejskim Rokiem Walki z Ubóstwem i Wykluczenie Społecznym. Celem aukcji było zwrócenie uwagi i uwrażliwienie społeczeństwa oraz władz na ryzyko jakie niesie ubóstwo, brak zaspokojenia potrzeb dziecka w procesie socjalizacji i wychowania na proces kształtowania i formowania osobowości dzieci. Bowiem wczesne lata socjalizacji są podstawą do kontynuacji oraz kształtowania dalszego życia jednostki. ^
The author has focused attention on the help and support of poor children in the period of social transformation. The European Commission announced the 2010 European Year for Combating Poverty and Social Exclusion. The aim of the auction was to raise awareness and sensitize the public and authorities to the risk posed by poverty, insufficient satisfaction on children needs in the process of socialization and education, to the process of shaping and molding the personality of children. Because the early years of socialization are essential to the continuation and further development of the individual's life.
|

| ^
м. Київ, Україна доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
|
^
Розглядаються вимоги до підвищення якості професійної освіти і навчання трудового потенціалу країни з урахуванням євроінтеграційних процесів. ^
The requirements concerning vocational education and training quality improvement of a country’s labour potential considering Eurointegration processes is under research.
|

| ^
м. Київ, Україна доктор педагогічних наук, професор,
завідувач відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
|
^
Розкрито роль освіти дорослих у контексті сучасних соціально-економічних трансформацій, зокрема щодо уможливлення адаптації в швидкозмінному соціумі; обґрунтовано провідні тенденції її розвитку (перехід від концепції функціональної підготовки до концепції розвитку особистості; еволюція знання у провідне джерело вартості в інформаційному суспільства; становлення освіти дорослих як важливого чинника у подоланні відсталості в розвитку). ^
The role of adult education is exposed in the context of modern socio-economic transformations, particularly in relation to making adaptation possible in dynamic society; the leading trends of its progress are grounded (transition from the concept of functional training to the concept of personality development; evolution of knowledge into the leading source of value in information society; the development of adult education as an important factor in overcoming developmental retardation).
|

| ^
м.Черкаси, Україна доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічної освіти і психології Черкасього національного університету імені Богдана Хмельницького
| ^
Висвітлено систему забезпечення якості вищої освіти в контексті Болонського процесу та механізми її імплементації в Україні. Розглянуло інституційне забезпечення якості освіти в Європейському освітньому просторі, стандарти і рекомендації, що покладені в основу системи забезпечення якості у вищій освіті. Проаналізовано здобутки й проблеми інтеграції України в європейську систему забезпечення якості освіти. ^
and its implementation mechanisms in Ukraine
The paper analyses the higher education quality assurance system within the framework of the Bologna process and the mechanisms of its implementation in Ukraine. It deals with institutional support of education quality in the European Higher Education Area, standards and guidelines that underlie higher education quality assurance, as well as assesses the progress and issues of Ukraine’s integration into European system of education quality assurance.
|

| ^
м. Київ, Україна доктор педагогічних наук, професор, в.о. заступника директора з наукової роботи Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
| ^
Розкривається взаємозв’язок професійної освіти та навчання особистості в умовах ринкових відносин. Розглядається необхідність постійного оновлення знань особистості на основі переваги неформального навчання. Визначається зв'язок виконання професійних завдань з потребою постійного оновлення знань та підвищення професійної компетентності фахівців. ^
The relationship of vocational education and training of an individual in terms of market relations is described. The necessity concerning constant updating of the individual’s knowledge based on the benefits of informal learning is considered. The connection between fulfilling professional objectives and the need to constantly update knowledge and improve professional competence of specialists is determined.
|

| ^
м.Київ, Україна кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу порівняльної професійної педагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
| ^
вчителів на сучасному етапі
Проводиться аналіз пріоритетних стратегій законодавчих інституцій Європейського Союзу в галузі професійного становлення та розвитку вчителів, котрі ініційовані в межах «Лісабонської стратегії» на початку ХХІ століття. Розкриваються ключові напрями реформування педагогічної освіти і підготовки в країнах ЄС, зумовлені необхідністю побудови загальноєвропейського простору освіти й регіонального ринку праці. ^
at the present stage
The article is devoted to the analysis of priory strategies of European Union institutions concerning teacher professional development and training, which have been initiated in terms of Lisbon Strategy in the beginning of the XXI century. The author reveals the key directions of pedagogical education reforming in EU countries, conditioned by the necessity of creating Common European Area in Education as well as regional labour market formation.
|

| ^
м. Вінниця, Україна доктор педагогічних наук, професор;
член-кореспондент НАПН України;
директор Інституту перспективних технологій, економіки і фундаментальних наук Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
| ^
на формування етичних якостей майбутніх фахівців
Аналізується ситуація у сфері суспільної моральності і моралі. Показано переважання ЗМІ над сім’єю і школою в справі виховання. Виявлений негативний вплив телебачення та Інтернету на систему ціннісних орієнтацій молодого покоління.
^
the formation of ethical qualities of future professionals
Analysis of the situation within social morality and ethics is provided. The dominance of mass-media over the family and school in terms of education is demonstrated. Negative influence of the television and Internet on the value system of a younger generation is revealed.
|

| Ewa SĘK
м. Стальова Воля, Республіка Польща доктор гуманістичних наук в галузі педагогіки,
викладач Інституту педагогіки Замісцевого відділу наук про суспільство Католицького університету Люблінського Яна Павла ІІ у Стальові Волі
|
^
Польська народна культура, що закорінена у іудео-християнській культурі, перед лицем якої нова етика сучасної культурної революції постає у суперечності і впроваджує відступництво, включає елементи класичної культури. Польські народні танці, у якості однієї зі сфер народної культури, також включають багато з таких елементів. Під час їх пізнання і засвоєння вони дозволяють виховувати людини у дусі цінностей класичної культури. Дана стаття є спробою прикликати ці цінності, щоб показати потенціал народної культури і її елементи на прикладі польських танців, а також роль, яку можуть відігравати народні танці у протиставленні згубній культурній революції. Вона може приймати участь у процесі виховання і впливати на невідступну вірність правді про Бога, людину і світ. ^
The Polish national culture, deeply rooted in the Judeo-Christian culture, to which the new ethics of the modern cultural revolution oppose introducing apostasy, contains elements of the classical culture. The Polish national dance, as one of the areas of the national culture, contains many such elements as well. By their recognition and interiorization, they allow to educate a human in the spirit of the values of the classical culture. The present paper attempts to evoke these values to show the potential and components of the national culture on the basis of an example of the Polish dance, and the role the national dance can play in opposing the destructive cultural revolution. The national dance can participate in the process of education and help to remain faithful to the truth about God, human and the world.
|
^ Навчальний корпус №3, ауд. №3-401 1600 – 1730 Співголови:
Лук’янова Лариса Борисівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України;
Десятов Тимофій Михайлович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічної освіти і психології Черкасього національного університету імені Богдана Хмельницького.
Секретар:
Герніченко Іван Іванович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики трудового і професійного навчання Хмельницького національного університету ДОПОВІДІ:

| ^
м. Київ, Україна доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
| ^
Охарактеризовано компоненти загальнокультурного розвитку особистості, які складають основу її професійного становлення у процесі навчання та виробничої діяльності. Визначено концептуальні засади загальнокультурного розвитку особистості в системі неперервної освіти. ^
Components of the overall cultural development of the personality, which form the basis of its professional development in the learning process and productive activity, have been described. Conceptual foundations of general cultural development of the personality in the system of continuing education have been defined.
| |