Методичне об’єднання




НазваМетодичне об’єднання
Дата конвертації01.02.2014
Розмір38.1 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы

МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ


ДОПОВІДЬ

на тему:

«Ситуація успіху в роботі з вихованцями вокального колективу «Консонанс»»


Укладач: Богуслав Н.В.


2013 рік





Народження педагогічної технології «Створення ситуації успіху» було зумовлено самим життям і вже широко застосовується в сьогоднішніх школах та позашкільній освіті.

Педагогічне сьогодення характеризується інтенсивними пошуками нових технологій, які спираються на гуманістичні основи: формування культури бажань, культури почуттів, створення для дитини «радості буття», почуття власної гідності, створення атмосфери успіху, перевага позитивних стимулів і реакцій на поведінку дитини над негативними; взаємодія школи, сім’ї тощо. Створення «ситуації успіху» я застосовую також в своїй роботі з вихованцями вокального колективу. Одне з найважливіших і водночас найскладніших завдань полягає у тому, щоб представити маленьку людину самій собі, допомогти розвиткові у ній внутрішнього бачення і на цій основі сприяти становленню її рефлексивних здатностей. Найцінніше у дитини - її індивідуальність, неповторність внутрішнього світу, своєрідність здібностей. І лише через розмаїття індивідуальностей полягає шлях до зростання та об’єднання особистостей.

Моя задача, як педагога, створити всі умови для самоствердження, самовираження, самореалізації під час занять. І основне місце в цьому належить створенню ситуації успіху. Це проблема за останні роки визначилася як одна з найважливіших і перспективних у педагогічній науці і практиці. «Ситуація успіху» - це переживання стану радості, задоволення від того, що результат, до якого прагне дитина у своїй діяльності, або збігся з її очікуванням, або перевершив їх. На основі цього стану формуються нові, сильніші мотиви діяльності, змінюючи рівні самооцінки. «Ситуація успіху» - це цілеспрямоване, організоване поєднання умов, за яких створюється спроможність досягти значних результатів діяльності як окремо взятої особистості, так і колективу в цілому. На кожному занятті і для кожного вихованця індивідуально на занятті я створюю «ситуацію успіху», стараюсь зрозуміти внутрішній світ дитини, стараюсь вплинути на неї, поважаючи при цьому її особистість.





Я також згодна з педагогом A.C. Бєлкіним, який говорив, що «ситуація успіху має» певний алгоритм:

  1. Зняття страху (допомагає долати невпевненість)

  2. Авансування успішного результату (допомагає вчителеві висловлювати переконаність у тому, що його учень обов’язково впорається із завданням)

  3. Прихований інструктаж про способи і форми здійснення діяльності (допомагає дитині уникнути поразки)

  4. Внесення мотиву (заради чого здійснюється діяльність)

  5. Мобілізація активності; педагогічне переконання

  6. Висока оцінка деталі

Моя мета створити «ситуацію успіху» для розвитку особистості, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібності, віри у власні сили. Тобто, моя задача створити на заняттях умови для особистісного індивідуальності розвитку дитини. Для цього використовую різні методи, прийоми, а саме:

  • в роботі стараюсь використовувати тільки позитивні фрази;

  • завжди домагаюсь, щоб дитина почувала себе успішною на занятті;

  • заохочую дитину радіти своїм успіхам. А ще привчаю радіти успіхам друзів. Забороняю приниження;

  • вчу дітей пояснювати погляди інших людей;

  • навчаю бути організованими.

Основна моя задача - це щоб вихованець відчував задоволення від процесу оволодіння знаннями (і від результату теж).

Для цього на своїх уроках я часто використовую такі висловлювання:

  • Я впевнена, що ти це зробиш...

  • У тебе це неодмінно вийде...

  • Ось ця фраза чи фрагмент пісні у тебе вийшов дуже гарно!

  • Якщо не вийде зараз - вийде трохи згодом і т.д.





Тобто, я хочу сказати, що «створення ситуації успіху» включає створення різноманітних видів радості, та використання прийомів, при допомозі яких розгортається робота.

Досить часто я користуюсь прийомами «Даю шанс», «Сходи», «Неочікувана радість», «Загальна радість». Іноді застосовую прийом «Емоційне поглажування», який дуже потрібен для роботи з невпевненою в собі дитиною. Ефективний прийом «Анонсування» суть якого в репетиції майбутньої події, створити психологічну установу на можливий успіх.

І, по прийом «Радість пізнання» - це також дуже важливий прийом в роботі, коли педагог розділяє радість з учнем.

І ще хочеться сказати, що в роботі треба будувати стосунки з вихованцями так, щоб ми могли розкрити їх найкращі якості, і головне в роботі по «створенню ситуації успіху» ми повинні створити оптимістичну установку дитині, забути на деякий час про її «недоліки», побачити тільки перспективні лінії її розвитку.


Схожі:

Методичне об’єднання iconПоложення про міське методичне об’єднання вчителів хімії
Методичне об’єднання вчителів хімії є основним структурним підрозділом методичної служби міста, яке здійснює проведення методичної,...
Методичне об’єднання iconПоложення про методичне об'єднання класних керівників Великовільшанської зош І – ІІІ ступенів
Методичне об'єднання класних керівників — це структурний підрозділ внутрішньошкільної систе­ми управління виховним процесом, який...
Методичне об’єднання iconПоложення про методичн е об'єднання вчителів предметників
Методичне об'єднання структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом, який
Методичне об’єднання iconМетодичне об ` єднання класних керівників
Для керування виховним процесом у школі створено методичне об'єдання класних керівників
Методичне об’єднання iconПоложення про шкільні предметні методичні об’єднання вчителів
Методичне об’єднання учителів-предметників (МО) – це структурний підрозділ науково-методичної служби школи, одна з форм методичної...
Методичне об’єднання iconКомунальна установа попаснянський районний методичний центр
Уся робота методичного об’єднання вчителів української мови та літератури Попаснянського району підпорядкована головній меті – допомогти...
Методичне об’єднання iconПлан роботи методичного об’єднання вчителів хімії на 2010 2011 н р
В 2009-2010 навчальному році методичне об’єднання вчителів хімії продовжило роботу над проблемою «Використання інтерактивних форм...
Методичне об’єднання iconРайонне методичне об’єднання вчителів фізики та астрономії об’єднує...
Районне методичне об’єднання вчителів фізики та астрономії об’єднує 34 вчителя, серед них 14 вчителів мають вищу категорію, 10 –...
Методичне об’єднання iconПлан роботи
Визначення задач та проблеми, над якою працюватиме методичне об’єднання вчителів, у 2012– 2013 н р
Методичне об’єднання iconМетодичне об'єднання вчителів природничо-математичного циклу
Активізація пізнавальної діяльності школярів на уроках української мови та читання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка