Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10




Скачати 187.89 Kb.
НазваНавчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10
Дата конвертації27.02.2013
Розмір187.89 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ НОВОМОСКОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Навчально – виховний комплекс

«загальноосвітній навчальний заклад №1 I – III ступенів – дитячий навчальний заклад»

Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел.7–10-82
Батьківські збори

Роль сім'ї у вихованні мовної особистості

Автор: класний керівник,

учитель української

мови та літератури

Грицай Ірина Вікторівна
Тема: Роль сім'ї у вихованні мовної особистості

Мета: акцентувати увагу батьків на державній політиці з питань мовної освіти, на актуальності проблеми розвитку мовної особистості, пропагувати педагогічні знання щодо важливості впливу сім'ї на формування мовленнєвих компетентностей дитини на базі рідної, материнської мови; дати інформацію про те, як визначали роль рідної мови в сімейному вихованні дитини К. Ушинський, І. Огієнко, С. Русова, Г. Ващенко, В. Сухомлинський, практично відпрацювати з допомогою групових інтерактивних технологій основні способи комунікації, залучити до одміну досвідом з формування спілку- вальної культури, культури мовної поведінки і етики сім'ї Романенко, Профатілової, Коваленко, прикладах з художньої літератури, фольклору. Створити певні умови для надання батькам і дітям практичних порад з питань культури мовлення - системи правил спілкування, вимог, регламентацій, шляхів підвищення особистої культури мовлення, ознайомити з результатами участі учнів класу в конкурсах П. Яцика, шкільних та міських олімпіадах, предметних тижнях тощо, сприяти дедалі активнішому залученню батьків до виховання своїх дітей, формування високоморальних мовних особистостей.

Цілі

Присутні знатимуть:

  • актуальності проблеми розвитку мовної особистості, важливість впливу сім'ї на формування мовленнєвих компетентностей дитини на базі рідної, материнської мови,

  • як визначали роль рідної мови в сімейному вихованні дитини К. Ушинський, І. Огієнко, С. Русова, Г. Ващенко, В.Сухомлин- сякий,

  • системи правил спілкування, вимог, регламентацій, шляхів підвищення особистої культури мовлення,

  • результати участі класу в конкурсах П. Яцика, шкільних та міських олімпіадах, предметних тижнях,

  • вплив жаргонізмів, лайливих слів на ДНК людини,

  • як формують культуру спілкування, культуру мовної поведінки і етики в родинах Романенків, Профатілових, Коваленків, прикладах з художньої літератури, фольклору.

Присутні вмітимуть:

  • презентувати власний досвід,

  • висловлювати власне ставлення,

  • працювати у групах,

  • декламувати поезію, інсценувати діалоги, уривок з твору І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сім´я»,

  • робити узагальнення,

  • організувати спілкування з дитиною вдома.

Методи, прийоми: незакінчене речення, сенкан, пропагандиський плакат, випереджальне завдання, емоційне прогладжування, обмін побажаннями, мікрофон - 2, індивідуальна та групова форми роботи, інсценування, виразне читання, обмін думками, інтерв’ю, обмін досвідом «У нашій родина так», випереджальне завдання, рольова гра.

Обладнання: виставка книг, відео та аудіозаписи, цитати видатних особистостей щодо формування мовної особистості в родині, свічка, рушники, плакати: «Генетика і мова», «Родина Профатілових», «Іврит - материнська мова»; картки - завдання, ватмани, маркери, картки - підказки, дослідницька робота «Від покоління до покоління», слайд – шоу «Як це було», проектор, комп’ютер, презентація «Генетичний апарат «запам'ятовує» усі наші слова», фонограма пісні «Українська мова», українські костюми для інсценування, роздрук «Цілі уроку», бюлетні – пам’ятки.

Девіз: «Разом ми єдина сила, ми – одна сім´я»

Епіграф: «Навчання дітей рідної мови має три мети; розвинути в них дар слова, ввести їх у свідоме володіння скарбами рідної мови і досягти засвоєння законів цієї мови» ( К. Ушинський).

Хід батьківських зборів

Учитель. Доброго вечора, шановні учні, батьки, бабусі, вчителі, гості. За доброю традицією останні класні збори ми проводимо в дружному колі, де поруч діти, батьки, вчителі. Хай панує атмосфера взаєморозуміння, тактовності, толерантного ставлення один до одного.

Мені приємно бачити вас у здравії. Вітаю вас з чистим четвергом. Бажаю світлих свят, добробуту, гармонії вам і вашим дітям.

Методом « Незакінчене речення» продовжте, будь ласка, фразу:

Я рада зустрічі з вами тому, що.......

Учитель. Я рада зустрічі з вами тому, що спільними зусиллями зможемо виховати наших дітей як мовні особистості.

Тема нашої зустрічі «Роль сім'ї у формуванні мовної особистості».

Будь ласка, з переліку оберіть для себе цілю зборів, можливо ви доповнити власним варіантом (отримати задоволення від спілкування з дітьми, у власну скарбничку виховання додати ще декілька родзинок тощо). Обговорення цілей самостійно, в групі, колективно.

Учитель. Вплив сім'ї на дитину унікальний, а багато в чому й незмінний. У сім'ї особистість формується в природних умовах, вихователі тут - найближчі й найдорожчі для дитини люди, з якими вона постійно спілкується і яким повністю довіряє. Сім'я - природний і найбільш стійкий елемент людського суспільства. Природна і постійно діюча ланка виховання людини на всіх стадіях життя.

На кожному етапі розвитку молодої людини важливу роль відіграє мова - так формується мовна особистість. Рідна мова виконує дві найважливіші функції - служить засобом розвитку особистості й використовується як засіб пізнання та спілкування.

Отже, мова у вихованні повинна виконувати стрижневу роль, бути базовим предметом удома і в школі (К. Ушинський).

Відомо, що сова - це образ народу, виразник його розуму і душі. Сімейне виховання в цьому сенсі важливе тим, що дитина з перших років життя розвивається як особистість, і насамперед мовна, на базі рідної мови. Нормальним є те, що діти засвоюють рідну мову від батьків. Ця тисячолітня традиція сприяла тому, що українська мова збереглася і досягла високого рівня розвитку на сучасному етапі.

Фрагмент фільму «Дитина починає говорити»

Слово народжується ще до появи дитини на світ. Співає мама ніжну колискову і немовлятко відчуває ніжне слово на рівні своїх чуттів.

Найпершим учителем рідної мови є мати, тому її поетично називають материнською мовою. Однак поняття материнська і рідна «не завжди збігається, оскільки в сучасному світі, зокрема в Україні, люди користуються двома мовами, а іноді і кількома мовами. Дитина може засвоювати спочатку не рідну, а чужу мову, а долучившись до рідної мови. Наприклад, у школі, швидко її опановує.

Людина приходить на землю і живе один раз. За своє життя вона мусить навчитися мудрості. А мудрість у тому, щоб навчитися любити і перші кроки до цієї мудрості - це ті, які дитина робить зі своєю матір'ю. Мати віддає любов своїй дитині ніжною материнською ласкою, лагідним словом, піснею, що співає її над колискою. І вже перша мамина пісня закладає в дитячому серці цеглини духовного храму, де поселиться любов.

Запитання до матусь. Пригадайте, які колискові співали вам, і які колискові співали ви своїм дітям (заспівайте)?

Запитання до дітей. Як часто вам співали колискових пісень ( розповідь дітей)

Обмін досвідом «У нашій родині так». Україномовна родина. Родина Профатілових.

Обговорення - інтерв'ю

Учитель. Дивлячись на книжкову виставку, я пишаюсь вами, шановні батьки. Ви розумні батьки, бо знаєте, що книга вчить, як на світі жить. Україна - велика країна. Багато сімей, створені на основі так званих змішаних шлюбів. І. Огієнко вважає, що рівномовні обов'язки повинні виконувати обидва члени подружжя. Думка вченого досить прозора: батьки - представники різних етносів повинні навчати своїх дітей своєї мови. Така сім'я, як правило двомовна. Шанобливо ставляться до кожної, володіють двома мовами.

Обговоримо разом.

Обмін досвідом «У нашій родині так». Виступ Романенко Валентини Володимирівни та Юрія Миколайовича (двомовна родина: російська, українська)

Пісня «Українська мова». Виконують Єлизавета та Микола Романенко

Обговорення інтерв'ю.

Учитель. Ми виховуємо в наших дітях почуття патріотизму. На думку спали слова Т.Г. Шевченка:

Учітесь, читайте.

І чужому научайтесь,

і свого не цурайтесь...

Недарма говорять : «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина.» До обміну досвіду запрошується сім'я Коваленко (російська, українська, іврит) «У нашій родині так».

Декламація поезії «Рідна мова» (іврит) Коваленко Марія.

Усі ці приклади показують, що важливе значення має мовне оформлення виховання в дошкільному віці. Але роль сім'ї у формуванні мовної особистості цим не обмежується. Шкільний період розвитку дитини також потребує постійної уваги батьків. На перший план тут виступають спілкування і культура мовлення.

Виступ учня

П. Глазовий «Турок»

Збирається мій знайомий в далеку мандрівку.

Придбав собі в Туреччину на тиждень путівку.

Костюм справив ультрамодний,

Вчить турецьку мову.

Вже знає, як

Звуть турки свиню і корову,

Як спитати в магазині

Почім у них шуби,

Де дістати мило й пасту,

Як чистити зуби.

Голова гуде у нього

Від отих уроків.

Він між іншим,

На вкраїні живе ЗО років.

Ходить всюди, як хазяїн.

Аж дверима гурка,

Хоча мову українську знає гірше турка.

Не випадково існує думка, що словниковий склад рідної мови - це енциклопедія життя нації, мовна картина світу, віддзеркалена в свідомості кожного українця. Засвоюючи рідну мову, її лексику, вже з перших років життя дитина пізнає духовні якості народу, риси його характеру, його душу - і все це вбирає в себе. Воно стає її надбанням. Рідна мова є для дитини генетичним кодом , що програмує її національну свідомість.

Робота в групах (за ситуаціями) Гра перевтілення (коли працюють у групах лунає музика ). Дитинство сама прекрасна пора. Шановні батьки, за допомогою машини часу ми повертаємося у минуле. Ви маєте право рік обрати самі. Уявіть, що ви учні... класу.

Ситуація№1( батькам)

Уявіть, що ви сучасна дитина. Складіть словничок молодіжного сленгу.

Наприклад, Чувіха - дівчина...

Напишіть, будь ласка, сенкан на тему сленг.

Сленг - жаргонні слова або вирази, характерні для мовлення людей; розмовний варіант мовлення.

Сенкан. Структура

Сленг

2 прикметники

3 дієслова

.Речення із 4 слів

1 слово - синонім до назви.

Учитель. Кожен повинен прагнути до того аби його мовлення стало вдосконаленим, зрозумілим усім. Це завдання можна реалізувати лише тоді, коли засвоїш основи мовної нормативності, навчишся користуватися багатством лексичних та стилістичних засобів мови, зможеш висловлювати думку логічно, ясно, доречно, доступно, виразно, багато, різноманітно, естетично. Як свідчать наші спостереження це завдання посильне ще не кожному.

Ситуація №2( батькам)

Розіграйте діалог. Розкрийте причини непорозуміння.

-Слиш, ти, як попасть у магазин, де продають, як це називається, каструлі, чайники. Мені треба чара. Понімаєш, недавно приїхав у ваш город, посилився в общазі, а їсти приготувати не в чому. Шукаю інструменти для приготування пищі.

-- Вибачте, я вас не зовсім розумію. Вам, мабуть, потрібен магазин 1000 і одна дрібниця?! Однак за чарами вам варто звернутися до чаклунки, вона мешкає на Заріччі.
Учитель. Це типова ситуація, і певно дехто з вас потрапляв у неї. А причини непорозумінь, порушення процесу спілкування між людьми (на різному рівні оволоділи мовою). Перший учасник діалогу і не здогадується, що діалектні та жаргонні слова не є засобом комунікації не всіх мовців. Йому ще не доступний літературний рівень опанування мови.

Любі діти, пропоную вам провести уявну мандрівку в майбутнє. 2030 рік. Кожен з вас має сім'ю, талановитих та слухняних дітей.

Ситуація №3 (дітям)

Уявіть, що ви турботливі та небайдужі батьки... Але ви спостерігаєте, що останнім часом ваша дитина почала засмічувати своє мовлення. Як ви вважаєте , звідки в її лексиконі з'явилися лайливі слова, жаргонізми, слова - паразити?

Свій виступ побудуйте від ім'я батьків. Напишіть, будь ласка, сенкан на тему: «Засмічене мовлення».

Ситуація №4 (дітям)

Уявіть , що ви небайдужі батьки... Щоб ви порадили молодому подружжю, щодо виховання маленької дитини як мовної особистості. Свій виступ побудуйте від ім'я батьків.
Приємно було слухати ваші виступи. Особливо радує те, що в майбутньому кожен бачить себе особистістю, людиною, гідною пошани. Відрадно, що ви усвідомлюєте потребу високої культури і освіченості. Якщо в людини душа чиста , то і слова будуть добрі, хороші. Доброзичливе слово несе людині добро. І сама суть слова залежить від того, що є в душі в людини. Кажуть:«У слові життя людей». Яким буде життя, залежить від того, що несе слово, сказане людиною.

Мудрими є ті батьки , які не вживають лайливих слів самі і слідкують за тим, які слова говорять їх діти. Гріхом є вживання лайливих слів у присутності жінки. Зараз можна почути нецензурні слова з екранів телевізорів, серед молоді - це є свідчення того, що у нас на низькому рівні культура тих людей, які покликані нести елементи культури у народ. Крім зневаги ці горе - артисти у душі культурної, вихованої, порядної людини нічого хорошого не викликають. Дивишся на них і думаєш: «І де воно таке виховувалося?». І ота негативна енергія глядачів іде прямо за призначенням, іде прямо до виконання цих «шедеврів». Лихослів’я у нас стало справою повсякденною. Уже майже ніхто не помічає, як вискакують «гнилі» слова не тільки в розмові з поросливими, але й дітьми.

Виступ родини Новохатніх ( Матуся, Оксана Павлівна, біолог - генетик та донька, Катерина, майбутній дослідник), презентація «Генетичний апарат «запам'ятовує» усі наші слова».

Біблія стверджує: "Смерть і життя - у владі язика". І це не перебільшення.

Спричинення болю словами і лікування за допомогою слів мають наукове пояснення. Американські медики, зокрема, встановили, що фізичний і душевний біль активізує в мозку однакові зони. Це підтвердив експеримент за участю добровольців, активність мозку яких під час різних дій на них контролювалася за допомогою МРТ.

Дослідники кандидат біологічних наук Петро Петрович Горєв і кандидат технічних наук Георгій Георгійович Тертишний у інституті проблем управління РАН дійшли приголомшеного висновку: ДНК сприймає людську мову. За допомогою апарату, що перекладає мову на електоромагнітні колевання. установлено: людина лається - і її хромосоми трощаться, гнуться, гени міняються місцями. У результаті дії ДНК протиприродних програм поступово потомству передається програма самоліквідації. Нецензурні слова, як зафіксували вчені, викликають мутагенний ефект, подібний до того, що дає раціональне опромінення потужністю в тисячу рентген!

Експеримент проводився на насіннях рослини арабидопсис, майже усі вони загинули. А ті, що залишилися, стали генетичними виродками. Слід зазначити, що генетичний апарат усіх живих організмів працює за універсальною схемою).

Учені довели, що генетичний апарат «запам'ятовує» усі наші слова, йому небайдуже, про що ми думаємо, говоримо, які книги читаємо. Це змінює спадковість у ту або іншу сторону. І навіть програму кожної клітинки. Так, слово може викликати страшні хвороби, а може зцілити людину, причому ДНК не розбирає, чи спілкуєтеся ви з живою людиною, чи з героєм телесеріалу.

Якість мовленнєвої діяльності дитини значною мірою залежить від того мовного середовища, в якому вона перебуває, з ким спілкується.

Виступ учнів

П. Глазовий «У ТРАМВАЇ»

У трамваї повно.

Что ви за народ?

Впереді слободно, проході вперод!

Ти чево, чувішка, прьося на носок?

Опупєла, что лі? В головє пєсок?

Нікакіх пойнятій об культуре нєт.

Убєрі свой локоть, он же как шкілєт.

Дама в полосатом, топай вєсєлєй!

Трудно ж протолкаться, как срєді джунглєй.

Ти, піжон у шляпє, глазом нє косі!

Здєсь тєбє невдобно? Єздяй у таксі.

Да протрі глядєлкі, коріш дорогой!

Ти же мнє на тухлю лєзєш сапогой.

Что ти строїш хаханькі, будто нє причом?

Я же тібя спрашую руським язиком!
Так, бува, в трамваї здоровань гука.

А у нього мова, чуєте, яка?

І, либонь, гадає лобуряка той,

Що російську знає так, як Лев Толстой.

Батьки в період становлення дитини як мовної особистості повинні бути взірцем у спілкуванні, культурі своєї мовленнєвої поведінки і постійно демонструвати мовленнєвий етикет.

Інсценування уривку твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім´я» (спілкування у родині)

Питання

Чи вживала родина Кайдашів лайливі слова?

Образливі слова?

Виступ учня, майбутнього дослідника.

Відомий турецький мандрівник Ельвій Челебі, який у 1657 році відвідав Україну, згодом зазначав, що українці - стародавній народ, а їхня мова всеосяжна, ніж перська, китайська, монгольська. Він цікавився лайливими словами в різних мовах. У «всеосяжній» нашій мові він виявив аж чотири лайливих вислови: « щезни», «собако», «дідько», « —т». Батьки вчили дітей бути обережними у вживанні слів. Лайливе чи образливе слово заміняла влучна приказка, бо знали, що «Слово не горобець, вилетить - не спіймаєш», « Умій сказати - умій змовчати».

Конкурс прислів'їв та приказок ( щодо теми нашої зустрічі).

Виступ учня, майбутнього статиста.

Зате протягом наступних століть ми спромоглися запозичити численну кількість чужих непристойних слів, які, на жаль, широко побутують у мов-

ленні українців і, що особливо прикро, - у спілкуванні молоді.

Сьогодні, до речі, поляки все-таки майже не матюкаються, а словаки і чехи взагалі не матюкаються. А тепер в Україні вживають лайливі слова хлопчаки і дівчатка, юнаки та юнки, матері та батьки. Матюкаються на вулицях, у середніх і вищих школах, вдома і часом у присутності дітей. Невже це нас влаштовує?

Захист малюнку «Особистість і мова» художниці класу Шматченко Єлизаети.

Наші предки великого значення надавали батьківському благословенню. Вдумайтесь: благословення - це благе, добре слово. Воно має велику силу, бо ніхто так не бажає дитині добра, як батьки.

Ми пишаємося зірочками нашого класу, а саме:

Переможцями

  • міських олімпіад з української мови та літератури ...

з російської мови та зарубіжної літератури .

з англійської мови…

  • Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика…

  • Міському конкурсі «Від покоління до покоління»

Декламація поезій, переможців міського конкурсу «Собори душ…»

Приємно зазначити, що батьки і учні нашого класу протягом року взяли активну участь у предметних тижнях (українська мова і література; зарубіжна література; англійська мова).

Перегляд слайд – шоу «Як це було»

Підбиття підсумків. «Мікрофон – 2» Я дізнався… Хочу почути думку..

Що нового ви дізналися під час зустрічі? Які висновки ви зробили?

Отже, роль сім'ї у вихованні мовної особистості не заперечна. Тому батьки мають дедалі активніше долучатися до виховання своїх дітей, сприяти формуванню високоморальної мовної особистості школярів. Адже людина починається з родини , від рідного порога.

Будьмо мудрими! Не треба засмічувати нашу красиву мову різним брудом. Слідуймо за тим, що говоримо.

Мені здається, що невипадково в білий тиждень (останній перед Пасхою), а саме в чистий четвер, ми провели з вами зустріч. Цей день символізує очищення, весняне оновлення людини та всього, що її оточує. Ще вдосвіта в цей день необхідно спалити бур’ян і торішнє листя, вичистити і вимити все в оселі, надворі, щоб дім мав святковий вигляд. Це свого роду очищення від усього, що пов’язане з поганими спогадами.

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову!

Пильно і ненастанно політь бур’ян,

Частіше від сльози нехай вона вам буде…

М. Рильський

Після вечірньої служби люди будь – що намагаються донести власноруч виготовлену і запалену свічку в спеціальних ліхтариках додому. За допомогою вогню від цієї свічки викопчують хрест у домі, щоб усі біди його оминали. Так і ми за допомогою свічки від однієї групи до іншої обміняємося побажаннями.

Обмін побажаннями

Наші діти – це майбутні батьки, вони теж будуть виховувати своїх дітей… Наші діти – це наша старість.

Подбаймо про них.

Дякую за те, що знайшли час для зустрічі. У вас на столах лежать бюлетні – пам’ятки, візьміть, будь ласка, і нехай вони будуть вам у нагоді. До побачення. На все добре.
Література

  1. Духовні криниці. Українська література (70–90-ті роки ХІХ ст.): Хрестоматія для 10 кл. загальноосв. навч. закл. Частина І Упоряд. Г.Ф.Семенюк, П.П. Хропко.- К.: Школяр, 2004. – 448 с.

  2. Батьківські збори.-Х.: Вид. група «Основа»,2006.-240с.-(Серія класний керівник)

  3. Шкільний календар: народні свята.-Х.: Вид. група «Основа», 2004.- 112с. -(Б-ка журн. «Вивчаємо українську мову та літературу»; Вип. 9) Т.М.Щерба «Велике свято Великодня», стор.90.

Інтернет сайти

  1. http://light-of-angels.ucoz.ru/forum/53-1635-1

  2. http://netshtorm.com/page/lajka-porodzhuye-mutantiv

  3. http://www.vz.kiev.ua/?p=928

  4. http://www.vykrykach.lviv.ua/chy-potribno-matyukatysya

  5. http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Filtr/2011_2/11ldsmod.pdf

  6. http://www.youtube.com/

  7. http://libfree.com/174584358_pedagogikaridna_mova.html

  8. http://wm1gstar.com/blogs/rozdumi/p-glazovii-u-tramva.html




Схожі:

Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconНовоселицький навчально-виховний комплекс,, дитячий навчальний заклад-загальноосвітня...

Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconМиколаївський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний...
«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад сумської районної ради сумської області» почав свою роботу 01...
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconІнформація про заклад
Йосипівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconБілопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа...
Білопільський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад №3
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconВсеукраїнський конкурс
Гуляйпільської районної ради Запорізької області Комсомольський навчально-виховний комплекс здійснює освітню діяльність з 1936 року....
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 icon«Олімпійський рух І ми»
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 82
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconГаряче харчування в школі
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 – 82
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconЯ люблю Україну. (Готуємося до зно)
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 – 82
Навчально виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад №1 I iii ступенів дитячий навчальний заклад» Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ,вул. Червоноармійська,7,тел. 7-10 iconТопильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний...
Топильнянський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка