Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета




Скачати 76.52 Kb.
НазваТема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета
Дата конвертації02.03.2014
Розмір76.52 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника».

Мета: формувати вміння робити самооцінку своїх вчинків; розвивати

почуття колективізму; вчити бачити негативні прояви поведінки і

вчитися корегувати її; виховувати скромність.

Хід заняття

І. Читання «Казки про Півника»

ІІ. Хвилинка осмислення прочитаного.

ІІІ. Обмін враженнями:

  • Чим гордився Вадик?

  • Як ви думаєте, чому тато вирішив розповісти синові саме «Казку про Півника»?

  • Які спільні риси характеру ви помітили у Вадика і Півника?

  • Чи зміг би Вадим перемогти у змаганні самотужки?

  • Як ви гадаєте, чия насправді заслуга в перемозі?

ІV. Робота з прислів’ями.

  • Високо літати, та низько падати.

  • Хотіла синиця море запалити. Море не запалила, а шуму наробила.

  • Розумна голова, та дурневі дісталась.

  • Хвалилася вівця, що в неї хвіст, як у жеребця.

  • Не хвались сама, чекай, поки люди тебе похвалять.

V. Робота з кросвордом.

Зараз ми розгадаємо кросворд, у якому зашифровані герої казок. А ці герої підкажуть нам, з якою рисою характеру повинна боротися кожна вихована людина.





К

О

З

А







Р

У

К

А

В

И

Ч

К

А







З

А

Є

Ц

Ь







С

Н

І

Г

У

Р

О

Н

Ь

К

А

М

А

Л

Ь

В

І

Н

А







Д

Ю

Й

М

О

В

О

Ч

К

А




К

О

Л

О

С

О

К







К

О

Т

И

К







В

О

В

К







К

О

Л

О

Б

О

К




  1. Хто скаржився діду на те, що її погано доглядають, не годують і не напувають? (Коза, казка «Коза-дереза)

  2. У якій казці жили дружно мишка-норушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик та кабан-іклан? (Казка «Рукавичка»)

  3. Кого перехитрив їжак у змаганні з бігу? (Зайця, казка «Заєць та їжак»)

  4. Як звали героїню казки, яку взимку виліпили дід та баба, а навесні вона розтанула? (Снігуронька, казка «Снігуронька»)

  5. Хто проводив уроки для Буратіно? (Мальвіна, казка «Золотий ключик»)

  6. Як звали малесеньку дівчинку, яка потрапила в нірку до польової миші і врятувала від холоду ластівку? (Дюймовочка, казка «Дюймовочка»)

  7. Що знайшов Півник із казки «Півник та двоє мишенят»? (Колосок)

  8. Хто врятував півника від лисиці, яка попросила його виглянути з віконця? (Котик, казка «Котик і Півник»)

  9. Кого зустріла в лісі Червона Шапочка? (Вовк, казка «Червона Шапочка»)

  10. Як звали героя казки, який вихвалявся, що він від усіх утік, а його з’їла лисиця (Колобок, казка «Колобок»)

Ключове слово – зазнайство.

VІ. Підсумок заняття.

  • Про яку рису характеру ми сьогодні дізналися?

  • Чому не можна поводитися так, як повівся Вадик?

  • Згадайте, чи не було у вашому житті випадку, коли ви повилися так само?

  • Як би ви тепер вчинили в тій ситуації?

  • Що б ви могли порадити Вадику, якби з ним зустрілися?


Казка про Півника

Сьогодні Вадик прийшов зі школи гордий і поважний, наче эму орден вручили.

Та і як не гордитися! Після уроків його клас грав у футбол 12-А, і команда Вадика виграла з рахунком 5:3.

Учитель фізкультури похвалив усіх хлопців, а особливо Вадика, бо він забив аж два голи. Усі його вітали, навіть старшокласник Денис, який був суддею під час змагань, при всіх потис йому руку й сказав:

— Молодець, виручив команду!

Хлопці жваво обговорювали матч, а Вадик спочатку мовчав, і потім зневажливо сказав:

— Виграли б ви, коли б не я!

Удома тато запитав, як пройшла гра, і Вадик докладно розповів йому, як він робив паси, як бив пенальті, як обходив противника, як забивав голи.

Тато уважно слухав розповідь, а потім запитав:

  • А що, синку, ти один був у своїй команді?

  • Та ні, звичайно, не один, але вони так грали... Словом, ко-б не я, то наш клас би не виграв.

  • Он воно як, — задумливо сказав тато. — Але ж інші хлопці забивали голи?

  • То просто їм випадково повезло, — відповів Вадик.

  • А знаєш, ти мені сьогодні нагадуєш героя однієї казки.

— Розкажи мені, тату, ту казку, — попросив син, бо й справді почував себе героєм.

— Ну, слухай.

У якійсь далекій країні, може, в Китаї, а може, в Індії, у великому курнику жили собі кури, гуси та качки. І був між ними
молоденький Півник, який тільки-но навчився кукурікати. Був
дуже гарненьким, з пишним хвостом і дзвінким голоском, то
мама Курка ніяк не могла натішитися синочком. Та й інші мешканці курника любили гарнесенького малюка. ;

— Яке в тебе гарне пір'ячко! — говорила Качка.— Так і переливається на сонці!

— Які в тебе гарні червоні чобітки!— милувалася Гуска.

— Який у тебе дзвінкий голосок! Навіть сонечко прокидається, коли ти ранком співаєш! — скрекотала Сорока, яка часто прилітала у двір поклювати проса.

Півник здивувався: невже справді сонечко прокидається, почувши мою пісню?

Наступного ранку прокинувся Півник удосвіта, злетів із сідала, вийшов з курника у двір і закукурікав голосно й дзвінко.

І раптом він помітив, що за курником, над полем почало підніматися сонечко.

— Отже, Сорока сказала правду, — здивовано подумав Пів ник. — Сонце й справді прокидається від моєї пісні.

Цілий день Півник ходив по подвір'ю гордий і всім розказу­вав, що сонечко під його пісню прокидається і якби він не співав, то ранок би ніколи не настав.

Але ні кури, ні качки, ні навіть гуси не вірили Півникові, а до того ж ще й кепкували з нього: подумаєш, який герой, сонечко його слухає!

Тоді ображений Півник вирішив провчити своїх друзів. От на­ступного ранку він навмисне спатиме довго. Нехай вони поба­чать, що без його пісні не встане сонце, не прийде ранок і буде скрізь темрява. Нехай вони прийдуть і попросять Півника, щоб він пожалів їх і розбудив сонечко.

Отак думаючи, заснув Півник і проспав аж до полудня. А ко­ли відкрив, нарешті, очі, то побачив, що в курнику нікого нема. Він вийшов на подвір'я та здивовано спинився: качки, гуси та ку­ри спокійно гуляли, клювали зерно, скубли травичку й навіть не згадували про Півника. А вгорі, високо в небі яскраво сяяло сонце зігріваючи всіх своїми теплими променями. І тоді Півникові стало соромно.

- Мені, синку, теж соромно за тебе, — закінчивши казку, сказав тато і вийшов з кімнати. А Вадик довго сидів, задумавшись.

Дурненький Півник, горе-герой, і як він міг подумати, що може керувати сонцем?..

Схожі:

Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Загальні принципи будови та
Мета заняття: ознайомити студентів з особливостями будови, розміщення та функції клітин І тканин організму людини. Вивчити характерні...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Поняття про характер. Риси характеру. Мета
Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; удосконалювати вміння І навички застосувати отриманні результати для саморозвитку...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. В. Винниченко. «Федько – халамидник». Головний герой як особистість. Мета
Уміти: характеризувати образ Федька, визначити риси його характеру, пояснювати причини вчинків, добирати цитати на підтвердження...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета
Кожна людина мріє мати справжнього друга. Друг не залишить у біді, допоможе в скрутну хвилину. Справжня дружба – це безцінний дар,...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconУрок читання. (З клас) Тема. Прославлення героїзму в народних казках....
Мета. Виробляти навички свідомого, виразного читання. Формувати вміння характеризувати персонажів. Вчити працювати в групах. Розвива­ти...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета icon«Казка вчить, як на світі жити». Казка як жанр фольклору. Зображення...
М у засвоєнні поняття «казка як жанр народної творчості», ознайомити з видами народної казки; узагальнити знання про особливості...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Казка мудрістю багата. Казка «Краплини води та їх життя». Мета
Мета. Вчити дітей складати казки за опорними словами, підбирати заголовки до них. Розвивати здібності самостійно творчого мислення,...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета icon«Молодь на роздоріжжі» Трен І нгове заняття для учнів 10 та 11 класу Мета
Мета: формувати І зміцнювати позитивні ціннос­ті та переконання учнів, виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Довкілля Мета
Мета. Дати початкове уявлення про складові життєвого світу людини та про єдність людини з ним. Почати розвивати мислення дитини на...
Тема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета iconТема. Довкілля Мета
Мета. Дати початкове уявлення про складові життєвого світу людини та про єдність людини з ним. Почати розвивати мислення дитини на...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка