Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку




НазваТема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку
Дата конвертації03.03.2014
Розмір66.3 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Культура > Урок
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки.

Епіграф до уроку:
« Се талант сильний, наскрізь мужній,

хоч не позбавлений жіночої грації

і ніжності…»

І.Франко
Мета уроку: узагальнити пройдений матеріал за творчістю Лесі Українки, донести до учнів чарівний світ творчості поетеси, сповнений особливої аури доброти, любові, патріотизму, захопити дітей її творчістю, залучити школярів до активного читання поетичних творів, розвивати найкращі людські риси : служіння народу, найчистіші помисли, найсвітліші мрії, допомогти усвідомити велич її життєвого подвигу;

виховувати стійкість у життєвих труднощах, цілеспрямованість, принциповість, прагнення до самоосвіти.

Обладнання: підручник для 8 класу, пісня «Хотіла б я піснею стати…», картки із завданнями, довідкова література «Творчість Лесі Українки», портрет Лесі Українки, вишитий рушник, кросворди, тестові завдання.

^ Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Хід уроку:

І.Організаційний момент
1.Інсценізація: «Зустріч Лесі Українки зі своїм героєм Лукашем».

Лукаш: Ти, дівчино, в які світи мандруєш?

Леся Українка: Я до людей.

Лукаш: А як твоє імення?

Леся Українка: Леся.

Лукаш: А де зросла ти, дівчино вродлива? (Починає звучати мелодія А.Вівальді "Весна".)

Леся Українка:

Мене весна при лузі породила,

Заквітчана у проліски...

Водила вона мене за руку на лани,

На луки дальні, до верби старої,

Розщепленої громом весняним.

Водицею з криниці степової

Щоранку напувала.

Там вперше я відчула муку пісні,

Яка співцеві сну не принесе,

І сіятиме слово молоде.

І я тепер на шлях ступаю,

До вас я поспішаю.

( стихає мелодія)
До тебе, Україно, наша бездольная мати,

Струна моя перша озветься.

І буде струна урочисто і тихо лунати,

І пісня від серця поллється.
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

У звичайному житті вона – слабосила дівчина. У літературі – титан духу, «дочка Прометея». Хто ж вона, Лариса Петрівна Косач, знана у всьому світі як Леся Українка? Чому всіх і досі хвилює її творчість, є актуальною в наші дні? Де черпала сили ця хвороблива, слабка фізично і незламна духом жінка? Яким було її життя? Саме про це ми і говоритимемо на сьогоднішньому уроці.
Іван Франко писав у статті про Лесю Українку: «Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої, хворої дівчини». І ще: «Її поезія – то огнисте оскарження того гніту сваволі, під яким стогне Україна».

Сама поетеса говорила:
Хто вам сказав, що я слабка,

Що я корюся долі?

Хіба тремтить моя рука?

Чи пісня й думка кволі?

А зараз я вам пропоную розгадати кросворди за життєписом Лесі Українки.

1.Розгадування кросвордів «Що я пам’ятаю про Лесю Українку»
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
(Дітей було обєднано в групи і дано завдання – вивчити напамять будь-яку поезію Лесі Українки та історію написання цієї поезії.)
ІV. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого
1.Вправа «Лови помилку»


  1. Лариса Миколаївна Косач народилася 25 лютого 1871 року в Новограді-Волинському в родині українських селян. (Петрівна, інтелігентів)

  2. Леся захворіла на туберкульоз кісток після святкування Різдва. (Водохреща)

  3. Дівчина прекрасно грала на, скрипці знала майже 20 європейських мов, а у 19-річному віці для свого брата написала книжку «Стародавня історія східних народів». (Фортепіано, 10, сестри)

  4. Свій перший вірш поетеса склала у 15 років. (9)

  5. Коли дівчині виповнилося 22 роки, світ побачила її перша поетична збірка «Давня весна». («На крилах пісень»)

  6. Через тяжку недугу Леся Українка змушена була виїздити у різні краї на лікування: у Карпати, Крим, Грецію, Єгипет, Грузію. (Італію)

  7. Вірш «Давня весна» належить до патріотичної лірики. (Автобіографічної)

  8. Уривок «Все ожило, усе загомоніло-зелений шум, веселая луна!» узятий із вірша «Хотіла б я піснею стати». («Давня весна»)

  9. Художній засіб, який вживається у вірші «Ви щасливі, пречистії зорі», називається гіпербола. (Анафора)

  10. Рядки «Трудно навіть розказати.

Що за лихо стало в краю,-

Люди мучились, як в пеклі,

Пан втішався, як у раю» , містять засіб, який називається анафора. (Антитеза)
2.Літературна вікторина «Впізнай поетичний твір Лесі Українки»
Як я так високо стояла,

Хай була б я весь вік одинока.

(«Ви щасливі, пречистії зорі»)
Лунали б тоді мої мрії

І щастя моє таємне.

(«Хотіла б я піснею стати»)
Загомоніло листячко зелене,

Посипались білесенькі квітки.

(«Давня весна»)
Тож підіте і скажіте,

Що поки я буду жити,

Не подумаю до віку

Зброї чесної зложити.

(«Давня казка»)
Та чого там, люди добрі,

За новинками впадати?

Може, часом не завадить

І давніше пригадати.

(«Давня казка»)
Співало все, сміялось і бриніло,

А я лежала хвора й самотня

(«Давня весна»)
Якби я ваші промені мала,

Я б ніколи не мовила слова.

(«Ви щасливі, пречистії зорі»)
Щоб вільно по світі літати,

Щоб вітер розносив луну.

(«Хотіла б я піснею стати»)
Якби я була зіркою в небі,

Я б не знала ні туги, ні жалю.

(«Ви щасливії, пречистії зорі»)
Моя душа ніколи не забуде

Того дарунку, що весна дала.

(«Давня весна»)
Тільки чує – гомін, гуки,

Десь мисливські сурми грають,

Чутно разом, як собачі

Й людські голоси лунають.

(«Давня весна»)
Упасти на хвилі прозорі,

Буяти над морем хибким.

(«Хотіла б я піснею стати»)
3.Визначити художні засоби поезій Лесі Українки.

(Діти об’єднуються в пари і на карточках визначають художні засоби).
V. Закріплення знань, умінь та навичок. Творча сторінка.
Завдання учням.
1.Скласти «Доміно» - «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки»

(Леся Українка – письменниця – фольклорист – музикант – мовознавець – здібності у малюванні – авторка навчальної літератури – перекладач – керівник гуртка «Плеяда» - автор публіцистичних праць – драматург – агітатор за боротьбу проти капіталізму).
2. Скласти сенкан «Леся Українка»

(Повторити структуру сенкана)

^ VІ. Підведення підсумків. (Рефлексія)
1. Незакінчене речення.

Я зрозумів (зрозуміла), що Леся Українка…
Колись Леся Українка писала: «Не знаю, чи буде хто з молодшого покоління згадувати коли про мене. Але я б хотіла на те заслужити». Сьогодні ми з повним правом можемо сказати: Леся того заслужила.

Адже про життєвий подвиг Лесі Українки пам’ятають не лише в Україні, а й далеко за її межами. Створено музеї, які розповідають про життя і творчість поетеси, споруджено пам’ятники, які нагадують нащадкам про силу волі і прагнення до боротьби великої доньки українського народу.
VIІ. Оцінювання
VIIІ. Домашнє завдання.
Написати твір-мініатюру на тему: «Моя улюблена поезія Лесі Українки»

Схожі:

Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconПівденний край у житті та творчості Лесі Українки
Лесі Українки в той час, коли вона приїжджала до Криму; підготувати повідомлення
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconТема: Англійський калейдоскоп
Як ви знаєте ми працюємо з вами над темою “ Домашні справи”. А тема нашого уроку „ Англійський калейдоскоп ”
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconУрокугеометр І ї у 7 клас І тема: Сума кутів трикутника Тип уроку: засвоєння нових знань
Очікувані результати: після уроку учні зможуть Епіграф: Геометрія – правителька всіх розумо
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconМіністерство освіти І науки україни східноєвропейський національний...
Вас до участі у Всеукраїнській науковій конференції „Лінгвостилістика XXI ст.: стан І перспективи”, яка відбудеться 4–6 жовтня 2013...
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку icon1. Життєвий шлях Лесі Українки
Спочатку тільки шум І потріскування. Потім, мов крізь бурю, мов крізь товщу сповнених великих історичних зрушень років, які відділяють...
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconТема: Хімічні рівняння
Щоб чогось досягти – ви повинні прагнути нових І міцних знань. Недарма я вибрала епіграф уроку «Пізнання промінь хай не гасне, досліджуйте,...
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconУ хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є. Гра – подорож
Мета уроку: ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; познайомити з життєвим та творчим...
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconМоз «Рибницька українська середня загальноосвітня школа №1 з гімназичними...
Моз «Рибницька українська середня загальноосвітня школа №1 з гімназичними класами імені Лесі Українки»
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconРеєстрація учасників
Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки (м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 5)
Тема: Калейдоскоп знань за творчістю Лесі Українки. Епіграф до уроку iconТестовий контроль
У якому журналі були опубліковані перші вірші Лесі Українки «Конвалія», «Сафо»?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка