Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета




Скачати 56.95 Kb.
НазваТема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета
Дата конвертації03.03.2014
Розмір56.95 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус».

Мета: формувати в учнів уявлення про культуру поведінки; учити бачити

негативні прояви поведінки й корегувати її, співвідносити свої вчинки

з діями інших людей; розвивати в учнів бажання робити добро;

виховувати здатність протидіяти негативному.

Хід заняття

І. Вступна бесіда.

Про друзів

Навчили нас матусі,

Як в радості рости.

За все миліші друзі –

Їх треба берегти.

Як вишеньки у цвіті,

Щасливі ми в гурті.

Ми добрі й працьовиті,

Мов бджілки золоті.

Із дому вирушаєм –

Нам сонечко сія.

До друзів поспішаєм

І ми, і ти, і я!

А без друзів жодна справа

Не цікава, не цікава,

І цукерка не смачна,

Навіть пісенька сумна.

(Н. Кир’ян)

Кожна людина мріє мати справжнього друга. Друг не залишить у біді, допоможе в скрутну хвилину. Справжня дружба – це безцінний дар, яким треба дорожити. Кого називають справжнім другом?

Як же відрізнити справжню дружбу від фальшивої?

ІІ. Читання оповідання «Глобус»

Хвилинка осмислення прочитаного.

Обмін враженнями.

  • Що сталося на перерві під час чергування в класі Сашка і Максимка?

  • Про що попросив Сашко Максимка?

  • Як відреагував Максимко на прохання друга?

  • Чи правильно повівся Сашко, коли Максим розбив шибку в чужому вікні?

  • Чому Сашка не порадувало те, що тітонька йому повірила?

  • Що запропонував другові Максимко, побачивши в однокласниці мобільний телефон?

  • Чому Сашко не згодився на пропозицію Максима?

  • Як ви думаєте, чи легко було Сашкові розказати вчительці правду?

  • Які риси характеру допомогли Сашкові в цій складній ситуації?

  • Чи можна вважати Сашка зрадником через те, що він так вчинив?

  • Чи можна назвати справжнім другом Максима? Чому?

  • Коли б вам довелося вибирати друга серед героїв оповідання, кого б ви вибрали – Сашка чи Максима? Чому?

  • Які риси характеру, на вашу думку, повинен мати справжній друг?

Бесіда.

  • Чи є у вас справжні друзі, подруги?

  • Чому ви дружите саме з ними?

  • Чи вам подобається ваш друг?

  • Які риси характеру свого друга ви вважаєте найціннішими?

  • Що б ви хотіли змінити у своєму характері, аби мати більше друзів?

  • Чи можете ви вчасно сказати другові, що вам не подобаються якісь його вчинки?

  • Чи обов’язково сваритися з другом, якщо ви бачите, що друг поводиться неправильно?

ІІІ. Робота з прислів’ями.

Поясніть значення прислів’я:

  • Ненадійний друг гірше відвертого ворога.

  • Друг пізнається в біді.

  • Коня пізнаєш в біді, а людину в дружбі.

  • Якщо друзі в злагоді, то й робота йде на лад.

  • Найбільша з наук – дружба.

  • У дружбі немає меж.

  • Сонце зігріває повітря, а друг – душу.

  • Друзі – дзеркало один для одного.

  • Хороший друг міцніший від кам’яного муру.

ІV. Читання віршів про дружбу.

V. Підсумок заняття.

Запам’ятайте: щоб мати хорошого друга, треба самому навчитися бути справжнім другом.

Глобус

Сашко з Максимком чергували в класі. Полили квіти, дошку стерли. Сашко вирішив ще й пил витерти у книжковій шафі.

На верхній полиці стояв великий глобус. Сашко підставив стільця, щоб дотягтись до полиці, взявся за підставку глобуса і раптом, не втримавши його в руках, впустив додолу.

Глобус вдарився об підлогу і розколовся на кілька великих че­репків. Сашко завмер на місці, злякано дивлячись на ті черепки. Підбіг Максимко.

  • Ага, розбив! — вигукнув він. — Я зараз розкажу вчитель­ці!

  • Не треба, не розказуй, ти ж мені друг,— у розпачі благав Сашко.

  • А що ж ми скажемо?

  • Ну, давай щось придумаємо.

  • Гаразд, скажемо, що вікно було відчинене і глобус від про­тягу упав,—вирішив Максимко.

Учителька здивувалася, що вітер розбив глобус, але допиту­ватись не стала.

А Сашкові так тяжко було на душі! Сам неправду сказав, та ще й Максимка примусив...

Минуло кілька днів. Якось Максимко не виконав завдання з математики, взяв тихенько зошит Сашка, почав списувати. Пот бачив Сашко, а Максимко йому:

  • Я ж не розказав про глобус, ми ж друзі.

  • Звичайно, друзі,— відповів Сашко— списуй, будь ласка,- та й вийшов із класу.

Увечері хлопці грали у футбол. Максимко повчав малюків, як голи забивати. Розігнався, вдарив...

М'яч із свистом пролетів над головами хлопчиків і з дзенько­том влетів у вікно на першому поверсі. Посипалося скло, малеча кинулася врозтіч.

До хлопців підбігла літня жінка:

— Ах ви ж розбійники! — вигукнула вона.— Я бачила, це ти розбив,— звернулася до Максимка,— зараз підемо до батька, роз­кажеш йому, як ти в чужих вікнах шибки б'єш!

  • Це не я, тітонько!

  • А хто ж, коли я сама бачила?!

— Ні, не я, той хлопець утік звідси,— скиглив Максимко. Скажи, Сашко, що не я, ти ж мені друг!

— Це не він,— почервонівши, сказав Сашко,- справді, не він...

Тітонька розгублено озирнулася навкруги, але хлопців уже близько не було.

— Ну, гаразд, тобі я вірю,— сказала тітонька, звертаючись до Сашка,— я знаю, що ти чесний хлопчик.

Здається ж, похвалила вона Сашка, але це чомусь не додало йому радості.

Наступного дня Надійка принесла в клас мобільний телефон, хоча вчителька не дозволяла цього робити, бо телефони заважа­ють працювати на уроках. Але в Надійки мама поїхала у відря­дження і залишила доньці телефон, щоб мати з нею зв'язок.

На перерві всі розглядали телефон, звичайно, трішки заздря­чи однокласниці, бо він таки справді був гарний — невеличкий, сріблястий, з кришечкою, яка закривалася і відкривалася з ме­лодійним дзвоном.

Максимко бачив, що Надійка поклала телефон у бічну кише­ню рюкзачка.

Перед уроком фізкультури, коли всі діти побігли до спортза­лу, Максимко затримав Сашка в класі.

— Давай візьмемо телефон,— запропонував він другові,— я знаю, куди Надя його поклала.

  • Як це — візьмемо?! Ти що?! Це ж справжня крадіжка,— обу­рився Сашко.

  • Так ми не назовсім візьмемо, пограємось, а завтра поверне­мо,— вмовляв Максимко.

  • Ні, я не хочу і тобі не раджу,— твердо відповів Сашко, див­лячись, як Максим дістав телефон і пробує відкрити кришечку.

У цей час хтось забіг до класу, і Максимко похапцем заховав мобільника до кишені.

Після фізкультури учні повернулися до класу, і Надійка зра­зу ж помітила пропажу. Вова в сльозах кинулася до вчительки.

— Віддай телефон,— пошепки попросив Сашко Максимка.

  • Мовчи, ти ж мені друг,— відповів Максимко, затиснувши в кулаку телефон і ховаючи його глибше в кишеню.

  • Віддай,— повторив Сашко — Я розкажу вчительці.

  • А я про тебе не розказував,— нагадав Максимко.

Сашко тяжко зітхнув, підвівся з-за парти і голосно, на весь клас, звернувся до вчительки:

— Галино Петрівно, то я розбив глобус! Вибачте, будь лас­ка! — і повернувшись до Максима, сказав: — Максимку, віддай Наді телефон! — і так йому стало спокійно і легко на серці...

Схожі:

Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconТема. Риси характеру людини. Зазнайство. «Казка про Півника». Мета
Зараз ми розгадаємо кросворд, у якому зашифровані герої казок. А ці герої підкажуть нам, з якою рисою характеру повинна боротися...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconТема: Оповідання «Рідна хата» за Іваном Цюпою
Мета: вчити дітей виразно, безпомилково, осмислено читати оповідання, дотримуючись інтонаційних знаків
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconТема. Поняття про характер. Риси характеру. Мета
Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; удосконалювати вміння І навички застосувати отриманні результати для саморозвитку...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconТема. В. Винниченко. «Федько – халамидник». Головний герой як особистість. Мета
Уміти: характеризувати образ Федька, визначити риси його характеру, пояснювати причини вчинків, добирати цитати на підтвердження...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета icon«Молодь на роздоріжжі» Трен І нгове заняття для учнів 10 та 11 класу Мета
Мета: формувати І зміцнювати позитивні ціннос­ті та переконання учнів, виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconТема: Самостійна робота. Історія розвитку теорії ймовірності та статистики. Мета
Мета: Перевірити знання учнів з даної теми шляхом самостійної роботи. Ознайомитися з історією розвитку теорії ймовірності та статистики....
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconДіти надписують сонечко, вказуючи, які гарні риси характеру їм притаманні
Діти тримають сонечко (2-3 дітей). Решта (діти, батьки, гості) по черзі називають гарні риси (найкращі) свого "Я" І стають "промінчиком"...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconВербуватівська нсзш
Мета: ознайомити батьків з поняттям «агресивність», причинами її виникнення та способами подолання, навчити використовувати конструктивні...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconУроку з математики
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: «Квадратний корінь. Дійні числа»; розвивати логічне мислення, мову, вміння...
Тема. Риси твого характеру. Оповідання «Глобус». Мета iconВасиль Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції...
Мета: навчити учнів визначати основні риси характеру дійових осіб твору, аналізувати їхню поведінку, розвивати навички висловлення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка