Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6




НазваУкраїнська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6
Дата конвертації09.03.2013
Розмір57.5 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Культура > Документы
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко


Тема. Розвиток зв’язного мовлення № 5-6. Письмовий твір на самостійну обрану тему за творчістю Т.Г.Шевченка
Мета. Виявити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, їх вміння

застосовувати набуті знання, ввести їх в систему письмової роботи;

розвивати творчі здібності учнів, писемне мовлення, вміння чітко

формулювати і зв’язно викладати свої думки, самостійно робити висновки

й узагальнення; виховувати повагу до творчого процесу, віру у свої творчі можливості, пошану до слова

Обладнання. Тексти творів Т.Г. Шевченка
Хід уроку

І. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Перевірка готовності учнів до письмової роботи.

Обговорення запропонованих назв тем, внесення змін і пропозиції інших тем.

Запропоновані теми:

  • «В своїй хаті своя правда, і сила, і воля»

  • «Україна й українці у творчості Т. Шевченка»

  • «Караюсь, мучусь, але не каюсь – життєве кредо Т. Г. Шевченка»

  • «Мої роздуми над «Кобзарем» Тараса Шевченка»

  • «Життя Шевченка – це подвиг, перед яким я схиляюсь»

  • «Перед портретом Кобзаря»

  • «…Я так люблю мою Україну убогу…»

Т. Шевченко

  • «Шевченко – це народ. І як, як народ, він буде вічно жити!»

Євмен Доломан

  • «Кобзар» у моєму домі»


ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Попередні етапи роботи над твором.

  • Вибір теми.(Учні визначаються з темою, за якою вони писатимуть письмовий твір).

  • Складання плану.

Тема

Я так люблю

Мою Україну убогу…

Тарас Шевченко

Орієнтовний план

І. Тарас Шевченко – великий патріот рідної України.

ІІ. Почуття патріотизму поета у творах.

  1. Біль серця за потоптаний рідний край.

  2. Боротьба за щастя і волю українського народу.

  3. Гнівне засудження панів-безбатченків.

  4. Прекрасні картини чарівної рідної природи.

ІІІ. Пам’ять про поета «в сім’ї вольній, новій».
Тема

Шевченко – це народ, і, як народ, він буде вічно жити

Євмен Доломан

Орієнтовний план

І. «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття».

ІІ. Шевченко і народ – єдині.

  1. Образ поневоленого українського народу у творах.

  2. Життя і творчість Шевченка – це подвиг.

  3. «Борітеся – поборете!»

  4. Як правда і свобода – вічний Тарас.

ІІІ. «Ми тебе не забули, Тарасе!»

В. Сосюра
Тема

«Кобзар» у моєму домі

Орієнтовний план

І. «Село… Село на нашій Україні, неначе писанка..»

ІІ. Мудра, світла книга, - то «Кобзар» Тараса…

  1. Я в найтяжчі часи розмовляю з тобою,

Беру в руки священний «Кобзар».

  1. Його слова – мов та вода жива,

Що гоїть рани, мертвих воскрешає.

  1. Ти пройди по селах рідної Вкраїни:

В кожній хаті книга, на стіні – портрет.

  1. «Любітеся, брати мої, Україну любіте,

І за неї безталанну, Господа моліте…»

ІІІ. Я Шевченка бачу, мов живого,

Розмовляю щиро, мов з живим,

Намагаюсь якомога довше

Наодинці бути поруч з ним.


  • ^ Обговорення плану.




  • Підбір цитат для твору.

Я так її, я так люблю

Мою Україну убогу,

Що проклену Святого Бога,

За неї душу погублю!
Нема на світі України,

Немає другого Дніпра…
… Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх

Поставлю слово
Мені однаково, чи буду

Я жить в Україні, чи ні…

Та не однаково мені,

Як Україну злії люде

Присплять, лукаві, і в огні

ЇЇ, окраденую, збудять…

Ох, не однаково мені.

«Мені однаково»
І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь.

«І мертвим, і живим…»
І на оновленій землі

Врага не буде, супостата,

А, буде син, і буде мати

І будуть люде на землі.

«І Архімед, і Галілей»
Україно! Україно!

Серце моє, ненько!

Як згадаю твою долю,

Заплаче серденько!

«Тарасова ніч»
І оживе добра слава,

Слава України

«І мертвим, і живим»
Свою Україну любіть,

Любіть її во врем’я люте,

В остатню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

«І мертвим, і живим»
2. Робота учнів у чернетці за планом.
3. Зачитування уривків із учнівських творів, які можуть стати поштовхом для

пробудження творчої думки і в інших школярів.
ІV. Самостійна робота учнів.

Написання твору.
^ V. Домашнє завдання

Закінчити письмову роботу за вибраною темою.

Прочитати «журнал» («Щоденник») Т.Г. Шевченка.
Додаток.

«Кобзар» у моєму домі

Мудра, світла книга, – то «Кобзар» Тараса.

На столі, як свято, білий коровай.

І пішло повір’я з дідівського часу:

Як «Кобзар» у хаті – буде щастя, знай.

^ А. Камінчик
Тихий зимовий вечір прилинув у наше село. На оксамитовім небі спалахнули ясні зорі і таємниче повис золотий серп місяця.

Легесенький вітерець підхопив зграйку тендітних сніжинок і закружляв їх у вальсі. В сільських оселях золотими міріадами спалахнули вікна і віконечка. З душі мимоволі вирвалося: «Село…Село на нашій Україні, неначе писанка…»

І знову мій улюблений «Кобзар». Як цікаво: завжди, чи в хвилини романтичного спокою, чи в похмурий день, я звертаюсь до тебе, мій духовний друже, моя улюблена книжко. Я тобі щиро заздрю, що твоїм Батьком був Тарас Шевченко. Людина, яка всім своїм єством належала нашій мальовничій Україні з її голубими озерами і високими степовими могилами, з її співучим і мужнім народом. З якою любов’ю, болем і сльозами поет говорив:

Я так її, я так люблю

Мою Україну убогу,

Що проклену Святого Бога,

За неї душу погублю!

А він її бачив ще і сплюндровану московськими царями, великомученицею, а народ у панському ярмі. Від болю розривалося серце і виливалося стогоном на сторінки. Раз сказавши: «А Україна навіки, навіки заснула», він заходився її будити. Бо образ рідної неньки-України – це найсвятіший і водночас найдраматичніший образ у творчості Тараса Шевченка, найбільший діамант у його поетичній короні.

Мій дорогий «Кобзарю», ти був розрадником, другом, щоденником для свого Батька. Ти знаєш всі таємниці неньки-України і її дітей, «рабів німих», «незрячих гречкосіїв».

Усвідомлюючи власний обов’язок перед українським народом, ти ствердно обізвався поетичною молитвою:

Воскресну нині! Ради їх,

Людей закованих моїх,

Убогих, нищих… Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх

Поставлю слово.

Ти поруч зі мною, мій друже, у моєму житті. Кожна твоя сторінка веде мене шляхами України, вчить, повчає, наставляє. Я плачу разом із Ганною-наймичкою і мерзну довгими зимовими ночами з Катериною та Івасем. Разом із Залізняком і Гонтою іду в бій проти поляків, виглядаю «зорю вечірнюю» і милуюся червоною калиною в зеленій долині. В дорогу свого життя беру твоє мудре повчання: «Учітеся, читайте, і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь».

Ми живемо за твоїми заповітами, за твоїм «Борітеся – поборете!», ми віримо в Україну, віримо Тобі, бо ти для нас не просто великий Поет, великий Художник, ти для нас – Месія, Пророк!

Найбільше, що я можу зробити в свої п'ятнадцять років, любити край свій рідний, родину, людей добрих і розумних, і йти за твоїм повчанням. А ти мені допоможеш, підкажеш, підтримаєш. Адже ми кожен день зустрічаємось. Ти в моєму домі, в моєму серці, мій друже, моя перлино, моє Євангеліє

Схожі:

Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconУрок з української літератури. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко...
Тема. Література рідного краю № Валентина Коваленко. Повість «Вовчик». Проблема сирітства в українській державі
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconУкраїнська мова. Вчитель Віра Петрівна Коваленко
Як пов’язати епіграф з темою заняття? (Учні за допомогою вчителя формують мету заняття)
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconУрок украинского языка в 7 классе Урок з розвитку зв’язного мовлення...
Урок-проект за темою: «Розвиток зв’язного мовлення. Опис зовнішності людини(говоріння)»
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconДиплом І ступеня нагороджені: Відділення літературознавства, фольклористики...
Секція «Українська література» Олійник Вікторія Олександрівна, учениця 9 класу Гнатовецької зош І-ІІІ ст. (науковий керівник Бандровська...
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconДиплом І ступеня нагороджені: Відділення літературознавства, фольклористики...
«Українська література» Галашевський Євген Ігорович, учень 10 класу Чорноострівського навчально-виховного комплексу (науковий керівник...
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconЗнаєнко галина юріївна, старший вчитель
Тема уроку. Закріплення букви П. Розвиток мовлення за текстом Н. Тарасенко «На пасіці взимку». Мовні ігри
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconРозвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва
Обладнання: підручник, словники, картки з творчим завданням, музичний супровід, проектор, комп’ютер
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconГрупа Дата Предмет українська література
П. Хропко. Українська література. Підручник для 10 класу.— К., 2001 та видання інших років
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconПлан роботи ммк на грудень 2011 року
Засідання дефектологічного консультаційного пункту «Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку із проблемами психофізичного...
Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5-6 iconКалендарно-тематичний план (2012-2013 н р.) Українська мова. 10 клас....
Зв’язне мовлення. Мовлення І спілкування. Види мовленнєвої діяльності. Сприйняття чужого мовлення. Контроль аудіювання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка