Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки




Скачати 459.38 Kb.
НазваУрок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки
Сторінка1/5
Дата конвертації29.03.2013
Розмір459.38 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
  1   2   3   4   5
Автор – упорядник Смірнова Ірина Олександрівна, вчитель зарубіжної літератури Сахновецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області


Рецензент Березовська Алла Михайлівна, методист РМК відділу освіти Старокостянтинівської райдержадміністрації

Схвалено на засіданні ради РМК відділу освіти Старокостянтинівської райдержадміністрації

(протокол № від 200 року)
Смірнова І.О. Зарубіжна література в схемах і таблицях. 5-12 класи.-

Старокостянтинівський РМК.- 2008, 57 с.

Посібник створено відповідно до Програми за редакцією

Д.С.Наливайка (керівник авторського колективу Ю.І. Ковбасенко) «Зарубіжна література. 5-12 класи» Київ, Перун, 2005 та містить опорні схеми із зарубіжної літератури.

Призначений для вчителів і учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Смірнова І.О. Старокостянтинівський РМК, 2008
^ ВІД АВТОРА
Предмет «Зарубіжна література» розкриває перед вчите­лем широкі горизонти творчості.

Урок літератури - це урок мистецтва. Вчителю і учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості і думки.

У зв'язку з тим, що на вивчення великих за розміром творів програмою часто відводиться кілька годин, вчителі шу­кають шляхи інтенсифікації навчального процесу, підвищення коефіцієнту корисної дії кожного уроку.

Раціонально використати час, досягти максимального ре­зультату допоможуть вчителю опорні сигнальні схеми, картки - інформатори.

Складання опорних схем - своєрідна дослідницька діяльність школярів і вчителя. Така діяльність відповідає природі мислення людини, забезпечує пізнання закономірностей нав­колишнього світу.

Софія Русова писала: «Дайте дитині виявити свою елемен­тарну творчість, і вона в неї буде все більше розвиватись, дайте їй матеріал, розвивайте уявлення дитини, і її творчі сили будуть змінюватися».

Будуючи схеми, учні стають відкривачами нових думок, почуттів, вчаться бачити в книзі підтекст твору, усю глибину за­думу письменника. Проте це можливо лише завдяки серйозному аналізу, досліджен­ню твору. Аналізуючи, порівнюючи, узагальнюючи літературний матеріал, учень сам отримує нову інформацію.

Пропоновані опорні схеми містять у собі питання теорії літератури, розкривають світоглядні і естетичні позиції письмен­ників. По-перше, вони допоможуть вчителю в розширенні і погли­бленні знань і вмінь школярів. Це зорова прив'язка до теми: учні швидше схоплюють матеріал, чіткіше уявляють, хто є хто в творі, в чому полягають основні конфлікти. По-друге, перемалювавши їх у зошит, учень обов'язково зверне увагу на головне.

Вмістити літературний процес чи художній твір та його особливості у схему неможливо. Але у доцільності використання ОСС, карток-інформаторів я впевнена. Така форма роботи на уроці зарубіжної літератури є прикладом серйозної навчальної гри, в якій учні бе­руть участь із задоволенням, пропонують і власні варіанти схем, котрі потім разом обговорюються в класі. Поступово такий спосіб опрацювання текстів стає для школярів звичною, зрозумілою і бажаною формою творчої домашньої роботи.

Зізнаюсь щиро: намагаюсь використовувати власні ОСС, бо часто не можу зрозуміти чужу логіку, а пояснення до опорних схем не завжди обґрунтовані та переконливі.

Проте сподіваюсь, що цей матеріал буде у нагоді учням і вчителям при підготовці до уроків зарубіжної літератури.

^ 5 клас. Тема: «Література і фольклор - скарбниця духовних багатств людства. Прислів’я та приказки – малі жанри фольклору».
Для мене слово мудрості дорожче від золота.

Демокріт
Скарбничка народної мудрості

(жанри усної народної творчості)
Приказки Пісні

Загадки



Прислів’я

Казки

Легенди


Прислів’я і приказки

5 клас. Тема: «Народна казка. «Пані Метелиця». Брати Грімм».
Гарна праця - наймиліша в світі річ.

Г.Сковорода

Дорога до Пані Метелиці


Порівняльна характеристика героїнь казки «Пані Метелиця»


Риси


характеру

ПАДЧЕРКА


^ УДОВИНА ДОЧКА

гарна

роботяща

милосердна

добра

ввічлива

щира

гидка

лінива

груба

зла

корислива

жадібна



5 клас. Тема: «Літературна казка. «Снігова королева». Г.К.Андерсен».

Добро, істина і краса перемагають.

Г.К.Андерсен
Герда та її добрі помічники


Риси характеру Герди


^ 5 клас. Тема: « Література і світ природи. «Мауглі». Редьярд Кіплінг».
Закон Джунглів …ніколи не наказує нічого безпідставно

Р.Кіплінг


Позитивні риси



^ Народжений людиною



Негативні риси

Розумний

Добрий

Сміливий

Кмітливий

Спостережливий



ІНОДІ

Жорстокий
Неслухняний


Витривалий

Сильний

Турботливий

Вірний


Вихований звірами



Нерозважливий
Самовпевнений


Друзі та вороги Мауглі

5 клас. Тема: « Література і світ природи. «Мауглі» Редьярд Кіплінг».

Людина звелася над світом усього живого

насамперед тому,

що горе інших стало особистим горем.
В.Сухомлинський



^ Прийоми творення образу Мауглі

Риси Характеру Мауглі



ПОРТРЕТ: смаглява гола дитина; слабенька ніжна крихітка



Зі слабкого немовляти перетворився в юнака


^ ДІЇ ГЕРОЯ:

  • Битва з Шер-Ханом

  • Битва з бандер-логами

  • Битва з рудими собаками

  • Повернення до людей


Сміливий

Добрий

Мужній

Відчайдушний

Дужий

Наполегливий

Людська гідність



ВЗАЄМИНИ з мешканцями Джунглів


Дотримується Законів Джунглів, захищає слабких, дбає про зграю. Щирий, довірливий



^ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ



Страх, нерозуміння. Цінує людяність, милосердя, гідність



СТАВЛЕННЯ ЛЮДЕЙ ДО МАУГЛІ



^ Страх, нерозуміння


5 клас. Тема: «Світ дитинства й моральні цінності в літературі. «Пригоди Тома Сойєра». Марк Твен».
Вся американська література вийшла

з однієї книги Марка Твена, його «Гекльберрі Фінна»

Е. Хемінгуей




6 клас. Тема: «Міф і література».
Люди – смертні боги, а боги – безсмертні люди

Геракліт
^ ПАНТЕОН ОЛІМПІЙСЬКИХ БОГІВ

6 клас. Тема: «Міф і література».
Інший світ за вашого правління

Був, Елади світлої боги!

Ви вели блаженні покоління

На казкові щастя береги.

Фрідріх Шиллер


^ Основні ознаки міфу

Міф передає уявлення стародавніх людей про світ, будову Всесвіту

Міф відбиває прагнення людей усвідомити зміст і причини явищ, які вони спостерігають

Міф фіксує здогадки про закономірності

життя, життєвий досвід людей

Персонажі міфу — боги, фантастичні та напівфантастичні істоти, герої

Міф сприймається як «таємне» знання, передане з покоління в покоління


Багато синів було у Зевса, але серце віщувало йому:

тільки тепер настав час народитися

найславетнішому, наймогутнішому синові.

З давньогрецьких міфів




^ 6 клас. Тема: «Міф і література. Міф про Прометея».

Вначале был мятеж.

Мятеж был прошив Бога.

И Бог был мятежом.

И все, что есть, началось через мятеж...

М.Волошин. «Космос»




^ 6 клас. Тема: «Байка у світовій літературі».


В Езопа вчіться, добрі люди!

Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

І похвалять красу й добро.

Хоч розповідь коротка й жартівлива,

Мета її ясна й правдива.

Федр
У байках

Засуджують

Підносять

Насильство

Чесноти

Грубість

Благородство

Нахабство

Доброту

Лінощі

Милосердя

Брехливість

Відвертість

Жорстокість

Чесність









зав'язка








розвиток дії

КА


пози ція



кульмінація

БАЙ

Ком


розв'язка






висновок

(мораль)



Герої

люди, тварини



Засоби

Алегорія, езопова мова



^ 6 клас. Тема: «Література і моральне вдосконалення людини . «Різдвяна пісня у прозі». Чарльз Діккенс».

Принцип добра завжди перемагає, незважаючи на щонайневдячніші обставини і тяжкі перепони.

^ Ч. Діккенс
Співвідношення стану головного героя і картин природи


Скрудж з’їв свій сумний обід „Була холодна похмура погода...”

у сумному трактирі..."
Подякуймо небу і світлому „Ні імли, ні туману!.. Ясний день...

святу Різдва!.. На колінах!” Золоте сон­це! Прозоре свіже по­вітря!”
  1   2   3   4   5

Схожі:

Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок 8 Тема: Тематичне оцінювання
Середньовіччя” та „Література Відродження”; розвивати навички застосування набутих знань, визначення засобів виразності, аналізування...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок 6 міст життя
Якщо ви ще не народилися згори, то цей урок допоможе вам зрозуміти, що вам для цього потрібно. Якщо ви вже народилися згори, то урок...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУроків з використанням опорних конспектів та опорні конспекти з предмету...
Використовуються такі нетрадиційні форми уроків як: робота в малих групах, урок – квк, бінарні уроки, урок – «конференція», урок...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок-суд, урок-диспут, урок у полі, урок-ярмарок  тощо. Тому, на...
У 80-х роках ХХ ст набуло активності масове застосування нестандартних уроків, з якими вчителі пов’язували підвищення якості навчального...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок Мудрість несе добро
Уяви, що доброта – це наука, в якої є свої закони. Придумай кілька законів. Наприклад
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconВправи для розвитку творчого мислення І уяви
Учням пропонуються картинки із зображенням слідів тварин, завдання: визначити, чиї це сліди. Якщо учні не знають, яким тваринам...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок математики
Один учень називає приклад на множення або ділення, називаючи прізвище одного з учнів, той відповідає. Якщо правильна відповідь,...
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок. І щоб урок був плідним, будемо
Добий день, діти! Сьогодні урок математики проведу у вас я. Звуть мене Тамара Семенівна
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок Тема. Система охолодження Урок Тема. Система мащення Урок Тема....
Опис досвіду II. Інформаційна картка
Урок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити у творі те, що несе видимі сліди авторської індивідуаль­ності, непідробного хвилювання, глибокої відвертості І думки iconУрок 3 Тема
Тема. Шекспірівський театр як енциклопедія людських характерів, почуттів, пристрастей. Трагедія „Гамлет”: її філо­софсько-етична...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка