Як навчитися швидко читати




Скачати 75.67 Kb.
НазваЯк навчитися швидко читати
Дата конвертації02.04.2013
Розмір75.67 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Як навчитися швидко читати

Вправи для розширення кута зору:

  1. Складові пірамідки для розширення горизонтального кута зору

Головна умова такої вправи – не відводити очей від букви (цифри), що стоїть посередині. Намагатися побачити краєчком ока те, що знаходиться зліва і справа від букви чи цифри.

4 П

3 1 9 А Р Л

7 2 6 И К Н

5 3 1 П О Р

2 4 4 С К Є

8 5 6 Т А М

2. Читання слів з наростаючою кількістю букв згори донизу з фіксуванням погляду на вертикальній лінії

Т Н

СЕ ЛО

ГА ЙОК

ШКО ЛЯРІ

КОМ БАЙН

3. Піраміди для розширення вертикального поля зору

Зосередитись на цифрі, що стоїть на середньому рядку; читати піраміди зліва направо, а потім справа наліво.

  1. 15

  1. 13

  1. 11

  1. 9

  1. 7

1 2 3 4 5 5 4 3 2 1

8 8

10 10

12 12

14 14

16 1
4. „Колонка”

Щоб зуміти прочитати колонку за одну фіксацію очей, потрібно спробувати націлити очі одночасно на найнижчу й найвищу цифру (слово) в колонці.

1

3 2

3 2 3

2 1 4

1 4 5

5 6

7

5. „Пальчики”

Поділити текст на частини чотирма розсунутими пальцями, а потім, швидко пересуваючи пальчики зверху вниз, вчитися читати текст. Можна зробити те ж саме, розділивши текст трьома, двома, одним пальцем.

^ 6. „Дві половинки”

Читання тексту, вертикально розрізаного на дві половинки, які розсуваються на максимальну відстань. Дитина читає вголос. (Відстань можна регулювати).

7. „Панорама”

Розширює сектор огляду в будь-якій обстановці: удома, на вулиці, у школі. Не рухаючи зіницями, спробувати побачити якнайбільше предметів із усіх боків: знизу, ліворуч, зверху, праворуч.

8.“Ромби”

Зосередити погляд на стрілках ромба, закривши слова пальцем. Прибрати палець і спробувати одним поглядом розгледіти ромб цілком.

газ

аїр бак газон

актор балда газомір

акр балет газотрон

бал гайка

гак

Необхідно пам’ятати, що всі вправи на розширення поля зору варто робити злегка розслабленими очима. Виконуючи вправи, слід піклуватися про те, щоб очі не втомлювалися.

Мозку учня, у якого добре розвинена величина кута зору, властива антиципація – здогад, передбачення наступного слова. Формування антиципації помітно сприяє розвиткові швидкості читання.


Ігри, які сприяють розвиткові антиципації:

    1. Телеграма”

Замість крапок вставити пропущені літери. Спочатку пропонуються дітям слова з пропущеними буквами, потім – речення з пропущеними словами:

а) Кшк пгнхсь з мшк

Чм тк стлс ?

б) п.да.нки. трим. пап. Дя..ю крп д.д .оро. крп.

в) Сіра О погналась за О мишкою.

2. „Хто більше?”

До запропонованого слова учні добирають інші слова, які поєднуються за змістом.

Вчитель: розумний, цікавий, навчає, організовує, виховує...

3. „Добери слово”

Учитель називає перший склад слова, а учні добирають такі слова, які починаються цим складом. Перемагає той, хто назве більше слів.

4. ”Пеньок

Відшукайте зайве слово на рахунок „три”:

фікус форма

фікус фірма

фокус форма

фікус форма

5. ”Загублений склад”

Вставити склад, яким закінчується перше слово й починається друге:

Мі(шок) олад

Інкуба(тор)ба

Викрій(ка)ра

Осно (ва)нілін

Оде(жа)ба

6.”Склади прислів’я”

До науки але хліб їж свій

Ти брат мій пізнаєш вірну людину

Берись дружно служать і буки

При горі та в лиху годину не буде сутужно

7.”Слова на певну тему”

Потягом 2 хвилин записати слова на тему „Свійські тварини”.

8.”Текст за ключовими словами

За 3 хвилини скласти текст, використовуючи такі слова: нянька, циркуль, ложка, вітер, машина, дзьоб.

9.”Розсипанка”

Зібрати прислів’я, передати його зміст своїми словами:

Там, любов, ні, біди, горя, де.

10. „Лабіринт”

Визначити правильну послідовність рядків:

Твоєю чистою весною

Вітчизно! Горді ми тобою

І сили струменем живим

Трудом і подвигом твоїм (М. Рильський)

11. „Збіги”

Замість крапок (кількість крапок дорівнює кількості літер) вставити

слово, що об’єднує своїм значенням слова, які стоять ліворуч і праворуч.

(пилка)

Інструмент ....... риба

(ласка)

Ніжність ......... тварина

Коли діти вчаться читати, вони спочатку вимовляють букви, потім склади, слова. Виробляється рефлекс – навичка проговорювати текст (спочатку вголос, потім пошепки). Ця звичка надзвичайно стійка й зберігається в більшості людей усе життя. Але учні, які активно артикулюють, повільно читають. Отже, ті, кому вдається подолати цей бар’єр – долають півдороги до оволодіння швидкочитанням.

Вправи, спрямовані на придушення зовнішньої артикуляції при читанні:

    1. Тримати палець на губах. Стежити за тим, щоб губи не ворушилися.

    2. Затиснути зубами олівець. Язик і губи не повинні торкатися олівця.

    3. Притиснути язик до зубів.

    4. Затиснути язик зубами.

Вправи на придушення внутрішньої артикуляції при читанні, з метою створення перешкоди для артикуляції:

  1. Під час читання вимовляйте вголос будь-які звукосполучення (ла-ла, ну-ну).

  2. Під час читання слухайте спокійну музику, стежте за розвитком мелодії.

  3. Вистукуйте під час читання ритм олівцем.

Ще однією шкідливою звичкою є неусвідомлене повернення до прочитаного – регресія.

Під час читання тексту, діти стикаються з важкими словами, зупиняються, перечитують, розглядають несподіваний бар’єр. Вони втрачають час, гублять логічний зв’язок слів, знижують темп читання, при цьому зменшуючи зосередженість. Щоб позбутися регресії, перед читанням учителеві слід добре вивчити з учнями зміст тексту й досконало провести словникову роботу. Ось, як це роблю я.

До „словничка” добираю важкі, як для читання, так і для усвідомлення, слова, записую їх на дошці або на картках і розбираю разом із учнями, даю змогу прочитати їх кілька разів уголос. Під час цієї роботи приділяю більше уваги тим дітям, у кого низька техніка читання.

Для того, щоб позбутися звички повертатися до вже прочитаного, використовую такі вправи:

    1. Лінійка”

Діти читають текст дуже швидко, закриваючи прочитані рядки лінійкою або паперовою смужкою. Коротко переказують цей текст і перевіряють себе, прочитавши текст ще раз.

    1. Розвідник”

Підбираю невеличкий абзац із тексту. Даю учням завдання:

  • визначте кількість літер „а” в тексті;

  • визначте кількість літер „я” в тексті;

  • визначте кількість літер, що позначають голосні звуки у тексті;

  • визначте кількість літер, що позначають приголосні звуки у тексті.

    1. Основна думка”

Вибираю у тексті будь-який абзац. Пропоную учням, наклавши на текст кальку, підкреслити основну думку однією рискою, істотні подробиці – двома, несуттєві – трьома.

4. “Зигзаг”

Попередньо вирізую шаблони. Діти накладають їх на текст. 1\4 частина тексту закрита. Читають, пригадуючи закриту частину.

    1. Слаломна крива

На текст накладається калька „слаломною кривою”

Діти читають вздовж кривої, намагаючись уловлювати головну думку й не втрачати нитки оповіді.

Збільшуючи швидкість читання, прагну, щоб вигини „слаломної кривої” поступово випрямлялись




6. „Острівці”

На кальці зображую острівці. Діти накладають її на текст. Пропоную зосередитися на тексті посеред цих „острівців”. Цього достатньо для збереження головної думки й загального розуміння змісту.








7. Поєднання „слаломної кривої” і техніки „острівці


Діти читають, сприймаючи тільки інформацію на „островах”, поєднуючи „слаломну” й „острівну” техніки.

8. ”Близькі за значенням”

Швидко прочитати рядки слів без регресії. Записати для кожного рядка номери слів, що мають близьке значення.

Кактус (1), бра (2), сміття (3), відходи (4);

Зуби (1), гроші(2), лікар (3), банка (4);

вогонь (1), суп(2), пожежа 93), балкон (4).

9. „Віконечко”

Заготовляю шаблони: вирізую в аркуші паперу віконце, крізь яке видно декілька рядків. Під час читання учень зсуває віконце донизу, закриваючи прочитані рядки.

Використання таких прийомів сприяє оволодінню мовленням, збагаченню словникового запасу учнів, розвиткові емоційності, усвідомленню змісту прочитаного, шанобливому ставленню дітей до слова. Школярі мають можливість працювати творчо. А головне, розвивається швидкість, правильність читання.



Схожі:

Як навчитися швидко читати iconВикористання ікт на уроках як засіб підвищення якості навчальних досягнень учнів
Система освіти, відповідно до вимог сучасності, потребує докорінного переосмислення, практичної реалізації- навчитися пізнавати,...
Як навчитися швидко читати iconV. поради батькам щодо виховання у дітей інтересу до читання
На успішність учнів впливає дуже богато різноманітних факторів. Але одним із найважливіших серед них є вміння свідомо, правильно,...
Як навчитися швидко читати iconДля шкіл з російською мовою навчання
Починаючи з II півріччя 2 класу, перевіряються уміння читати вголос правильно, свідомо, плавно, з нормальною для усного мовлення...
Як навчитися швидко читати iconКолекція збірка будь-яких речей
Мета. Ознайомити учнів з історією української народної іграшки; продовжувати вчити усвідомлено, швидко та виразно читати; розвивати...
Як навчитися швидко читати iconМіністерство освіти І науки України Сумський державний університет...
Мета: Навчитися встановлювати та видаляти dhcp-сервер, навчитися настроювати область дії dhcp-сервера, навчитися виконувати резервування...
Як навчитися швидко читати iconТема: Складання логічних виразів
Мета: Навчитися складати та вирішувати логічні вирази. Навчитися будувати таблиці істини
Як навчитися швидко читати iconТема: Модифікація даних. Створення вихідних документів
Мета: Навчитися модифікувати дані, які знаходяться в таблицях. Навчитися створювати прості вихідні документи
Як навчитися швидко читати iconТема: Імпорт таблиць. Встановлення зв'язків між таблицями
Мета: навчитися імпортувати таблиці ms excel в таблиці Ms Access, а також навчитися зв'язувати таблиці
Як навчитися швидко читати icon«Як держава впливає на розвиток громадянського суспільства в Україні». читати
Динамо" в іспанії: нічия із "зенітом",зустріч із "портсмутом"(Київське «Динамо» наприкінці попереднього тижня вирушило до Іспанії,...
Як навчитися швидко читати iconПеретворення з однієї кодової таблиці в іншу
Мета: Навчитися працювати з текстовими файлами на рівні операційної системи, закріпити навички обробки текстових рядків, навчитися...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка