Скачати 17.19 Kb.
|
Методи роботи учнів з підручником на уроках історії… Робота з підручником допомагає реалізовувати принцип розвивального навчання, зокрема зазначений вид учбової роботи розвиває увагу учнів. Ось один з прийомів: після пояснення нового матеріалу вчитель пропонує учням прочитати параграф в підручнику і відповісти, про що він не розповів і які повідомив їм нові знання( у порівнянні з тими, які є в тексті відповідного параграфа). До підручника вчитель звертається і тоді коли робить висновки. Спочатку повідомляється, що під висновками розуміється найголовніше, подібне, спільне чи різне, що міститься в учбовому матеріалі який вивчається. Під керівництвом вчителя учні створюють нове судження на базі одного чи кількох попередніх. Після цього вони порівнюють свої висновки з висновками підручника. В подальшому вони роблять висновки по цілій темі. Учні також можуть підбирати по підручнику докази до сформульованого вчителем висновку або до якогось судження. У старших класах можливі завдання по поглибленню змісту підручника. На підставі наукової літератури учні розкривають згадувані в підручнику факти і події, характеризують персоналії. Можливим є і повне самостійне вивчення теми уроку по підручнику. В такому випадку вчитель пропонує план вивчення нового матеріалу, питання і завдання, коротко розкриває основні положення, які учні повинні самостійно засвоїти. Проте найбільше учні працюють над текстом підручника в ході виконання домашнього завдання. Таким чином, при роботі з підручником в учнів слід сформувати таківміння: 5 клас – навчитися виділяти найголовніше у фрагменті тесту,переказувати текст, навчитися складати простий план параграфа. 6 клас –виділяти найголовніше в параграфі, використати в переказі декількаджерел знань; 7 клас – викладати матеріал кількох параграфів, складатискладний план, застосовувати різні види наочності; 8-9 класи – підбирати докази до сформованого вчителем висновку, складати план тем, працювати з термінами і поняттями. 10-11 класи – викладати матеріал по наскрізним проблемам з кількох тем, складати план-конспект кількох тем, співставляти факти підручника з першоджерелом, розвивати і поглиблювати зміст підручника матеріалами додаткової літературиРобота з підручником допомагає реалізовувати принцип розвивального навчання, зокрема зазначений вид учбової роботи розвиває увагу учнів. |
![]() | Календарно-тематичне планування історія україни Завдання І структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет-ресурсами.... | ![]() | Програма для загальноосвітніх навчальних закладів історія україни 11 клас Завдання І структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет-ресурсами.... |
![]() | Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 11 клас. Новітня історія україни Завдання І структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет-ресурсами.... | ![]() | Україна на початку ХХ століття Завдання І структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет ресурсами.... |
![]() | Тема: Німеччина. Загальні відомості Мета Методи та прийоми роботи: бесіда, метод вправ, робота з підручником, парна та групова робота, елемент проектної роботи | ![]() | Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10 клас. Новітня історія україни Завдання І структура курсу. Способи роботи учнів з підручником, додатковою навчальною літературою, електронними та Інтернет ресурсами.... |
![]() | Тем: Вступ до першого періоду новітньої історії України «новітня історія України», «коронний край», «губернія», «русифікація», «індустріалізація»; ознайомити учнів зі структурою І методичним... | ![]() | Урок 1 Тема. Ознайомлення з підручником. Предмет. Фігура. Лічба предметів Мета: ознайомити учнів з підручником «Математика»; з’ясувати, чи вміють діти лічити числа й називати їх; дати уявлення про предмети,... |
![]() | Формування компетентностей на уроках історії соціальна компетентність Організація групових форм роботи «акваріум», «ажурна пилка», «навчаючись навчаю», акс та інших. Формування навичок організації групової... | ![]() | Тема. Атлантичний Мета: формувати в учнів уявлення про географічне положення, особливості дослідження та рельєфу Атлантичного океану; поглиблювати... |