Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.»




НазваУрок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.»
Дата конвертації03.04.2013
Розмір70.6 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 45

Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині

ХІХ ст.»



Мета: повторити та узагальнити матеріал з даної теми, підготуватися до уроку тематичного оцінювання; розвивати в учнів вміння працювати з джерелами інформації, аналізувати матеріал, робити висновки, висловлювати свою точку зору; виховувати в учнів естетичні почуття.

^ Основні поняття: культура, нація.

Обладнання: картки, кросворди.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Форма проведення: урок-змагання.

^ ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ . Урок-змагання

Завдання 1. Влучний постріл

Учитель прикріплює до дошки плакат, на якому зашифровані запитання (це завдання нагадує собою гру «Морський бій»). Учні повинні влучно «вистрілити». Під кожним пострілом криється якесь запитання до теми «Культура України в др. пол. ХІХ ст.».

Причому під літерою О розташовані запитання до теми «Освіта», під літерою Н — запитання до теми «Наука», а під літерою Л — до теми «Література». Після «пострілу» вчитель закреслює ті запитання, в які учні «поцілили». Плакат має такий вигляд.




1

2

3

О










Н










Л










Кожна команда робить три постріли, а отже, відповідає на три запитання. Причому команда може обирати, на яке запитання їм відповідати: під літерою О, під літерою Н чи під літерою Л. На обмірковування запитання дається 30 секунд. Від команди виступає один учень, а команда має право доповнювати. За кожну правильну відповідь можна отримати три бали.

^ Зашифровані запитання

О/1 — Які зміни в розвитку початкової освіти Наддніпрянської України відбулися в другій половині ХІХ ст.?

О/2 — Дайте характеристику розвитку середньої та вищої освіти в Наддніпрянській Україні.

О/3 — В якому стані перебувала освіта на західноукраїнських землях?

Н/1 — Поясніть, як модернізаційні процеси стимулювали розвиток науки в Україні.

Н/2 — Охарактеризуйте досягнення українських вчених у природничій сфері.

Н/3 — Охарактеризуйте розвиток гуманітарних наук в Україні.

Л/1 — Укажіть на особливості розвитку української літератури в другій половині ХІХ ст.

Л/2 — Назвіть прізвища провідних українських письменників та їхні твори.

Л/3 — Якою була тематика літературних творів другої половини ХІХ ст.?

^ Завдання 2. Словесний теніс

Команди обмінюються запитаннями з теми «Українське мистецтво другої половини ХІХ ст.». Все це відбувається дуже швидко. Одна команда швидко ставить запитання, інша — дає швидку відповідь без обмірковування. Вони працюють за схемою:

а) перша команда ставить запитання другій, та відповідає, потім одразу ж ставить запитання третій, та відповідає;

б) далі друга команда ставить запитання першій і третій;

в) третя команда ставить запитання першій і другій і т. ін.

Але необхідно стежити, щоб кожна команда поставила однакову кількість запитань і дала однакову кількість відповідей;

Словесний теніс приблизно триває 5–7 хв. Перед початком «тенісного» змагання учитель дає хвилину на підготовку. Максимальна оцінка за цей конкурс 6 балів. Причому враховується і те, як і які запитання поставили команди, і те, як вони відповідали на запитання своїх суперників.

^ Завдання 3. Відкритий мікрофон

Командам пропонується, передаючи мікрофон (можна замість мікрофона використати схожий на нього предмет), відповісти на запитання:

• Творчість якого діяча українського мистецтва вас найбільше вразила і чому?

Команди можуть відповідати декілька разів, але за другим чи третім разом не повинні повторюватися. За кожну відповідь команда отримує два бали.

^ Завдання 4. Портретна галерея

Учитель роздає на парти кожній команді по чотири портрети відомих діячів української культури другої половини ХІХ ст. Учні мають не тільки вгадати, хто зображений на цих портретах, а й пояснити, який внесок зробили ці діячі в розвиток української культури даного періоду.

Можна взяти портрети


М. Грушевського,



І. Франка,



І. Мечникова,



І. Пулюя,



Д. Яворницького,



Марка Вовчка,



І. Нечуя-Левицького,



Панаса Мирного,



Лесі Українки,



М. Лисенка,



П. Чубинського,



М. Вербицького та ін. Максимальна оцінка конкурсу вісім балів.

^ Завдання 5. Шкала думок

Командам пропонується за допомогою методу «Прес» відповісти на запитання, яке вимагає висловлювання та аргументації власної точки зору. За відповідь можна отримати п’ять балів. Від команди може виступати один або декілька учнів.

Для 1-ї команди

Чи можна стверджувати, що в др. пол. ХІХ ст. відбулися остаточне оформлення й консолідація української нації?

Для 2-ї команди

Чи можна стверджувати, що центр консолідації української нації знаходився у\ Наддніпрянській Україні? Чому?

Для 3-ї команди

Чи можна стверджувати, що центр національно-визвольного руху в др. пол. ХІХ ст. перемістився в Західну Україну? Чому?

^ Завдання 6. Розгадай кросворд

Командам роздаються на окремих аркушах однакові кросворди, які вони повинні розгадати протягом п’яти хвилин. За кожне правильно відгадане слово нараховується один бал.



Якщо правильно розгадати кросворд, то у виділених клітинках можна прочитати галузі культури, де українці досягли значних успіхів (освіта, наука, література).

1. Ім’я Грушевського, видатного українського історика. (Михайло)

2. Картина М. Пимоненка. («Сінокіс»)

3. Учений, який отримав звання Нобелівського лауреата за відкриття явища фагоцитозу. (Мечников)

4. Праця В. Антоновича «Бесіди про часи __ на Україні» (козацькі).

5. Історико-філологічний __ у Ніжині. (Інститут)

6. Місто, де була відкрита перша бактеріологічна станція на Україні. (Одеса)

7. Ім’я письменника, автора історичного роману «Чорна рада. Хроніка 1663 року». (Пантелеймон)

8. Повість Марко Вовчок. («Інститутка»)

9. Картина С. Васильківського «Отара в __» (степу).

10. Ім’я українського художника, автора картин «Гуси», «Рання весна». (Киріяк)

11 . Справжнє ім’я Лесі Українки. (Лариса)

12. Споруда, яку розробив архітектор О. Кобелєв. (Вокзал)

13. Твір І. Франка. («Каменярі»)

14. Твір І. Нечуя-Левицького «Афонський __» (пройдисвіт).

15. Тип навчального закладу — __ училище (реальне).

16. Ім’я відомого історика, археолога і етнографа Антоновича. (Володимир)

17. Ім’я відомого українського композитора, автора опер «Різдвяна ніч», «Утоплена». (Микола)

18. Вищий навчальний заклад у Західній Україні — Львівський __ (університет).

19. Чимало віршів Шевченка М. Лисенко поклав на __ (музику).

20. Картина А. Куїнджі «__ на Україні» (Вечір).

21. Опера П. Сокальського. («Мазепа»)

Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання, підраховуються зароблені командами бали й оголошується переможець.

Разом з командирами команд учитель виставляє оцінки всім учням за роботу на уроці, причому учні з команди-переможниці отримують оцінки, на бал вищі.

ІІІ . Домашнє завдання

Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання.

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011
Джерела:
1. «Усі уроки до курсу «Історія України» 9 клас»
2. Книга «Дидактичні матеріали до курсу «Усі уроки до курсу «Історія України» 9 клас»
3. Сайты: http://www.fictionbook.ru
http://dreamworlds.ru
http://www.socio-research.ru
http://www.free-lance.ru
http://www.kalitva.ru
http://justsite.wordpress.com
http://enc.lib.rus.ec
http://oraculodeoccidente.wordpress.com

Схожі:

Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 32 Тема. Узагальнення знань за темою «Модернізація українського...
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 39 Тема. Узагальнення знань за темою «Суспільно-політичний рух...
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 22 Узагальнення знань за темою «Духовне життя в українських...
Докумен з розпорядження попечителя Київського навчального округу ректору Київського університету (30. 11. 1834 р.)
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 32 Тема. Узагальнення знань за темою «Модернізація українського...
Кожній команді пропонується по 8 запитань, на які учні повинні одразу дати короткі точні відповіді. За кожну правильну відповідь...
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 22 Тема. Узагальнення знань та оцінювання рівня навчальних досягнень...
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 17 Тема. Узагальнення знань за темою «Соціально-економічне життя...
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 39 Узагальнення знань за темою «Суспільно-політичний рух в Україні...
Цей конкурс має характер розминки І передбачає знання хронології історичних подій. Командам потрібно розташувати події в хронологічній...
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 37 Піднесення національно-визвольного руху на західноукраїнських...
Користуючись картою атласа «Суспільно-політичне життя на українських землях у другій половині ХІХ — на початку ХХ ст.», виконайте...
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 17 Узагальнення знань за темою «Соціально-економічне життя народу...
Кожна команда отримує по 10 запитань, на які вона відповідає одразу. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал
Урок 45 Тема. Узагальнення знань за темою «Духовне життя України в другій половині ХІХ ст.» iconУрок 46 Тема. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми...
Мета: перевірити рівень підготовки учнів з теми відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка