"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи"




Скачати 140.1 Kb.
Назва"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи"
Дата конвертації05.04.2013
Розмір140.1 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Наказ

по Володимирівські загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів

від 25 травня 2011 року №137

Про результати моніторингу здійснення

науково — методичної роботи

у 2010/2011 н.р.
Відповідно до наказу по навчальному закладу від 09 вересня 2010 року № 83 був проведений моніторинг діяльності науково - методичної роботи, метою якого було вивчення рівня науково -методичної роботи для професійного зростання та розвитку творчого потенціалу педагогічних працівників закладу.

Для успішного проведення моніторингу було створено експертну групу у складі 10 осіб:

1. Погорєла Т.М., голова методичної ради

2. Іщенко І.В..

3. Ющенко П.С.

4. ШеферЛ.М.

5. ЛазарчукГ.О.

6. Хомич Л.М.

7. Лісайчук Н.С.

8. "Гімурджі А.Г.

9. Дудник Н.В.

10. ЛяховичІ.Б.

Були розроблені заходи щодо -здійснення моніторингу науково - методичної роботи, які реалізовувалися в 4 етапи.

Експертною комісією був підготовлений інструментарій для здійснення моніторингу: тести, анкети для вчителів, анкети для учнів, підібрані критерії оцінювання моніторингу та створено квалімегричну модель діяльності науково - методичної роботи школи.

Протягом навчального року було проведено анкетування недпрацівників на тему

- "Використання інтерактивних технологій у навчально - виховному процесі школи",

- «Формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»:

- "Які форми методичної роботи вас цікавлять?";

"Моя проблема";

- "Оцінка рівня інноваційного потенціалу педагогічного потенціалу";

- "Рівень професійної підготовки";

- "Оцінка реалізації потреб педагогів у розвитку й саморозвитку";

- «Оцінка та самооцінка готовності вчителя до саморозвитку»:

- «Діагностична карта підвищення рівня методичної кваліфікації вчителя».

Адміністрацією школи було відвідано 122 уроки, 44 виховних заходи та З методичних заходи, з метою впровадження інноваційних технологій в навчально - виховний процес.

Члени педагогічного колективу ніколи протягом року відвідували методичні заходи різного спрямування, які зареєстровані в методичних щоденниках кожного педагога.

Слід відзначити покрашення роботи методичної ради, яка працювала над проблемою: «Формування потреби, умінь і навичок самостійної роботи учнів у повчально — виховному процесі -одна з важливих умов розвитку творчої особистості».

У школі працює 3 шкільних методичних об'єднання: вчителів початкових класів, вчителів філологічного циклу та класних керівників.

Згідно з планом роботи закладу та, враховуючи дані діагностичних анкет професійної підготовки вчителів, були складені плани роботи всіх методичних об'єднань. Основними формами їх діяльності було обговорення актуальних питань реалізації програмових вимог, застосування інтерактивних методів навчання на різних етапах уроку, підготовка методичних розробок уроків з використанням Інноваційних методів навчання, взасмовідвідування вчителями уроків, проведення відкритих уроків та заходів, виготовлення наочного та дидактичного матеріалу, індивідуальна робота над окремими темами.

Так, за звітній період членами методоб'єднання вчителів філологічного циклу, які працювали над проблемою: «Реалізація групової та індивідуальної форм навчання як передумова підвищення ефективного навчально - виховного процесу", були опрацьовані методичні рекомендації щодо вивчення предметів гуманітарного циклу у 2010 / 2011 н.р., вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів з української, російської, англійської мов, української та світової літератур. Зростала роль уроків мови і літератури у формуванні таких загшіьнонавчальних способів розумових дій. як сприйняття і переробки інформацй'(оволодіння різними видами читання, робота з довідниками, словниками, конспектами), її осмислення Й оцінювання в процесі усних і письмових переказів, творів та творчих робіт різних жанрів, які водночас сприяють виробленню цілих установок, орієнтацій та поведінки особистості. Тому робота ШМО вчителів філологічного циклу була спрямована на впровадження інноваційних технологій. Особлива увага зверталася на методику технології групового навчання. Було проведено засідання круглого столу на тему "Яким має бути інтеракгивний урок: умови ефективного навчання", на якому вчителі обговорили проблеми уроків з використанням інноваційних технологій. Вчителі - філологи провели ряд відкритих уроків з питання "Використання інтерактивних технологій на уроках мови та літератури" та проведення інтегрованих уроків, на яких вони познайомили присутніх із своїми нанрацюваншши. На засіданнях вчителі обмінялися досвідом роботи з питання "Форми і методи роботи з обдарованими учнями та учнями, які мають низький рівень підготовки". Вчителі - філологи опрацювали магеріали перевірки техніки читання в 5, 6 класах та контрольних зрізів, звернули увагу на недоліки та розробили пропозиції щодо їх усунення. Значна увага була приділена опрацюванню «Інструкції шодо проведення підсумкових контрольних робіт з української та англійської мов у 5 - 8 класах».

Учителі відвідували уроки англійської мови у Майдщшк З.А., яка атестувалася в поточному навчальному роді.

На високому методичному рівні пройшов тиждень української мови та літератури "Калинова мова", протягом якого було проведено цілий ряд заходів: інтелектуальна гра "Знавці української мови", літературна гра "Знавець рідної мови". Слід також відмітити належне проведення і Тижня англійської мови, на якому учні подорожували Англією, провели веселе свято «Хелоуін» на англійській мові.

Члени методоб'єднання відвідували уроки читання та української мови в 4 класі (вчитель Кращенко О.В.) з питань вивчення наступності у навчанні молодших та середніх школярів з рідної мови. Слід відмітити, що в 2010/2011 и.р. вчителі - філологи відвідали значно більше уроків своїх колег, приймали активну участь в їх обговоренні, успішно робили самоаналіз проведених уроків, покращили роботу в позаурочний час, систематично проводили додаткові та індивідуальні заняття з учнями. Результатом цих занять с:

- II місце учениці 11 Куріпки Катерини та II місце учениці 10 класу Мовчан Юлії на районній предметній олімпіаді Із російської мови та літератури (вчитель Гаврилова В.О.);

- II місце учениці 11 класу Куріпки Катерини на районній предметній олімпіаді з української мови (вчитель Ющенко П.С.),

- Ш місце учениці 1 \ класу Шкуратько Вероніки на районній предметній олімпіаді з англійської мови (вчитель Майданик З.А),

Учні школи прийняли участь у районному етапі Міжпородного конкурсу юних знавців української мови Імені ПЯцика, де отримали II та III місця (Куріпка Катерина. Шкуратько Вероніка \ 1 клас).

А Головата Тетяна (10 клас) здобула II місце на районному етапі Міжнародного мовно -літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка.

Учні 11 класу Куріпка Катерина, Куріпка Максим та Щкураіько Вероніка під керівництвом вчителя англійської мови здобули перемогу на районному етапі обласного конкурсу до Дня Європи «Єврофест-2011».

Активними учні були при проведенні районного конкурсу «Благослови, мати».

На семінарі по робоі з обдарованими учнями, який проходив на базі Володимирівської ЗШ І

- III ступенів вчителі Ющенко П.С. та Майданик З.А. демонстрували способи та форми роботи з обдарованими, які вони проводять ушколі.

Але поряд з позитивними результатами роботи є і недоліки. Вчителям потрібно більше приділяти уваги роботі зі здібними учнями, щоб результативність була не лише на районних олімпіадах, а і в обласних. Необхідно звернути увагу на підвищення рівня навченосгі з усіх предметів гуманітарного никлу. Тому членам ШМО філологічного циклу необхідно систематично повторювати раніше вивчений матеріал з учнями, урізноманітнювати види повторення та закріплення вивченого.

Вчителі початкових класів, працюючи над проблемою "Використання елементів інноваційних та проектних технологій у початкових класах", провели 4 засідання, на яких були опрацьовані методичні рекомендації щодо організації иавчально - виховного процесу у початковій школі та щодо оформлення записів у шкільних журналах, підготовлені матеріали для шкільних предметних олімпіад з української мови та математики, матеріали контрольних зрізів, розроблені диференційовані завдання з математики по темі "Складання і розв'язування задач з логічним навантаженням". Доцільним було проведення ділової гри «Інтерактивні форми і методи навчання», під час якої вчителі ознайомилися з науково - теоретичними засобами інтерактивного навчання та виховання. Вчителі обмінювалися власним досвідом по використанню інноваційних технологій у початкових класах, звертали увагу на їхні плюси та мінуси. Вчителі початкових класів провели ряд відкритих уроків, виховних заходів, при обговоренні яких зверталася увага на самоаналіз та аналіз цих уроків. Шефер Л.М. та Кращенко О.В., які атестувалися в цьому навчальному році, прийняли активну участь у проведенні районного семінару вчителів початкових класів, який проходив на базі Володимирівської школи.

Члени МО обговорили результати предметних районних олімпіад, де учень 4 класу Гупул Богдан здобув II місце на районній предметній олімпіаді з української мови, з учень 4 класу Швед Богдан - II місце з математики, звернули увагу на результати контрольних зрізів та виробили рекомендації по подоланню недоліків. Слід відмітити участь учнів 2-4 класів у Міжнародному математичному конкурсі "Кенгуру" (Маркевічус Юлія, Швед Юлія. Цендра Яким - учні 2 класу; Бурега Андрій. Яциііа Сергій, Дарчук Олександр, Кацснко Вікторія. Маніло Дмитро. Сичов Олександр - учні З класу; Овсюк Юрій, Новенко Олександр, Погоріла Олександра — учні 4 класу) та у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі "Колосок", де «Золотий сертифікат» отримали Дроботенко Руслана, Швед Валентин, Когут Захар, Цендра Яким ( учні 2 класу), а «Срібні колоски» - Студзінський Віталій ( 2 клас), Білоусова Дарія. Бурега Андрій, Сичов Олександр. Каненко Вікторія, Маніло Дмитро, Дарчук Олександр, Дарчук Оксана (учні 3 класу) та Овсюк Олег (4 клас).

Систематично обговорювалися новинки методичної літератури, що друкувалися в фаховому журналі "Початкова школа". Вчителі Прошко О.В., Кращенко О.В. та Шефер Л.М. отримали Сертифікати, які засвідчували, що їхні уроки розміщені на порталі «Учительський журнал оп - Іаіп. Велику увагу було приділено проведенню ДПА учнів 4 класу з математики та української мови та читання, розроблені «пїлотні» тестові завдання з цих предметів.

Учні 3 та 4 класів в цьому році прийняли участь у Міжнародному конкурсі юних знавців української мови, але призових місць, на жаль, не вибороли.

Шефер Людмила Михайлівна стала лауреатом районного конкурсу «Учитель року - 2011» у номінації «Початкові класи».

Але в роботі МО вчителів початкових класів були і недоліки: не були розроблені тести для перевірки теоретичних знань з української мови в 3 та 4 класах, не було проведено вступне тестування учнів 2-4 класів з української мови та математики.

У навчальному закладі 11 класних керівників, які об'єдналися у МО класних керівників, яким керує Мельничук З.С. Це методичне об'єднання працювало над проблемою «Майстерність педагога, його творча ініціатива, удосконалення методів і форм роботи з учнями». Тому і вся робота його членів була направлена па реалізацію даної проблеми. Протягом року було проведено 4 засідання. В роботі ШМО класних керівників використовувалися різні форми роботи: практичне заняття, обмін досвідом, семінар - практикум, тренінг, мозковий штурм, представлення візитних карток класних керівників. Цікавим і змістовним був звіт класного керівника 4 класу Кращенко Олени Валентинівни, яка стала лауреатом районного конкурсу «Класний керівник року - 20)1». Нею було проведено цілий ряд виховних заходів, до яких були залучені не лише учні класу, а й їхні батьки. Слід відмітити проведення таких заходів, як «День учителя», «Новорічний карнавал», «День сміху», "День матері". «Козацькі забави». Крім того досить цікаво проходили педагогічні читання, опрацьовувалися різноманітні проблемні ситуації. Уваги заслуговує проведення практичного занятгя "Технологія управління системою роботи з обдарованими дітьми".

За підсумками цьогорічного моніторингу діяльності класних керівників перемогу здобула класний керівник 7 класу Іванова Оксана Володимирівна, яка і буде учасником районного конкурсу «Класний керівник року — 2012».

З метою підвищення своєї педагогічної майстерності було направлено на курси до обласного ОІППО Прошко О.В., вчителя початкових класів, Хомич Л.М.. вчителя хімії, Лісайчук Н.С., вчителя фізики.

Кожен вчитель - предметник (крім голів МО) веде предметний гурток, де має усі можливості по реалізації свого творчого потенціалу. В кінці навчального року на нараді при директору заслуховуються звіти керівників гуртків про проведену роботу. Слід відзначити покрашення роботи методичної ради, яка працює над проблемою: "Формування потреби, умінь і навичок самостійної роботи учіїів у навчально - виховному процесі - одна з важливих умов розвитку творчої особистості". В методичному кабінеті зібрані інформаційні матеріали, картотека передового педагогічного досвіду вчителів району, області та картотека методичної літератури, теки "На допомогу вчителям предметникам". які систематично поновлюються.

Вчасно були проведені директорські контрольні зрізи з навчальних предметів, по яких був проведений моніторинг навчальних досягнень учнів. Були розроблені заходи щодо організації та проведення підсумкових контрольних робіт з математики, української мови, історії України та англійської мови у 5 - 8 класх.

Серед учнів 2-6 класів було перевірено навички читання і вказано на недоліки, які необхідно опрацювати і усунути.

Доцільним було проведення засідання круглого столу "Проблеми адаптації випускників початкової школи у 5 класі", в обговоренні якого взяли участь вчителі школи і виробили ряд пропозицій по адаптації учнів у 5 класі.

Психолого - педагогічний семінар (керівник Шаповал І.В.) працював над проблемою «Проблеми формування в учнів навичок самостійної роботи в ІІВП» Протягом навчального року вчителями були опрацьовані статті Л.Туріщевої "Вікові аспекти школярів", І. Бідюка " Розумові здібності дитини». При проведенні методичного діалогу "Педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського і проблеми Індивідуального та диференційованого навчання" обговорювалися статті видатного педагога з даного питання. Заступником директора з навчально - виховної роботи Ішенко І.В. був вивчений рівень вихованості І розвитку учнів, на основі яких було визначено моніторинг рівня вихованості та розроблені рекомендації щодо його удосконалення.

Кожен вчитель навчального закладу проводить самоосвітню роботу за складеними планами, які зберігаються у шкільному методичному кабінеті. В цьому навчальному році заступником директора з навчально - виховної роботи Погорєлою Т.М. був проведений моніторинг самоосвітньої роботи вчителів школи. Результати моніторингу свідчать, що всі вчителі школи мають допустимий рівень самоосвітньої діяльності, а Ляхович Ірина Богданівна - оптимальний. Протягом року працювала творча група по роботі над проблемою школи ( Погорєла Т.М.. Іванова О.В. та ІПкуратько С.А.). Ними була проведена діагностика педагогічного колективу з даної проблеми, вивчалася література, проводився теоретичний семінар та підготовлена презентація проекту з питання «Самостійна робота учнів у навчально - виховному процесі». Завершився рік роботи діловою грою «Традиційне і нетрадиційне навчання: «за» і «проти».

Слід відмітити роботу творчої групи но роботі з обдарованими учнями (Ющенко П.СЛісайчук Н.С., Кращенко О.В.). Члени цієї групи опрацювали структуру уроку з використанням інтерактивних технологій, опрацювали нетрадиційні прийоми розвитку творчих здібностей учнів на уроках, вивчили творчий потенціал та інтелектуальні здібності дитини, та підготували презентацію «Творчий доробок групи», а практичний психолог школи Шаповал І.В. провів ділову гру «Як розвивати творчі здібності дитини».

Творча група з вивчення інноваційної діяльності в навчально - виховному процесі (Дудник Н.В., Лазарчук Г.О., Ляхович І.Б.) опрацювали поняття про інтерактивне навчання як сукупність технологій та провели теоретичний семінар з даного питання.

Слід відмітити належне проведення як шкільного, так і міжшкільного конкурсу «Учитель року - 2011», який проходив у три етапи: проводилися уроки, писалися твори - роздуми «Якби я був Міністром освіти...» та сам творчий конкурс.

Вчителі школи є активними слухачами шкіл передового педагогічного досвіду. Прошко О.В., вчитель початкових класів, відвідує ШзППМ вчительки Володмимирівської ЗШ І - НІ ступенів Кращеико О.В. з проблеми: «Розвиток зв'язного мовлення та комунікативних здібностей із використанням елементів диференціації у початкових класах»; Кращенко О.В., Прошко О.В вчителі початкових класів, відвідують ШГТМ вчительки Петрівської ЗШ І ступеня Лютої Т.О. з проблеми: «В.О.Сухомлинський про розвиток навчальних можливостей учнів шляхом диференціації»; Іванова О.В., вчитель української мови та літератури, відвідує ШзППМ вчительки Петрівської гімназії Слободяник О.В. з проблеми «Виховання культури мовлення та розвиток творчих здібностей учнів засобами сучасних освітніх технологій». Шкуратько С.А.. вчитель трудового навчання, відвідує ІІЇПД вчительки Петрівської ЗШ І - III ступенів Мсдведенко Л.1І. з проблеми: «Запровадження проблемного навчання на уроках».

Лісайчук Н.С., вчитель математики с слухачем методичної студії під керівництвом Швиданенко Л.С., вчительки математики Балахівської ЗШ І - III ступенів з проблеми «Навчальна та морально - психологічна підготовка вчителя до виявлення, розвитку і підтримки обдарованих учнів».

Лазарчук Галина Олександрівна є керівником районного методичного об'єднання вчителів математики.

Дудник Неля Вікторівна є керівником районного методичного об'єднання вчителів етики.

Ляхович Ірина Богданівна е керівником районного методичного об'єднання вчителів основ здоров'я та БЖ. Та активним членом творчої Ірупи вчителів географії, які працюють над проблемою «Інноваційні підходи у використанні краєзнавчого матеріалу на уроках географії»

Володимирівська ЗШ І - III ступенів у 2010 / 2011 н.р. була опорною школою з проблем: "Моніторинг як засіб підвищення готовності гіедпрацівників до інноваційної діяльності", «Впровадження інноваційних технологій на уроках математики»; «Формування життєвих навичок — шлях до здорового способу життя і елемент високоякісної

ОСВІТИ».

Ющенко П.С., учитель української мови та літератури Володимирівської ЗШ І - ТІЇ ступенів, є членом творчої групи з проблеми «Родишю - побутове виховання на основі традицій українського народу».

Дудник Н.В., вчитель історії, етики та правознавства, є учасником постійно діючої обласної історико - краєзнавчої конференції, членом обласної творчої групи вчителів історії.

Ляхович І.Б., вчитель ОБЖ та основ здоров'я, є членом обласної творчої Ірупи вчителів ОБЖ та основ здоров'я з проблеми "Сучасний урок з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності".

Важливе місце у всій методичній роботі займають внутрішкільний контроль, педагогічний моніторинг, аналіз ефективності роботи всіх методичних підрозділів.

Розроблені графік контролю, критерії оцінювання, схеми аналізу. Здійснюючи контроль за методичною роботою, ставиться за мету не лише моніторинг і діагностування реального стану, а й підтримка її стабільності, надання необхідної допомоги, нагромадження кращого досвіду, подальшу модернізацію форм її організації, підвищення результативності. Такий підхід стимулює добросовісну, результативну працю педагогів, їх інтелектуальну Ініціативу, пробуджує у них інтерес до творчості, прагнення досягти кращих результатів, отримати визнання у колективі.

Щороку видасться наказ аналітичного характеру, практикується проведення занять в нетрадиційній формі, з використанням Інноваційних технологій.

З року в рік удосконалюється індивідуальна творча лабораторія кожного вчителя, збагачуючись новими ідеями і знахідками, зростає творчий потенціал педагогічного колектив.

З року в рік удосконалюється індивідуальна творча лабораторія кожного вчителя, збагачуючись новими ідеями і знахідками, зростає творчий потенціал педагогічного колективу. В~ кінці навчального року експертна група опрацювала результати досліджень, заповнили кваліметричні моделі і визначили рівень науково - методичної роботи, який становить допустимий рівень (0.70.1%).

Заступник директора з навчально-виховної роботи Погорєла Т.М. підготувала аналітичну довідку про стан науково-методичної роботи в школі. На основі вищесказаного

НАКАЗУЮ:

1. Вчителям - предметникам:

1.1 .Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти.

2. Головам методичних об'єднань:

2.1.Спланувати тематику засідань на 2011 / 2012 н.р. згідно проблеми школи.

2.2. Залучати до активної діяльності всіх членів МО.

2.3.Залучати до активної діяльності всіх учителів у конкурсі "Учитель року"

2.4. Залучати до активної діяльності всіх класних керівників у конкурсі "Класний керівник року".

2.5.Домагатися повного виконання спланованої роботи.

3. Заступникам директорів з навчально - методичної роботи Погорєлій Т.М., Іщенко І.В.:

3.1. Систематично працювати над підвищенням рівня методичної роботи в школі.

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора з навчально-виховної роботи Погорєлу Т.М.
Директор школи В.Гаврилова

Схожі:

\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconДослідно-експериментальної роботи за темою Використання Інтернет...
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної...
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" icon«погоджено» «затверджую» Заступник директора з нвр директор школи
«Формування ключових компетенцій педагогічного та учнівського колективу на основі використання інтерактивних технологій у навчально-виховному...
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconЗвіт по виконанню програми
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної...
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" icon"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи"
Відповідно до наказу по навчальному закладу від 09 вересня 2010 року №83 був проведений моніторинг діяльності науково методичної...
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconОсобливості використання засобів нових інформаційних технологій у...

\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconВикористання інтерактивних технологій у процесі формування комунікативних компетенцій учнів
Вже кілька років я працюю над науково-методичною проблемою «Використання інтерактивних технологій для розвитку комунікативних компетенцій...
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" icon«Використання нетрадиційних форм роботи в навчально-виховному процесі...
Впровадження інноваційних технологій як засіб розвитку творчої особистості. – 1 стр
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" icon6. Перечисліть основні методичні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі. 7
Перечисліть основні педагогічні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconШколи
Тема школи: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі»
\"Використання інтерактивних технологій у навчально виховному процесі школи\" iconПлан роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою Зміст роботи
Методична проблема: «Ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі в контексті оновлення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка