Контрольні завдання з англійської мови




Скачати 192.14 Kb.
НазваКонтрольні завдання з англійської мови
Сторінка1/4
Дата конвертації06.04.2013
Розмір192.14 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
  1   2   3   4


Міністерство освіти і науки України

Національний технічний університет України

“Київський Політехнічний Інститут ”

КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ

З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ



для студентів IV курсу

механіко-машинобудівного інституту

заочної форми навчання


Київ – 2009

Контрольні завдання з англійської мови для студентів IV курсу механіко-машинобудівного інституту заочної форми навчання / Уклад.: Я.С. Грищенко. – К.: КПІ, 2009. – 25 с.

Навчальне видання

КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ

^ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ



для студентів IV курсу

механіко-машинобудівного інституту

заочної форми навчання


Укладач: Грищенко Яна Сергіївна

З М І С Т

Передмова...................................................................................................................................................4

Контрольна робота №1..............................................................................................................................5




Контрольна робота №2..............................................................................................................................7

Контрольна робота №3..............................................................................................................................9

Контрольна робота №4............................................................................................................................11

Контрольна робота №5............................................................................................................................13

Контрольна робота №1............................................................................................................................15

Контрольна робота №2............................................................................................................................17

Контрольна робота №3............................................................................................................................19

Контрольна робота №4............................................................................................................................21

Контрольна робота №5............................................................................................................................23

Список використаної літератури............................................................................................................25

Передмова
Запропоновані контрольні завдання розроблені для студентів ІV курсу механіко-машинобудівного інституту заочної форми навчання, з метою підсумкового контролю знань студентів протягом четверного навчального року.

Контрольні завдання складаються з 10 контрольних робіт, що поділені на два підсумкових блоки стосовно мовного матеріалу.

Кількість контрольних робіт, виконаних на кожному курсі, встановлюється учбовим закладом. Виконувати кожну контрольну роботу доцільно в окремому зошиті. Після одержання незадовільної рецензії рекомендується отримати додаткову консультацію з боку викладача.

Контрольна робота повинна бути виконана письмово у зошиті.
^ Зразок оформлення контрольної роботи:
Контрольна робота

з англійської мови

варіант №________

студента(ки) факультету_________

групи _____

П І Б
Перевірив(ла): ___________
У процесі підготовки до заліків та екзаменів рекомендується передивитись матеріал відрецензованих контрольних робіт.

До заліку допускаються студенти, які виконали програмні контрольні роботи та інші завдання в обсязі, передбаченому програмою.

4 курс 1 семестр
Контрольна робота № 1
I. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them. Translate the sentences into Ukrainian.


  1. This gas must be kept in a special vessel lest it be evaporated.

  2. These steps might appear arbitrary.

  3. He demanded that the work should be started at once.

  4. Now it is essential that astronomers determine the mass of large numbers of other objects in the Universe.

  5. The laws of mechanics require that the distance of each body from that center of gravity should be related to its mass.

  6. Acid is added so that the metal should dissolve.


II. Explain the use of tenses in the following conditional sentences. Translate them into Ukrainian.


  1. If we expanded a spiral of lead wire a little, it would assume its original shape again afterwards.

  2. If there had been no electrical connection between the zinc and the copper but little zinc would have dissolved.

  3. If we were pulling a rubber band and then stopped pulling it, the rubber band would quickly return to its original shape and size.

  4. If there are any changes, the laboratory technician will know.

  5. If defective castings were brought in for analysis, they would be tested.


III. Translate all sentences into English. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them.


  1. Вона хотіла, щоб цю проблему сприйняли серйозно.

  2. У ефірах та схожих розчинниках частота не змінювалася.

  3. За реакцією слідкували за допомогою вимірювання температури.


IV. Define the types of the clauses and translate the sentences.


  1. The fire was widespread, yet no property was damaged.

  2. As the piston moves up, it compresses the fuel.

  3. She takes off her protective suit the moment that she turns a corner.

  4. Turn off the lights before you leave.

  5. He speaks so quickly that I can’t understand him.

  6. Even though I drank a bottle of water, I was still thirsty.

  7. He asked for a few days off because of the fact that he was exhausted.


V. Define which of the sentences are simple and which are complex. Translate the sentences.


  1. The fact is that they are very good engineers.

  2. They also undertake the training of people who want to work at the new plant but do not have the required qualification.

  3. The students know how to conduct this experiment.

  4. When the engineer receives his diploma he does not finish his education.

  5. There is a growing need for engineers familiar with the fundamental problems in metal processing and manufacturing.

VI. Translate the text into Ukrainian:
Composite materials
Composite materials (or composites for short) are engineered materials made from two or more constituent materials that remain separate and distinct on a macroscopic level while forming a single component. There are two categories of constituent materials: matrix and reinforcement. At least one portion (fraction) of each type is required. The matrix material surrounds and supports the reinforcement materials by maintaining their relative positions. The reinforcements impart special physical (mechanical and electrical) properties to enhance the matrix properties. A synergism produces material properties unavailable from naturally occurring materials. Due to the wide variety of matrix and reinforcement materials available, the design potential is incredible. This great variety has resulted in an enormous lexicon that confounds both new and experienced students. Names and descriptors arise from the respective experiences of different perspectives. While different industries use different terms to describe the same things, the same term can be applied in vastly different contexts.

The most primitive composite materials comprised straw and mud in the form of bricks for building construction. The most advanced examples perform routinely on spacecraft in demanding environments. The most visible applications pave our roadways in the form of either steel and aggregate reinforced Portland cement or asphalt concrete. Those composites closest to our personal hygiene form our shower stalls and bath tubs made of fiberglass. Solid surface, imitation granite and cultured marble sinks and countertops are widely used.
VII. Translate these sentences into Ukrainian; underline the predicates and define their verb forms:


  1. The matrix material surrounds and supports the reinforcement materials by maintaining their relative positions.

  2. A synergism produces material properties unavailable from naturally occurring materials.

  3. The variety of matrix and reinforcement materials has resulted in an enormous lexicon that confounds both new and experienced students.

  4. The most advanced composite materials perform routinely on spacecraft in demanding environments.

  5. The most visible composite materials pave our roadways in the form of either steel and aggregate reinforced Portland cement or asphalt concrete.


VIII. Find in the text nouns corresponding to the following words; translate them into Ukrainian:
Respective, visible, personal, experienced, building, constituent, visible, macroscopic, reinforcement, matrix.
IX. Translate the following words and word combinations into English:
Механічні властивості, синергізм, регулярно, навколишнє середовище, мармуровий, твердий, цегла, надзвичайно, зміцнення.


4 курс 1 семестр
Контрольна робота № 2
I. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them. Translate the sentences into Ukrainian.


  1. Though such an apparatus be developed, this would not solve the problem.

  2. The user might vary this value during the consultation process.

  3. The countries could have signed the treaty.

  4. I wish you wouldn’t use this device.

  5. They should have chosen Prof. N. to preside at the meeting.

  6. One cannot speak of particles and waves as though they were two different things.


II. Explain the use of tenses in the following conditional sentences. Translate them into Ukrainian.


  1. The head engineer asked if all the engineers of the shop had gathered.

  2. If highly durable metal alloys had not been developed, there would be no modern rockets and aviation today.

  3. If the polar axis of Venus were not almost vertical, there should be seasons.

  4. If the reinforced plastics will be used in this car depends on the results of the test.

  5. If I saw our lecturer, I shall ask him to explain this difficult material again.


III. Translate all sentences into English. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them.


  1. Важливо, щоб ця речовина була хімічно чистою.

  2. Після експерименту відбудеться перевірка кінцевого продукту.

  3. Цей метод не використовується у хімії вуглеводнів.


IV. Define the types of the clauses and translate the sentences.


  1. It was such an interesting book that I couldn’t put it down.

  2. I’ll call you as soon as I finish the experiment.

  3. It was hot, so he turned on the air-conditioning.

  4. There is so much traffic that we won’t be on time.

  5. They are such intelligent creatures that they can communicate with each other.

  6. He wrote the number down in order not to forget it.

  7. Brian is good at Maths whereas his sister is good at Science.


V. Define which of the sentences are simple and which are complex. Translate the sentences.


  1. Chemistry had a new birth in the 20th century, essentially organic chemistry.

  2. He shows me what results he has obtained.

  3. There is a growing need for engineers who are familiar with the fundamental problems in metal processing and manufacturing.

  4. On receiving his diploma the engineer does not finish his education.

  5. The students know how they have to conduct this experiment.

VI. Translate the text into Ukrainian:
Strength of Materials
Types of Loading

As to the manner in which loads are applied or transmitted to the structure of machine they may be considered as static loads, repeated loads, impact and energy loads.

1. In static, steady or dead loads are forces that are appli­ed slowly and remain nearly constant after being applied to the body such as the loads on most buildings or the load applied to a bar in the usual type of testing machine.

2. Repeated loads are forces that are applied a very large number of times causing a stress in the material that is conti­nually changing, usually through some definite range. Such are the loads applied to the connecting rod of an engine when the engine is running, the wheel loads on a railroad rail as в train passes over the rail and similar ones.

3. Impact loads are forces that are applied to the resis­ting body in a relatively short period of time. An impact load, in general, is applied by a moving body when it comes in con­tact with the resisting body. The force exerted by the moving body and the period during which it acts in general cannot be determined. For this reason in some problems it is more satis­factory to calculate the stress and strain produced by an im­pact load from the energy delivered to the resisting body by the moving body.

^ Other Classifications of Loads

Loads may be classified as distributed loads and concentrated loads. A distributed load may be uniformly distributed or non-uniformly distributed. A concentrated load is one whose area of contact with the resis­ting body is negligible in comparison with the area of the re­sisting body.
VII. Translate these sentences into Ukrainian; underline the predicates and define their verb forms:


  1. Milling machines are referred to as machines of high effici­ency.

  2. The cutting tool of the turning machine is fixed to the support which can be moved lon­gitudinally as well as cross-wise.

  3. Drilling holes of vario­us diameters are performed with the help of drilling machines.

  4. The lathe is used for turning dif­ferent objects and engine parts.

  5. Ma­ny machines are used for working metals; they are generally called "machine-tools".


VIII. Find in the text nouns corresponding to the following words; translate them into Ukrainian:
Energy, testing, usual, impact, railroad, wheel, distributed, resis­ting, concentrated, moving.
IX. Translate the following words and word combinations into English:
Шатун (тяга), нерівномірно розподілений, у порівнянні з, рівномірно розподілений, у деяких завданнях, відносно невеликий проміжок часу, коли працює двигун, залишатися постійним, статичне навантаження.

4 курс 1 семестр
Контрольна робота № 3
I. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them. Translate the sentences into Ukrainian.


  1. It is improbable that he should have completed the research.

  2. Make exact calculations lest you should fail with your experiment.

  3. I wish you had checked the results better.

  4. Be careful lest you should make mistakes in calculations.

  5. In determining the orbit of a planet we may neglect accelerations of the sun and treat it as if it were at rest.

  6. Though he may be busy he will complete the work on time.



II. Explain the use of tenses in the following conditional sentences. Translate them into Ukrainian.


  1. If the team he supports wins he is elated, if it loses he is disappointed.

  2. If the standard metre of the world had been made on a gold or silver alloy bar, it shouldn’t have been so accurate.

  3. Unless the scientists had developed atomic clocks, we wouldn’t have had so accurate standard of time.

  4. If I had known about the exhibition of new machine-tools I should have gone there.

  5. If the laboratory gets new equipment, we shall test it.


III. Translate all sentences into English. Find the verbs in the Subjunctive Mood and underline them.


  1. Цей метод неможливо б було використовувати, навіть якщо б він був цікавим.

  2. Значно менше було написано про механізми здійснення зміни станів.

  3. Дуже мало відомо про подальші переговори, за виключенням того, що ніякого порозуміння не було досягнуто.


IV. Define the types of the clauses and translate the sentences.


  1. In spite of working very hard, she doesn’t earn much money.

  2. All flights were cancelled due to the thick fog.

  3. Whenever he is in town, he visits us.

  4. She went to the laboratory because she had a task.

  5. There was very cold, so I wore my space suit.

  6. We will send you the forms in order that you can make your application.

  7. The reason for his resignation was the fact that he had been offered a better job.


V. Define which of the sentences are simple and which are complex. Translate the sentences.


  1. If we obtain good results, the reinforced plastics will be used in this car.

  2. When new types of autos are designed all the latest achievements of scientific and engineering progress are taken into account.

  3. He shows me the results of his work.

  4. The achievements of science that are applied to manufacturing increase the productivity in all branches of industry.

  5. I know this engineer, who is standing at the door.

VI. Translate the text into Ukrainian:

  1   2   3   4

Схожі:

Контрольні завдання з англійської мови iconКонтрольні завдання з англійської мови
Контрольні завдання з англійської мови для студентів IV курсу інженерно-фізичного факультету заочної форми навчання / Уклад.: Я....
Контрольні завдання з англійської мови iconКонтрольні завдання з англійської мови
Контрольні завдання з англійської мови для студентів IV курсу хіміко-технологічного факультету заочної форми навчання / Уклад.: Я....
Контрольні завдання з англійської мови iconКонтрольні завдання з англійської мови
Контрольні завдання з англійської мови для студентів ІІІ курсу хіміко-технологічного факультету заочної форми навчання / Уклад.:...
Контрольні завдання з англійської мови iconКонтрольні завдання з англійської мови
Контрольні завдання з англійської мови для студентів ІІІ курсу факультету аерокосмічних систем заочної форми навчання / Уклад.: Я....
Контрольні завдання з англійської мови iconКонтрольні завдання з англійської мови
Контрольні завдання з англійської мови для студентів ІІІ курсу механіко-машинобудівного інституту заочної форми навчання / Уклад.:...
Контрольні завдання з англійської мови iconПроект за методикою intel «шкільна соціальна реклама»
Автор: вчитель англійської мови ІІ категорії Н. М. Савченко, вчитель англійської мови Н. П. Маруніна, нвк№16, м. Мелітополь
Контрольні завдання з англійської мови iconМіністерство освіти І науки україни національний гірничий університет...
Дані методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів першого курсу інституту заочно-дистанційної освіти
Контрольні завдання з англійської мови iconУроках англійської мови
Тестові завдання для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу до підручника
Контрольні завдання з англійської мови iconТерпіннівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Згідно з планом роботи школи на 2012/2013 н р протягом вересня-жовтня було проведено адміністративні контрольні роботи з російської...
Контрольні завдання з англійської мови iconПрактикум з англійської мови для птнз державний професійно-технічний...
«English Practice in Technical and Vocational Education and Training»/ «Практикум з англійської мови для птнз»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка