Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи




Скачати 36.21 Kb.
НазваРекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи
Дата конвертації23.04.2013
Розмір36.21 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Рекомендації щодо підготовки учнів до ДПА з


української мови за курс основної школи

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів є контрольний текстовий диктант.

1.Перевірці підлягають:

  • уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила і словникові слова,визначені для запам'ятовування;

  • уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації;

  • уміння належним чином оформляти роботу.

Перевірка диктантів ДПА здійснюється за традиційною методикою.

^ 2.Матеріал для контрольного диктанту

  • Для диктанту ДПА використовується текст,доступний для розуміння учнів 9-го класу.

  • Обсяг текстів диктантів становить 160-170 слів з урахуванням самостійних і службових частин мови.

  • Для диктантів ДПА використовуються тексти,у яких опрацьовані правила орфографії та пунктуації української мови представлено 3-5 прикладами.

^ 3.Одиниця контролю: текст,записаний учнем з голосу вчителя.

4.Оцінювання

  • Диктант оцінюється однією оцінкою на підставі таких критеріїв:

  • орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;

  • виправляються,але не враховуються такі орфографічні та пунктуаційні помилки:на правила,які не внесено до шкільної програми;на ще не вивчені правила;у словах з написанням,що не перевіряється,над якими не проводилася спеціальна робота;у відтворенні так званої авторської пунктуації;

  • повторювальні помилки (у слові,яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією помилкою;однотипні (помилки на те саме правило,але в різних словах) вважаються кількома помилками;

  • розрізняють грубі й негрубі помилки;зокрема,до негрубих належать такі:

      1. у винятках з усіх правил;

      2. у написанні великої літери в складних власних найменуваннях;

      3. у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках,утворених від іменників з прийменниками;

      4. у випадках,коли замість одного розділового знака поставлено інший і якщо можлива інша інтонація;

      5. у випадках,що вимагають розрізнення не і ні (у сполученнях не хто інший,як...;не що інше,як...);

      6. пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушення їх послідовності;

      7. заміна українських літер російськими;

  • п'ять виправлень неправильного написання на правильне прирівнюються до однієї помилки;

  • орфографічні та пунктуаційні помилки на неопрацьовані правила виправляються,але не враховуються.


^ Нормативи оцінювання диктанту:


Бали

Кількість помилок

1

15-16 і більше

2

13-14

3

11-12

4

9-10

5

7-8

6

5-6

7

4

8

3

9

1+1(негруба)

10

1

11

1(негруба)

12

-



Під час написання диктанту учням не дозволяється використовувати допоміжні джерела (довідники, словники та іншу літературу й технічні засоби).


^ Поради учням
Готуючись до ДПА з української мови,візьміть до уваги кілька порад.

  1. Ретельно повторіть вивчені орфографічні та пунктуаційні правила та винятки з них,адже текст контрольного диктанту може містити будь-які орфограми і пунктограми,засвоєні вами в 9-му та попередніх класах.

  2. Критично і вдумливо проаналізуйте орфографічні та пунктуаційні помилки,яких найчастіше припускалися у своїх письмових роботах протягом року. Поміркуйте,чим саме вони спричинені (можливо,неуважністю,а може,ви не знаєте відповідного правила чи плутаєте його з іншим тощо).

  3. Перевіряючи диктант,зверніть особливу увагу на ті слова і розділові знаки,у написанні яких вагалися під час диктування.

  4. Розчленовуйте орфографію та пунктуацію на частини. Визначте,що в кожній з них є основним. Орфограми,що пишуться за фонетичним принципом (небо,ліс,зорі),вимагають лише уважного слухання. Для написання таких орфограм тренуйте слух.

  5. Пам'ятайте,що існують такі правила орфографії,які не збігаються з правилами орфоепії:чується [стобойу],а пишеться з тобою,[зустр'ічайуц':а]-зустрічаються. Ці орфограми пишуться за морфологічним принципом.

  6. Серед пунктограм можна виділити інтонаційні,структурні та змістові. Структурні:треба добре знати синтаксичну будову речення,усі типи розділових знаків і основні правила їх розставляння. Змістові:один логічний наголос може мати кілька синтаксичних структур із різними розділовими знаками:як приїду-зайду;після приїзду зайду;коли приїду,то зайду.

  7. Під час самостійної перевірки бажано подумки озвучувати написане. Це допоможе вам вчасно помітити допущені помилки.

Схожі:

Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації щодо викладання української мови І літератури
У межах реалізації Державного стандарту в наступному навчальному році вчителі-мовознавці продовжують формувати в учнів основної та...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації щодо організації самоосвітньої діяльності...
Донецьк, вул. Артема, 129а Тел. (0622), 335-27-67. Факс (062) 304-53-09. Е-mail
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconІнваріантна складова вивчення української мови І літератури у 2010-2011н...
У межах реалізації Державного стандарту в наступному навчальному році вчителі-мовознавці продовжують формувати в учнів основної та...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації щодо проведення та перевірки дпа з української мови в 11 класі
Мону за посібником: «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з української мови. 11 клас» (укл. Шелехова Г. Т., Новосьолова...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації щодо організації самостійно навчальної діяльності...

Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації: Започаткувати у гімназії з 1 вересня 2008-2009н...
Вайновська М. К. дає методичні рекомендації вчителям-філологам щодо використання основних положень «Концепції громадянського виховання...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconМетодичні рекомендації щодо вивчення української мови в загальноосвітніх...
Ксимально наближені до життєвих потреб учнів, відображають їхні життєві орієнтири, спрямовують курс на інтенсивний мовленнєвомислительний,...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconВоскресенська Н. О., Харченко О. Я
Дпа з української мови проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь І навичок правопису учнів, а також їхньої здатності практично...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconУкраїна новомиргородська районна державна адміністрація кіровоградської...
«Про проведення ІІ етапу моніторингового дослідження рівня навчальних досягнень учнів 9-10-х класів з української мови, математики...
Рекомендації щодо підготовки учнів до дпа з української мови за курс основної школи iconРекомендації щодо особливостей викладання української мови у 2013-2014...
Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. №1392)...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка