План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…»




Скачати 219.32 Kb.
НазваПлан-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…»
Дата конвертації20.05.2013
Розмір219.32 Kb.
ТипПлан-конспект
uchni.com.ua > Література > План-конспект
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України

Красногвардійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

План-конспект

позакласного заходу

з української літератури


«Шевченко, якого ми не знаємо…»

Розроблено:

Ткач Світлана Валеріївна,

учитель ІІ категорії

Красногвардійської

загальноосвітньої школи №1.

смт Красногвардiйське, 2013
Тема: Шевченко, якого ми не знаємо…..

Мета проекту:

  • осягнути феномен Тараса Шевченка як Пророка та Людини;

  • глибше ознайомитись із приватним життям Кобзаря, його поглядами, уподобаннями; дослідити унікальність, світову велич геніальної людини;

  • прищеплювати почуття поваги до визначних особистостей українського народу.

^ Тип уроку: урок-подорож
Хід уроку

І. Організаційний момент («Посмішка»)

Доброго дня, шановні. За допомогою посмішки давайте привітаємо наших гостей, один одного та розпочнемо урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Він був сином мужика –

і став володарем в царстві духа.

Він був кріпаком –

і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові,

світлі і вільні шляхи професорам

і книжним ученим.

І.Франко

IІІ. Оголошення теми й мети уроку

Слово вчителя

9 березня виповнюється 199 років від дня народження Тараса Григоровича Шевченка – поета, художника, мислителя, палкого патріота України. Сьогодні на уроці ми з вами звернемося до спадщини Великого Кобзаря, людини, яка стала для України заповітною думою, безсмертною піснею.

Тарас Григорович Шевченко – велика та невмируща слава українського народу. В особі Тараса Шевченка український народ ніби з’єднав воєдино найкращі духовні сили й обрав Його співцем своєї історичної слави і соціальної недолі, власних сподівань і прагнень. До того ж Тарас Шевченко не тільки підніс українську літературу на світовий рівень, а змінив народний світогляд. Народ, який втратив свою мову так чи інакше був приречений на розчинення серед інших держав, а тут раптом до нього заговорив такий самий кріпак тією мовою, що вже вважали «мертвим наріччям». Є мова, отже, й народ воскресне з-під ярма. Саме такі сподівання плекав у душі кожен малорос, читаючи «Кобзаря».

Він не просто Кобзар, співець народного життя, він і є українське життя в усіх його проявах. Тому все, що з ним пов’язане дороге нам і рідне. Яким же був Тарас Шевченко насправді? На це питання ми спробуємо відповісти разом.
Відеоролік «Сторінками життя Т.Г.Шевченка» ( 6 хв.)
Т. Г. Шевченко - це …. ( слайд 4)
Учень 1. «^ СОН ПРО ШЕВЧЕНКА» автор: Марина Яковишена
Ви хочете то вірте, може, й ні,

Але приснивсь Тарас мені.

Дідусь Шевченко наш крилатий,

Почав мене про все питати.
Як Україна? Як живем?

По стежці правдою ідем?

Чи щось у світі та змінилось?

Чи є в людини Божа милість?


А що я маю говорить?

Стою руками лиш гойдаю.

А серце, серце так болить,

Додолу голову склоняю.
Тарасе мій, поете сизокрилий!

Моя душа тобою лиш жива.

Твоя онука я, Дідусе милий,

А мати – Україна молода.
Тебе всі знають, всі тебе шанують,

Та все ж надії так і не збулись.

Бо люди в світі правдою торгують,

В думках народи миром не зійшлись.
Твоїми віршами, поемами живемо,

Тебе, Шевченку, кличемо з небес.

У віршах душу до небес проллємо,

Щоб наділив ти силою і нас.
Тарасе, твої вірші – то перлини,

Твої поеми – то жоржини,

Талант у тебе – то кришталь,

Ще не засвоєний, нажаль.
Ми покоління нашої країни,

Ми є онуки серця Дідуся,

Ми любимо й шануємо калину,

Доносим мрії в світ митця.
Тоді благав мене Шевченко,
Нам Україну сохранить.

Казав «Лілею» й «Катерину»

У світ приносить і любить.
За нас я твердо відповіла,

Що Україна – це земля.

Де все відверто, все щасливо,

Де квітне мова золота.
Тарас мене тричі рукою

Перехрестив – благословив.

Просив не проливать рікою

Даремні сльози за віки.
Я усміхнулась, поклонилась,

Видіння дивне зникло згодом.

Отак розмова закінчилась

З Пророком нашого народу.

весна 2004 р.

Учень 2.

Постать Шевченка очима видатних людей світу: ( слайд 5, 6,7,8,9 )

«Шевченко – один із найбільших майстрів світової поезії»

Кларенс Меннінг, проф. Колумбійського університету, славіст.
«У Шевченка сяє та гола краса поезії народної, якої у Пушкіна і в Міцкевича лише іскорка блищить”. Аполон Григор 'єв, російський критик і поет
Велика сила прийшла з Правобережної України, справжній обновитель української літератури…
В історії світової літератури він поставив собі пам'ятник, сильніший від бронзи ”.


Альфред Єнсен, шведський славіст
«В особі Шевченка світова література має поета з віршем мелодійним і витонченим”.

Максим Богданович, білоруський поет, перекладач
^ Шевченко був найбільшим поетом з усіх великих поетів світу... Поезія його була явищем єдиним і неповторним”

Мар 'ян Якубець, проф. Вроцлавського університету , шевченкознавець
Учень 3.

Знання мов, улюблені книжки, письменники: ( слайд 10 )

  • Т.Г.Шевченко знав французьку мову, говорив польською (в оригіналі читав твори А.Міцкевича й естетику Лібельта);

  • із композиторів любив Даргомижзького та Глінку;

  • прекрасно орієнтувався в літературі, захоплювався історією рідного краю, залюбки перечитував, Самовидця, Величка, Грабянку; читав Котляревського, Гоголя, Шекспіра, Данте, Лермонтова; Костомарова, Куліша, Маркевича.

  • до небес підносив Марка Вовчка;

  • пробував себе в амплуа актора (грав у виставі “Свої люди - порозуміємося” за п'єсою М. Островського).


Учень 4.

Феномен Шевченка – художника ( слайд 11 )

  • 1860 р. став академіком Санкт-Петербурзької Академії мистецтв;

  • Його живопис і графіка – це вишуканий світ, який пронизаний прагненням до Краси;

  • Художні полотна митця порівнюють із роботами Альбрехта Дюрера (1472-1528), Рембрандта (1606-1669), Ореста Кіпренського (1782-1836), з японською гравюрою.

  • За свої малярські праці двічі був нагороджений срібною медаллю. Його називали “російським Рембрандтом”.


^ Слово вчителя

Якщо поетична спадщина Т.Г.Шевченка складає 240 творів, то живописна – 1200 робіт. Така кількість робіт свідчить про те, що малярству Шевченко приділяв багато часу й уваги. Сьогодні ми зустрінемося з різними мистецькими термінами, тому спочатку ознайомимося з ними.

Художні твори образотворчого мистецтва виконуються у різноманітних техніках, за допомогою різних матеріалів. Також художні зображення оточуючого світу мають свої назви

( жанри). Шевченко проявив свій художній талант у багатьох жанрах:

Портрет – зображення обличчя людини чи групи людей в живопису, скульптурі, графіці, фотографії

Графіка – однотипний малюнок, виконаний переважно на папері олівцем, пензлем, вуглем.

^ Гравюра – вид графіки, в якому зображення є друкованим відображенням малюнка на дошці.

Офорт – вид гравюри, коли зображення виконують різцем або голкою на дошці із смоляним покриттям, потім протравлюють кислотою.

Акварель – фарби, що легко розчиняються водою, також вид живопису.

^ Сепія – фарба для малювання сіро – брунатного кольору, також малюнок, намальований цією фарбою. ( слайд 12)

!Приємного вам перегляду

Картини ( слайд 13)

Учень 5. «Як починався шлях Шевченка у живописі…».

  • В селі Кирилівка підростає звичайна селянська дитина.

І досі сниться: під горою

Між вербами понад водою

^ Біленька хаточка. Колись

Мене там мати сповивала

Та, сповиваючи, співала.

Даю, тобі, мій синочку,

Тарасику любий,

Щире серце, карі очі і чорнії брови.

Дай же йому, Божа матір,

Всієї благодаті.

  • Малий Тарасик любить слухати діда про славне минуле України, любить слухати кобзарів, а тоді їх чимало ходило по селах, співаючи пісень про те, що колись була воля, а тепер згинула. І западали тії пісні глибоко у душу малого Тараса. ( слайд 14)


Учень 6.

  • Хист до малювання прокинувся дуже рано, крейда, вуглик – все годилось для малювання. Але, залишившись круглим сиротою, малий Тарас змушений був заробляти на хліб. Носив воду школярам, був за наймита у дяка в Кирилівці та Лисянці. А дяк з Тарасівки навіть сказав, що взагалі малювати йому вчитися нічого, що він ні на яке ремесло не годиться. І тільки дяк з Хлипнівки розглянув талант хлопця, але для навчання потрібно було одержати дозвіл від пана Енгельгарда. Панський управитель замість дозволу відправив його спочатку кухарчуком на кухню, а потім Тараса приставили козачком до молодого пана.

Бажання малювати не згасло, навпаки, Тарас тільки і марив малюванням, потайки змальовуючи картини, що знаходилися в будинку пана Енгельгардта. ( слайд 15)
«Навчання. Перші успіхи.»

Учень7.

  • Незабаром Шевченко став улюбленим учнем Карла Брюллова. Він у прямому розумінні слова з головою поринає у малярство, вчиться, шліфує свої вміння, багато читає, вивчає історію мистецтва. Навесні 1839 року Тарас Шевченко одержав за свої малюнки першу нагороду – срібну медаль другого ступеня. За картину «Хлопець-жебрак дає хліб собаці» молодий художник був вдруге нагороджений срібною медаллю. На жаль, картина не збереглася. ( слайд 16)

  • 1841 року 27-річний Шевченко одержує третю срібну медаль за картину «Циганка-ворожка». Доля цього полотна також невідома, залишився тільки акварельний малюнок.

Під розлогим кленом стоїть дівчина-селянка, праву руку вона простягла циганці. Дівчині цікаво знати, яку долю їй нагадає циганка. Лівою щось тримає, загорнуте у фартух. Вона дуже уважно слухає, що говорить їй циганка, хоч і її обличчя повернуте до глядача. Постать циганки схована за огорожею, на плечах – смугасте рядно, а в руках вона тримає костур, бо біля ніг дівчини завмер собака. Картина написана у яскравих теплих золотистих тонах, зображує сценку з народного життя. ( слайд 17)
Учень 8.

  • 1843 року Тарас Григорович їде в Україну. Подорожує Київщиною, Черкащиною, Полтавщиною. Під час подорожі Шевченко працює над створенням серії «Живописна Україна». Це велика кількість різ - номанітних зображень, серед яких ми бачимо і степові краєвиди, історичні місця, святі місця для українців, як Києво-Печерська чи Почаївська лавра, види Дніпра та Києва, особливо подобалась Шевченку місцина біля Аскольдової могили, зображенням якої ми теж маємо змогу помилуватися

Вони виконані у різноманітних техніках та різними матеріалами, але їх об’єднує одне – любов до рідної землі, прагнення показати її красу та неповторність. ( слайд 18,19)

  • Одним з найкращих живописних творів цього періоду є картина «Селянська родина». Вона ніби перекликається із відомими зображеннями Святої родини, від неї віє спокоєм, затишком. Біля селянської убогої хати ми бачимо молоде подружжя і дитину. Лежить глечик. Біля ніг чоловіка – собака, здається, ніби він уважно слухає розмову. За хатою сидить старий дід. Відчувається атмосфера доброзичливості, щирості, лагідності, для молодої сім’ї найголовнішим у житті є порозуміння і любов. Надворі тихий ,спокійний вечір, промені сонця обливають золотим світлом постаті людей, стіни хати. Шевченко ніби хоче показати нам своє бачення ідеальної української вільної сім’ї. ( слайд 20)


Учень 9.

  • 1860 рік. Передостанній рік життя Шевченко займається гравюрою та офортом. У вересні 1860 року. Петербурзька Академія мистецтв надала йому звання академіка-гравера. У Петербурзі відбулася велика академічна виставка. Виставлені полотна вітчизняних та іноземних художників, а також й офорти Тараса Григоровича Шевченка. Всі знають, що саме за них, за досконалість і довершеність їх виконання Шевченко одержав високе академічне звання. ( слайд 21)

  • Найвідоміший офорт – «Дари в Чигирині» У передпокої гетьманської світлиці ми бачимо іноземних послів. Вони прибули з Туреччини, Польщі та Росії з дорогими дарами українському гетьману. Біля дверей до світлиці, де відбувається козацька рада, стоїть варта. Посли чекають виходу Хмельницького, який показав себе видатним політичним і військовим діячем. ( слайд 22)

  • Розглянемо ще один твір цієї серії – офорт «Смерть Хмельницького».

У просторій світлиці – козаки. У глибині кімнати сидить на ліжку знесилений хворобою Хмельницький. Відповідно до рішення козацької ради, він передає своєму синові Юрію, що схилився навколішки перед батьком, булаву, символ гетьманської влади. Праворуч від гетьмана у високому кріслі сидить московський боярин, ліворуч – представник духовенства. У центрі малюнка стоять вбиті горем запорожці, схиляють у скорботі бойовий козацький прапор. У глибині малюнка ми бачимо силуети козаків, що йдуть прощатися зі своїм гетьманом. Шевченко відтворив цю сцену за історичними відомостями та описами подій, викладених у тогочасній літературі. ( слайд 23)
Учень10.

  • «Катерина» - чи не найвідоміше полотно Шевченка. На тлі українського пейзажу стоїть боса Катерина. Сільська околиця, за нею безкраїй степ, курінь, біля якого сидить селянин-ложкар. Вдалині височіє козацька могила з вітряками. Постать Катерини освітлена яскравим сонцем. А спокусник-офіцер на коні, навпаки, зображений на затемненому фоні. Він втікає, злодійкувато оглядаючись. Дівчина йде повільно, схиливши голову. На вродливому обличчі вираз глибокої образи і сорому. Її жорстоко обдурили, насміялися і покинули. Смуток підкреслює вроду селянської довірливої дівчини. ( слайд 24)


«Портрети»

Учень 11.

  • Мистецька спадщина Тараса Шевченка також багата і великою кількістю портретів. Малювати портрет людини – справа надзвичайно важлива, необхідно не тільки передати точну зовнішню схожість людини, але і особливості її характеру, піймати іскорку, яка змусить портрет засяяти живими рисами. Шевченко цьому навчився у свого вчителя Карла Брюллова. Портрети Шевченка виконані олівцем, олійними та акварельними фарбами, сепією. Це і відомі люди, його друзі, прості звичайні люди. Надзвичайно чудові жіночі портрети Шевченка. Як правило, вони писались на овальному темному фоні, щоб увага глядача не відволікалась, а зосереджувалась на обличчі, погляді очей. Писались портрети тонкими прозорими мазками, надаючи зображенням легкості, як вважав Сергій Раєвський, Шевченко «проявив себе як талановитий портретист, його портретні роботи вражають чарівністю, простотою і натуральністю, романтичним настроєм». Ось портрет Кейкуатової. В ньому багато темного кольору: чорне волосся, фон. Але що пом’якшує портрет? Біла мереживна блуза, прозора накидка, ніжне бліде обличчя ніби світиться з глибини темного фону. Жінка злегка посміхається і наповнює портрет легким світінням. ( слайд 25)

  • Портрети Варі і Василька Рєпніних вражають своєрідним подихом дитинства, очі дітей щасливі, вдивляються у навколишній світ з великою зацікавленістю, шари фарби ледве помітні, настільки вони прозорі. Друзів Шевченка – Куліша, Лизогуба, Лагоди також відчувається характер цих людей, їхні обличчя виражають глибокий розум, інтелігентність, вираз очей цілеспрямований. Звичайно, неможливо продемонструвати весь яскравий світ портретного мистецтва Тараса Григоровича, але і ці портрети свідчать про неабиякий хист Шевченка як портретиста, вміння передати внутрішній настрій людини. ( слайд 26)


Учень 12.

У вінок Кобзареві ( слайд 27)

У 1961 р., у сторіччя від дня смерті Великого Кобзаря, уряд України встановив Державну

премію УРСР імені Т.Г.Шевченка, яка присуджується гідним продовжувачем традицій генія

слова.

Серед них відомі поети:

П.Тичина; А.Малишко;

В.Сосюра; М.Нагнибіда;

М.Бажан; П.Воронько;

М.Тихонов; Л.Дмитерко;

І.Драч Д.Павличко
Учень 13.

Шевченко в музеях світу ( слайд 28)
У світі існує 16 музеїв Шевченка. В Україні розташовано 10. Музей Шевченка можна знайти в Росії (Санкт-Петербург, Москва), у Казахстані (Алма-Ати), Польщі (Варшава), у США (Філадельфія), у Канаді (Торонто).
^ Слово вчителя ( слайд 29 - 41)

Для мільйонів людей усього світу місто Канів назавжди поєдналося з ім'ям великого сина українського народу Тараса Шевченка, місцем його вічного спочинку - Чернечою горою.
1884 року за народні кошти на Чернечій (Тарасовій) горі було збудовано хату для хранителя могили - «Тарасову світлицю» - перший народний музей Кобзаря, і встановлено монументальний чавунний пам'ятник-хрест, який вінчав Шевченкову усипальницю до 1923 року.
Приміщення музею Шевченка було збудоване в 1935-37 роках за проектом Василя Кричевського, якого вважають автором українського архітектурного модерну. Зрозуміло, що до початку третього тисячоліття стан будівлі погіршився, тому урядовці вирішили терміново відремонтувати пам'ятку.

Реконструкція Шевченківського національного заповідника розпочалась у 2003 році. Реконструкцію та реставрацію об’єктів Шевченківського національного заповідника у Каневі було розпочато у 2004 році у зв’язку з підготовкою до відзначення в 2011 році 150-річчя з дня повернення праху Великого Кобзаря в Україну та у 2014 році – 200-річчя від дня його народження. Переломним часом для реставраційних робіт став березень 2010 року, коли Віктор Янукович вирішив відвідати музей, щоб вручити там Шевченківські премії українським митцям. Ремонт видався президенту надто тривалим, тому він вирішив рубати з плеча та звільнити директора заповідника і губернатора Черкаської області.
Учень14.

Увічнення Шевченка в музиці ( слайд 42 )
Чимало поезій Великого Кобзаря покладено на музику відомими українськими композиторами:

“Заповіт” (Г.Гладкий);

“Утоптала стежечку” (Я.Степовий);

“Тече вода в синє море” (Б.Лятошинський);

“Закувала зозуленька” (С.Людкевич);

“Гей літа орел” (К.Стеценко);

“Хустина” (Л.Ревуцький);

“Зоре моя вечірняя ” (М.Леонтович);

“Садок вишневий коло хати”, “Тече вода з-під явора”,

“Радуйся, ниво не политая” (М.Лисенко).
^ Літературна спадщина Шевченка ( слайд 43)

  • 240 поезій, з них - понад 20 поем; драма "Назар Стодоля"; 20 повістей (до нас дійшло 9); щоденник; автобіографії; фрагменти двох незакінчених драм.

  • Оригінали більшості творів Шевченка зберігаються в Інституті літератури НАН України. Твори Шевченка перекладені приблизно 100 мовами світу.


Мистецька спадщина Шевченка - художника:

  • 210 акварелей, передусім пейзажів;

  • 150 портретів, з яких 43 автопортрети;

  • 27 офортів, з яких - 6 серій "Живописна Україна";

  • понад 230 олівцевих рисунків ландшафтів України;

  • ескізи, етюди, начерки - на 360 сторінках рукописів та альбомів

Учень15.

На уроках української літератури ми познайомились з життям і творчістю видатного сина української землі – Т.Г.Шевченка, прочитали його поетичні твори, які змусили нас замислитись над насущними питаннями людського буття. Він був не тільки генієм української поезії, але і великим просвітителем. Але Шевченко жив і у іншому, не менш цікавому і захоплюючому світі художнього мистецтва. Сьогодні ми маємо нагоду на власні очі побачити здобутки Шевченка - художника, осягнути багатогранність його художнього мислення, спостерігати за своєрідною поетичністю кольору і образу малярської спадщини, осмислити її значення для всіх поколінь українців.
Учень16. “Кобзар” належить до тих книжок, які найбільше друкують і найбільше читають в усьому світі. То є святиня українського народу. З виходом у світ “Кобзаря” (1840 р.) почалося відродження національної культури України. Твори Шевченка перекладені 52 мовами народів світу. “Кобзар ” щороку перевидається тиражами від 100 тисяч до 300 тисяч примірників, давно перевищивши 13 млн. примірників лише в Україні.
Учень 17, 18, 19, 20, 21.

«Заповіт» різними мовами.


Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.


Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу… отойді я
І лани і гори –
Все покину, і полину
До самого Бога
Молитися… а до того
Я не знаю Бога.


Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров’ю
Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,
В сем’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.


Se io muoio, mi interrin

Sull' alta collina

Fra la steppa della mia

Bella Ucraina.


Żeby łany płaskoskrzydłe
I Dniepr, i urwiska
Widać było, słychać było,
Jak się rączy ciska.


Keď ponesie z Ukrajiny

Do belasých morí

Krv tyranskú, potom i ja

Rodné lány, hory,

Všetko nechám, potom uznám

Všemocného Boha,

— pomodlím sa… No dovtedy —

Ja nepoznám Boha.

So begrabt mich und erhebt euch!
Die Ketten zerfetzet!
Mit dem Blut der bцsen Feinde
Die Freiheit benetzet!

І мяне у сям'і вялікай,
Ў сям'і новай, вольнай,
Не забудзьце памянуці
Добрым ціхім словам.



Італійською мовою переклав Євген Крацевич

Польською мовою переклав Леон Пастернак

Словацькою мовою переклав Юліус Кокавець


Німецькою мовою переклав Гедди Ціннер

Білоруською мовою переклав Янк Купала


Учень 22. Російською мовою переклав Олександр Твардовський

Как умру, похороните

На Украйне милой,

Посреди широкой степи

Выройте могилу,

Чтоб лежать мне на кургане,

Над рекой могучей,

Чтобы слышать, как бушует

Старый Днепр под кручей.

И когда с полей Украйны

Кровь врагов постылых

Понесет он… вот тогда я

Встану из могилы —

Подымусь я и достигну

Божьего порога,

Помолюся… А покуда

Я не знаю Бога.

Схороните и вставайте,

Цепи разорвите,

Злою вражескою кровью

Волю окропите.

И меня в семье великой,

В семье вольной, новой,

Не забудьте — помяните

Добрым тихим словом.
Учень 23. Англійською мовою переклав Джон Вір

^ MY TESTAMENT

When I die, let me be buried

In my beloved Ukraine,

My tomb upon a grave-mound high,

Amid the wide-spread plain,

That the fields, the steppe unbounded,

The Dnieper’s plunging shore

My eye could see, my ear could hear

The mighty river roar,

When from Ukraine the Dnieper bears

Into the deep blue sea

The blood of foes… then will I leave

These hills and fertile fields –

I’ll leave them all behind and fly

To the abode of God

To sing His praise… But till that day –

I nothing know of God.

On bury me, then rise ye up

And break your heavy chains

And water with the tyrants’ blood

The freedom you have gained.

And in the great new family,

The family of the free,

With softly-spoken kindly word

Remember also me.
^ Учень 24. Кримськотатарською мовою переклав Ешреф Шем’ї-Заде

Ольсем, мени комюнъиз

Украйнамнынъ багърына,

Мезарымны къазынъыз

Къулан чёль топрагъына.

Билейим мен курганнынъ

Коксюнде яткъанымны.

Динълейим Днепрнинъ

Къутурып акъкъаныны.

Не вакъыт о душман къанын

Украйна узеринден

Ювып кетер… тек о заман

турарым мен къабримден –

Дуа этип тек о заман

Чыкъарым арш-аълягъа,

Онъа къадар менде ёкътыр

Ышанч алла-тааляъа.

Мени джыйып, къалкъынъыз ве

Узюнъиз бугъавларны,

Залым душман къаны иле

Ювынъыз диярларны,

Улу, урь бир аилеге

Бирлешильген куньлерде.

Унутмайып – эйи сёзнен

Хатырланъыз мени де.
Слово вчителя.

Живи, поете, в бронзі і граніті,

Живи, поете, в пам’яті людській,

Живи в піснях, живи у “Заповіті”,

У слові праведнім, у славі віковій.

Л.Дмитерко.

Дякую за увагу!

Схожі:

План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан-конспект позакласного заходу до Дня української писемностi та...
Мета: ознайомити учнів із походженням та розвитком писемності, поглибити знання про
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconВсеукраїнський конкурс на кращий конспект уроку з позакласного читання...
Обладнання: портрети поетів В. Голобородька, І. Калинця; презентаційні матеріали, технічні засоби; літературна карта України
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconВсеукраїнський конкурс на кращий конспект уроку з позакласного читання...
Мета: ознайомити учнів із біографією та поетичним доробком Антоніни Листопад, прищепити інтерес та повагу до сучасною поезії та сучасних...
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан-конспект уроку з української літератури в 11 класі
Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет І його пісні, що стали народними
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено
Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан-конспект уроку з української літератури на конкурс «Учитель року 2013»
Тема: Особливості мови твору«Енеїда». «Енеїда» як енциклопедія українського життя
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан-конспект уроку з української літератури для 6 класу Розроблено
Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя й творчість поета, допомогти усвідомити ідейно-художню цінність його поезії
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconМетою цього позакласного заходу є розвиток мислення й зв'язного мов­лення...
М. В. Гоголя. Проводиться цей захід у формі літера­турної гри, в котрій використовуються прийоми популярної телепередачі «Щасливий...
План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconКонспект уроку з української літератури за кіноповістю О. Довженка «Україна в огні»

План-конспект позакласного заходу з української літератури «Шевченко, якого ми не знаємо…» iconПлан: Вступ відомості про життя І. П. Котляревського Передумови розвитку нової літератури
П. Котляревський – засновник нової української літератури. Його поема “Енеїда”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка