Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета




Скачати 56.17 Kb.
НазваТема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета
Дата конвертації24.06.2013
Розмір56.17 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання
Мета:

  • розвивати вміння аналізувати прочитане;

  • вчити висловлювати свої думки; вдосконалювати вміння давати характеристику персонажеві на основі його вчинків та поведінки;

  • виховувати мужність, щирість, непохитність; виховувати почуття колективізму.


Тип уроку: інтерактивний.
Обладнання: портрет Г.К.Андерсена; малюнки учнів до казок Г.К.Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку та комп’ютер або мультимедійна дошка для її демонстрування, картки із завданнями для груп.
^ Методи та прийоми: метод бесіди, літературні кросворди, робота з текстом, творче завдання, інтерактивні вправи.
Хід уроку
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ви прочитали казку видатного данського казкаря Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева». Сьогодні ми будемо з вами вчитися аналізувати казку, давати характеристику її персонажам на основі їх поведінки, спробуємо розкрити головну ідею казки.

^ Створення сприятливої атмосфери на уроці. Діти, утворіть коло, посміхніться та побажайте успіху один одному. Запишіть на стіках свої очікування до уроку і наклейте їх на «Дерево очікувань». Об’єднайтеся у групи і розпочнемо роботу. (Повідомлення теми та мети уроку).





^ Робота в групах.

1. Повторення вивченого. а) розгадати кросворд;

б) виправити помилки в картках.


  1. Горщик з дзвіночками співав про нього пісеньку. (Августин)

  2. «… вбрання короля». (Нове)

  3. Назва казки про 11 лебедів. (Дикі лебеді)

  4. Сестра 11 лебедів. (Еліза)

  5. Вона потрапила у клітку разом із пташкою. (Ромашка)

  6. Він врятував від смерті китайського імператора. (Соловей)

  7. Її палко кохав Андерсен. (Енні)

  8. Назва казки про каченя «… дворі» (На пташиному)




  1. Андерсен мріяв здобути цю професію. (Актор)

  2. «Гидке …» (Каченя)

  3. Вона вірила, що її троянди вночі танцюють. (Іда)

  4. В цій казці собаки служили солдату. (Кресало)

  5. Їй заважала спати насінина. (Принцеса)

  6. Її пам’ятник став символом Данії. (Русалочка)

  7. Ім’я бога снів - … Лукойє. (Олє)

  8. Він подарував принцесі горщик з дзвіночками. (Свинопас)











  1. Фах, про який мріяв Андерсен. (Актор)

  2. Батьківщина Андерсена. (Данія)

  3. Місто, в якому народився Андерсен. (Оденсе)

  4. Професія, яку мати обрала для Ганса. (Швець)

  5. Чарівна, зла і підступна потвора, яка шкодить людям. (Троль)

  6. Героїня казки, на честь якої у Копенгагені споруджено пам’ятник. (Русалочка)

  7. Звичайна річ із незвичайними властивостями (із «Снігової королеви». (Дзеркало)

  8. Прізвище автора українського перекладу казки «Снігова королева». (Іваненко)






Учитель. Я перевірю, чи правильно ви розгадали кросворди. А ви тим часом виконуєте наступне завдання.

У наведених фразах допущені помилки щодо змісту казки Андерсе­на «Снігова королева». Доведіть, що ви уважні читачі, і виправте не­точності (кожна група по п’ять фраз).

  1. У дзеркалі троля все потворне здавалося красивим, а найгірші з лю­дей — найкращими.

  2. Злий троль дуже засмутився, коли дзеркало розбилося на мільйони,
    більйони скалок,

  3. Кай говорив бабусі, що він був би дуже радий побачити Снігову королеву.

  1. Бабуся порівнювала сніжинки з осами та мухами.

  1. Коли скалки чарівного дзеркала потрапили в око та серце Кая, він
    ще дужче полюбив прекрасні, живі троянди.

  1. Снігова королева, зачарувавши хлопчика, поцілувала його прямо в очі.

  1. Герда подарувала річці свої сріблясті черевички, щоб дізнатися від
    неї про долю Кая.

  2. Зла чарівниця заворожила Герду, пригостивши її чудесними яблука­
    ми, і повела у прекрасний яблуневий сад, де було багато красивих дерев.

  1. Герда провела у чарівниці декілька днів.

  1. Принц та принцеса нічим не змогли допомогти дівчинці.

  2. Маленька розбійниця була вища за Герду і сильніша від неї, а очі у неї
    були чорні та веселі.

  3. Фінка приготувала для Герди напій, що дав їй силу дванадцяти богатирів.

  4. У Снігової королеви було велике дзеркало, яке вона називала дзер­калом розуму.

  1. Каєві дуже хотілося скласти з льодяних фігурок слово «Спокій».

  2. Кай і Герда повернулися додому навесні.


Учитель. Кожна група зачитує виправлені фрази, а інші групи слідкують, чи вірно виконано завдання.

Ви добре справилися із завданнями. А тепер давайте пригадаємо структурні елементи опису літературного героя.




Учитель. Ми повторили елементи структурного опису літературного героя і зараз ваше завдання: скласти опис Герди за вказаними на слайді запитаннями. По завершенню цього завдання, один представник із кожної групи зачитає результат вашої роботи. (Учні зачитують роботи)



Учитель. А тепер, підсумовуючи все, що ви уже сказали, давайте складемо «Асоціативний кущ» - характеристика Герди.




^ Словникова робота. Опрацювання літературних понять: антитеза, символ.



Учні зачитують повідомлення про троянду.

Давні греки вважали троянду даром богів, а поети називали її царицею квітів. Появу цієї квітки пов’язували з багатьма легендами. Ось одна із них.

Троянда народилась із білосніжної піни, яка покривала тіло Афродіти, коли ця богиня кохання вийшла з моря. Боги оббризкали цю квітку нектаром, який мав надати троянді безсмертя та чудового запаху. Та нектар не зробив троянду безсмертною.

Білими трояндами прикрасили храм та садок Афродіти. Але коли богиня кохання дізналась про загибель свого коханого Адоніса, побігла до місця трагедії, не зважаючи на колючки, що роздирали їй ноги. Декілька крапель божественної крові впали на троянди, і вони стали червоними.

Троянда – символ чистого, палкого, істинного кохання.




^ Підсумок уроку. Ми сьогодні вчилися аналізувати казку, давали характеристику головній героїні казки – Герді. Скажіть, в чому полягає головна ідея казки.



Рефлексія уроку. Утворіть коло і поділіться враженнями від уроку.

  • Що ви навчилися робити на цьому уроці?

  • Скажіть, виправдалися ваші сподівання до уроку чи ні?

  • Які враження залишилися у вас від уроку?

  • Що сподобалось, а що ні на уроці?

Подякуймо собі за продуктивну роботу на уроці аплодисментами.
Оцінювання. Домашнє завдання. Переказувати казку від імені Герди, від імені Кая.


Схожі:

Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconТема : Хлопчик та дівчинка. Слідом за Гердою. Випробування на шляху Герди. Мета
Обладнання: портрет Г. К. Андерсена; малюнки учнів до казок Г. К. Андерсена; тексти казки «Снігова королева»; презентація до уроку...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconКохання І закоханість  яка різниця?
Кохання виключно складний об’єкт як для психологічного, так І для будьякого іншого аналізу. Про кохання сказано багато  частотні...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconМета: навчати дітей сприймати художнє слово як спосіб передачі почуттів...
У ранню пору життя, як сонце вранці, сходить у душі кохання – трепетне, світле, що боїться розчарувань. Щаслива та людина, у житті...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconЗадача Білет 2
Потенціальні сили. Приклади потенціального силового поля. Гідроскопічні сили, дисипативні сили. Приклади таких сил. Сила Лоренца....
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconРозділ години спілкування про кохання
В даному посібнику подано розробки годин психолога по темі: Статеве виховання І юнацьке кохання, які можуть використовувати практичні...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconКонтрольна робота на тему: «Сили в природі»
На тіло вздовж однієї прямої діють дві сили, що дорівнюють 2 н І 3 Н. Знайти рівнодійну цих сил для двох випадків: а коли напрямлені...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconУрок з української літератури в 10 класі на тему: із
Що ж означає любити? У ранню пору життя, як вранішнє сонце, сходить у душі кохання трепетне, світле, що боїться розчарувань, але...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconТема: Підсумково – узагальнюючий «Сили в природі». Мета
Узагальнити І систематизувати знання учнів про гравітаційну взаємодію тіл, про види сил та їх виникнення – силу тяжіння, силу пружності,...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconПерше кохання вашої дитини
Якщо ваша поведінка відповідає очікуванням маляти, то І надалі він зі своїми проблемами приходитиме до вас, як до старшого друга...
Тема : Уособлення в образі Герди всеперемагаючої сили кохання Мета iconПерше кохання вашої дитини
Якщо ваша поведінка відповідає очікуванням маляти, то І надалі він зі своїми проблемами приходитиме до вас, як до старшого друга...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка