Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна




Скачати 62.29 Kb.
НазваУрок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна
Дата конвертації14.07.2013
Розмір62.29 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
Білоцерківська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12

з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Урок читання

2 клас

Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна


м. Біла Церква

січень 2011 р.

Тема розділу: Казки українських письменників.
Тема уроку : Хто як зиму зимує.
Мета уроку : Вдосконалювати навичку правильного, виразного, свідомого читання. Формувати емоційно – оцінне ставлення до прочитаного, збагачувати активний словниковий запас учнів.

Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, уміння аналізувати і запам’ятовувати сюжет, образне мислення та творчу діяльність, інтерес до творчості О.Буценя.

Виховувати спостережливість, прагнення до самостійного читання літератури.
^ Тип уроку: комбінований.

Матеріал уроку : Казка О.Буценя «Чи є зима?», складові таблиці, картки з текстом для індивідуальної роботи.

Обладнання: комп’ютерно – орієнтовне середовище.
Хід уроку :

  1. ^ Організаційна частина.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас звичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну знань, в країну чудову.

Що вас чекає, вам ще невідомо.

Рукою легенько я лише махну

І в казку природи вас всіх поведу.

- Якщо ви закінчите почате мною речення, то пригадаєте, чому ми навчаємось на уроках читання.

- Сьогодні на уроці читання ми будемо продовжувати вчитися читати.. (правильно, свідомо, швидко).

- Роботи у нас багато, тому, щоб всю її подолати, потрібно бути :

уважними

розумними

організованими

кмітливими

(слова зображені на моніторах)

- Прочитайте, яке слово утворюється з перших букв ?

- Якщо ви будете саме такими, урок пройде швидко і цікаво.
^ III.Повідомлення теми і мети уроку. Перевірка домашнього завдання.
-Пригадайте, будь ласка, назву розділу, над яким ми працюємо вже кілька уроків.

- Так , «Казки українських письменників». В цьому розділі ми знайомимось з народними казками чи літературними ?

- Чим відрізняється народна казка від літературної ?

- Як ще можна назвати літературну казку?

- Казки – це справжнє диво. Їх люблять і дорослі і малюки. Є казки про тварин, є чарівні, а є про життя і побут людей. Вони переносять нас у чудовий світ пригод і перетворень. Лише в казках серед зими розквітають підсніжники, а влітку сипле сніг, добро перемагає зло, а тварини вміють розмовляти.

Пригадайте назву казки, в якій навіть маленька срібляста рибка вміла розмовляти.

- Так, «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку».

Якщо ви уважно і свідомо читали цю казку вдома, то впевнено дасте відповіді на запитання вікторини, яку я пропоную вам на моніторах. А працювати дружно допоможуть нам сигнальні картки: якщо ви погоджуєтесь з відповіддю, яка записана синім кольором – сигналізуйте синім кружечком, а якщо зеленим - зеленим кружечком .(Зміст вікторини зображений на моніторах. )

- Хто жодного разу не помилився?

- Багато авторських казок в українській літературі написані про тварин.

Отже, хто є головними героями таких казок ?

- Так, це звірі і птахи, риби і плазуни , комахи. Ми продовжуємо подорож по країні казок і саме тварини допоможуть нам це зробити.

Лисичка – сестричка з країни казок принесла нам речення, що є темою нашого уроку, воно знаходиться в кошику. Але вона дуже поспішала і кошик випав з лапок. Слова розсипались і лисичка засумувала. (Зображення на моніторах.) Щоб заспокоїти її давайте зберемо зі слів речення. Для початку прочитаємо слова на моніторах.

- Ви здогадалися, яке слово буде першим , а яке останнім?

Хто як зиму зимує? (Зображення на моніторах.)

- Отже, сьогодні ми будемо продовжувати, читаючи, знайомитись з казками українських письменників. Але спочатку нам потрібно зробити розминку. Зранку ви йшли до школи і ваші ручки і ніжки зробили зарядку. Щоб добре читати під час уроку, треба зробити зарядку для губ і язика.

  1. Вправа «Горішки».

  2. Почухайте язичком піднебіння.

  3. Вправа «Хоботок».

  • Щоб читати правильно і швидко, потрібно правильно дихати, тому на кожному уроці читання ми вчимося це робити.

1. Вправа «Сонечко - травичка».

2. Як кує зозуля?

3. Як мукає корова?

4. Як дзижчить бджола?

5. Як пищать пташенята?

6. Як гарчить пес ?

7. Як виє вовк?

(На моніторах зображені ілюстрації до вправ).

- Читання складів на одному диханні ( за індивідуальними складовими таблицями ).

- І знову тварини поспішають на допомогу. Команда лісових мешканців наввипередки прямує до класу з завданнями і грою « Що? Де? Коли? »

1 раунд. Сова (читання пірамід слів).

2 раунд. Сорока (миттєве сприймання слова).

3 раунд. Дятел (поновити букви в словах, а слова в реченні).

4 раунд. Ворона (принесла конверт із завданням кожному учневі).

Завдання: не читаючи текст, швидко його переглянути і знайти :

  • число ;

  • слово набране курсивом;

  • слово в лапках;

  • слово - назву тварини.


5 раунд. Черепаха.

- вимовте назву цієї тварини ;

- вимовте перший звук назви;

- чим цей звук відрізняється від інших приголосних ?

Черепаха пропонує вам прочитати склади із цим звуком, але спочатку прослухайте, як це зробить вона ( озвучене зображення на моніторах).

- Тепер ви.

Промовляння скоромовки. «Очеретом черепаха чалапала до своїх черепашенят».
^ IV. Фізхвилинка. (зображення на моніторах з музичним супроводом)
V. Робота над текстом казки О. Буценя «Чи є зима»?

У п’ятому раунді гри черепаха недарма вчила вас вимовляти звук [ч], склади й слова з ним, вимовляти свою назву. Зараз вам ой як це знадобиться. Казка знову відчиняє нам двері на с. 78.

- Прочитайте заголовок казки. Яке це речення за метою висловлювання?

- Знайдіть і прочитайте прізвище автора.

- Хто запам’ятав заголовок казки?

- А от хто це запитання поставив, дізнаєтесь, прослухавши і прочитавши казку.
^ Словникова робота

- лексико - семантична

- В тексті вам зустрінуться слова, з якими ви, можливо, зустрінетесь вперше.

Слова на картках: почалапала

надибала

пробурмотіла

неквапливо

дошкуляє

черепаха

Вправляння у правильному читанні слів, пояснення лексичного значення.

  • лексико - орфоепічна

  • В тексті зустрінуться слова, які потрібно прочитати правильно:

добридень

занесло

новина

ніякого

дізнаєшся

наплачешся

Вправляння у правильному читанні слів .

Зображення слів на моніторах у вигляді титрів.

Читання тексту.

  1. За звуковим орієнтиром (звуковий супровід слайду).

  2. Мовчазне.

- Який головний герой з’явився лише в III частині?

Повторне читання тексту.

1частина - самостійно, напівголосно.

Зіграти хочеться мені,

З вами , друзі, в «так» чи «ні».

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою.

2частина - в ролях.

- Як треба читати слова автора?

  • Як треба читати слова сороки?

  • Як треба читати слова черепахи?

(Учні вибирають потрібні відповіді із запропонованих на картках.)

- Яку новину розповіла сорока черепасі?

- Що хвилювало сороку?

- Як описала сорока черепасі зиму ? ( вибіркове читання)

- Як назвала черепаха сороку?
3частина – читання в парах.

  • Чому черепаха не вірила сороці, що настала зима ?

  • Хто з пташок більше знав про черепаху?


VI Підсумок.

- Що нового дізналися на уроці?

  • Хто з тварин міг задати таке саме питання « Чи є зима?» (Зображення на моніторах.)




Схожі:

Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconВолошина Ірина Михайлівна Керівник гуртка «Умілі рученята»
Глушко Анна 2 – л клас «Дерево» Савченко Олена 3 – б клас Природні матеріали «Кущ» Чехлай Ангеліна4 – а клас та Смирнова Анастасія...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок читання 2 клас Тема. Совість це у людині головне
Обладнання. Картки для розчитування, тлумачний словник, пам’ятка для кожного учня, читанка 2 клас, ІІ частина
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок літератури це урок мистецтва. Вчителю І учневі потрібно поба­чити...
Автор – упорядник Смірнова Ірина Олександрівна, вчитель зарубіжної літератури Сахновецької зош І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconАнкета Прізвище, ім’я, по батькові: Рилова Ірина Вікторівна
Шляхи формування в учнів стійкої життєвої позиції через ствердження пріоритету здорового способу життя
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета. Виробляти навички виразного читання. Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів....
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»
Сьогодні проводимо урок позакласного читання. На уроках читання ми вивчаємо розділ «Цікава книга природи». Тому сьогодні я пропоную...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок читання. (З клас) Тема. Прославлення героїзму в народних казках....
Мета. Виробляти навички свідомого, виразного читання. Формувати вміння характеризувати персонажів. Вчити працювати в групах. Розвива­ти...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconМетодичні рекомендації щодо проведення екскурсій 23
Автори: учитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист Прелеснянської зош І-ІІІ ст. Слов'янського...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок читання, проведений в 2 класі Підгірненської зош І-ІІІ ступенів...
Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми помандруємо в цікаву подорож. На нашому шляху будуть: зупинка „Читайлики”, тунель скоромовок,...
Урок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна iconУрок читання в 2 класі Вчитель: Тирлич О. В. Тема. Дитячі розмови
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка