Скачати 256.4 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ХЕРСОНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КАФЕДРА ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до виконання курсового проекту з дисципліни Процеси і апарати харчових виробництв Статус дисципліни: нормативна професійного спрямування: Технологія зберігання, консервування та переробки плодів і овочів. напряму підготовки: 6.051701 Харчові технології та інженерія. галузі знань: 0517 Харчова промисловість та переробка сільськогосподарської продукції Факультету технологій та дизайну Херсон 2012
Вступ "Процеси й апарати харчових виробництв" – це сукупність наукових та інженерних знань, що дозволяє створювати нові й удосконалювати діючі технології й устаткування для виробництва харчових продуктів. Основним завданням науки про процеси й апарати харчових технологій є виявлення загальних закономірностей протікання технологічних процесів і розробка методів розрахунку апаратів для їхньої реалізації. Дані методичні вказівки призначені для допомоги студентам, що виконують курсовий проект по процесам та апаратам харчових виробництв. В них дані рекомендації по організації роботи над проектом, його об’єму та оформленню. Основна мета виконання курсового проекту – набуття навичок проектування та конструювання основного устаткування харчових виробництв, з використанням сучасної техніки і технології у виробництві, практичного закріплення знань з дисципліни. Для успішного виконання курсового проекту по процесам й апаратам харчових виробництв студент повинен знати основи теорії процесів, основи методики розрахунку апаратів, основні принципи конструювання апаратів. Курсовий проект виконується кожним студентом самостійно при консультації керівника. ^ При виконанні курсового проекту студенти практично застосовують знання, отримані з дисципліни «Процеси і апарати харчових виробництв», а також з дисциплін, на яких ґрунтується даний курс (хімія, фізика, теплотехніка та ін.). При роботі над курсовим проектом студенти використовують навички, отримані ними при самостійному рішенні задач та прикладів, а також при виконанні контрольних завданнь, вчаться користуватися довідковою технічною літературою. При виконанні графічних робіт студенти розвивають навички технічного кресленння, вчаться проводити нескладні конструктивні розрахунки і поглиблюють знання основних правил компонування обладнання. Курсовий проект є найкращою формою самостійної роботи студентів, засобом вивчення студентами новітніх досягнень теорії і практики харчової технології. ^ 1. Тема, обсяг виконання курсового проекту Завдання на проектування видається студентам денної та заочної форм навчання у п’ятому семестру після проходження навчальної практики. Тема завдання формулюється з максимальним урахуванням комплексу чинників: місце роботи після закінчення вузу, спеціалізація студента, науково-дослідна робота студента, його досвід роботи на виробництві. Цей творчий процес відбувається за активної участі студента під керівництвом викладачів. Завдання на проект містить основні дані з теми, змісту й обсягу згідно з методичними вказівками. Конкретні додаткові дані (наприклад види сировини, додаткові параметри, спеціальні дані, конструктивні особливості, література тощо) узгоджуються студентом та керівником його проекту. Курсовий проект по процесам і апаратам харчових виробництв складається з пояснювальної записки й графічної частини. ^ повинна містити 25 – 50 сторінок машинописного тексту. Виконується на аркушах формату А4 (279×210). На сторінках наносяться основний підпис (штамп) і назва розділу (додаток 3). Основний штамп виконуються тільки на початковій сторінці розділу. На інших сторінках наноситься малий штамп (додаток 4). Текст оформлюється шрифтом Times New Roman, розмір 12 із полуторним міжрядковим інтервалом. Нумерація розділів і сторінок починається із титульного аркушу; номер першої сторінки не позначається. Кожний розділ слід починати з нової сторінки. Розділи повинні мати порядкові номери, позначені арабськими цифрами (з крапкою). У заголовку не дозволяється переносити слова, у кінці назви крапку не ставлять. Якщо заголовок складається з двох речень, їх відокремлюють крапкою. Текст після назви розділу відокремлюється пропущеним рядком. Розділи записки можуть мати підрозділи і пункти, нумерація яких складається відповідно із номерів розділу і підрозділу, а для пунктів – ще і номеру пункту, відокремлених крапкою (наприклад 2.1; 2.1.1 тощо). У межах пунктів можуть бути за необхідності підпункти, що повинні мати порядкову нумерацію аналогічної будови, наприклад: 2.1.1.1., 2.1.1.2, 2.1.1.3 тощо. Термінологія й визначення в записці повинні бути єдиними й відповідати встановленим стандартам, а при їхній відсутності – загальноприйнятим у науково-технічній літературі. Скорочення слів у тексті й підписах, як правило, не допускаються, за винятком скорочень, установлених ГОСТ 7.12-77. Всі розрахункові формули в пояснювальній записці приводяться спочатку в загальному виді, нумеруються, дається пояснення позначень і розмірностей всіх величин, що входять у формулу. Потім у формулу підставляють чисельні значення величин і записують результат розрахунку. Всі розрахунки повинні бути виконані в міжнародній системі одиниць СИ. Якщо з довідників та інших джерел значення величин взяті в якій-небудь іншій системі одиниць, перед підстановкою їх у рівняння необхідно зробити перерахування в систему одиниць СИ. У тексті вказуються посилання на джерело основних розрахункових формул, фізичних констант й інших довідкових даних. Посилання на літературні джерела вказують у квадратних дужках. Наприклад: «...для визначення коефіцієнта масовіддачі в газовій фазі використовуємо формулу [7, с. 110]». Всі ілюстрації (графіки, схеми, креслення, фотографії) іменуються рисунками. Рисунки повинні бути простими і наочними, давати тільки загальне подання про пристрій апарата або вузла, а не служити кресленням для виготовлення. Рисунок нумерують і розташовують після посилання на нього. Всі підписи, що захаращують рисунок, варто переносити в текстову частину. Криві або інші елементи на рисунках позначають цифрами. Підписи під рисунками повинні бути короткими, необхідні пояснення доцільно приводити в тексті. Всі таблиці, як і рисунки, нумерують. Заголовок таблиці поміщають під словом «Таблиця». Всі слова в заголовках і написах таблиці пишуть повністю, без скорочень. Якщо повторюваний у графі текст складається з одного слова, його допускається заміняти лапками. Якщо повторюваний текст складається із трьох або більше слів, то при першому повторенні його заміняють словами «Те ж», а при наступному – лапками. Ставити лапки замість повторюваних цифр, марок, знаків, математичних і хімічних символів не допускається. ^ складається з двох аркушів формату А1 (549×841). Графічну частину проекту виконують олівцем, або на ЕОМ за допомогою спеціалізованих програм. Оформлення повинно відповідати вимогам ЄСКД. На одному аркуші викреслюють технологічну схему установки з указанням і характеристикою всього розрахованого або підібраного обладнання (основного і допоміжного), комунікацій і контрольно-вимірювальних приладів. На другому аркуші – креслення основного апарату і окремих його вузлів. ^ Досягнення цілей, поставлених перед студентом у курсовому проектуванні, виконується на основі глибокого й всебічного аналізу поставлених завдань по ступеню їхньої освітленості й дозволяння в літературі. На початковому етапі роботи студент може користуватися рекомендаціями, що втримуються в спеціальних методичних посібниках. Згодом виникає необхідність вивчати додаткову літературу. Студент повинен знайти потрібну книгу самостійно. Для цього рекомендується використовувати бібліотечні систематичні й алфавітні каталоги. У бібліотеках є також систематично предметні й бібліографічні покажчики по різних галузях знань і окремих тем. Одним з основних аспектів роботи з літературою є визначення головного в даному джерелі, при цьому не потрібно читати його цілком. У виданні вивчається: заголовок; прізвище автора; найменування видавництва (або установи, що випустили книгу); час видання; анотація; зміст; вступ або передмова; довідково-бібліографічний апарат (список літератури, покажчики й т.д.), ілюстративний матеріал. Анотація міститься на початку книги й містить, як правило, ціль підготовки видання й характеристику потенційного кола читачів. На основі цих даних можна оцінити, наскільки близька книга даному дослідженню. Зміст розкриває структуру видання, дозволяє одержати інформацію про поставлені проблеми. На основі вивчення змісту можна визначити, яка частина видання буде особливо корисна при виконанні курсового проекту. У вступі або передмові найбільше часто розкриваються причини аналізу досліджуваних проблем, більш докладно розкривається мета книги. Довідково-бібліографічний апарат дозволяє судити про обґрунтованість висунутих автором положень у працях інших учених. Варто переглянути список літератури, що приводиться наприкінці видання, а також бібліографічні посилання в тексті. Вивчення списку літератури дозволить одержати інформацію про проведені дослідження з обраної тематики. Ілюстративний матеріал дозволяє більш ефективно усвідомити основні положення по досліджуваних проблемах. Наявність рисунків, графіків, схем свідчить про високу якість пророблення автором досліджуваних проблем. При підборі літератури в жодному разі не слід піддаватися спокусі «набрати побільше». Чим більше буде зібрано наукових джерел, тим більшу частку серед них будуть становити не дуже потрібні для роботи публікації. При підборі літератури необхідно відразу становити бібліографічний опис відібраних видань у строгій відповідності з вимогами, пропонованими до оформлення списку літератури. Даний список літератури по темі курсового проекту узгоджується з науковим керівником. Перегляд спеціальних журналів і збірників починається з реферативних журналів по даній галузі знань. Журнальну статтю можна досить швидко відшукати по покажчику статей, що поміщаються наприкінці останнього номера журналу за кожний рік видання. Корисними можуть виявитися й бібліографічні виноски, посилання й покажчики в підручниках і монографіях, що відносяться до розроблювальної теми. Дуже важливо використовувати спеціальні дослідження (монографії), статті в збірниках праць інститутів. Необхідну й найчастіше неоціненну допомогу у вивченні й пошуку методів рішення технічних завдань може зробити патентне дослідження. ^ Пояснювальна записка до курсового проекту, що містить всі вихідні, розрахункові й графічні (допоміжні) матеріали, повинна бути оформлена в певній послідовності:
^ Відомості про статті повинні включати: прізвище й ініціали автора, назва статті, найменування журналу, серію, рік випуску, том, номер журналу, сторінки. Наприклад: Шанін О.Д. Установка для відстоювання сусла // Таврійський науковий вісник — 2005. — Вип.42. — с.129—135.
|
![]() | Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни... Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни «Процеси І апарати харчових виробництв» | ![]() | Методичні рекомендації та тематика контрольних робіт для студентів... Методичні рекомендації І контрольні завдання до виконання практичних занять з дисципліни «Процеси І апарати харчових виробництв» |
![]() | Методичні рекомендації та тематика контрольних робіт для студентів... Методичні рекомендації І контрольні завдання до виконання практичних занять з дисципліни Процеси І апарати харчових виробництв | ![]() | Методичні рекомендації та індивідуальні завдання для самостійної... Методичні рекомендації І контрольні завдання до виконання практичних занять з дисципліни Процеси І апарати харчових виробництв |
![]() | Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни... Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни “Технологія галузі | ![]() | Методичні рекомендації та індивідуальні завдання для самостійної... Сучасне харчове виробництво може розглядатися як сукупність численного ряду самостійних технологічних операцій переробки сировини... |
![]() | До виконання курсового проекту Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни «Проектний аналіз" для студентів спеціальності 050201 "Менеджмент... | ![]() | Методичні рекомендації до виконання контрольних робіт з дисципліни Подані методичні рекомендації призначені для надання студентам допомоги у виконанні контрольної роботи з дисципліни «Системне управління... |
![]() | Методичні рекомендації до виконання курсових робіт з дисципліни Методичні рекомендації щодо виконання курсових робіт з дисципліни „Управління бізнесом” для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного... | ![]() | Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Політична економія» Методичні рекомендації до написання курсової роботи з дисципліни «Політична економія», складені на основі робочої навчальної програми,... |