Семінар – практикум вчителів української мови та літератури




Скачати 43.13 Kb.
НазваСемінар – практикум вчителів української мови та літератури
Дата конвертації17.10.2013
Розмір43.13 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Відділ освіти Сквирської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Семінар – практикум вчителів української мови та літератури

11 жовтня 2010року Сквирська ЗОШ І-ІІІст.№2
Формування навичок самостійної роботи учнів

на уроках української мови та літератури
План роботи
1.Теоретична частина

9.00 – 9.20

Організація самостійної роботи як засіб формування самоосвітньої компетентності учнів

Т.Г.Максимець, методист РМК

2.Практична частина

9.25 – 10.10

Відкритий урок із української літератури у 5класі

І.Я.Франко «Фарбований Лис»

О.В.Кольоса вчитель української мови та літератури

10.20 – 11.05

Відкритий урок із української мови у 7класі

Дієслово як самостійна частина мови

О.М.Рабодзей, вчитель української мови та літератури
11.15 – 11.30 Обговорення уроків за круглим столом

Учасники семінару
11.30 – 11.35 Підведення підсумків

Т.Г.Максимець, методист РМК

Відділ освіти Сквирської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет
11 жовтня 2010 року м.Сквира
Інформаційно - методичний бюлетень №
Формування навичок самостійної роботи учнів

на уроках української мови та літератури
Одне з пріоритетних завдань сучасної школи – це розвиток у школярів самостійності, здатності до самоорганізації, саморозвитку, самовиховання, самоосвіти.

Основні завдання з підготовки учнів до самоосвіти вирішуються саме на уроці. Важливим засобом активізації учнів у процесі навчання є правильно організована самостійна робота на уроці і вдома.

Велика роль самостійних робіт полягає в тому, що вони сприяють прищепленню любові та поваги до корисної праці. І саме зв'язок навчання з корисною працею дасть плоди гарного виховання підростаючого покоління.

Самостійна робота, як і будь-яка діяльність, складається з окремих елементів (наприклад: завдання, джерело знань, досвід, мотиви діяльності і т. ін.), які взаємопов’язані між собою. Все це необхідно застосовувати в організації самостійної роботи школярів.

Залежно від того, які елементи переважають у діяльності учнів (Відтворюючі чи творчі), у дидактиці розрізняють репродуктивні і пошукові самостійні роботи.

^ Репродуктивна самостійна робота має на меті сприймання, осмислення й запам’ятовування учнями тієї навчальної інформації, яку подано в підручнику або яка повідомляється вчителем.

^ Пошукова самостійна робота учнів передбачає здобуття нових знань і вмінь на основі набутих, оволодіння способами самостійного пошуку: виділення істотних ознак, предметів і явищ, установлення причинно – наслідкових зв’язків між ними, доведення окремих положень тощо. Пошукова самостійна робота учнів має такі ознаки:

1) її метою є засвоєння нових знань;

2) постановка завдань сприяє розвитку потреби розв’язувати їх самостійно, формуються позитивні мотиви учіння;

3) учні оволодівають прийомами навчальної діяльності.

Отже, важливо систематично залучати учнів до пошукових завдань. Зміст самостійної роботи пошукового характеру в процесі вивчення нового матеріалу потрібно в міру розширення знань й оволодіння прийомами навчальної діяльності ускладнювати, а обсяг – збільшувати.

На уроці після вивчення нової теми обов’язковим є тренувальні вправи щодо засвоєння вивченого. Крім колективних завдань учні працюють також і самостійно.

Одним із способів формування навичок самостійної роботи учнів є позакласне читання. Щоб діти навчилися глибоко сприймати прочитане, необхідно виховувати в них уміння читати книгу самостійно. Головне - дати дітям відчути результати їхньої самостійної праці, старання.

Правильно організована самостійна робота сприяє розвитку творчих здібностей учнів, розширює їх світогляд, розвиток мислення, виробляє працьовитість.

Підготувала Максимець Т.Г., методист районного методичного кабінету

Пам’ятка

Вчимося працювати самостійно
Тільки ті знання, до яких учень прийшов самостійно через власний досвід, думку і діяльність, стають дійсно міцним його надбанням. Самостійна робота повинна будуватися таким чином, щоб у кожному конкретному випадку була представлена та міра оптимального співвідношення репродукції і творчості, яка б відповідала реальним умовам і можливостям учня.

Контроль за самостійною роботою забезпечує оцінку результатів навчання; формує моральні та вольові якості: організованість, наполегливість, працездатність; допомагає учням глибше осмислювати та засвоювати знання, підвищує їх творчу активність.

^ Формами контролю самостійної роботи можуть бути:

*усна перевірка (індивідуальне опитування, бесіда, повідомлення після підготовки конкретного завдання);

*письмова інформація про виконану роботу;

*виявлення практичних умінь роботи з друкованими джерелами та рекомендованою літературою.

^ Важливе місце у контролюванні самостійної роботи посідають семінарські заняття:

1) міждисциплінарні семінари;

2) проблемні семінари;

3) тематичні семінари;

4) орієнтацій ні семінари;

5) системні семінари.

^ Найбільш дієвою формою контролю за самостійною роботою є індивідуальні співбесіди, які можна проводити як на заняттях, так і в позаурочний час.

Вона використовується, коли учень пропускав заняття, отримав незадовільну оцінку або має слабку загальну підготовку. Індивідуальні зспівбесіди проводяться також і з кращими учнями, які потребують додаткової уваги з боку вчителя на більш високому рівні.

Однією з форм контролю є письмові завдання. Серед них – контрольні роботи: підсумкові, проміжні. Ця робота дозволяє контролювати учнів протягом семестру.

Схожі:

Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconОдеської обласної державної адміністрації Одеський обласний інститут...
Збірник завдань з української мови та літератури для інтелектуальних змагань старшокласників
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconМіська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка...
Маланюк – одна з найяскравіших постатей вітчизняної літератури ХХ століття. Усією своєю творчістю поет прагнув сприяти відродженню...
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconЗавдання творчої групи вчителів української мови та літератури на 2012 – 2013 навчальний рік
Підвищення рівня професійної майстерності вчителів шляхом вивчення досягнень науки та перспективного педагогічного досвіду
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconМетодичні рекомендації: Започаткувати у гімназії з 1 вересня 2008-2009н...
Вайновська М. К. дає методичні рекомендації вчителям-філологам щодо використання основних положень «Концепції громадянського виховання...
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconОбласний інститут післядипломної педагогічної освіти Відділ української...
Обслуговуючи потреби суспільства, мова виконує цілу низку функцій, життєво важливих
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconМетодичні рекомендації щодо викладання української мови І літератури
У межах реалізації Державного стандарту в наступному навчальному році вчителі-мовознавці продовжують формувати в учнів основної та...
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconКонкурс-захист проектних робіт проводиться рмо вчителів української...

Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconМетодичні рекомендації вчителям української мови та літератури проектні...
Метод проектів  це модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей...
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconПроблемні теми вчителів м\о предметів гуманітарного циклу
«Формування в учнів життєтворчого здорового потенціалу на уроках української мови та літератури»
Семінар – практикум вчителів української мови та літератури iconВеб-сайти І сторінки, присвячені українській мові та літературі
Придністровського державного інституту розвитку освіти для вчителів української мови та літератури
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка