Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»




Скачати 38.75 Kb.
НазваУрок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Дата конвертації19.12.2013
Розмір38.75 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
Урок читання. (З клас)

Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце».

Мета. Виробляти навички виразного читання. Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів. Ви­ховувати прагнення творити добро.

Обладнання: підручник Савченко О. Я. Читанка. З кл.— К.: Освіта, 2003; ілюстрації, картки з прислів'ями, ТЗН, картки із завданнями.

^ Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу. Сценка-монолог

Буратіно. Я хочу розповісти про свої хороші справи. Одного разу, коли я проходив біля нашого будинку, то побачив, як гралися дві дівчин­ки — Оленка та Іринка. Вони стали сперечатися, і Іринка штовхнула Оленку в калюжу. Я ніяк не міг пройти мимо. Підійшов до Оленки, допоміг їй встати, а потім як дам Іринці, щоб знала, як товаришів ображати. Прав­да, я добре вчинив?

^ II. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель. Отже, діти, сьогодні ви допоможете Буратіно розібратися в правильності його поведінки, навчитеся читати казку Анатолія Дімарова «Для чого людині серце», поміркуєте над питаннями (таблиці з питан­нями на дошці).

  • Чи варто робити добро?

  • Чи легко робити добро?

  • До нас завітали гості. Це не тільки Буратіно, а ще й Королева Добро­ти та Чуйності. Вона буде спостерігати за вашими відповідями. А також до нас прийшли давні знайомі: Словник та Рекламна Пауза.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду, підготовчі вправи

  1. Читання і пояснення прислів'їв про добро.

Учитель. Королева Доброти підготувала завдання. Потрібно про­читати «розсипане» прислів'я і пояснити його значення. Працювати буде­мо за створеними раніше групами (роздаються картки з прислів'ями, ви­значається час, що надається на виконання завдання), (Наприклад: постояти варто за справу добру

  1. За добру справу варто постояти.

  2. Людину красить не одяг, а добрі діла.

3) Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й дрючка не бояться.)

2. Словникова робота

1) Пояснення Словничка, які казки є літературними.

2) Рекламна Пауза (показує виставку літературних казок).

3) Бюро знахідок. Актуалізація опорних знань. (На дошці предметні ма­люнки: червона шапочка, золотий ключик, розбите корито. Діти на­зивають господаря, з якої він казки і хто автор твору.)

^ IV. Робота над текстом казки

  1. Розповідь учителя про автора казки Анатолія Дімарова.

  2. Вправляння у правильному читанні важких слів.

  3. Читання тексту частинами і відповіді на запитання

1) І частина

Учитель. Отже, вирушаємо в ліс! (На дошці — репродукція карти­ни С. Шишко «Листопад»), де і познайомимося з персонажами казки. Після читання І частини діти відповідають на запитання:

  • З якими персонажами ви зустрілися?

  • Коли відбуваються події, описані в казці?

  • Чому дерев'яні чоловічки не знали почуттів?

2) II частина

— Як же розвиваються події далі?
II частину читає учень.

3) III частина

— Чим же закінчилася казка?
Читання III частини учнем.

— Чи змінилося життя чоловічка після того, як він отримав серце?
У. Робота над виразним читанням казки

1. Підготовчі вправи. Виразне читання речень

  1. Ой, що це? — інтотація здивування.

  2. Ой, як гарно! — інтотація задоволення.

  3. Ой, боляче! — інтотація болю.

2. Виразне читання частин тексту: зачину, розмови дівчинки з дерев'яним чоловічком в особах. (Завдання: передати голосом здивування, схвильо­ваність, цікавість мовців.) У ході підготовки І група вибирає слова авто­ра, II група — слова дівчинки, III група — слова дерев'яного чоловічка.

^ VI. Мовчазне читання

— Прочитайте розмову лікаря з дерев'яним чоловічком. Зверніть увагу на те, як лікар відноситься до своєї справи. (Діти читають мовчки сцену в кабінеті лікаря і дають відповідь на запитання.)

^ VII. Хвилинка відпочинку

— А ми заспіваємо пісню про хлопця, який не хотів нічого робити.
(Діти співають пісню «Грицю, Грицю», супроводжуючи спів рухами.)

VIII. Вибіркове читання

1. Читання опису лісу

2. Читання епізоду, в якому чоловічок рятує хлопчика

3. Добір синонімів із тексту до таких слів: погане, журити, пригода, підняв­ся

Читання речень, у яких зустрічаються синоніми до поданих слів

^ IX. Творча робота (групова)

І група. Що б могло статися, якби чоловічок не здобув добре серце? // група. Про що міг попередити лікар свого пацієнта в той момент, коли він вибирав добре серце?

ІІ група. Чому чоловічку в момент смерті було жаль одноплемін­ників?

^ X. Підсумок уроку

1. Відповіді на проблемні питання

— То чи варто робити добро?

— А чи легко його робити?

— Які ж поради Ви дасте нашому дерев'яному гостю Буратіно?

2. Оцінювання та заохочення

1)Учитель. Слово королеві Доброти та Чуйності.

— Мені сподобався ваш урок, і на згадку про нашу зустріч я хочу по­дарувати всім вам хоч і маленькі, але дуже добрі серця (роздає дітям чер­воні паперові сердечка).

3. Оцінювання

XI. Домашнє завдання

Прочитати казку і підготувати розповідь про добрий вчинок, зробле­ний вами особисто.

XII. Звучить пісня «Твори добро» (запис).

Схожі:

Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок читання 2 клас Тема. Совість це у людині головне
Обладнання. Картки для розчитування, тлумачний словник, пам’ятка для кожного учня, читанка 2 клас, ІІ частина
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок-мандрівка до країни Читанії Тема: Маленькі казки багато розуму...
Мета: поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки; розвивати вміння...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconАнатолій Дімаров «Блакитна дитина» майстерність оповіді, використання гумору
Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, вул. Червоноармійська, 7, тел. 7 – 10 – 82
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок читання 2 клас Тема. Совість це у людині головне
У вас на столі є кольорові листочки. На кожному з них складова таблиця. Візьміть листочок жовтого кольору. Зосередьте свій погляд...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconЛітературні казки
Кого з героїв казки "Закляття золота й вогню" названо ворогом птахів І злодієм лісу?
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок українського читання Тема: Казка «Мільйон мільйонів сестричок». Читання за особами
Мета: розвивати навички усного переказу за допомогою казки О. Леонтовича «Три сестриці»; формувати навички читання за особами, спираючись...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок 5 Тема. Позакласне читання. У світі казки чарівної. Подорож казковими стежинами Мета
Обладнання. Яблука з загадками на листочках, маски казкових героїв, квітка з завданнями, виставка книжок "Українські народні казки",...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок-засідання театру юного читця Тема: «По роботі й винагорода....
...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»
Сьогодні проводимо урок позакласного читання. На уроках читання ми вивчаємо розділ «Цікава книга природи». Тому сьогодні я пропоную...
Урок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» iconУрок №7 Тема. Підсумковий урок за темами: «CorelDraw» та «Турбо Паскаль»
Для чого призначений інструмент Вільна форма?Як його використати. Продемонструйте
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка