Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!»




Скачати 51.06 Kb.
НазваРецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!»
Дата конвертації20.12.2013
Розмір51.06 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Література > Документы
Рецензія

на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.

Свідерок Юлії Василівни

за темою «Карпатика У.Самчука у романі «Гори говорять!»

Ще донедавна історія української літератури являла собою книгу з величезною кількістю вирваних сторінок – було чимало яскравих, самобутніх, надзвичайно талановитих письменників, сама лишень згадка про яких – їхнє життя, творчість, внесок у літературу – була під забороною. Це і представники старшого покоління української творчої інтелігенції, які рішуче рвали пута духовної та інтелектуальної неволі, це і митці Розстріляного Відродження, які піднесли рівень рідного письменства до європейських верховіть і цим заслужили немилість радянської тиранії, але передусім така доля – замовчування, викреслення з історії літератури, оганьблення – спіткала літераторів української діаспори, котрі з тих чи інших причин залишили рідний край, але не поривали з ним духовного зв’язку. Улас Самчук - один із тих письменників, чия творчість протягом багатьох десятиліть була невідомою українцям.

Наукову роботу Юлії Свідерок присвячено дослідженню однієї з мало вивчених тем в українській літературі – темі карпатики у творчості Уласа Самчука, зокрема у романі «Гори говорять!»

Дослідження є чітко структурованим – воно поділяється на три приблизно однакові розміром частини, кожна з яких підпорядкована одній меті – щонайповнішому висвітленню процесу соціально-економічного, суспільно-політичного і національно-культурного розвитку Закарпаття в роки Першої світової війни та Лютневої революції.

Безпосередньому викладові аналітичного матеріалу передує екскурс в історію Закарпаття періоду Першої світової війни та буремних революційних років, а також біографічна довідка про самого письменника, окремі віхи його життєвої долі та творчої біографії, причини звернення до карпатської тематики. У роботі докладно проаналізовано ідейне наповнення твору, його змістове багатство, обшири авторового думання й особливості його історизму, ідеологічну домінанту епохи, майстерно відображену письменником. Багато уваги приділено в роботі характеристиці головних персонажів, їх ідеалам і цінностям.

У своєму дослідженні учениця виявляє високий рівень оволодіння методологічними засадами сучасного літературознавства і сформованості навичок аналізу художнього твору в усьому розмаїтті його методів.

Виконана робота свідчить і про глибоке знання Свідерок Юлією української історії, зокрема її «закарпатської» сторінки.

Стиль викладу наукового матеріалу, застосований у роботі, – яскравий та образний.

Науковий керівник: / /

Керівник секції: / /
Рецензія

на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.

^ Калитич Ірини Василівни

за темою «Відображення традицій української національної кухні в «Енеїді» Котляревського»
Бурлескно-травестійна поема І.П.Котляревського «Енеїда» – улюблений твір не одного покоління українців, бо жарти і сміх, і не просто сміх, а «заразливий» регіт – це так властиво нашому народові. У цьому творі Котляревський майстерно змальовує широку художню панораму української національної дійсності у властивих їй суперечностях. Зважаючи на жанр поеми, І. Котляревський у зниженій яскраво гумористичній тональності, у дусі народної сміхової культури подає життя і побут різних суспільних верств України кінця XVIII – початку XIXст.

Наукову роботу Калитич Ірини присвячено дослідженню відображення українських народних традицій у «Енеїді», зокрема традицій української національної кухні. Нашу національну кухню не сплутаєш із жодною іншою у світі — є в неї свої особливі секрети, є свої особливі страви навіть на найвибагливіший смак. А Котляревський виявився неабияким гурманом і знавцем національних кухонних традицій.

Дослідження є чітко структурованим – воно поділяється на три приблизно однакові розміром частини, кожна з яких підпорядкована одній меті – щонайповнішому обєктивному висвітленню в зіставному аспекті традицій сучасної української кухні та кухні часів І.П.Котляревського.

Перший розділ присвячений дослідженню української національної кухні на сучасному етапі. У ньому учениця вміло аналізує етапи розвитку української кухні, досліджує, яким стравам надає перевагу сучасний українець. У другому і третьому розділах Калитич Ірина ґрунтовно аналізує згадані Котляревським назви українських страв та шляхом порівняльної характеристики співставляє назви і рецепти страв сучасної кухні із стравами з «Енеїди».

Дослідження Калитич І. супроводжується додатками, що підносить наукове значення виконаної роботи і слугує додатковим ілюстративним матеріалом до оцінок, характеристик, тверджень, висловлених у ній.

Виконана робота свідчить про ґрунтовну обізнаність учениці з культурою українського народу і свідчить про щире вболівання за збереження традицій нашого народу.

У цілому дослідження концептуальне, його продумана структура дає змогу висвітлити обрану тему багатоаспектно, глибинно. З мовного погляду наукову роботу оформлено на належному рівні.
Науковий керівник: / /

Керівник секції: / /
Рецензія

на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.

^ Ньорби Наталії

за темою “Фразеологізми зорового сприйняття ”
Чудовими перлинами народної мудрості з прадавніх часів вважаються фразеологізми – багата нардна скарбниця, в яку народ складає своє життя, думки, розум, сподівання.

Наукову роботу Ньорби Наталії присвячено дослідженню науково-лінгвістичному опису фразеологічних одиниць зорового сприйняття у функціонально-стилістичному плані. Матеріал становили фразеологізми, взяті з фразеологічного словника української мови.

У дослідженні подається вичерпна лінгвістична характеристика фразеологізмів зорового сприйняття як особливого генетичного різновиду української лексики в семантичному та граматичному аспектах. Робота учениці має продуману композицію, струнку, злагоджену будову, яка забезпечує всебічне висвітлення теми та гармонійне розташування частин. У першій, теоретичній, частині учениця подає лінгвістичну характеристику фразеологізмів, характеризує їх за походженням та ступенем структурно-семантичної спаяності. Друга частина присвячена дослідженню саме фразеологізмів зорового сприйняття, їх багатоплановості, семантичному розмаїттю. Учениця вдало застосовує описовий метод та метод функціонально-семантичного та стилістичного аналізу фразеологізмів зорового сприйняття, демонструючи таким чином глибоке володіння сучасною методикою лінгвістичних досліджень.

Ілюстративний мовний матеріал, дібраний ученицею та використаний у роботі для підтвердження тієї чи іншої характеристики, є доречним, вивіреним, науково вірогідним, вагомим.

Виконана робота свідчить про ґрунтовну обізнаність учениці з фразеологічним багатствоим українського народу і свідчить про щире вболівання за збереження мовної культури нашого народу.

У цілому дослідження концептуальне, його продумана структура дає змогу висвітлити обрану тему багатоаспектно, глибинно. З мовного погляду наукову роботу оформлено на належному рівні.
Науковий керівник: / /

Керівник секції: / /

Схожі:

Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconВідділ освіти Миронівської райдержадміністрації Районний методичний...
Сувенір – подарунок на згадку або річ, пов’язана зі спогадами. Сувенір на згадку – зазвичай про якусь подію або подорож. З розвитком...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconАнотація на творчу роботу учениці 7 класу Гоголівської зош І-ІІ ступенів Бобко Руслани Романівни
Бобко Руслана пише вірші з восьми років. Є переможцем шкільних І районних конкурсів читців, на яких представляла власні вірші. Її...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconВиконали учениці 10-б класу Цілинко Аліна Вадимівна
Темою цього дослідження є дослідження якості торгового ряду мобільних телефонів з технологією Touch screen* цінової категорії від...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconНаказ м. Балаклія
Вишнівської зош І-ІІІ ступенів, Червонодонецької зош І-ІІІ ступенів №2, Балаклійської зош І-ІІІ ступенів №1 ім. О. А. Тризни з питання...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconШановний голова І члени журі Всеукраїнського конкурсу – захисту науково...
Дозвольте мені, Безверхій Олесі Сергіївні, учениці 11 – б класу еколого – економічного ліцею м. Кам’янки Черкаської обл представити...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconДиплом І ступеня нагороджені: Відділення літературознавства, фольклористики...
Секція «Українська література» Олійник Вікторія Олександрівна, учениця 9 класу Гнатовецької зош І-ІІІ ст. (науковий керівник Бандровська...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconБілоцерківська районна державна адміністрація київської області відділ освіти нака з
Трушківська зош І-ІІІ ст., Терезинське нво, Сорокотязька зош І-ІІ, Озернянська зош І-ІІ ст. №1, Скребишівська зош І-ІІ ст.,Чупирянське...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconРозглянуто І схвалено «затверджую» на засіданні рмо завідуюча методичним кабінетом
П’ять учителі мають педагогічне звання старший вчитель: Гончерук О. Г. (Шамраївський нвк), Сушко С. О. (В. Половецький нвк) Каліновська...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» icon«Трагедія селянської родини як частини нації у романі У. Самчука «Марія»
Мета: проаналізувати проблематику роману в історичному контексті; охарактеризувати героїв твору як носіїв позитивного (любов до землі,...
Рецензія на наукову роботу учениці 10-го класу Воловецької зош І-ІІІ ст. Свідерок Юлії Василівни за темою «Карпатика У. Самчука у романі «Гори говорять!» iconНагороджуються
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка