Конспект відкритого уроку з предмету «світова література»




Скачати 61.67 Kb.
НазваКонспект відкритого уроку з предмету «світова література»
Дата конвертації04.02.2014
Розмір61.67 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Література > Конспект


Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад «Монастирищенський професійний ліцей»


КОНСПЕКТ

ВІДКРИТОГО УРОКУ З ПРЕДМЕТУ

«СВІТОВА ЛІТЕРАТУРА»
Тема: "Оноре де Бальзак. Життєвий і творчий шлях. Бальзак і Україна. «Людська комедія» - грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини 19ст. Проблематика і структура твору"

Урок підготовлено:

Біднячук Ю.В., викладачем світової літератури

^ Урок проведено:

з учнями ДНЗ

«Монастирищенський професійний ліцей» групи № 217

23 жовтня 2013 року

Методична мета: використання ІКТ на уроках світової літератури

Група

217

Дата проведення:

23.10.2013

Номер уроку

7


Тема. Оноре де Бальзак. Життєвий і творчий шлях. Бальзак і Україна. «Людська комедія» - грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини 19ст. Проблематика і структура твору.

Мета: ознайомити учнів із сторінками життєвого і творчого шляху письменника; періоди життя пов’язані з Україною; розкрити універсальність задуму «Людської комедії», тематику, проблематику, своєрідність творів епопеї; розвивати навички роботи з біографічним матеріалом та складання хронологічної таблиці; виховувати зацікавленість учнів до творчого спадку письменника.

^ Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Методи і прийоми: розповідь,демонстрація

КМЗ: портрет Бальзака, мультимедійна презентація, відео фрагмент

Міжпредметні зв’язки: історія,українська література, географія

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  2. Оголошення теми і мети уроку

  3. Мотивація навчальної діяльності

На попередніх уроках ми почали знайомство з творчістю письменників – романістів 19ст. Визначне місце у світовій літературі належить Оноре де Бальзаку. Саме цей «Наполеон у прозі» широко змалював життя тогочасної Франції, прагнучи розкрити закони людського життя. Хоча герої його творів жити майже 2 століття тому, але їхні проблеми актуальні й для нас. Це ті твори, що хвилюватимуть, приваблюватимуть не одне наступне покоління.

  1. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

20 травня 1799 року народився письменник в сім’ї судового чиновника в м. Тур,що на півдні Франції. Дід письменника був не письменним хліборобом, його прізвище було Бальна. Батько Оноре відредагував його на Бальзак. А самому письменнику довелось докласти багато сил і енергії, щоб приєднати до прізвище частку де.

1807 рік – початок навчання у Вандомському коледжі. Дуже скрутно доводилося незграбному товстуну в коледжі, де були суворі звичаї. Його вважали ледарем, часто майбутній письменник відвідував карцер. Рятували книги багатої бібліотеки закладу. Та довго хлопчик витримати не міг. Він захворів і батьки забрали його додому. Там в Парижі він і закінчив своє навчання. У цей час в Оноре прокидається письменник, але батьки бачать сина юристом.

Родина вирішила провести сімейний іспит на звання письменника. Іспит провалено, синові запропоновано «Забути про літературу», історична трагедія, що мала стати шедевром, виявилася на погляд сім’ї, нічого не вартою.

Та Бальзак не здається, він пише «чорні романи», намагається також стати комерсантом, заробити гроші.

1829 – 1830 – публікація історичного роману «Шуани» або «Бретань».

1831рік – філософська повість «Шагренова шкіра».

Твори написані Бальзаком:

«Психологія шлюбу»

«Гобсек»

«Еліксир довголіття» (1830);

«Шагренева шкіра» (1831);

«Червоний готель» (1831);

«Доручення» (1832);

«Покинута жінка» (1832);

«Полковник Шабер»

«Батько Горіо»

«Шлюбний контракт» (1835);

«Обідня безбожника» (1836);

«Дочка Єви» (1838);

28 лютого 1832 року – у цей день відбувся переворот у житті письменника. Він отримав листа з Одеси, в якому йшло про його твори, з підписом «Іноземка». Бальзака зацікавив цей лист глибиною виказаних думок і він відповів. Почалося листування. Іноземкою була російська піддана Евеліна Ганська. Після зустрічі восени 1833 року починається унікальний роман у листах.(відео фрагмент «Кохання Бальзака)

Приїжджаючи до села Верхів’я поблизу Бердичева (саме тут розташований був маєток Ганської), Бальзак відкривав для себе Україну: «Я бачив справжні степи! Там починалися землі України – землі гарні…і постеляються вони аж до Чорного моря».

Після відвідин Києва письменник називає його Північним Римом.

Найбільша мрія Бальзака – одружитися з Евеліною. Восени 1848 року письменник їде до Верхів’я, щоб узяти шлюб(чоловік Ганської помер), але царський уряд не дає на те дозволу, оскільки вважає, що одна з найбагатших жінок не повинна виходити заміж за письменника та й ще іноземця.

Бальзак тяжко захворів. До 1849 року він живе в маєтку Ганської. І тільки навесні 1850 року вони отримують дозвіл на шлюб від імператора. Вінчалися Оноре й Евеліна 14 березня в костьолі Святої Варвари у Бердичеві на Житомирщині.

Творчість Бальзака була відома в Україні вже в 19ст. Шевченко згадує про нього у своїх творах. Поціновувачами його таланту були І. Франко, Марко Вовчок, М. Коцюбинський.

1824 рік – задум величезного циклу творів, який пізніше дістане назву «Людська комедія».

18 серпня 1850 року – пішов із життя великий письменник. Бальзак прожив всього 50 років, а залишив таку велику спадщину.

^ Словникова робота:

Готи́чний рома́н, або рома́н жа́хів — роман, в якому зображено незвичні ситуації, страхіття пекла, страхітливі жорстокості, великі таємниці, що перетворюють людину на іграшку надприродних сил.

По́вість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Ось що він писав у одному з листів : «Мій твір повинен увібрати в себе всі типи людей, всі суспільні стани, він повинен втілити всі соціальні зрушення так, щоб жодна життєва ситуація, жодне обличчя, жоден характер, чоловічий чи жіночий, жоден спосіб життя, жодна професія не виявилася забутою». Саме таке завдання ставив перед собою автор епопеї.

Назва циклу «Людська комедія» була взята не випадково, адже саме така назва розкриває «величезний розмах плану».


  • ^ Складання блок – схеми «Людської комедії»( за допомогою учня)

Етюди про звичаї

Філософські етюди

Аналітичні етюди

Сцени приватного життя(«Батько Горіо»,

Сцени провінційного життя(«Втрачені ілюзії»)

Сцени паризького життя («Розкіш і злидні куртизанок»)

Сцени політичного життя («Темна справа»),

Сцени військового життя («Шуани»),

Сцени сільського життя («Селяни»)

«Шагренева шкіра»

«Еліксир довголіття»

«Філософія шлюбу»

«Дрібні незгоди сімейного життя»

^ Тема: прагнення пізнати закономірності дійсності через розкриття суспільного життя Франції.

Висновок письменника: людина сама обирає життєвий шлях, яким їй іти, незважаючи на вплив суспільства.

Побудова: принцип циклічності

Жанр твору – епопея

5. Закріплення набутих знань, умінь та навичок

Асоціативний диктант

♦ Запишіть риси характеру, що, на вашу думку, притаманні Оноре де Бальзаку: талановитість, гуманізм, пасивність, висока моральність, працелюбство, непрактичність, марнотратство, патріотизм. наполегливість, оптимізм, невтомна діяльність і пошуки шляхів до досягнення мети.

  1. Підбиття підсумків

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Мені запам’яталося…

  1. Домашнє завдання

1) Повторити за підручником біографію О. де Бальзака, історію створення «Людської комедії», особливості творчості письменника, прочитати повість «Гобсек».

2) Знайти та виписати з твору цитати-висловлювання про владу золота.


Схожі:

Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconПлан-конспект відкритого уроку 6-а класі тема
...
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconКонспект відкритого уроку української мови
«Узагальнення І закріплення вивченого про слова, що називають дії предметів (дієслово)»
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconКонспект уроку зарубіжної літератури у 8 класі з теми: “Друга світова...
Більш докладніше зупинимось на постаті Белля І його оповіданні “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа ”. На тлі розпалу війни та розрухи...
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconПлан-конспект відкритого уроку
Мета: Вдосконалювати навички читання та усного мовлення з вивчених тематичних лексико-граматичних одиниць
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconУроки розвитку мовлення
Вступ. Література І фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. Тл. Світова література
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconНовий Держстандарт Усього 70 годин; текстуальне вивчення творів 56 годин
Вступ. Література І фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. Тл. Світова література
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconПлан-конспект відкритого уроку з фізичного виховання для учнів 4...
Повторити техніку виконання стрибка через «гімнастичного козла» способом «ноги порізно»
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconПлан конспект відкритого уроку для 5-го класу за темою “
«болить». Учні вгадують, про що йдеться. Учень, який здогадався, про що йдеться І правильно поставив запитання, зай
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconПлан-конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури у 5 класі...
«рольова гра»: розкажіть від імені пасербиці про те, як вона почувалася в зимовому лісі
Конспект відкритого уроку з предмету «світова література» iconРосійська мова та Світова література

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка