№
п/п
| Дата
| Зміст навчального матеріалу
| К-ть
годин
| Примітка
|
| 04.09.
| Вступ. Книжка в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.
| 1
|
|
| 04.09.
| Календарно-оорядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня
| 1
|
|
| 11.09.
| Пісні літнього циклу: «Уржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)
| 1
|
|
| 11.09.
| Піст зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая 17.09.любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добр17.09.ий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щ24.09.едрик, щедрівочка».
| 1
| Вивч.напам.
1 колядку і щедрівку; 1 веснянку (на вибір).
|
| 18.09.
| Веснянки: «Ой ве24.09.сна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька»01., «Кривий танець».
ТЛ: повтори (рефрен), ана10фора.
| 1
|
|
| 18.09.
| Народні колискові пісні. «О01.10й ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових. їхні лексичні особливості.
ТЛ: колискова
| 1
|
|
| 25.10.
| ПЧ №1. Фольклорне свято. Загадково прекрасна і славна давнина України.
| 1
|
|
| 25.10.
| РМ №1. Письмовий твір-розповідь «Пісня — душа народу».
| 1
|
|
| 02.10
| Контрольна робота №1 «Календарно – обрядові пісні « (Тест).
| 1
|
|
| 02.10
| Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М.Вербицького — національний гімн нашої держави. TJI: пісня-гімн.
| 2
| Вивч.напам.
“Ще не вмерла Україна”;
|
| 09.10.
|
| 09.10
| Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» О. Кониського, «Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха, «Як тебе не любити, Києве мій».
| 2
| Вивч.напам.
“Молитва”.
|
| 16.10.
|
| 16.10
| Стрілецькі пісні “Ой, у лузі червона калина похилилася” С. Чарнецького і Г. Труха, “Гей, видно село” Л. Лепкого
|
| Вивч.напам.
“Ой, у лузі червона калина похилилася”
|
| 23.10.
|
| 23.10.
| Література рідного краю №1. Авторські пісні, що стали народними».
| 1
|
|
| 06.11.
| Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежності. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
| 2
|
|
| 06.11.
|
| 13.11.
| Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море...»).
ТЛ: ліричний твір, строфа.
| 1
| Вивч.напам.
“Думка”.
|
| 13.11.
| Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого.
| 1
|
|
| 20.11.
| Контрольна робота №2. «Загадково прекрасна і славна давнина України»(Тест)
| 1
|
|
| 20.11.
| Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії», «Як дитиною, бувало...».
| 2
| Вивч.напам.
“Як дитиною, бувало...”.
|
| 27.11
|
| 27.11
| Леся Українка«Тиша морська», «Співець».
| 1
|
|
| 04.12.
| Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько - халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
| 2
|
|
| 04.12
|
| 11.12.
| Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: епічний твір, головний герой, другорядні герої.
|
1
|
|
| 11.12.
| РМ № 2. Усний твір-роздум про роль краси в житті людей (на основі складеного плану).
| 1
|
|
| 18.12.
| Контрольна робота № 3 .Творчість Лесі Українки та Володимира Винниченка
| 1
|
|
| 18.12
| Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях.
| 1
|
|
| 25.12.
| Виразне й усвідомлене читання віршів.
| 1
|
|
| 25.12.
| Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
| 2
|
|
|
|
|
| ПЧ № 2. Твори сучасних українських письменників про дітей.
| 1
|
|
|
| Оксана Іваненко. Повість «Друкар книжок небачених». Історична основа твору, його жанрові та композиційні особливості.
| 3
|
|
|
|
|
|
|
| Емма Андієвська. Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. ТЛ: притча.
| 2
|
|
|
|
|
| Емма Андієвська. «Говорюща риба».
| 1
|
|
|
| Контрольна робота № 4. «Я і світ»
| 1
|
|
|
| Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Вясюківки»(фрагменти).ТЛ: повість, пригодницький твір.
| 2
|
|
|
|
|
| Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі.
| 2
|
|
|
|
|
| Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя.
| 1
|
|
|
| Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменги). Таємничі, веселі -й незвичайні події в повісті.
| 3
|
|
|
|
|
|
|
| Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв.
| 1
|
|
|
| РМ № 3. Усний твір-характеристика персонажів твору.
| 1
|
|
|
| Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9». Т.л.: сюжет
| 2
|
|
|
|
|
| Контрольна робота № 5. (Пригоди і романтика)
| 1
|
|
|
| Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.
| 1
|
|
|
| Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
| 2
| Вивч.напам.
“Щука”.
|
|
|
|
| Степан Васильченко. “У темряві”, “Свекор”
| 1
|
|
|
| Степан Олійник. “Ля-ля-ля”, “Чудо в черевику” Степан Руданський. Коротко про письменника. «Свиня свинею», «Запорожці у короля», «Добре торгувалось», «Гуменний». Співомовки Степана Руданського — унікальне явище у світовій культурі.
ТЛ: співомовка, інверсія.
| 2
|
|
|
|
|
|
|
| Павло Глазовий. «Найважча роль», «Заморські гості», «Еволюція»,
«Похвала». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок.
| 2
| Вивч.напам.
одну з гуморесок (на вибір).
|
|
|
|
| РМ № 4. Складання гуморесок.
| 1
|
|
65-66.
|
| ПЧ № 3. Свято українського гумору.
| 1
|
|
Виразне й усвідомлене читання гуморесок.
|
|
67.
|
| Повторення вивченого матеріалу. Контрольна робота № 6 (тести).
|
|
|
68.
|
| Література рідного краю № 2. Ознайомлення із творчістю письменників-земляків, їхніми гумористичними творами.
| 1
|
|
69-70
|
| ПЧ № 4. Обмін враженнями про твори, прочитані самостійно протягом року. Рекомендована література для читання влітку.
| 1
|
|
Повторення та узагальнення вивченого.
|
|