Заходу: "Посвята у читачі"




Скачати 158.71 Kb.
НазваЗаходу: "Посвята у читачі"
Дата конвертації20.03.2013
Розмір158.71 Kb.
ТипКнига
uchni.com.ua > Література > Книга
"ПОСВЯТА У ЧИТАЧІ"

(бібліотечний захід для учнів початкових класів,

підготувала бібліотекар Ладижинської ЗОШ №4, Юрчак М.І)

ТЕМА заходу: "Посвята у читачі" учнів 2-А та 2-Б класів.

МЕТА заходу: Виховувати у дітей любов до книги. Розвивати читацький інтерес, логічне мислення. Познайомити дітей з правилами користування та бережного ставлення до книг.

МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: Набір слайдів.

ХІД заходу:

(МУЛЬТФІЛЬМ ПРО БІБЛІОТЕКУ)

ВЕДУЧИЙ 1

У книжці розум всіх століть —

Віддячить вам, всього навчить,

Уміння дасть, свої знання,

Так необхідні для буття.
ВЕДУЧИЙ 2

Доброго дня, друзі! Вітаємо вас на нашому святі: «Посвята в читачі» учнів – другокласників! Кожного разу, коли ви потрапляєте в незнайоме місце, вам хочеться довідатись про щось нове і цікаве. В подорожі вас супроводжує гід. Тож тут, вашим гідом будемо ми - ведучі свята. Вас чекають зустрічі з мешканцями нашого чудового Читай-міста. Та наприкінці подорожі Королева Книга посвятить вас у читачі. А як ви гадаєте, для чого потрібні людині знання? (Учні-глядачі відповідають.)
(На сцену виходить читець-другокласник).

 ^ 1-й  другокласник

В школу йдемо недарма:

Вчення — світ, невчення — тьма.

Ми прийшли знання здобути,

Хочем грамотними бути.
2-й другокласник

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті —

І вони всім учням школи,

Будуть друзями в путі.
ВЕДУЧИЙ 1

Так, молодці! А тепер відгадайте загадку, і дізнаєтесь, хто допомагатиме вам у навчанні:

Бачить — не бачить.

Чути — не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

(Учні-глядачі відповідають: «Книга».)

Правильно, друзі, книжка — наш найкращій помічник у навчанні. У народі про неї кажуть: Хто більше читає, той більше знає. Книжка — маленьке віконце, а через нього весь світ видно. Людина без книги, як криниця без води. Вони допоможуть вам у навчанні.
ВЕДУЧИЙ 2

У книжковім Читай-місті
Всюди тут самі полиці,
Більші, менші - непорожні,
Книги на полиці кожній!
У твердій, м'якій оправі,
Кольорові всі, яскраві…
В цій ось - вірші,
В іншій - казка…

Вибирай собі, будь ласка! 
Читачеві треба знати
Як книжечки вибирати,
Де цікавої шукати,
Щоб швиденько прочитати.
Тож швиденько вирушаймо
Читай-місто пізнавати!


ВЕДУЧИЙ 1

Веселе місто Алфавіт.
Йому сьогодні наш привіт!
У ньому літери живуть,
А з нього йде далека путь.
Нас тут Барвінок зустрічає,
Сьогодні з вами він пограє.

(Входить Барвінок). 
Барвінок 



Привіт вам, любі малюки!
Читати хочете книжки?
Давайте спершу, любі діти,
Пограємо у Алфавіті.
Живуть тут літери в словах,
А кожне слово - звір чи птах,
Травиця, чи барвистий цвіт.
Отже, в похід
За мною вслід! 

^ 1 Тук-тук-тук, ток-ток-ток-
Вибиває молоток…
Швидко цвяхи заб'єте.
Схожий він на букву ... (Те).

2 Коліщатко гумове
До палички приб'ю.
Порадую бабусю -
Змайструю букву ... (Ю).

Веселе місто Алфавіт.
В нім кожне слово - цілий світ.
В нім кожна літера жива -
Із них складаються слова.
Ви розпізнати їх зуміли?
Запам'ятали? Зрозуміли?
А я перевіряти буду!
За описом впізнайте букву:


^ 3 Плоскогубці розійшлися,
Розсміялись: ха - ха - ха!
Ці веселі плоскогубці
Схожі з літерою ... (Ха).

4 Підняли ми букву «Р»
І поставили отак.
Що ми маємо тепер?
(М'який знак).

Барвінок 

Ну, а зараз, малюки, виправляйте помилки:



Ходить Капля біля річки,
Витягає жаб з водички. 
(Чапля).

Я іменини відзначаю:
З'їв Порт і випив кухоль чаю.
(Торт).

Витяг я Коржа з води.
Корж колючий - відійди! 
(Йорж).

Я вночі забравсь на гірку
І побачив в небі Дірку.
(Зірку).

Барвінок
Як гарно всі відповідали,
Всі літери мої впізнали.
Отож, до зустрічі в книжках.

Пригріло сонечко як слід -
І на Дніпрі розтанув Дід. 
(Лід).

Ми з братом лісники від роду:
Пиляєм Палкою колоду. 
(Пилкою).

Лисичка знає назубок
Смачненьку казку "Колосок".
(Колобок).


В підручниках і читанках.
Бажає вам щасливих літ
Веселе місто Алфавіт!

ВЕДУЧИЙ 1

Дякуємо Барвінку за чудову гру. (Барвінок виходить).
ВЕДУЧИЙ 2

На нас із вами чекає ще одна зустріч з книжковим Гномом, який живе у шафі.



Ти знаєш, у нашому домі,
У шафі книжковій давно
Живе мій добрий знайомий
-Старенький книжковий гном.
Він дуже багато знає.
Прислухайся! Чуєш? Завжди

Клопочеться гном у шафі,
Читає розумні книжки.
Шепоче щось нишком в куточку
І чистить у шафі шибки.
І в довгі засніжені ночі
Нашіптує дітям казки.

- Добрий день, шановний! (З'являється Гном). 
Цього разу ти теж розповідатимеш нам казки?

Гном 

Добрий день! Ні, сьогодні я розповім вам про те, що дізнався з мудрих старих книг. Ось уявіть собі, що давно-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. "Сторінками" найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках багато напишеш? До того ж ці книжки були важкі та незручні. З часом люди навчилися робити зручні й легкі книжки - з тонкої козячої або телячої шкіри, пергаменту. Але ці книжки були дорогі. На виготовлення однієї книги потрібні були шкури з цілої череди телят. У далекій Африці писали на папірусі - стеблах болотяної рослини. Але через кілька років такі "книги"-сувої ламалися і розсипалися. Справжній папір, що на ньому пишуть зараз, люди навчилися робити дві тисячі років тому у Китаї. Тоді й почали у багатьох країнах писати книги на папері, саме писати, бо книги тоді були рукописними. Минуло ще багато часу, поки з'явилися перші друковані книжки. А зараз їх дуже багато і деякі з них живуть у нашій бібліотеці. 

ВЕДУЧИЙ 2

Скільки книг на світі гарних!

Книги різні, книги гарні.
От краса, якби ти зміг
Прочитати, друже, їх! 
Читачі стоять юрбою, 
Шарудять по сторінках. (З'являється зажурена Книга)
Мила Книга, що з тобою?
Чом ти дивишся з журбою
І тріпочеш у руках?

Книга 

Лячно книгам: хто їх візьме?
Читачі бувають різні.
Той у книжку, от порода!
Запихає бутерброда…
Той, - чи є бруднулі гірші? -
Залива чорнилом вірші…
Бідні ви прозаїки.

Бідні ви поети!
Не відомо, у які
Попадем лабети…
Недарма в бібліотеці
Книги ледь зажурені:
Хоч би не потрапити
В руки мацапурині.


Гном  Не журися, Книжечко! Я впевнений, що до нас прийшли чемні, охайні діти. Вони стануть справжніми читачами, які шанують книгу, тому що розуміють твою користь.
Книга

Дуже я потрібна всім -
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.

Можу стати я в пригоді.
Моїх вам порад не злічить.
І кажуть про мене в народі:
"Мовчить, а сто дурнів навчить".


Гном
Друзі, а чи знаєте ви, як слід поводитись із книжками? Давайте разом повторимо:

^ ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ КНИГОЮ

1. «Беріть книги чистими руками».

2. «Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки».

3. «Не кладіть у книжку олівці та інші предмети, від цього вона рветься».

4. «Не загинайте сторінки, користуйтесь закладками».

5. «Не читайте книги під час їжі».

6. «Щоб книга чи підручник довше служили вам, обгорніть їх».

Рушайте далі по нашому Читай-місту. До зустрічі!
(Книжка і Гном виходять).

ВЕДУЧИЙ 2

До побачення, мудрий Гном! До зустрічі, Книжко!

ВЕДУЧИЙ 1

Що ж далі чекає нас в нашій подорожі? Вулиця Барвиста! (З'являється Фарба).
Сім братів-малярів
В королівстві кольорів:
Кожен кольором керує
В королівстві королює.

Фарба

Ви навчились вже читати
Складно, плавно, як і слід.
"Добре, доню", - каже мати.
"Гарний хлопець", - хвалить дід.
Ти бібліотеку маєш,
Подивися, скільки книг!..

Залюбки щодня читаєш -
Прочитати всіх не встиг.
І малюнки ти повинен
Розглядати кожний раз…
Бо для кого ж ці картинки
Намальовані? Для вас!


Добрий день, любі діти! Подивіться, які гарні малюнки в дитячих книжках! Вони допомагають вам зрозуміти зміст, вибрати книжки для читання. Відгадайте-но, скількома кольорами керує мій пензлик:



Любить Пензлик мій до свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає
Кожний колір називає:
Голубий - як у краплині.
А наступний колір - синій.
Синій колір - ніби річка.

Це червоний, жар неначе,
Це оранжевий, гарячий.
Жовтий - як пшениця в полі.
Мов трава - зелений колір.
Фіолетовий - як нічка.
Скільки всього кольорів
Назвав Пензлик дітворі?


Правильно, сім кольорів веселки. І всі вони можуть ожити не лише в ілюстраціях до книги, але й у ваших малюнках. Малюйте своїх улюблених літературних героїв і ваші малюнки прикрасять бібліотечні книжкові виставки.
До зустрічі в книгах, малюки! (Виходить).

ВЕДУЧИЙ 2

До зустрічі, господиня Фарба! З вулиці Барвистої ми потрапляємо до провулку Чомусиків.

Книжка - добрий, мудрий друг,
Книжка знає все навкруг -
Що, до чого, завдяки, як
І про що писав Маршак.
З нею взнаєш сто країн
І сягнеш морських глибин.

Долетиш за мить одну
В міжпланетну глибину.
Друг твій, книжка, відповість,
Що верблюд в пустині їсть,
Скільки літ живуть кити, -
З неї все узнаєш ти!

ВЕДУЧИЙ 1

Дійсно, в книжках можна знайти відповіді на всі запитання. Книжка може Незнайка перетворити на Знайка. Якщо, звичайно, читати уважно. (З'являється Незнайко).

Незнайко

Хто це вигадав про мене:
"Не читав Незнайко книг?!
"Я читаю їх щоденно,
"Проковтнуть" чимало встиг.
Без затримки, без зупинки.
Прочитав я всі книжки -
Від картинки до картинки,
Ну а потім - навпаки!
Все я знаю про Мазая,
Про старого дивака,

Він же завжди у трамваї
"Зайцем" їздить без квитка.
Змій Горинич був слугою,
Бармалей у морі жив,
А із Бабою-Ягою
Буратіно подружив.
Без затримки, без зупинки
Прочитав я всі книжки -
Від картинки до картинки,
Ну а потім - навпаки.

ВЕДУЧИЙ 1

Незнайко, ти книжки читаєш не уважно в одно вухо влітає, в друге - вилітає.

Незнайко

Зовсім я не так читаю!
І тому багато знаю.
Ви переконайтесь, діти,
Знаю я усе на світі!
Знаю: діти вчаться в полі,

а комбайн працює в школі!
Знаю: нас стрижуть в лікарні,
а лікують в перукарні!
А книжки беруть в аптеці,
ліки - у бібліотеці!


ВЕДУЧИЙ 1 Сумніваюсь я, однак… Може це не зовсім так? (Звертається до дітей, діти відповідають)
ВЕДУЧИЙ 1

Може діти вчаться (в школі),
а комбайн працює (в полі),
а лікуються (в лікарні),
а стрижуться (в перукарні),
ліки всі беруть (в аптеці),
а книжки - (в бібліотеці)?
(Звертається до Незнайка):
Ти книжки читати вмій
(Можна з передишкою).
Ти не знатимеш біди,
Як подружиш з книжкою.

Незнайко
Зрозумів я: щоб багато знати,
Треба більш уважно все читати!
Ви, малята, це запам'ятайте
І з книжками світ весь відкривайте!
(Прощається з дітьми, виходить)

ВЕДУЧИЙ 2

Якщо всі ви чемні,
допитливі діти,
запрошую вас на казкову орбіту!
Там чесні - в пошані,
в повазі - хоробрі,
покарані - злі,
нагороджені - добрі.

Там дійсність і мрія -
володарі слова,що сяє,
мов знайде на щастя підкова.
Там дружба квітує,
як мак серед літа.
Вчить правдою жити
Казкова орбіта.


Ми опинились в нашій "Оселі казок". Тут володарює Добра Чарівниця.

^ Добра чарівниця

В мене є чарівна скриня.
Я тій скрині господиня.
Скриня те в собі ховає,
Що в казках допомагає.
Там перо лежить Жар-птиці -
Жаром грає та іскриться,
В скрині гребінь є із рогу,

Що лежить там довго-довго…
Ще у скрині є намисто
Самоцвітне, променисте.
Там речей чарівних стільки!..
Та не пам'ятаю, звідки
І з якої кожна казки.
Підкажіть мені, будь ласка!

(Предметна вікторина )

"З яких казок чарівні речі": годинник -для Попелюшки, чарівна паличка- для Чарівниці, волосина з бороди -для Хоттабича).
Молодці, діти!


^ Добра чарівниця

Розкажу цікаву казку,
Я їх знаю цілу в'язку,
Розповім вам казку завтра,
І сьогодні, і позавтра.
Певно, будете ви раді
Казочок моїх громаді! 

ВЕДУЧИЙ 2

Дякуємо тобі, Чарівнице! Діти обов'язково прочитають всі твої казки. 
(Чарівниця виходить).

Дуже мені сподобалось, діти, як ви відгадували загадки. До речі, в бібліотеці є цілий острів загадок та жартівливих запитань. Туди ми зараз і потрапимо.
Я почну, а ви встигайте,
Разом всі відповідайте.

1 Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це? (Мама).

2 Живе спокійно, не спішить,
Вона ніколи не біжить,
Під панцирем без страху
Гуляє (Черепаха)

4 До прогулянки він ласий, 3 Я на сонці сонцем сяю.
Є на мед чутливий нюх. Родичів багато маю.
Зветься плюшевий балясник, Гарбузову господиню
Цей ведмедик (Вінні-Пух) Усі знають. Хто я? (Диня)

(З'являється Вінні-Пух).
Вінні-Пух

Славно бути ведмедем. Ура!
Слава Пухові! Тричі - ура!
Не страшні мені буря і град,
Ні тумани, ані зорепад,
Ні холодні дощі проливні,
Тільки б меду побільше на носик мені.
Крізь хурделицю-злюку, найглибший замет

Я сміливо піду хоч куди уперед,
Все вперед та вперед, та вперед, -Тільки лапки гарненько 
вмочіть мені в мед.
Хай живе Вінні-Пух! Гей, ура!
Слава Пухові! Тричі ура!
Добре він попоїв, трам-тара…

ВЕДУЧИЙ 1

Ох, і вихваляєш ти себе!
Вінні-Пух А що, хіба я не молодець? В голові моїй тирса, а я пишу вірші. І дуже гарно їх читаю. А ви, діти, можете розповісти мені які-небудь віршики, хоч маленькі?
ВЕДУЧИЙ 1

Звичайно, можуть. Хто найсміливіший, запрошую! 
(Діти читають вірші напам'ять, Вінні-Пух їх хвалить, потім прощається і виходить).
Ось так віршованими сходинками ми дійшли до того місця, де призначила нам зустріч Королева Книга.

^ Королева Книга

Добрий день, мої маленькі друзі! Сьогодні ви станете читачами цієї чудової країни і зможете прочитати багато-багато книг. А, значить, станете розумнішими, добрішими, кмітливішими.

Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як листви на гіллі,
Стільки книг на землі!
Є великі й малі,
Є легкі і важкі.

На полицях, в столі -
Наші друзі книжки.
Книга завжди вас вчить
До мрії шляхи долати.
В сумну і щасливу мить
Вона ваш друг і порадник.

А щоб сталося таїнство посвяти в читачі, ми повинні скласти три магічних слова. Я загадаю вам казкові загадки, а мої помічники візьмуть картку з літерою, з якої починається слово-відгадка, і стане поруч зі мною. Так ми складемо перше магічне слово. (Підходить до столу, де вільно лежать картки з літерами, що складуть слово "бібліотека", загадує загадки).

Б

- Мав солом'яний бочок
В нашій казочці (бичок)


І

- Не просив би у тата човник і весельце,
Не потрапив би до відьми (Івасик-Телесик)


Б

- Самий злий з усіх людей -
Це казковий (Бармалей)


Л

- Пазуристий він, гривастий,
В казках діє африканських.
Рявкне - ох і лютий рев…
Відгадали? Так, це (Лев)


І

- Богатир він, побиван
Хлопець на ім'я (Іван)


О

- Тільки сядеш на пеньок відпочити трохи

І зітхнеш.
Аж тут побачиш старенького (Оха)


Т

- Дзвонив ведмідь, мартишки, слон.
А назва казки - ("Телефон")

Е

- Як метелики кружляють,
Духм'яний пилок збирають.
Дюймовочку зустрічали,
Крильця їй подарували (Ельфи)


К

- Всіх він любить незрадливо,
Хто б до нього не ходив.
Догадались? Це ж наш Гена,
Це наш Гена - (Крокодил)


А

- Він під деревом сидить,
Добрий лікар (Айболить)

Прочитаймо разом слово "бібліотека".

Друге магічне слово зашифровано у чарівному сувої. Якщо ми правильно впишемо літери в клітинки горизонталі, по вертикалі з'явиться потрібне слово. 

 

 

 

1

Ч

И

П

П

О

Л

І

Н

О

 

 

2

Л

И

С

И

Ц

Я

 

 

 

 

3

П

'

Я

Т

А

Ч

О

К

 

 

 

 

4

К

О

З

А

-

Д

Е

Р

Е

З

А

 

 

 

 

5

Ч

Е

Б

У

Р

А

Ш

К

А

1.Багатьом був невідомий,
Нині з кожним подружив. 
З казки в кожного удома
Хлопчик-цибулинка жив. 
Дуже просто, мелодійно
Він зоветься (Чипполіно)

^ 2. Прийшла вона із довгим віником
На бесіду із півником.
Схопила півня на обід 
І замела мітлою слід. (Лисиця)

3. Вінні-Пуха він дружок, 
Цей рожевий (П'ятачок)

4. За три копи куплена,
Півбока луплена. (Коза-дереза)

5. Він не тигр і не комашка,
Не котисько і не пташка,
Він знімається в кіно
І відомий всім давно. 
Упізнать його неважко. 
А зоветься. (Чебурашка)

Отже, друге магічне слово - "читач".
І, нарешті, третє слово ви знайдете, якщо відповісте на моє запитання:
"Що за біла нивка невеличка, де розсипана пшеничка. Очками її зберем, а думкою - розімнем. Нумо білу нивку обробляти - будемо усе на світі знати!"(відповідь дітей)

Правильно, це - книга. Отже, магічні слова - "бібліотека", "читач", "книга".

Ми їх разом прочитали.
Всі ви читачами стали! (Виходить)

ВЕДУЧИЙ 2

Але перш ніж ви підете до бібліотеки, щоб вибрати собі книги, ми хочем відкрити вам книжчину мрію.

Під стінкою, у шафі -
Прислухайся мерщій.
Все "охи" чути й "ахи".
Це хто ж зітхає в ній? 
Та це старенька книжка. 
Пожовклі сторінки
Пилком припали трішки,
А в ній - живі казки.





ВЕДУЧИЙ 1

Їй нудно на полиці
Стрічати ночі й дні,
У шафі, як в темниці,
Задушній та тісній.
Їй хочеться відчути 
Тепло долонь твоїх ...
Є в книжки мрія:
бути Відкритою для всіх.

Тож допоможіть книзі здійснити свою мрію, візьміть її, прочитайте, зрозумійте.

ВЕДУЧІ (разом)

Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай! ДО ЗУСТРІЧІ…

звучить ПІСНЯ « Маленькая страна » та демонструються слайди до неї

Схожі:

Заходу: \"Посвята у читачі\" iconЯрослав Оболонський Підручник Українського Націоналіста
Посвята
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconТема заходу: «Суд над Інтернетом. Internet: глобальне добро або зло?»
Мета заходу: спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconПоложення про проведення спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» Вступ
...
Заходу: \"Посвята у читачі\" icon«Веселий ярмарок українських страв»
Обладнання: аудіо запис веселої української народної музики, столи для кулінарних бригад, скатертини, посуд, страви, ріг достатку,...
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconПосвята в першокласники
Всіх вій любить незрадливо. Хто б до нього не ходив. Здогадались? Це ж наш Гена, Це наш Гена (крокодил)
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconПосвята в п’ятикласники Мета
Мета: формувати почуття гордості за свою належність до шкільної родини, створити комфортні умови для розвитку творчих здібностей...
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconПосвячення в читачі – свято Букваря у 1 класі
Над дверима плакат „Книги – найкращі друзі!” Хлопчик в костюмі Букваря проводить першокласників до бібліотеки, де їх зустрічає Грайлик...
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconВведена в програму нещодавно
Проект містить більш ґрунтовні відомості про сучасного американського фантаста Рея Дугласа Бредбері. Читачі можуть познайомитися...
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconПосвята в козачата
Мета. Прийняти учнів 2 класу в члени Козацької Республіки школи, розширити знання про славних захисників рідної землі – козаків;...
Заходу: \"Посвята у читачі\" iconІ знов про Лізу Ходаківську
Дитинчаті із вродженою вадою допомогли Святий Престол та дружина Президента України Історія коростенської «дівчинки без рота», про...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка