Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму»




Скачати 257.9 Kb.
НазваУрок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму»
Сторінка1/2
Дата конвертації08.03.2013
Розмір257.9 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
  1   2
Тема. Василь Стус: життя як творчість
Мета. Ознайомити учнів із життєвим шляхом, із неповторністю творчого подвигу митця, захопити дітей красою і силою його слова;

розвивати творчу уяву,вміння заповнювати узагальнюючу опорну таблицю розповіді учителя та групи підготовлених учнів, порівнювати факти, робити висновки;

удосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричних творів;

формувати почуття гордості за свій нескорений народ, пройматися чужим болем.

Очікувані результати.

Після уроку учні:

знатимуть: основні етапи життя В. Стуса; назви його збірок; зміст поезій «Весь обшир мій – чотири на чотири, «Як добре те, що смерті не боюся…»;

умітимуть: назвати визначальні риси характеру поета, оживити його образ, розказати, що вразило в його біографії; виразно читати поезії; засобами виразного читання передати настрій твору.
^ Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Методи, прийоми і форми роботи: застосування проектної технології, робота у групах.

Обладнання: портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» Моцарта, комп’ютер(мультимедійний проект), узагальнююча таблиця «Естетичні уподобання поета», альбом дитячих малюнків до поезій.

^ Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво

Епіграф: Поет повинен бути людиною.

Такою, що повна любові,

долає природне почуття зненависті,

звільняється від неї, як од скверни..

Поет - це людина.. Насамперед.

В. Стус

^ Випереджувальні завдання: підготуватися до захисту творчих проектів.
Група „Біографи” (готують мультимедійний проект ).

Група „Літературознавці” (збирають спогади, записи з таборового щоденника, твори для виставки).

Група „Декламатори” ( готують виразне читання поезій).

Група „Творчо-експериментальна лабораторія” (створюють авторські роботи, в яких відтворюють настрій поезії, своє світобачення з допомогою колориту, композиції, символіки фарб).
^ Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

Створення позитивного настрою і успішної роботи на уроці.

II. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя

(на фоні «Реквієму» Моцарта із запаленою свічкою).

19 листопада 1989 р. Київ. Свічки. Сніг. Домовини. Кількатисячна жалобна процесія повільно пливе до Байкового кладовища.

Народе мій, до тебе ще я верну,

І в смерті обернуся до життя

Своїм стражданним і незлим обличчям,

Як син, тобі доземно уклонюсь.

І чесно гляну в чесні твої вічі

І в смерті з рідним краєм поріднюсь.

Подібне бачив Київ тільки у травні 1861 року, коли зустрічав

Т. Шевченка…

То Шевченко. А це? Кого ховаємо? Стуса? Хто ж він цей Стус?

Ім’я Василя Стуса навічно вписане у нетлінну книгу народної пам’яті про великих українців, одного з найвизначніших поетів XX століття. Життя і творчість якого схоже на спалах – короткий і яскравий.

І нині, в час сімдесятирічного ювілею національного героя, маємо схилитися перед життям-подвигом великого Українця. Трагічно склалася його доля. І в тому, що сьогодні поезія В. Стуса стала широко відомою народу, задля якого він творив, його національною гордістю, великим духом надбання, є історична справедливість.
ІІІ. Цілевизначення та планування.

Повідомлення теми та завдань уроку.
Учитель.

Перед вами портрет В. Стуса. Вдивіться в його обличчя. Що можна сказати про цю людину?

^ Орієнтовна відповідь учня. З портрету видно, що це молодий, трішки сутулуватий чоловік, допитливий погляд карих очей, широке розкрилля темних брів, круте підборіддя людини з міцною волею. Складки, що вляглися з кутиків губ внизу, свідчать про пережите, переболене.

Звернімося до епіграфа уроку: «Поет повинен бути людиною. Такою, що повна любові; долає природне почуття зненависті, звільняється від неї, як од скверни. Поет - це людина. Насамперед.»

Прослідкуємо, якою ж людиною був поет, який шлях він пройшов?

  • То ж як можна сформулювати тему нашого уроку? (учні формулюють тему уроку).

  • Які завдання можна поставити до нашого уроку? (учні визначають мету, вчитель доповнює, узагальнює).


ІV . Урок засвоєння нових знань.
Формування проблемного питання.

- ^ У чому сенс людського життя?

-Чи можна його життєвий шлях назвати подвигом?

Сьогодні у нас урок захисту творчих проектів. Ви об’єдналися в IV групи. Кожна група визначила проблему проекту, над якою працювала і розподілила обов’язки між членами групи.

У вас на партах лежать картки самооцінки , самоконтролю. У них ви поставите оцінки за свій внесок у проект.

^ Ваше завдання.

Слухати розповіді членів групи і скласти опорну таблицю «Естетичні уподобання поета» (орієнтовна таблиця)


Сфера діяльності письменника. Визначальні риси характеру


Девіз

Світ захоплень

Улюблені письменники, твори

Улюблені види мистецтва, митці, твори

Улюблені заняття й природні обдарування

Навчався на історико-філологічному факультеті Донецького педінституту.

Працював над дисертацією «Джерела емоційності художнього твору».

Звільнили з аспірантури.

Працював кочегаром, в історичному архіві, будівельником, інженером.

Займається творчістю.Риси характеру: любов до Батьківщини, чесність, стійкість, людська гідність, сила волі, жертовність, доброта.

Не загубити людської і національної гідності.

В. Стефаник «Кленові листки», «Кобзар»,

І. Франко «Мойсей», Д. Лондон «Мартен Іден», Рильський, Свідзинський, Пастернак, Гете, Рільке, Квазімодо, Толстой, Фолкнер.

Ідеал –

Г. Сковорода .



Бетховен «Сонати».

Любив мамині колисанки, захоплювався музикою, грав на гітарі.


Переходимо до захисту творчих проектів.

Група „Біографи” (представляють мультимедійний проект, див. на дискеті. Пригадують памятку „ Як працювати над вивченням біографії письменника”).
6 січня 1938 року, в селі Рахнівка Гайсинського району в селянській родині Семена Дем’яновича та Ілини Яківни Стусів у свят-вечір народилася четверта дитина, яку назвали Василем.

^ Перші уроки, які одержав Василь у житті, були мамині. Найбільший слід залишився від маминої колисанки.

Дитинство поета було гарним, ріс в атмосфері добра і любові, але було дуже важким. Усе дитинство було з тачкою: то везли картоплю з поля, то з мішком ходив на городи рвати траву для корови, то возив вугілля. Перша прочитана книга – «Кленові листки» В. Стефаника.

Ще до шести років він пішов до школи. Якось приходить вчителька Зоя Петрівна й питає маму: «Чому Василько ходить до школи босий, уже холодно?» «Як? То він до школи ходить?» - здивувалася мати. Малий ще.

^ Мати працювала на заводі, а хлопчик вдома лишався.

Отак до шести років Стус став школярем, а до шістнадцяти – студентом. В 5-6 класах знав напам’ять майже весь «Кобзар». Марив музикою, і за відмінне навчання у 7 класі батько купив Василеві гітару. Підліток дуже захопився творчістю й особистістю Бетховена: «Які пречудові його сонати! І яка це була людина! Все життя в горі, в нещасті, в муці – і він один проти цього світу – перемагає!»

Ці зізнання поета характеризують світ, в якому формувався його мужній характер. За всіх лихих обставин вистояти, бути самим собою, не загубити людської й національної гідності – це був девіз В. Стуса .

^ У 9 класі прочитав поему «Мойсей» Івана Франка, під впливом якої вирішив бути літератором.

Вищу освіту здобув на історико-філологічному факультеті Донецького педагогічного інституту. В інститутські роки юнак зацікався світовою літературою. Серед улюблених письменників – Рильський і Свідзинський, Пастернак, Гете, Рільке, Квазімодо, Толстой, Стефаник та Фолкнер.

Працював в Таджнянській семирічній школі Гайворонського району на Кіровоградщині. Працював всього два місяці, а потім армія. В 1961-1963 роках працює учителем в Горлівці на Донбасі. Перший вірш надрукований у 1959 році.

У 1961 році Василь Стус вступає до аспірантури Інституту літератури ім.. Т.Г. Шевченка, працює над дисертацією на тему «Джерела емоційності художнього твору». У вересні 1965 року Стуса виключають з аспірантури. Причиною послужив випадок, що стався в кінотеатрі «Україна» на прем’єрі кінофільму С. Параджанова «Тіні забутих предків». Василь Стус звернувся до глядачів і запропонував вставанням висловити протест проти незаконних дій уряду та КДБ, що на Україні проходять арешти інтелігенції .

^ В. Стус прочитав наказ про звільнення з аспірантури і на цьому аркуші написав: «Читав. Хай це все залишається на вашій (директора інституту

М. Шамоти) громадській і партійній совісті».

І почалися поетові поневіряння. Працював кочегаром – звільнили, працював в історичному архіві – теж попросили, пішов на роботу в метро – там побоялися тримати. Пішов топити кочегарку.

^ 10 грудня 1965 року одружується з Валентиною Попелюх.

1968 рік тяжкий для творчості. З’являється негативна рецензія на першу збірку поезій «Круговерть». Цього ж року дружина потрапляє до тубдиспансеру. Маленький син, Дмитрик, захворів на легені «і ні копійки грошей, борги, хвора сім’я і жодної перспективи попереду».

На кінець 60-рр. освоював новітню філософію, сучасну поезію: німецьку, російську, італійську. З’явилися друком під псевдонімом В. Петрик кілька перекладів Г. Лорки. Тоді ж було написано велику роботу про П. Тичину «Феномен доби».

1972 року оголошено вирок : позбавити волі на 5 років із засланням на 3 роки. Жорстоке і справедливе покарання Стус відбував у мордовських таборах, заслання – в Магаданській області. Умови були жахливі, 50 градусів морозу, виснажлива праця. У кінці листопада 1975 р. у нього стався порив виразки шлунку, внутрішній крововилив. Стус лежав непритомний, до ранку ніхто не підходив. Але він не зігнувся, обстоював власну гідність і своїх політичних однодумців. На засланні працював на золотодобувному руднику на Колимі, куди його відправили в 1978 році. Продовжує писати, вивчає французьку та англійську мови, володіє усіма слов’янськими та добре – німецькою.

Рідна Україна була і джерелом сили та натхнення поетичного і його нестерпним постійним болем. У 1979 році поет повертається на Україну і продовжує свою творчу діяльність.

За кордоном виходять дві збірки поезій «Зимові дерева», «Свіча в свічаді». Його ім’я стає широко відомим у світі, поезії перекладаються англійською, німецькою, російською, іспанською мовами. Стус не покидає розпочатої до ув’язнення політичної боротьби. І як наслідок знову арешт, звинувачення в належності до Української Гельсінської спілки. Жорстокий присуд: 10 років позбавлення волі у таборах сурового режиму, 5 років - заслання. Усього 23 роки неволі призначено В. Стусу, хоч на захист поета виступила громадськість цілого світу.
Група „Літературознавці” (представляють виставку творів поета, зібрані спогади, записи таборового щоденника).
Відомий німецький письменник, лауреат Нобелівської премії Генріх Бель, академік Сахаров зазначили: «Вирок українському письменнику, поетові В. Стусу відрізняється своєю нелюдяністю» і закликали скасувати його.

^ Академік Сахаров писав: «невже країна, в якій уже загинули або зазнали репресій і переслідувань численні її поети, потребує нової жертви, нового сорому?

Я закликаю колег В. Стуса – поетів і письменників у всьому світі, моїх колег – учених, Міжнародну Амністію, всіх, кому дорога людська гідність і справедливість, виступити на захист Стуса.

^ Вирок Стусові повинен бути скасований, як і вирок: усім учасникам ненасильницького правозахисного руху ».

Як відомо із записів Стуса та інших в’язнів, умови і існування в таборі особливого режиму були жахливими. Виснажлива праця, мізерна зеківська пайка, морози до 5 градусів, знущання кадетівських доглядачів, ностальгія за рідною Україною. І це все терпіла людина хоч і незламної вдачі, але фізично хвора.

«Камерне утримання , - як свідчить однокамерник Стуса В. Овсієнко, - само собою тяжке, бо не стає повітря і руху. Прогулянка – одна година на добу, в оббитому залізом ящику, над головою колючий дріт і наглядач. У камері маєш менше їжі, без жирів, а якщо покараний без виводу на роботу - то гаряча їжа через день, другого дня лише 450г хліба і окріп».

Не легше було і на засланні. Ось як змальовує В. Стус умови, в яких доводилось працювати на золотодобувному ринку імені Матросова на Колимі, куди його відправили в 1978р. після відбуття табірного строку.

«Страшенний пил у вибої, вентиляції немає: бурять вертикальні глухі штреки… респіратор (марлева пов’язка) за півгодини стає непридатний: він стає мокрим і вкривається шаром пилу. Тоді складаєш його і працюєш без захисту. Кажуть, молоді хлопці за півроку такої праці стають хворими».

Життя Стуса таке коротке, як і в Шевченка, 47 років. Стус відбув15 років гулагівських таборів і помер у неволі. У карцері – в ніч з 3 на 4 вересня 1985 року. Його поховали на сільському кладовищі, у безіменній могилі, на якій було поставлено стовп із № 9.

Тільки 19 листопада1989 року прах Василя Стуса було перевезено сином поета Дмитром в Україну із зауральських таборів. Поховано на Байковому кладовищі у Києві. Так повернувся поет додому. Та знайшлися виродки, які могилу його спалили. І не дивно – бо ж так само спалено і могилу з хрестом його побратима Юрія Литвина, а ще до того – сплюндровано могили композитора Володимира Івасюка у Львові.Але ж громада склала кошти на спорудження пам’ятника на могилі.
Група „Літературознавці” (представляють добірку листів, з яких видно не лише благодійне ставлення до Поета-мученика, а й постає образ самого народу.)

Обозна Ганна Іванівна з Дніпропетровщини:

«Видно, праведний був чоловік, якщо й з мертвим ще борються. Прийміть і мою маленьку часточку до пам’ятника Василю Стусу, земля йому пухом».

Комар Тамара Миколаївна з села Залав’я на Рівненщині: «Я проста жінка, мати трьох дітей, приєднуюся до світлої пам’яті про поета Василя Стуса. З глибоким сумом шаную його ім’я, нехай злочинців покарає Божий суд, якщо не бояться суду людського».

Склярова Надія Григорівна (Київ): «^ Стуса бояться і мертвого…Виходить, він був велика людина: любив Україну в теплушках і гумових чоботях, свій народ, за нього й загинув».

Хома Іванна з м. Городок на Львівщині брала участь у перезахороненні праху В. Стуса, Ю. Литвина та О. Тихого. З приводу цієї події вона написала вірш «Біль»
Група „Декламатори” (представник групи читає вірш «Біль».)
І ось вони, нарешті, вдома –

три журавлі з далеких кіль,

сини Вкраїни: біль і втома –

Олекса, Юрій і Василь.

Василь… поет… життя – як рана.

Душі обірвана струна.

Намарно плакати – не встане,

і долю випито до дна.

Закута Либідь голосила,

Стогнав від болю сивий Кий.

Стрічай, Вкраїно, свого сина!

Він повернувся – неживий…

І довго плакала Вкраїна,

як хоронила трьох синів.

І по-злодійськи попід стіни

ховались тіні їх катів.

Спочиньте, лицарі Вкраїни,

а ми ваш біль понесемо.

І мучить, мучить нас сумління:

коли ж ми борг вам віддамо?!
Група „Біографи”.

У 1990 році літературно-мистецькою групою «Дзвін» була видана збірка «Поезія».

^ 1990-1991 рр. В. Стус реабілітований і посмертно прийнятий до Спілки письменників.

У 1990 р. вийшла посмертна збірка поета «Дорога болю», а в 1991 р. за цю збірку поетові посмертно присуджено Державну премію ім. Т.Г. Шевченка. Його ім’ям названі вулиці, площі, школи, гімназії. У Львові встановлено премію ім. Стуса.

Вчитель.

  • Який висновок можна зробити, прослухавши виступи групи біографів та літературознавців?

(Учні роблять висновки про життя поета. Зачитують записи заповненої опорної таблиці «Естетичні уподобання поета»).

Вчитель.

Так, В. Стус був патріотом у найвищому, найблагороднішому значенні цього слова. За свою любов до Батьківщини він заплатив життям. Його немає серед нас. Але він живе своїми безсмертними творами, з яких ми можемо також дізнатися про його долю.

  • ^ Яка ж тематика творів Василя Стуса? (учні записують у зошити).

Це здебільшого медитативні роздуми над тим, як живе і як мусить жити людина, невгасима любов до України, протест переслідувань, утисків усього українського.

Давайте ще раз звернемося до епіграфа.

Ці слова записані В. Стусом 1969 р.

Що ж це за рік?

Подолано 30-річний життєвий рубіж, перша збірка «Круговерть» зазнала негативної рецензії, а друга збірка «Зимові дерева» так і не вийшла друком. Кілька років її рукопис лежав у редакції. Це стало для Стуса морально-психологічним потрясінням.

Можливо, і не було б тоді довгих судових процесів, не завершилася б так трагічно людська доля. Поет після довгих роздумів наважується на само видання. І не його вина, що один із примірників потрапив за кордон, і там 1970р. був надрукований.

7 вересня 1972 року Стусові було оголошено вирок: позбавлення волі у виправно-трудовій колонії суворого режиму строком на п’ять років із засланням на три роки.

А за кордоном його продовжували хвалити і друкувати… Тут же, на рідній землі, він – державний злочинець.

Тема фізичної ізоляції в його творчості поступово розвивається в тему ізоляції духовної: «Напевно, приписали до майна тюремного уже й тебе самого – всі сни твої, всі мрії, всі думки, завівши до реєстру потайного і зачинивши на місці замки»,

Враження від тогочасних віршів таке, начебто поет свідомо наколюється серцем на гострі кути сурового випробування.
Група „Декламатори” (читання поезії «Весь обшир мій – чотири на чотири»)
^ Словникова робота:

Обшир – широкий простір від обрію до обрію

Зигзиця – зозуля

Блаженна – щаслива
Бесіда за змістом поезії

  • Чому поет називає камеру «обширом»?

  • Чому рідна Україна – «долина смерті»?

  • Що уявляється ув’язненому поетові, про що він думає, переживає? Чи кається, що завдав мук і собі, і своїм рідним?


Учитель.

Отже, Україна – то була найбільша любов і найбільший біль. Її майбутнє і тривожило поета, набагато більше за власне життя.

Образ мужньої людини, патріота-борця, який вірить у свою правоту та її перемогу постає у поезії «Як добре те, що смерті не боюся…»

Група „Декламатори” (представник групи читає поезію).
^ Словникова робота

  • Як ви розумієте значення слова скверна?

Скверна – мерзенне, порочне, те, що викликає огиду.
Бесіда за змістом поезії.

  1. Що допомогло поету не зламатись духовно у житті?

  2. В. Стус писав: «Довіку не буде із мене раба». Чи дійсно так було? Чим, на вашу думку, він схожий на співця з поеми Лесі Українки «Давня казка»?

  3. Життя і творчість якого українського поета вам нагадує доля Стуса?(Т.Шевченка)


Вчитель.

Михайлина Коцюбинська свідчить: «… близькість Стуса і Шевченка зумовлено не тільки подібністю їх доль, а й шевченковим духом у творчості Стуса. Творчість Стуса не можна уявити собі поза шевченковою стихією. Це голос духу, грунт, на якому стояв».

Гордий з натури, десь в глибині душі він презирав літературну братію, яка не сміє стати на рівні національного обов’язку. Не наважується переступити через перегородки, якими хитрі пройдисвіти розгородили тих, що мають бути разом. Адже боротьба за правду – наше спільне діло.

В. Стус писав: «Що міг – я зробив. Що зможу – ще зроблю. Але без України мені моторошно… Прошу тільки вірити, що я нітрохи не змінився проти студентських літ. У мене є мій народ. Його муки – то єдина моя скорбота. Я мушу стояти на тому, на чому досі стояв».
Група „Творчо-експериментальна лабораторія”( демонструють і коментують авторські роботи, в яких відтворюють настрій твору, своє світобачення з допомогою колориту, композиції, символіки фарб. Учні забезпечені олівцями, фломастерами, папером).
^ V. Рефлексивно-оцінювальний етап

( За картками самоконтролю учні виставляють оцінки за свій внесок у проект)

- За що боровся В. Стус?

  • У чому сенс людського життя?

  • Чи пам’ятає і шанує український народ В.Стуса?

  • Чи на всі запитання ви отримали відповідь?

  • Який проект був найцікавішим?


VІ Підсумки.

Ми пройшли шляхом В. Стуса. Його немає. Але він ввійшов у безсмертя. Вірші Стуса піднімають наш дух, вчать людяності, достукуються до нашої совісті. Він серед нас. Ми пишаємося ним.
^ VІІ Домашнє завдання.

Опрацювати статтю підручника про В. Стуса, підготуватися до виразного читання поезій, намалювати малюнки до творів, які не були розглянуті на уроці. Написати лист до Василя Стуса або письмово передати свої враження від особистості та творчого доробку В. Стуса.


Використана література


    1. Дмитро Стус, Василь Стус: життя як творчість. – К., 2005.

    2. Василь Стус. Час творчості. – К., 2005.

    3. Лідія Овдійчук. Методична скарбничка. Ж-л «Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах». №7-8, 2006.

    4. Василь Стус. Феномен доби (сходження на Голгофу слави) К., 1993.

    5. Духовний син Тараса. Газета «Літературна Україна» 16.05.91.

    6. Чужинецька земля В. Стуса. Газета «Літературна Україна» 16.01.92.

    7. Бандура О., Волошина Н. Підручник. Українська література 8 клас.


  1   2

Схожі:

Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок 1 Тема уроку. Склад, властивості, застосування найважливі
Тип уроку: комбінований урок засвоєння знань, умінь І на-вичок І творчого застосування їх на практиці. Форми роботи: фронтальна....
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок засвоєння нових знань. Урок-пам'ять, урок-спогад. Обладнання....
Тема. Олександр Довженко. «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок засвоєння нових знань (урок гра). Форми І методи: рольова гра...
Методичне забезпечення уроку: опорний конс­пект «Кислоти, солі». Інструктивні картки «Нітратна кислота», «Нітрати»
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок позакласного читання (4клас) Тема. «Школа добрих вчинків» за творами В. О. Сухомлинського
Обладнання. Портрет В. О. Сухолинського, збірки творів В. О. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом», «Вогнегривий коник»,...
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconТема: Німеччина. Загальні відомості Мета
Методи та прийоми роботи: бесіда, метод вправ, робота з підручником, парна та групова робота, елемент проектної роботи
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУроків з використанням опорних конспектів та опорні конспекти з предмету...
Використовуються такі нетрадиційні форми уроків як: робота в малих групах, урок – квк, бінарні уроки, урок – «конференція», урок...
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок засвоєння нових знань І формування практичних умінь І навичок....
Тема. Риторично-питальні, власне-питальні, питально-спонукальні речення. Розповідні речення: стверджувальні й заперечні. Загально-заперечні...
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconІІ. Контроль та закріплення знань учнів
Обладнання: картки зі словами, портрет М. Слабошпицького (додаток 5), запис Танець
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок Тема. Основи, їх склад І назви. Класифікація основ
Методи І прийоми:ігрові елементи, критичне мислення, робота на дошці, самостійна робота, робота з картками
Урок засвоєння нових знань. Методи, прийоми І форми робот и : застосування проектної технології, робота у групах. Обладнання : портрет В. Стуса, збірки творів, запис «Реквієму» iconУрок засвоєння нових знань
Підготовка до сприйняття матеріалу та актуалізація опорних знань умінь, уявлень та чуттєвого досвіду
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка