Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета




Скачати 67.82 Kb.
НазваУрок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета
Дата конвертації09.03.2013
Розмір67.82 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Література > Урок
Урок читання 4 клас
Тема: О.Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки)
Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета

О.С.Пушкіна, викликати інтерес до його творчості; удосконалювати

уміння виразно читати, висловлювати оцінні судження; розширити

словниковий запас; зацікавити учнів змістом казки; виховувати

бажання вивчати твори зарубіжних поетів та письменників, морально-

етичні почуття.
Обладнання: Портрет О.С.Пушкіна, книги для виставки, ілюстрації до казок

О.Пушкіна, картки зі словами, мультимедійний проектор.

^

Х І Д У Р О К У



І. Підготовка до вивчення нового розділу.


  • Сьогодні, діти, ми з вами вирушаємо в чудову країну казок. Ми об’єдналися в групи, щоб допомагати один одному у вивченні нового матеріалу.

  • Прочитайте у підручнику с. 91 назву нового розділу і скажіть чиї казки ми будемо вивчати? (Казки зарубіжних письменників).

  • У попередніх класах ви читали і знайомились із казками народів Європи, з літературними казками зарубіжних авторів. Щоб згадати їх ми розгадаємо кросворд.



Розгадування кросворда (Завдання-запитання дають учні із групи “Митці”).










1





































х




х

























3











































4


































5





































6


































  1. У якій казці гарбуз перетворився на карету?

  2. Із якої казки ця річ? (чобіт)

  3. Автор казки про цю тварину? (Горбоконик)

  4. Ім’я тата Буратино?

  5. Скільки було гномиків у Білосніжки?

  6. Ця королева із казки Ганса Крістіана Андерсена.




  • Прочитайте слово по вертикалі (Пушкін).


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Чи відоме вам це прізвище?

  • Розгляньте ілюстрації, які є у вас на партах і скажіть, які твори поета вам відомі?

  • Неможливо не любити цього великого поета.

Давайте ми ближче ознайомимося з його життєвим творчим шляхом.
ІІІ. Ознайомлення із життєвим шляхом письменника.


  1. Розповідь учнів групи “Літературознавці” про поета.


26 травня 1799 року в Москві народився О.С.Пушкін. Батько його – Сергій Львович Пушкін – колишній військовий був не багатою людиною, дуже любив поезію, до своїх дітей був байдужим. Мати – Надія Осипівна Ганнібал була грамотною, але примхливою жінкою. Вона більше любила молодшого сина Лева.

Любов і ласку отримував майбутній поет від бабусі Марії Олексіївни. Вона була грамотною і розумною жінкою, вчила малого онука російської грамоти, а коли хлопчик підріс, то слухав її розповіді про давнину, про царя Петра І, про свого прадіда Ганнібала.

У Марії Олексіївни під Москвою був невеликий маєток, куди влітку сім’я Пушкіних виїзджала на відпочинок. У пам’яті поета назавжди залишились прекрасна природа, народні свята в селі, куди він ходив з дітьми та нянею.

Особливу любов і теплоту відчував Олександр до своєї няні Орини Радіонівни. Будучи селянкою-кріпачкою, вона отримала “вільну”, але відмовилась іти від панів і залишилась в сім’ї Пушкіних назавжди. Ця дивовижна російська жінка не знала грамоти, але в пам’яті зберігала багато народних пісень, казок, приказок і була чудовою оповідачкою.

Вже відомим поетом Пушкін записав казки своєї няні, якими захоплювався все своє життя: “ Что за прелесть эти сказки! Каждая есть поэма!”

Але життя поета було сповнене постійних незгод і переслідувань з боку царя. За свої вільнолюбиві твори О.С.Пушкін викликав гнів царської сім’ї і був змушений перебувати тривалий час на засланні. Навіть загибель поета на дуелі була зумисне облаштована.

Ім’я письменника свято шанується на батьківщині та й далеко за її межами. Створено багато музеїв де він перебував і де народився. Назване місто Пушкін на честь великого поета.
2. Читання вислова про О.С.Пушкіна

“ Пушкінська казка – пряма спадкоємниця казки народної”. С.Я. Маршак.

  • Як ви розумієте цей вислів про письменника?


3. Опрацювання статті про О.С.Пушкіна с.92.

  • А зараз ви самостійно прочитаєте статтю про поета в підручнику.

(Після самостійного читання діти відповідають на запитання)



  • Які казки згадуються у статті?

  • Хто є перекладачем цих казок?

  • Що створено за сюжетами казок Пушкіна?

  • Скільки років прожив поет?

  • І за такий короткий вік О.С.Пушкін прославив себе і свій народ на весь світ, залишивши нам свої твори. Зараз ми вирушаємо у казкове царствоПушкіна,Ю де зустрінемося з героями “Казки про царя Салтана...”.


ІV. Опрацювання І частини “Казки про царя Салтана...” (с.92-95)


  1. Читання казки вчителем.

  • Хто дійові особи казки?




  1. Словникова робота


хороми мудрувати заразом

сваха переймають брехливе

окіян вибирайтеся обмова

потайно велять якби

аршин пряли враз


  • Яке слово зайве із І колонки? (потайно)

  • До слів ІІ колонки підставте займенник 2 ос. однини і змініть дієслова, щоб вони означали теперішній час.

  • В ІІІ колонці знайдіть слово, в якому звуків більше, ніж букв.

  • А зараз, дітки, можна звернутися в наше “Довідкове бюро” і запитати значення невідомих слів:

Хороми – великий, розкішний будинок;

світлиця – чиста, світла, гарна кімната в будинку;

сваха – жінка, яка когось сватає;

аршин – старовинна міра довжини, приблизно70 см;

обмова – брехня.


  1. Читання тексту казки “Ланцюжком” ( по 2 рядки).




  1. Вправи на розвиток техніки читання. Гра “Чи були такі речення в казці?”


V. Фізкультхвилинка.


  1. Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання.

  • Прочитайте про мрії сестер.

  • Чому до вподоби царю була третя сестра?

  • Знайдіть і прочитайте чи здійснились мрії сестер?

  • Чи був цар на війні?

  • Хто народився в цариці?

  • Чому ткачиха, повариха і баба Бабариха звеліли перейнять гінця? Що вони написали в обмові?

  • Як цар відреагував на слова посланця?

  • Чи було дотримано наказу царя?




  1. Робота над ілюстраціями і характеристикою персонажів казки.

  • Діти, на с.93 є ілюстрація до казки. Який епізод зобразив художник?

  • Якими рядками із казки ви підписали б цей малюнок?

  • Як ви думаєте, яка із сестер стала ткачихою, а яка поварихою? Чому? А яка цариця?

  • Якими їх зобразив автор?

  • А чи цар турбувався про свою дружину? Доведіть


VІ. Інсценізація І частинки казки.
VІІ. Підсумок уроку.

  • Сьогодні на уроці дуже гарно працювали всі групи і багато дітей одержать гарні високі бали.

  • А зараз скажіть, будь ласка, з якою казкою ми сьогодні познайомились ближче? Хто її автор?

  • О.С.Пушкін – великий російський поет-письменник. А чи чули ви сьогодні на уроці російську мову? Вона вам зрозуміла? Так, діти, російська і українська мови – це мови близькі між собою, бо вони належать нашим предкам-слов’янам.


VІІІ. Домашнє завдання.

- Навчитись виразно читати уривок с.92-95, ще прочитаєте статтю про творчість О.С.Пушкіна.

Схожі:

Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок читання. (З клас) Тема. Прославлення героїзму в народних казках....
Мета. Виробляти навички свідомого, виразного читання. Формувати вміння характеризувати персонажів. Вчити працювати в групах. Розвива­ти...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок читання. (З клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета. Виробляти навички виразного читання. Вчити орієнтуватися в тексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів....
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок літератури рідного краю Мета: ознайомити учнів з новою книгою...
Мета: ознайомити учнів з новою книгою В. Сухомлинського «Вічна тополя», з'ясувати тематику, жанрову специфіку й художні особливості...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок читання 2 клас Вчитель: Решетова Ірина Вікторівна
Мета уроку : Вдосконалювати навичку правильного, виразного, свідомого читання. Формувати емоційно – оцінне ставлення до прочитаного,...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок українського читання Тема: Казка «Мільйон мільйонів сестричок». Читання за особами
Мета: розвивати навички усного переказу за допомогою казки О. Леонтовича «Три сестриці»; формувати навички читання за особами, спираючись...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок позакласного читання 4 клас Тема: Людина починається з добра
Мета: Вчити учнів усвідомлювати книжку як засіб спілкування з автором. Вдосконалювати вміння орієнтуватися в книзі. Формувати осмислене...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок з я І України. Природознавства. «Океани Землі» 4 клас Тема: Океани Землі
Мета: ознайомити учнів із поняттям «Океани», їх розміщенням на карті півкуль І глобусі; розкрити значення океанів для людини; розвивати...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconТема. Казки про тварин – один із найдавніших різновидів казки. Мета
Мета: охарактеризувати збірку індійських казок «Панчатантра»; ознайомити учнів з окремими казками з не; дати поняття про алегорію,...
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок читання у 1 класі
Тема: Закріплення звукового значення вивчених букв. Українська народна казка «Івасик – Телесик»
Урок читання 4 клас Тема: О. Пушкін “Казка про царя Салтана” (уривки) Мета: Ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета iconУрок 1 Тема. Десяткові дроби. Запис І читання десяткових дробів. Розв'язування вправ
Мета: ознайомити учнів з поняттям десяткового дробу, вчити читати І записувати дроби, позначати їх на координатному промені, розв'язувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка