Урок Математика + обж




Скачати 64.04 Kb.
НазваУрок Математика + обж
Дата конвертації10.03.2013
Розмір64.04 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Математика > Урок
Інтегрований урок Математика + ОБЖ

Тема. «Відсотки проти куріння»


Відсотки проти куріння

Цілі:

Навчальна: Формувати усвідомлене негативне відношення до куріння,

закріпити навики знаходження відсотків від числа.

Розвиваюча: Розвивати активність, критичність мислення, організованість

пам’яті, соціальної і творчої видів компетентностей.

Виховна: Виховувати в учнів відповідальність за власне здоров'я, стійкий

негатив до куріння; допитливості через пізнавальну інформацію.

Анотація

У системі уроків з теми «Відсотки» даний урок – повторювально - узагальнюючий.

Введення на уроці елементів інтеграції з предметом ОБЖ дозволяє розширити звичні рамки предмету: учні знайомляться з різноманітною додатковою життєвонеобхідною інформацією. На уроці створені умови для самореалізації учня через формування пізнавального інтересу, розв’язання різноманітних життєвих ситуацій, спонукання учнів до здійснення відповідального вибору.

Створення проблемних життєвих ситуацій на уроках математики підвищує інтерес до предмету, вносить різноманітність й емоційне забарвлення до навчальної роботи, знімає перевтому, розвиває увагу, кмітливість, допомагає розібратися в правильності вибору життєвого шляху.

Така робота з учнями сприяє формуванню вмінь застосовувати прийоми узагальнення, порівняння, виділення головного, перенесення знань у нову ситуацію, розвиток математичного кругозору, гносеологічного мислення, уваги й пам'яті.
^ Хід уроку

Разом з димом від вас йде здоров'я, яке дуже важко повернути.
Ще не пізно подумати про це!


Тютюн шкодить тілу, руйнує розум, отупляє цілі цивілізації.



Оноре де Бальзак

1. Організаційний момент.

Вітання вчителя та учнів

Психологічний прийом «Побажай сусіду успіхів»

2. Актуалізація опорних знань: повторення правил знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком (бліц - опитування);

3. Повідомлення теми й визначення цілей уроку

Вчитель: Сьогодні, ми проведемо з вами незвичайний урок – урок – математичний практикум, який допоможе нам з’ясувати причини шкідливого впливу куріння на організм людини.

Учням пропонується самостійно визначити цілі уроку.

4. Інтерактивна лекція «З історії куріння»

- Чи знаєте ви, хто з відомих мореплавців уперше описав явище куріння?

15 листопада 1492 року Христофор Колумб зробив у своєму щоденнику запис про «тліючі головешки» і про те, що не в змозі зрозуміти, яку користь вони приносять людині. Колумб бачив їх у кубинських селищах. Його здивувала дивна поведінка аборигенів. Вони загортали в трубки велике жовто-зелене листя, якоїсь рослини, один кінець трубки підпалювали, а інший клали в рот. «Пити дим аборигенам подобалося. Трубки індійці називали, «табако» або «сигаро».

На Русь «тліючі головешки» завезли англійські купці в 1585 році. Наші предки побачили в них підступи злих сил.

- Чи знаєте ви, що вживання тютюну на Русі жорстоко каралося? Як саме?

Боротьба з курцями почалася вже при царстві Михайла Федоровича. Тих, хто подружився з синім димом, карали: перший раз – 60 палиць по стопах, другий раз – відрізали ніс або вухо. Жорстоко, але на благо.

Так само у 1585 році в Англії за указом Єлизавети I курців прирівнювали до злодіїв і водили по вулицях з мотузком на шиї. Проте Уолтер Ролі, фаворит двору королеви Єлизавети, популяризував куріння тютюну.

Римські тата навіть пропонували відлучати від церкви тих, що палять і нюхають тютюн. Для науки нащадкам п'ятеро ченців, викритих в курінні, були живцем замуровані в монастирській стіні.

З 1649 року «наказано всіх, у кого знайдено богомерзкое зілля, катувати і бити батогом, поки не признається, звідки зілля одержане».

Яків I оголосив куріння шкідливим, неблагочестивим і невідповідним для цивілізованої людини заняттям. Свою знамениту працю «Про шкоду тютюну», опубліковану в 1604 році, Яків I закінчив словами: «Звичка, осоружна зору, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легень.» Це була перша книга про шкоду куріння. Поки Яків I обурювався, лікарі прописували куріння як протиотруту від нежиті і від лихоманки, а дехто вважав навіть, що вдихання тютюнового диму може застрахувати від чуми.

Коли тютюн переступив Піренєї, і потрапив до Франції, французький посол Жан Ніко подарував листя і насіння тютюну королеві Франції Катерині Медичі. Причому тютюн характеризувався як «засіб для додання бадьорості», гарного настрою і навіть ...вважався ліками від зубного і головного болю.

У Франції тютюн перший час називали «травою Ніко» Пізніше, на честь французького посланника, найвідоміший тютюновий алкалоїд був названий нікотином у 1697 році.

^ Коли була дозволена торгівля тютюном?

1697 року Петро I дозволив торгівлю тютюном. Він сам став завзятим курцем, після відвідин Голландії. Дозволив ввезення тютюну, але оподаткував великим податком.
^ Починаючи палити, не завжди замислюються, до чого може привести ця шкідлива звичка? А варто б.

У матерів, що палять, діти відстають у фізичному, нервовому і психічному розвитку, у них понижений апетит, вони неспокійно і погано сплять. Особливо небезпечно куріння для школярів: організм, що не сформувався, ще росте, страждає від тютюнового диму значно більше, ніж організм дорослого, і рано чи пізно отруйна дія куріння позначається на різних його функціях.

Затримка росту, загального розвитку, порушення процесів обміну речовин, зниження слуху, зору, ряд нервових розладів - така платня за дитяче і підліткове куріння. Школярі – курці, як правило, відрізняються зниженими розумовими здібностями, слабо встигають, дуже часто порушують дисципліну.

5. Математичний практикум

Слово вчителя: А зараз давайте подивимося на курців з точки зору математики. Розв’яжемо ряд завдань і зробимо певні висновки

Завдання:

1.

Відомо, що в середньому 80% що палять страждають на захворювання легенів. Знайдіть кількість хворих, якщо палять 500 чоловік. (400)

2.

Після куріння відбувається зменшення діаметру найдрібніших артерій на 30%. На скільки мікрон зменшився діаметр артерії. Якщо він був рівний 20 мікронам? Чому він став рівний? (6мк; 14мк).

Як це позначається на організмі людини? (варіанти відповідей учнів: зменшується швидкість кровообігу, тканинам не вистачає живлення, з більшим навантаженням працює серце)

3. (самостійно)

Одна сигарета руйнує 25мг вітаміну С. Денна норма прийому вітаміну С -500мг. Скільки вітаміну краде у себе той, хто викурює 14 сигарет за день? Скільки вітаміну С у нього залишається?

4

Відомо, якщо людина пробула в накуреному приміщенні 1год, то це рівноцінно 4 викуреним сигаретам. Скільки вітаміну С втратив чоловік, якщо він пробув в накуреному приміщенні 2год.? (200мг)

Вчитель: Втративши вітамін С, людина позбавляється й інших вітамінів , оскільки багато вітамінів можуть діяти тільки в комплексі з іншими.

5 (самостійно)

У відділенні 20 чоловік із діагнозом рак легенів. 90% усіх хворих – курці. Скільки чоловік могли б уникнути цього захворювання? (18)

6

30 хворих перенесли інфаркт (порушення живлення ділянки серцевого м'яза і його омертвіння). Відомо, що серед них 80% тих, хто палить. Скільки чоловік могли б бути здоровими? (24)
6. Підсумки уроку.

Як ви думаєте, чому ж, знаючи про шкоду куріння, люди продовжують палити, а хтось вперше закурює? Ми ж не питимемо воду, якщо вона отруєна отрутою.

Чи варто починати палити, якщо ти хочеш:

- зберегти своє здоров'я;

- відбутися в житті як особа;

- виглядати молодо і привабливо;

- завжди бути в хорошій спортивній формі;

- народити і виростити здорових дітей;

- бути самостійною людиною;

- не бути рабом шкідливої звички.

(Відповіді учнів)

Вчитель: Не допусти, щоб тютюн перешкодив тобі реалізувати свої можливості й постав велику жирну крапку. Адже твій вибір – ніколи не починати палити. Давайте берегти своє здоров'я і здоров'я близьких. Куріння або здоров'я – вибирайте самі!

Прийом «Мікрофон»:

- «Що сьогодні на уроці ви дізналися нового»

- «Які висновки зробив кожен сам для себе»

- «Чи досягнуті цілі сьогоднішнього уроку»

7. Рефлексія. Учням пропонується ознайомитися зі змістом вірша на плакаті й прокоментувати його:

^ Той, хто пов'язаний з нікотином

Чахне тілом і душею.

У рабство потрапляє кожен:

І старий, і молодий.

Запам'ятай: людина – не слабкий

Народжений вільним, він – не раб.

Сьогодні увечері, лягаючи в ліжко

Ти винен сам собі сказати:

«Я вибрав сам дорогу до світла

і, зневажаючи сигарету

не стану ні за що палити

Я – людина! Я винен сильним бути!
8. Домашнє завдання.(розв’язати задачі за рівнями складності)

1-3рів.№1,2

4 рів.№3

№1.

Після куріння 1 сигарети в кров поступає 3мг нікотину. Скільки нікотину поступить в кров, якщо людина викурить 14 сигарет? (Смертельна доза 50–100).

№2.

Деякі зарубіжні фірми за одну і ту ж роботу курцям встановлюють заробітну платню на 15% нижче, ніж некурящим. Заробітна платня – 340$.

На скільки менше одержить той, що палить?

№3.

До 15% робочого часу йде на куріння. Робочий день триває 8ч. Скільки робочого часу втрачається із-за куріння?

Схожі:

Урок Математика + обж iconМатематика для всіх
Математика наука не тільки для вчених. Вона потрібна всім. Коли ви йдете в магазин, робите ремонт або слухаєте щоденний прогноз погоди,...
Урок Математика + обж iconПідготувала: вчитель математики вищої категорії
Нещодавно я з учнями готувала тематичний вечір «Математика повсюди» І запропонувала учням записати свої власні спостереження про...
Урок Математика + обж iconУрок математика + географія
Згідно з програмою І тематичним плануванням математики у 5 класі передбачено 9 (дев'ять) уроків із теми "Відсотки". У системі уроків...
Урок Математика + обж iconМатематика
Підготовка фахівців напряму підготовки 0801 "Математика" зі спеціальності "Математика" проводиться згідно з ліцензією серія ав №363021...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Урок Математика + обж iconМетодичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка