Тема. Швидке читання запорука успішного навчання




Скачати 230.4 Kb.
НазваТема. Швидке читання запорука успішного навчання
Дата конвертації12.03.2013
Розмір230.4 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Математика > Документы


БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

Тема. Швидке читання – запорука успішного навчання.
Обладнання. Виставка дитячих малюнків «Моя улюблена казка »;

виставка книг з теми; результати перевірки техніки читання (таблиця);

пам’ятки батькам щодо спілкування з дітьми різних типів темперамен-

тів.
План

  1. Виступ учителя « Швидке читання – запорука успішного навчання».

  2. Індивідуальні дослідження типу темпераменту дитини.

  3. Групова робота батьків:

- об’єднання у групи за типом темпераменту школяра;

- інструкції щодо співпраці батьків;

- вироблення кожною групою правил спілкування з дитиною;

- підведення підсумків, рекомендації батькам.

4. Поради батькам щодо резервів навчання читанню дітей.

5. Проблемний міст « Батьки і діти ».

6. Батькам на книжкову полицю.
Із скриньки народної мудрості.
Як тільки дитина навчиться читати, вона здобуватиме новий грунт

для роботи свого мислення…

Б. Грінченко

Читання і розмірковування – це гімнастика розуму.

О. Марден
Любити читання – це обмінювати години нудьги, неминучі в житті,

на години захоплення.

Ш. Монтеск’є
Приділяй час книжкам, бо це віконце у світ.

Народна мудрість
1. Виступ учителя.

Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи.

В.О.Сухомлинський писав, що «читання – це віконце, через яке діти бачать і

пізнають світ і самі себе ».

Якою ж технікою читання має володіти молодший школяр, щоб йому

було легко і цікаво вчитися?

Цікаво знати, що О.М.Горький читав приблизно 600 слів за хвилину.

З такою швидкістю читають люди, що закінчили спеціальні курси швидкого читання.

Найшвидше читав американський президент Дж. Кеннеді – близько 2000 слів за хвилину. Можливо, це легенда, але у розвинутих країнах керів-

ництво приймає на роботу людей, які читають не менше 400 слів за хвилину.

У дикторів телебачення швидкість читання від 90 до 170 слів за хвили-

ну, в середньому 130 слів.

Учені вважають, що читання зі швидкістю 120 – 150 слів за хвилину допомагає краще зрозуміти зміст прочитаного. Саме до такої швидкості при-

стосовний артикуляційний апарат людини. Отже, це і є оптимальне читання, яким потрібно оволодіти школяру, щоб успішно вчитися.

Програмою початкових класів передбачено такі норми читання:

  • на кінець 2 року навчання – 40 – 60 слів за хвилину вголос; мовчки 45 -70 слів;

  • на кінець 3 року навчання – 65 – 75 слів вголос за хвилину; мовчки 90-

100 слів;

- на кінець 4 року навчання – 80 – 95 слів за хвилину вголос; мовчки 100-

130 слів і більше.

Чому саме така норма?

Щоб прочитати 8 сторінок (6500 слів, 7-8 клас) дитині потрібно 54 хв.

6500 слів: 120 слів = 54 хв.

Для порівняння: при техніці читання 80 слів за хв., треба працювати

1 год 34 хв.. (6500 слів: 80 слів = 1 год 34 хв).

Для того, щоб скласти план, підготувати переказ, написати тези, твір тощо текст потрібно перечитати ще раз. Це займе вже 3 години робочого ча-

су. Додамо ще підготовку письмових завдань.

Отже, оптимальне читання ( від 120 – 150 слів за хвилину) дозволяє осягнути більше матеріалу за менший проміжок часу.

Чи можливо кожній дитині досягнути таких результатів? Адже кожен

учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко,

а от флегматики говорять повільніше і читають повільніше. За даними вче-

них, холерики читають і говорять у темпі не менше 150 слів за хвилину. Для

сангвініків темп читання співпадає з оптимальним читанням – 120 – 150 слів

за хвилину. А от для флегматиків і меланхоліків така швидкість читання мо-

же стати недосяжною. Але природа не обходиться без подарунків, 90% учнів-

холерики і сангвініки.

Темперамент характеризує сталі, властиві людині від народження риси.

Його властивості накладають відбиток на характер і здібності, поведінку в

повсякденних та незвичайних обставинах, особливості спілкування та взає-

модії з людьми.

Від темпераменту залежить захопленість тією чи іншою діяльністю, глибина інтересів, швидкість запам’ятовування, швидкість сприймання, здат-

ність до концентрації уваги, зручний темп діяльності, інтенсивність психіч-

них процесів, спрямованість переважно всередину й назовні.

Темперамент визначає всю динаміку психічного життя, становлення ін-

дивідуальності. У цьому – своєрідність шляхів розвитку кожної дитини.

Існує кілька типів темпераментів – типів нервової системи.
^ 2. Індивідуальні дослідження типу темпераменту дитини.

Як визначити темперамент дитини ?

Кращий метод – спостереження. Наприклад, за планом, запропонова-

ним нижче. Якщо ви ще зовсім мало знаєте вашого підопічного, простежте,

як він поводиться в наступних ситуаціях.

( Батьки отримують бланк і самі визначають домінуючий тип темпераменту).

У відповідних графах ставимо плюс чи мінус.
Тест №1





сангвінік

холерик

меланхолік

флегматик



А

Б

В

Г

1.













2.













3.













4.














1. Як поводиться дитина, якщо виникає потреба швидко, невідкладно діяти ?

А) легко включається в роботу;

Б) активно діє;

В) працює повільно, без зайвих слів;

Г) діє несміливо, невпевнено.
2. Як реагує дитина на зауваження ?

А) говорить, що більше так не робитиме, але через якийсь час знову робить

те саме;

Б) не слухається й робить по – своєму, бурхливо реагуючи на зауваження;

В) мовчки бере до відома точку дорослого;

Г) ображено мовчить, довго переживає.
3. Як розмовляє дитина з іншими дітьми у важливих для неї ситуаціях ?

А) швидко, з охотою прислухаючись до висловлювань інших;

Б) стрімко, пристрасно, нікого не слухаючи;

В) спокійно і упевнено;

Г) із сумнівами, невпевнено, оглядаючись на інших.
4. Як поводиться в незвичайній обстановці (у кабінеті лікаря) ?

А) легко орієнтується, виявляє цікавість, активність;

Б) збуджений, інколи занадто, неспокійний;

В) ніяковіє, поводиться сором’язливо;

Г) довго мовчить, не відповідає на запитання.


Тест № 2


1.

6.

12.

16.

20.

сангвінік

3.

5.

7.

13.

17.

холерик

2.

9.

10.

14.

19.

меланхолік

4.

8.

11.

15.

18.

флегматик




  1. Любить галас та метушню навколо себе.

  2. Відчуває велику потребу в близьких людях, які могли б підтримати, заспокоїти.

  3. Часто роздратований чимось, збуджений, неспокійний.

  4. Швидких відповідей на будь-які запитання не чекай.

  5. Любить роботу, яку треба робити швидко.

  6. Діти вважають його веселим.

  7. У нього часто змінюється настрій.

  8. У товаристві дітей частіше мовчить.

  9. Не наважується заговорити першим з новими людьми.

  10. Не любить галасливих ігор, віддає перевагу усамітненню.

  11. Уміє довго гратися або виконувати завдання, не відволікаючись.

  12. Любить похвалитися, прикрасити події.

  13. Часто не може всидіти на місці.

  14. Його легко засмутити.

  15. Довше за інших зберігає працездатність, не втомлюється.

  16. Легко переключається з одного доручення на інше.

  17. Нетерплячий і незібраний, особливо не любить чекати.

  18. Віддає перевагу клопіткій роботі, яка не потребує швидких реакцій.

  19. Швидко втомлюється, відключається, перестає слухати.

  20. Вірить у себе, легко переносить невдачі.


Наведу короткі характеристики основних чотирьох темпераментів. Чи є

серед ваших дітей яскраві представники якогось із них ?

Пам’ятайте, що чисті типи трапляються рідко. Найчастіше – проміжні,

перехідні. До того ж у дитинстві більшість особливостей темпераменту мас-

куються віковою імпульсивністю, слабкістю нервової системи, яка з часом може бути подолана.
Сангвінік

Жвава, впевнена, привітна дитина, легко йде на контакт, відкрита, жит-

тєрадісна, комунікабельна, швидко адаптується в новому колективі. Настрій у дітей даного типу темпераменту стійкий, без різких коливань. Діти активні

у різних видах діяльності. Проте інтерес до якогось виду діяльності, гри чи заняття поверховий, може активно вникнути і за короткий час пропасти. Роз-

мовляє переважно голосно, швидко, емоційно, з виразною мімікою та жести-

куля цією. Намагається займатися тільки легкою, приємною і цікавою діяль-

ністю й уникати складного, неприємного, нецікавого. Уміє долати перешкоди

користується симпатією ровесників. Засинає швидко, сон глибокий, спокій-

ний. Легко прокидається і переходить до активної діяльності.
Флегматик

Спокійна, повільна, розсудлива дитина, досить терпляча, в тому числі й до фізичного болю. Не витримує значних фізичних навантажень, якщо змушена виконувати їх у швидкому темпі. Насправді почуття цих дітей

відрізняються глибиною і постійністю. Болісно переживають несправедли-

вість, зазіхання на їхні права, розлучення з близькими людьми, бояться і не

люблять змін, нестабільності. Мова спокійна, рівномірна, уповільнена, без

вираження емоцій, жестикуляції та міміки. Спілкуються з невеликим колом

дітей, стабільні в прихильностях. Вміють певний час самостійно займатися якоюсь справою, не турбуючи дорослих. Неконфліктні, поступливі, розсуд-

ливі. Якщо дитинство флегматика складається сприятливо і йому вдається

розвиватися, зберігаючи всі позитивні риси темпераменту, суспільство отри-

мує сумлінних, серйозних, пунктуальних, захоплених улюбленою справою

людей.


Холерик

Діти – холерики загалом неспокійні, всі реакції даного типу носять

яскравий характер: мова швидка, емоційна, яскраво забарвлена, міміка вираз-

на, жести різкі. Нестримані, дратівливі, важко пристосовуються до всіляких

обмежень, режимних моментів, вимог старших. У спілкуванні прагнуть бути лідерами. Діти енергійні, наполегливі, здатні виконувати багато завдань. Для

дитини-холерика властива швидка і досить часта зміна настрою. Від захоп-

лення певним видом діяльності холерик може повністю відмовитись. Любить

рухливі ігри, динамічні заняття. У всіх видах діяльності необхідна рухливість

швидкість. Діти даного типу почуваються впевнено, легко справляються із

завданням. Часто намагаються керувати дорослими, конфліктують зі своїми

однолітками, не хочуть виконувати певні правила гри чи завдання, можуть

висловлювати протест. Засинають насилу, сон неспокійний, прокидаються досить швидко і відразу включаються в активну діяльність.
Меланхолік

Діти даного типу нервової системи реагують на найнезначніші подразники. Вони малоактивні, малорухливі, вразливі, замкнуті, відрізняють-

ся втомлюваністю, лякливі, нерішучі, бачать події у темних тонах. Ці особис-

тісні якості неможливо ліквідувати. Надають перевагу спокійним видам діяльності, переважно люблять гратися окремо від дітей. Проявляють досить

значну пасивність у спілкуванні з дорослими і однолітками. Меланхоліки

схожі на тепличні рослини: з чужими вони боязкі, замкнуті, нерішучі, зате у звичайній, доброзичливій обстановці кмітливі, уважні й чуйні. Розмовляють тихо, не прагнуть бути на перших ролях. Вразливі і чутливі до схвалення своєї діяльності чи негативної оцінки результатів своєї праці. Дуже вимогли-

ві до себе й оточуючих.
^ 3. Групова робота батьків.

За типом темпераменту дитини батьки об’єднуються у групи. Кожна група має виробити правила для спілкування з дитиною відповідно до її тем-

пергаменту. Правила обговорюються, доповнюються, узагальнюються.

Рекомендації щодо спілкування з дітьми – сангвініками

  1. У спілкуванні з дітьми – сангвініками вимоги повинні бути максималь- но справедливі.

  2. Варто давати вихід їхній енергії, стимулювати розкриття їхнього по-

тенціалу та здібностей у суспільно корисній праці.

3. Потрібно виявляти довіру до сангвініка, підтримувати його корисну іні-

ціативу, здійснювати підтримку в його починаннях, закріплювати віру

у власні сили в подоланні труднощів.

4. Не варто давати йому доручення, пов’язані з довготривалою монотон-

ною діяльністю.

  1. Допомогу слід надавати у формі відкритої дружньої підтримки, поради.

  2. Бути максимально вимогливими у разі скоєння дитиною най незначні-

    ших порушень.

  1. Пам’ятати, що у дитини – сангвініка швидко руйнуються звички, дитина швидко втомлюється від одноманітних занять, методів і форм

    роботи.

  1. Під час виконання сангвініком завдань дорослий повинен використову-

    вати додаткові стимули, або домогтися завершення роботи.

  1. Коли дитина недоброякісно виконала завдання, заставити те саме завдання виконати ще раз.

    10. Формувати стійкі інтереси. Не дозволяти частих змін видів діяльності.

    Розпочату роботу вчити виконувати до кінця. Виробляти з раннього віку стійкий інтерес, терпіння, цілеспрямованість, звичку сумлінно ви-

    конувати й доводити до кінця розпочату справу.

    11. Навчити дитину дорожити дружбою.

    12. Доцільно використовувати його лідерські якості в колективі, залучати

до організації суспільно корисних заходів, творчих справ.


Рекомендації щодо спілкування з дітьми – флегматиками

1. Слід наполегливо використовувати завбачливі настанови на будь-яку ді-

яльність, яку потрібно виконати, здійснювати докладний інструктаж (Що?

Коли ? У якій послідовності ?).

2. Не карати за повільність, не звинувачувати в тупості, некмітливості. Нас-

лідки такого ставлення здебільшого трагічні: у дитини виникають неврози,

формується комплекс неповноцінності через постійні невдачі.

3. Доцільно стимулювати вияв щирих почуттів учня. Залучайте його до ціка-

вої діяльності, що розвиває почуття, емоції й зміцнює віру у власні сили.

4. Необхідно уникати демонстративних доручень, пов’язаних із високим

темпом діяльності.

5. Під час читання художніх творів, у процесі гри флегматика необхідно озна

йомлювати на життєвих прикладах з різновидами почуттів та емоцій, нав-

чати правильно виявляти їх у відповідних ситуаціях: співчувати, радіти

тощо. Допомагати займатись аутотренінгом та самовихованням.

6. Щоб дитина виросла ініціативною, дорослі мають вітати кожен вияв її

самостійності, непомітно допомагати у складних справах.

  1. Необхідно проводити спеціальні ігри, розвиваючи мислення, почуття,

уяву. Важливо навчити правильно переключати увагу під час виконання

завдань і раціонально розподіляти час.
Рекомендації щодо спілкування з дітьми - холериками

1. Не гальмувати активність дітей у формі прямої заборони.

2. Не дозволяти капризи дітей заради того, щоб вони не нервували.

3. Раціонально використовувати енергію дитини шляхом переключення з

одного виду діяльності на інший.

4. Ніколи не підвищувати голос чи вдаватися до залякування. Холеричні

діти потребують тактовної допомоги та співчуття.

5. Спілкуватись з такими дітьми спокійним, але впевненим тоном. Уникати

різних емоційних реакцій, спрямованих безпосередньо на учня. Краще

впливати опосередковано, через колектив.

  1. Постійно оберігати нервову систему дитини, обмежувати протягом дня

ігри, заняття, які приводять до збудження.

7. За дві години до сну пропонувати спокійні ігри, заняття.

8. Категорично забороняється карати дитину– холерика статичним положен-

ням тіла (постій біля мене, будеш сидіти на стільці).

9. Необхідно пропонувати дітям такі види діяльності, які формують і розви-

вають довільну увагу дитини і сприяють закріпленню в її нервовій систе-

мі процесів гальмування (настільні ігри, лото, шашки, різні види зображу-

вальної діяльності).

10. Потрібно виявляти зацікавлене розуміння душевного стану дитини, так-

товно й опосередковано запобігати «зривам», враховувати мотиви вчин-

ків, залучати до активної діяльності, пов’язаної з виявом ініціативи.

11. Холерика важливо виховувати добрим, співчутливим, турботливим,

оскільки цей тип дуже схильний до агресивності.

Рекомендації щодо спілкування з дітьми – меланхоліками

1. Завжди дотримуватися принципу поступовості.

2. Правильний виховний підхід полягає в тому, що дорослий виявляє спів-

чуття і повне розуміння почуттів дитини.

3. Пам’ятати, що дитина не переносить сильних подразників. Обмежити нові

знайомства, ігри.

4. Враховувати, що меланхолік дуже довго і хворобливо адаптується в ко-

лестиві дітей.

5. Прагнути викликати в дитини позитивні емоції, проявити максимум доб-

роти. Тактовно, глибоко й зацікавлено проникати в її духовний світ, здій-

снювати моральну підтримку, зміцнювати віру у власні сили, виявляти ро-

зуміння її душевного стану.

6. Не допускати підвищення голосу, окриків, непосильних вимог.

7. Розвивати в дитини комунікабельність шляхом гри.

8. Приходити на допомогу дитині під час виконання завдань, схвалювати,

підтримувати найменший прояв активності.

9. Виховувати волю, наполегливість і почуття власної цінності в колективі.

10. Через певний проміжок часу організовувати для нього «ситуацію успіху».

11. Меланхоліка потрібно змалку навчити планувати свою діяльність, розум-

но розподіляти час і збалансовувати добову і тижневу тривалість праці та

відпочинку, інакше можливе нервову й фізичне виснаження дитини на

грунті хронічної перевтоми або, з тієї самої причини, формування відрази

до праці, апатія.

Для того, щоб дитина не відставала від інших за темпом письма, читання,

лічби, доцільно вже у три-чотирирічному віці в ігровій формі вчити її рахува-

ти й читати, а з п’яти – шести років – писати. Так у неї сформуються необхід-

ні навички.


  1. ^ Поради батькам щодо резервів навчання дітей читанню.

Більшості учнів нашого класу доступне правильне, виразне і швидке чи-

тання в межах 120-150 слів на хвилину.

Отже, як досягти такої швидкості читання ?

Викладач Донецького університету В. Зайцев пропонує ефективні резер-

ви навчання читанню:

• домашнє тренування має проводитися трьома порціями по 5 – 10 хви-

лин з великими перервами;

• читання перед сном (останні події дня фіксуються емоційно пам’яттю,

і людина уві сні перебуває під їх впливом);

• читання у режимі « читання + короткий відпочинок »(такого режиму

дотримуються у ході перегляду діафільмів: два рядки під кадром читає дити-

на і розглядає малюнок – відпочиває);

• багаторазове читання;

• читання у темпі скоромовки;

• виразне читання з переходом на незнайому частину тексту (дитина декілька разів читає один уривок, виробляє швидкий темп читання, перехо-

дить на незнайому частину, де зберігається темп);

• стимулювання (батьки, які підбадьорюють і підтримують свою дитину

привчають її працювати, допомагають школяреві вчитися успішно).
^ 4. Проблемний міст « Батьки і діти ».

Підготовчий етап:

Перед батьківськими зборами вчитель проводить опитування учнів, зано-

товує актуальні дитячі проблеми з приводу читання вдома. Деякі з них про-

понує для обговорення на батьківських зборах.
^ Орієнтовні ситуації.

● Я часто помиляюся під час читання, замість написаного слова придумую

своє.
● Я не люблю читати вдома. Мама змушує читати багато разів поспіль, кричить, якщо я читаю повільно і з помилками.
● Я стараюся читати швидко і правильно, але під час читання в класі від

хвилювання я починаю заїкатися, помиляюся… Дуже соромно, коли діти з

мене сміються.
Батьки висловлюються, дають поради з власного досвіду. Вчитель допомагає вибрати найбільш вдале рішення цієї проблеми.

^ 5. На книжкову полицю батьків.
1. Розвиток навички читання. Методичні рекомендації. – Київ, «Освіта»,

1993 р.

2. Мир детства. Младший школьник. Библиотека для родителей / Под

ред. А.Г. Хрипковой; отв. ред. В.В. Давидов. – 2-е узд.,доп. – Москва, Педа-

гогика, 1999 г.

3. Безруких М.М., Ефимова С.П. Знаете ли вы свого ученика? Книга для

учителя. – Москва, Просвещение, 1991 г.

4. Зайцев В.Н. Резервы обучения чтению. – Нач. школа №8, 1990 г.

^ ВІРШОВАНІ ПРАВИЛА
Математичні знаки

«більше» і «менше»

Знаки «більше», «менше»,

Ніби близнюки:

« Більше »- стрілка вправо,

« Менше »- навпаки.

Як запам’ятати нам

Знаки « більше » й « менше »?

Гострячок направлений

В ту мішень, що менше !

Переставний закон додавання
Доданки місцями

Міняй, хоч сто раз,

Та сума від цього

Не зміниться в нас.
Як знайти невідомий доданок?
Щоб невідомий доданок дістати,

Треба відомий від суми відняти.

Множення і ділення на 1
На одиницю множ, діли –

А числа ті ж, які були.
а∙ 1= а а:1 =а

^ ВІРШОВАНІ ЗАДАЧІ


  1. Наш зайчисько – куцохвіст

Три пучечки моркви ніс.

В кожному по 7 морквин.

Скільки ніс морквинок він?

^ 2. Свинки жолуді збирали,

В 3 тарілки їх розклали:

8 жолудів на кожній,

А четверта ще порожня.

Скільки в неї покладуть,

Якщо 30 всіх зберуть?

^ 3. У лісі білочки сиділи

І шишки всім по 5 ділили.

Шишок – 40, білок – 7.

А чи вистачить усім?

Жде ворона нетерпляче:

Обіцяли їй остачу.

^ 4. Веселунчик, пес вухатий

Дуже любить рахувати:

28 каченят,

На 9 більше гусенят.

Скільки разом коло хати

Цих маленьких пташенят?

^ 5. Дід Мороз, червоний ніс,

Подарунки всім приніс.

28 – для хлоп’ят,

дівчатам більше аж на 5!

Порахуйте, скільки їх –

Подаруночків усіх?

^ 6. Посадив ведмідь в гайочку

42 рясних дубочки.

Берізок більше аж на 7.

Скільки саджанців усіх?

Множення і ділення з нулями
Ось вам закон обох півкуль:

Як до числа допишеш нуль,

Це значить, що твоє число

Тепер у 10 раз зросло.

Припишеш два нулі – зросло

Тепер у 100 разів число.

Як легко множити з нулями

Великі числа і малі!

Не треба думати – гадати,

Лише приписуйте нулі!

На 10 хочеш поділити –

Також не думай, не гадай.

Потрібно нулик затулити –

Останню цифру відкидай!

Останню цифру затулив –

Число на 10 поділив.

Так само і на 100 діли,

Та дві вже цифри затули.

Як легко діляться з нулями

Великі числа і малі.

На 10 і на 100 – так само:

Лише відкинемо нулі.

Множення і ділення на нуль
Круглий нуль діли чи множ –

В результаті нуль також!

Пам’ятайте тільки, що

На нуль не ділиться ніщо!



^ МАТЕМАТИЧНЕ СВЯТО

«5 + 5»
Підготувала і провела:




Турська

Анжеліка Валеріївна вчитель початкових класів,

спеціаліст I кваліфікаційної

категорії,

загальноосвітньої школи

I – III ступенів №6

м. Ясинуватої

Донецької області


2008 – 2009 навчальний рік

Мета : Закріпити знання, здобуті на уроках математики; розвивати

мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати цікавість до

вивчення математики.

^ Учень Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід

Математику знати.
Учень Щоб успішно працювала автоматика,

Безперечно, знадобиться математика.

І щоб рухались верстати,

І щоб гроші рахувати,

Продавати й купувати,

Треба добре її знати!
Учень Математика – цариця всіх наук!

(Чути стук в двері)

Що це? Вчулося чи справді?

(Знову стук і голос « Відчиніть!»)

Та хто це стука?

( Входить Математика)
Математика Математика – наука!

Над науками – цариця!
^ Учень Мабуть, все це мені сниться!
Математика Ви про мене говорили

Дуже мило і хвалили,

От і я прийшла до вас!

Добрий день вам, перший клас!

А прийшла я не сама –

З собою цифри привела.

(Входять цифри. Вони читають вірш С. Маршака «Весела

лічба »)
^ 1-й учень Ось один, чи одиниця, -

І тонка, й пряма, як спиця.
2-й учень А оце ось цифра два –

В неї кругла голова,

Довгий хвіст, зігнута шийка.

Отака, як бачиш, двійка.

^ 3-й учень Перші цифри – дві сестри,

Ось і третя цифра 3.

Трійку – третій із значків –

Складено із двох гачків.
4-й учень Ось 4 жартівливо

Випинає лікоть вліво.
5-й учень Потім вийшла погулять

На папері цифра 5.

Руку вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.
^ 6-й учень Цифра 6 – немов замок:

Знизу круг, вгорі гачок.
7-й учень Цифра 7, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.
8-й учень В цифри 8 – два кільця

Без початку і кінця.
^ 9-й учень Цифра 9, чи дев’ятка

Наче в цирку акробатка:

Сторчака перевернеться,

Зразу шісткою обернеться.
10-й учень Одиниця жартувала

Та нуля все розважала.

Коли друзі поруч стали,

Число 10 вони склали.
Математика Отже, вмієте, малята,

Непогано рахувати?

Тож подумайте добряче,

Розв’яжіть мої задачі.

(Задачі читає вчитель)
^ 1. У живім куточку в школі 2. Було у Марини

Є три рибки у воді, сім ягідок малини.

Ще сім рибок дасть Миколка. Шість ягід вона з’їла,

Скільки буде риб тобі? А скільки залишила?

(3+7=10) ( 7- 6 =1)

3. У Надійки три копійки, 4. Є в зайчихи п’ять малят,

А Світланка має п’ять. Неслухняних зайченят.

Допоможемо дівчаткам На обід їх мати жде.

Гроші всі порахувати. Два прийшли. А скільки йде?

(3+5=8) ( 5 – 2=3)
5. Вісім птиць зліпив Сашко 6. По дорозі їжак біг,

І одну – мала Оленка. Ніс сім яблук на пиріг.

Друзі, ви б не полічили, Два упали, покотились.

Скільки діти птиць зліпили? Скільки яблук залишилось?

(8+1=9) ( 7 – 2=5)
Математика О! Та ви тут всі магістри!

Добрі будуть з вас міністри.

Гості ще прийшли до вас.

(Заходять Трикутник, Квадрат, Круг, Прямокутник)
Математика Познайомтесь, це фігури

Дуже – дуже симпатичні.

І до того ж, ці фігури

Не прості – геометричні.

(Фігури загадують загадки про себе)
Трикутник Три у мене сторони,

Міцно з’єднані вони.

А між ними три кути.

Хто я? Чи вгадаєш ти?
^ Квадрат Чотири в мене сторони,

Усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі.

Ім’я моє назвіть самі.
Круг Ось вам загадка непроста.

Не маю жодного кута!

Фігура я геометрична,

Така кругленька, симпатична!
Прямокутник Чотири маю сторони,

Не всі однакові вони,

Прямих кутів чотири маю.

Як мене звати, не згадаю!

(Діти відгадують загадки, при правильній відповіді фігури показують

модель «відгадки».)

(Входять двоє дівчат, що зображують лінійки.)

Математика Ось вам ще одна загадка.

Загадайте ви, дівчатка!
Лінійки Всі ми схожі, хоч і різні:

Дерев’яні, чи залізні,

Чи з пластмаси.

Головне -

В нас призначення одне.

Ми для креслення потрібні.

До паперу прикладеш –

Будь – який відрізок рівно,

Акуратно проведеш!

(Входять Плюс і Мінус)
^ Плюс Я – Плюс! З’єднаю два числа,

щоб в сумі сила їх зросла.
Мінус Я – Мінус! Віднімання знак.

Відняти щось – це я мастак.
Плюс і мінус Правильно розставте нас –

(разом) Буде з прикладом гаразд.
(Дітям пропонується поставити в приклади знаки «+» чи «-»)
8* 5* 1 = 4 10* 6* 4 = 8

5 * 5* 3 = 7 2* 6 *3 = 5
^ Учень Знаки, приклади, задачі!

Де б я ще таке побачив?
Математика Нам також цікаво з вами,

Та додому вже пора.

Ще зустрінемось ми з вами.

На все добре, дітвора!

Ви про мене пам’ятайте!
^ Знаки, Фігури І про нас не забувайте!
Математика Не лінуйтесь, добре вчіться!

У житті вам це згодиться!


  1. У садок до годівниці

Прилетіло три синиці,

^ Потім – ще три птиці.

Скільки птиць на годівниці ?


  1. На лужку серед лози

Заховались дві кози,

А отут стоять ще дві

У густій рясній траві.

Підрахуємо гуртом ,

Скільки всіх тих кіз разом ?



  1. Білка сушить для родини

Два гриби і три морквини.

Прибіг тхір, украв грибок.

Зайченя – аж дві морквини.

Що залишилося нині ?


  1. Привезли з городу дині.

Їх шістнадцять у корзині,

Дев’ять жовтих диньок тато

Вже несе для нас у хату.

Скільки соковитих динь

Залишив в корзині він ?



  1. Посадив татусь Миколин

Вісімнадцять штук квасолин.

Дев’ять виткнулось з землі.

Скільки штук ще не зійшли ?



  1. В ліс наш зайчик пострибав,

В кошик яблук назбирав.

5 десятків та ще й 5 –

Скільки яблук ? Як сказать ?



  1. Дивне є у нас число –

Вміщує 10 десятків воно.

Слід подумати і сказати,

Як число це нам назвати ?



  1. 30 риб спіймав я вперше.

Гриць впіймав на 10 менше.

Ну, а хто з вас відгадав,

Скільки рибок Гриць впіймав ?

Схожі:

Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconТема: «Особистісно-орієнтоване навчання запорука розвитку здібностей...
Тема: «Особистісно-орієнтоване навчання — запорука розвитку здібностей та обдарованості учнів». (1 слайд)
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconНавчання грамоти
Тема: Зіставлення звуків [ г ] – [ Х ] за вимовою І звучанням. Читання “Колискової пісеньки”
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconУрок позакласного читання та трудового навчання на тему : «Новий рік»
Тема: Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання на тему : «Новий рік»
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconУрок навчання письма проводиться за такою схемою
Письмо проводиться одразу за уроком навчання грамоти. При цьому урок читання готує до роботи на уроці письма, а урок письма закріплює...
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconЧитання — важливий навчальний предмет І одночасно — засіб навчання
Чим швидше сформується навичка читання, тим успішніше учні оволодіватимуть програмним матеріалом
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання icon«Мультиплікація успішних практик навчання толерантності в поліетнічних регіонах»
Проект є продовженням попередньої діяльності з навчання толерантності в Чернівецькій області І ар крим та спрямований на поширення...
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconУрок: Позакласне читання Тема: «Подорож осіннім лісом»
Сьогодні проводимо урок позакласного читання. На уроках читання ми вивчаємо розділ «Цікава книга природи». Тому сьогодні я пропоную...
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconТема: Вчимося грати пантоміма, сценки, читання за
Сьогодні ми продовжимо знайомитися з прийомами сценічної гри І будемо вдосконалювати техніку читання за особами
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconТема: «Дієва команда запорука успіху діяльності профспілкового лідера»
Круглий стіл "Досягнення, проблеми та перспективи розвитку студентських профспілкових організацій"
Тема. Швидке читання запорука успішного навчання iconТема техногенні небезпеки заняття 5 електробезпека
Електробезпека була започаткована у другій половині ХІХ століття, коли суспільство розпочало швидке впровадження електричної енергії...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка