Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики




Скачати 50.29 Kb.
НазваУроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики
Дата конвертації15.03.2013
Розмір50.29 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Математика > Урок




ЗМІНА АГРЕГАТНИХ СТАНІВ РЕЧОВИНИ

Мета уроку. Узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики.

Тип уроку. Нестандартний.

ХІД УРОКУ


Вступне слово вчителя (оголошення теми і мети уроку). У турнірі першість виборюють дві команди: «Кипіння» і «Теплота».

1. Конкурс «Команда», в якому оцінюється відповідність назви команди темі турніру та її емблема.

2. Конкурс «Розминка».

Командам пропонуються якісні задачі, на які вони мають дати відповідь.

І команда

1. Чи можна розплавленим металом заморозити воду? (Так, крапля води замерзає на поверхні ртуті, температура плав­лення якої дорівнює —39 °С.)

2. Як краще гасити багаття в поході: закидати землею чи залити водою?

(Залити водою. Вода не тільки припинить доступ кисню до вог­ню, а й, випаровуючись, поглине певну кількість теплоти.)

II команда

1. Чому собака в спеку висовує язик?

(Тому що тіло собаки не виділяє поту. Висовуючи язик, собака віддає теплоту в навколишнє середовище, внаслідок цього знижується температура Ті тіла.)

2. Чому ранковий туман із настанням дня швидко зникає?

(Сконденсована водяна пара нагрівається і її крапельки внаслідок випаровування стають меншими.)

Розминка закінчена, журі підбиває підсумки.

^ 3. Конкурс «Ерудитів».

Кубик з формулами. За правильну відповідь — 1 бал.

4. Конкурс віршовий.

Це було домашнє завдання: дібрати рядки вірша, в якому йдеться про теплові явища. Зачитати текст, який має прокоментувати коман­да-суперниця.

^ 5. Конкурс «Кроки і терміни».

У цьому конкурсі беруть участь по одному учаснику від команди. Завдання таке.

І команда. Зробити крок і назвати фізичну величину.

^ II команда. Зробити крок і назвати одиницю вимірювання цієї фізичної величини.

Хто зробить більше кроків, той перемагає у цьому конкурсі. Кількість кроків відповідає кількості набраних балів.

^ 6. Конкурс «Експериментальна вікторина». Кожна команда має продемонструвати дослід на теплові явища, а команда-суперниця — назвати ці явища і пояснити їх.

^ 7. Конкурс «Хто краще знає назви приладів і пристроїв». Кожна команда отримує перелік назв міст.

Треба якнайшвидше з перших букв цих слів скласти назви при­строїв або фізичних величин.

І команда: II команда:

Одеса Арциз

Енськ Рівне

Тернопіль Умань

Полтава Бердянськ

Луцьк Тернопіль

Астрахань Нікополь

Таганрог Ірпінь

Теплота Турбіна

^ 8. Конкурс «Що? Де? Коли?»

1. Що росте догори коренем? (Бурулька.)

2. Зоря-зоряниця, молода дівиця, Гуляти ходила, сльозу зронила, Місяць бачив — не підняв, Сонце побачило — підняло. (Роса.)

^ 9. Пісенно-літературний конкурс.

Кожна команда має заспівати куплет пісні, в якій ідеться про теп­лові явища, а команда-суперниця — прокоментувати їх.

^ 10. Професійний конкурс.

Назвати по черзі якнайбільше професій, пов'язаних зі зміною агрегатних станів речовини.

11. Конкурс «Хто краще знає прислів'я з теми «Теплові явища». Один з учасників кожної команди має назвати прислів'я і поясни­ти, про які теплові явища йдеться.

^ 12. Конкурс спостережливих і кмітливих. Після перегляду кадрів діафільму дати відповіді на запитання, по­ставлені вчителем.

13. Конкурс художників.

Команди отримають малюнки і повинні дати їм найбільш відповідні назви, пояснити, чому їм дали такі назви.

^ 14. Конкурс капітанів.

Записати і прочитати якнайбільше слів (іменники в називному відмінку, дієслова), пов'язаних з темою уроку.

Починає той капітан, чия команда набрала менше очок, а перема­гає той, який останнім назве слово.

^ 15. Конкурс «Прикмети».

І команда. Поверх криги виступає вода — незабаром буде дощ або потепління.

II команда. Іній на деревах — до морозу, туман — до відлиги.

^ 16. Конкурс «Розгадування ребусів».

17. Гейм із гри «Щасливий випадок». І команда

1. Фізична величина, що чисельно дорівнює енергії, яку тіло дістає або втрачає під час теплопередачі (кількість теплоти).

2. Основна одиниця вимірювання питомої теплоємності.

3. Формула кількості теплоти нагрівання.

4. Перехід речовини з твердого стану в рідкий (плавлення).

5. Температура, за якої речовина плавиться (температура плавлення).

6. Температура кипіння води за нормального атмосферного тиску (100 °С).

7. Фізична величина, що показує, яку кількість теплоти треба нада­ти кристалічному тілу масою 1 кг, щоб за температури плавлення пов­ністю перетворити його в рідкий стан (питома теплота плавлення).

8. Перехід речовини з рідкого стану в пару (випаровування).

9. Основна одиниця вимірювання питомої теплоти пароутворення

10. Формула для обчислення кількості теплоти плавлення.

11. Пристрої, в яких внутрішня енергія палива перетворюється в механічну енергію (теплові двигуни).

12. Крайні положення поршня в циліндрі (мертві точки).

13. Тепловий двигун, в якому нагріта до високої температури пара обертає вал двигуна (парова турбіна).

14. Основна одиниця вимірювання ККД (відсоток).

II команда

1. Фізична величина, що показує, яка кількість теплоти потрібна для

збільшення температури речовини масою 1 кг на 1 градус (питома теп­лоємність речовини).

2. Основна одиниця вимірювання кількості теплоти

3. Формула питомої теплоємності речовини.

4. Перехід речовини з рідкого стану в твердий (тверднення).

5. Температура, за якої речовина кипить (температура кипіння).

6. Температура плавлення льоду (0 °С).

7. Фізична величина, що показує, яка кількість теплоти потрібна для перетворення рідини масою 1 кг у пару без зміни температури (питома теплота пароутворення).

8. Перехід речовини з газоподібного стану в рідкий (конденсація).

9. Основна одиниця вимірювання питомої теплоти плавлення

10. Формула кількості теплоти випаровування.

11. Тепловий двигун, у якому паливо згоряє всередині (двигун внут­рішнього згоряння).

12. Відстань, яку проходить поршень від однієї «мертвої точки» до

другої (хід поршня, або такт).

13. Фізична величина, що чисельно дорівнює відношенню тієї час­тини енергії, яка витрачається на виконання корисної роботи двигуна, до всієї енергії, що виділяється внаслідок згоряння палива (коефіцієнт корисної дії).

14. Основна одиниця вимірювання температури (°С).

Підсумок уроку.

Схожі:

Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУроку : Систематизувати І узагальнити знання учнів за темою «Вектори»....
Закінчено вивчення теми «Вектори». Необхідно її повторити, узагальнити, систематизувати знання, відмітити основні моменти, познайомити...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУрок з математики у 5-му класі Мета: узагальнити І систематизувати...
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів з теми; закріпити навички учнів виконувати всі дії над десятковими дробами; розвивати...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУроку: систематизувати та узагальнити знання учнів по плані-метрії,...
Мета уроку: систематизувати та узагальнити знання учнів по плані-метрії, відомостей про просторові фігури. Вивчення аксіом стереометрії....
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУроку з математики
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: «Квадратний корінь. Дійні числа»; розвивати логічне мислення, мову, вміння...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconПлан-конспект мультимедійного уроку з математики. Тема: «Підсумок...
Мета систематизувати знання дітей про українські казки; перевірити знання, вміння, навички учнів; розвивати вміння працювати творчо;...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУрок алгебри у 7 класі Тема. Використання формул скороченого множення
Мета: Узагальнити І систематизувати знання, вміння та навички у застосуванні формул квадрата двочлена І різниці квадратів; формувати...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУроку
Мета: Закріпити та поглибити знання учнів з історії виникнення Київської Русі. Узагальнити основні поняття та події. Оцінити знання...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУрок програма передач у 6 класі. Студія «Прикметник». Тема.: узагальнення...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Прикметник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; перевірити рівень...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconКонспект уроку. 7клас Тема : різноманітність І значення плодів
Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів І насіння ); систематизувати знання...
Уроку. Узагальнити І систематизувати знання та вміння учнів, показати багатогранність теплових явищ у природі, використання їх у техніці, розвивати інтерес до вивчення фізики iconУроку учні отримують завдання підготувати виступи на тему «Електричний струм в житті людини»
Мета: узагальнити, систематизувати навчальний матеріал з вивченої теми; розвивати вміння логічно мислити, виконувати досліди, розвивати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка